C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III - Helion
ISBN: 978-83-283-7171-2
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2020-07-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)
Poznaj język C++ od strony praktycznej
C++ to bez wÄ…tpienia jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych jÄ™zyków programowania. Znajduje zastosowanie w tworzeniu systemów operacyjnych, sterowników przemysÅ‚owych, bibliotek, gier komputerowych, najrozmaitszych aplikacji desktopowych, programów bazodanowych i oprogramowania serwerowego - sÅ‚owem, wszÄ™dzie tam, gdzie liczy siÄ™ wydajność i niskie zużycie zasobów. Co wiÄ™cej, napisane w nim programy sÄ… przenoÅ›ne, dziÄ™ki czemu można je kompilować pod różne platformy sprzÄ™towe i systemowe. C++ jest też doskonaÅ‚ym jÄ™zykiem do nauki programowania, również dlatego, że jego skÅ‚adniÄ™ wykorzystuje siÄ™ w wielu innych jÄ™zykach.
Teoretyczna nauka programowania jest jak czytanie o lataniu - można siÄ™ w ten sposób dużo dowiedzieć, ale z pewnoÅ›ciÄ… nie zapewni to doÅ›wiadczenia niezbÄ™dnego, żeby naprawdÄ™ wystartować. Dlatego z jÄ™zykiem programowania warto zapoznać siÄ™ od strony praktycznej: pisać kod, wykonywać ćwiczenia programistyczne, wykorzystywać kolejne techniki i konstrukcje jÄ™zyka, a przede wszystkim mierzyć siÄ™ z coraz trudniejszymi zadaniami. Åšwietnym wsparciem w tym dziaÅ‚aniu bÄ™dzie najnowsze wydanie książki C++. Zadania z programowania z przykÅ‚adowymi rozwiÄ…zaniami. DziÄ™ki niej dowiesz siÄ™, jak wykorzystać bezpÅ‚atne Å›rodowisko Visual Studio Community 2019 firmy Microsoft do tworzenia aplikacji konsolowych o prostym, przejrzystym kodzie, oraz szybko opanujesz C++.
- Proste operacje wejścia-wyjścia
- Instrukcje warunkowe i iteracje
- Operacje na tablicach i macierzach
- Podprogramy i rekurencja
- Programowanie obiektowe
- Przetwarzanie plików tekstowych
- Wskaźniki i zmienne dynamiczne
- Szablony i standardowa biblioteka STL
Zostań mistrzem programowania w C++
Spis treści
C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III eBook -- spis treści
Wstęp do III wydania 5
Rozdział 1. Proste operacje wejścia - wyjścia 9
Rozdział 2. Podejmujemy decyzje w programie 19
Rozdział 3. Iteracje 31
Rozdział 4. Tablice 61
- Tablice jednowymiarowe 61
- Tablice dwuwymiarowe 64
- Działania na macierzach 82
Rozdział 5. Podprogramy 93
- Rekurencja 111
Rozdział 6. Programowanie obiektowe 117
- Klasa osoba 130
- Hermetyzacja danych, dziedziczenie i polimorfizm 134
Rozdział 7. Pliki tekstowe 139
- Pliki tekstowe 139
Rozdział 8. Wskaźniki, zmienne dynamiczne i struktury danych 151
- Wskaźniki 151
- Wskaźniki i tablice 153
- Zmienne dynamiczne 158
- Zmienne dynamiczne dla tablic 159
- Struktury danych 160
Rozdział 9. Szablony 165
- Prosty szablon dla funkcji 166
- Szablon dla różnych typów 168
- Szablony dla klas 169
RozdziaÅ‚ 10. Standardowa biblioteka szablonów STL - wybrane zagadnienia 173
- Kontenery, algorytmy i iteratory 173
- Pętla zakresowa 175
- Kontener sekwencyjny klasy vector 176
- Kontener sekwencyjny klasy deque 184
- Kontener sekwencyjny klasy list 188
Rozdział 11. Podążając w kierunku funkcyjnego paradygmatu programowania 191
- Wstęp 191
- Co to jest paradygmat programowania? 192
- Co to jest programowanie funkcyjne? 193
Bibliografia 199
- Darmowe zasoby internetu 199
- Zbiory zadań z programowania 200