C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - Helion
ISBN: 978-83-246-3730-0
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2011-08-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 14,50 zł (poprzednio: 29,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-14,50 zł)
- Poznaj nowoczesny warsztat pracy programisty
- Naucz siÄ™ tworzyć funkcje i używać typów danych
- Dowiedz siÄ™, na czym polega programowanie obiektowe w C++
Przekonaj się, że programowanie w C++ to nic trudnego!
C++ stanowi obecnie najbardziej rozpowszechniony jÄ™zyk programowania. Choć nie każdy o tym wie, daÅ‚ on poczÄ…tek wielu innym, wyspecjalizowanym jÄ™zykom, zaÅ› dla tysiÄ™cy studentów kierunków informatycznych niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych przedmiotów na studiach. Napisane w nim aplikacje można spotkać dosÅ‚ownie na każdym kroku i w każdym systemie operacyjnym, a sprawnie posÅ‚ugujÄ…cy siÄ™ nim programiÅ›ci mogÄ… liczyć na dobre oferty pracy. Mimo upÅ‚ywu lat C++ wciąż jest jÄ™zykiem bardzo nowoczesnym, a dziÄ™ki dÅ‚ugiej historii stanowi narzÄ™dzie bardzo dojrzaÅ‚e i doskonale sprawdzone. Jedynym problemem wydaje siÄ™ to, że tak wiele osób uważa go za jÄ™zyk skomplikowany i trudny do opanowania.
O tym, że wcale tak być nie musi, możesz przekonać siÄ™ dziÄ™ki książce "C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III ". Zgromadzone w niej informacje i ćwiczenia w prosty i niezwykle pragmatyczny sposób wprowadzÄ… CiÄ™ w podstawy "tajemnej" wiedzy programistycznej. Dowiesz siÄ™ miÄ™dzy innymi, jak posÅ‚ugiwać siÄ™ plikami źródÅ‚owymi tworzÄ…cymi program C++, zapewniać sobie dostÄ™p do bibliotek i używać funkcji standardowych, wykonywać operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia, korzystać z różnych instrukcji warunkowych oraz deklarować czy definiować wÅ‚asne funkcje. Poznasz też standardowe typy danych dostÄ™pne w jÄ™zyku C++, nauczysz siÄ™ deklarować zmienne i przeprowadzać na nich rozmaite operacje. Zrozumiesz, jak tworzyć wÅ‚asne typy danych i do czego może Ci siÄ™ to przydać.
- Warsztat programisty C++
- Podstawowe informacje o języku i narzędziach
- Organizacja plików źródÅ‚owych
- Obsługa strumieni wejścia i wyjścia
- Dołączanie bibliotek i korzystanie z funkcji bibliotecznych
- Implementowanie algorytmów przy użyciu instrukcji warunkowych
- Deklarowanie i definiowanie własnych funkcji
- Tworzenie i używanie zmiennych różnych typów
- Definiowanie wÅ‚asnych typów danych w postaci klas
- Podstawowe informacje o kontenerach
Przećwicz C++ w praktyce!
Spis treści
C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III eBook -- spis treści
Wprowadzenie (7)
Rozdział 1. Nasz programistyczny warsztat (11)
Rozdział 2. Nasz pierwszy program (15)
- Czy to działa? (15)
- Sposób na znikanie okienka konsoli (18)
- Podsumowanie (22)
Rozdział 3. Pliki źródłowe w języku C++ (23)
- Pliki jako nośniki programów (23)
- Nośniki programów w C++ (24)
- Dyrektywa #include i scalanie plików cpp i h (25)
- Podsumowanie (29)
Rozdział 4. Więcej o strumieniach cin i cout (31)
- Standardowe strumienie wejścia i wyjścia (31)
- Kaskadowe posługiwanie się strumieniami (34)
- Odrobina formatowania (36)
- Odrobina koloru w konsoli (41)
- Dźwięk w konsoli (42)
- Podsumowanie (42)
Rozdział 5. Przestrzeń na Twoje algorytmy (45)
- PoczÄ…tek - najlepsze miejsce na dyrektywy #include (45)
- Po nagłówkach - dostęp do biblioteki standardowej (47)
- Po bibliotece standardowej - nasze własne deklaracje (48)
- Funkcja main() - centrum programu (50)
- Po funkcji main() - definicje innych funkcji (53)
- Podsumowanie (54)
Rozdział 6. Algorytmy (57)
- Zwrotnica if() ... else ... (57)
- Zwrotnica switch{...} (63)
- Pętla for( ...; ...; ...) (69)
- Pętla while(...) (75)
- Pętla do {...} while(...) (78)
- Instrukcje break i continue (80)
- Podsumowanie (85)
Rozdział 7. Funkcje (87)
- Deklarowanie funkcji (87)
- Definiowanie funkcji (88)
- Argumenty funkcji i referencja (96)
- Trochę zabawy z dźwiękiem (101)
- Podsumowanie (102)
Rozdział 8. Dane (103)
- Typy danych (103)
- Deklarowanie oraz inicjowanie prostych danych (106)
- Deklarowanie oraz inicjowanie danych tablicowych (108)
- Deklarowanie oraz inicjowanie danych wskaźnikowych (113)
- Operacje na danych (119)
- Podsumowanie (126)
Rozdział 9. Klasy i obiekty (127)
- Klasa jako nowy typ danych (127)
- Wewnętrzny ustrój klasy - dane (129)
- Wewnętrzny ustrój klasy - algorytmy (133)
- Pewien specjalny algorytm, zwany konstruktorem (137)
- Podsumowanie (145)
Rozdział 10. Kontenery na dane (147)
- Podsumowanie (157)
Zakończenie (159)