reklama - zainteresowany?

C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych - Helion

C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych
ebook
Autor: Janusz Ganczarski, Mariusz Owczarek
ISBN: 978-83-246-4502-2
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2012-02-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 37,95 zł (poprzednio: 67,77 zł)
Oszczędzasz: 44% (-29,82 zł)

Dodaj do koszyka C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych

Tagi: C++ - Programowanie | programowanie-kupon

Napisz wieloplatformowe programy w C++

  • Jak korzystać z bibliotek wxWidgets oraz Qt?
  • W jaki sposób implementować obsÅ‚ugÄ™ zdarzeÅ„ w aplikacjach?
  • Jak budować aplikacje sieciowe i bazodanowe?

Okres dominacji jednego systemu operacyjnego i przeznaczonych dla niego rozwiÄ…zaÅ„ powoli odchodzi do historii. Fenomen popularnoÅ›ci różnych dystrybucji Linuksa i coraz mocniejsza pozycja komputerów Mac sprawiajÄ…, że wiele firm produkujÄ…cych oprogramowanie decyduje siÄ™ na tworzenie rozwiÄ…zaÅ„ wieloplatformowych. W przypadku ogromnych korporacji stworzenie zespoÅ‚ów programistycznych pracujÄ…cych równolegle nad kilkoma wersjami jednej aplikacji dla różnych systemów operacyjnych nie stanowi problemu, ale w mniejszych firmach jest to niemożliwe. Tu z pomocÄ… przychodzÄ… biblioteki pozwalajÄ…ce na tworzenie kodu źródÅ‚owego prawidÅ‚owo kompilujÄ…cego siÄ™ na każdej platformie, na której je zainstalowano.

Książka "C++. Wykorzystaj potÄ™gÄ™ aplikacji graficznych" opisuje tworzenie oprogramowania z wykorzystaniem dwóch takich wÅ‚aÅ›nie bibliotek - wxWidgets oraz Qt. CzytajÄ…c jÄ…, dowiesz siÄ™, jak wykorzystać jÄ™zyk C++ i Å›rodowisko Dev-C++ do pisania programów, z których korzystać bÄ™dÄ… mogli użytkownicy systemu Windows, Linuksa i Mac OS. Nauczysz siÄ™ stosować kontrolki i komponenty, budować menu i interfejsy użytkownika, obsÅ‚ugiwać zdarzenia i implementować operacje graficzne. Przeczytasz także o aplikacjach bazodanowych i sieciowych. Każde z zagadnieÅ„ omówiono zarówno w kontekÅ›cie biblioteki wxWidgets, jak i biblioteki Qt, dziÄ™ki czemu poznasz dwie metody rozwiÄ…zywania tych samych zadaÅ„ programistycznych - by wybrać sobie tÄ™, która bardziej Ci odpowiada.

  • Instalacja Å›rodowiska programistycznego i bibliotek
  • Struktura aplikacji i podstawowe komponenty
  • Stosowanie komponentów
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ myszy i klawiatury
  • Budowanie menu aplikacji
  • Komunikacja sieciowa
  • Operacje graficzne
  • PoÅ‚Ä…czenia z bazami danych
  • Drukowanie z poziomu aplikacji

DziÄ™ki tej książce stworzysz aplikacje, które doceniÄ… użytkownicy wszystkich systemów operacyjnych.

Dodaj do koszyka C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych

Dodaj do koszyka C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych

Spis treści

C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych eBook -- spis treści

Rozdział 1. Opis i instalacja bibliotek (9)

  • WstÄ™p (9)
  • Biblioteka wxWidgets (9)
    • Instalacja Å›rodowiska wxDev-C++ (10)
    • Elementy wxDev-C++ (10)
    • Tworzenie projektu aplikacji w wxDev-C++ (11)
  • Biblioteka Qt (12)
    • Instalacja Dev-C++ (12)
    • Instalacja bibliotek Qt (12)
    • Konfiguracja Dev-C++ do wspóÅ‚pracy z Qt (13)
    • Tworzenie szablonu projektu aplikacji Qt (15)

Rozdział 2. Struktura aplikacji wxWidgets (19)

  • Części skÅ‚adowe aplikacji (19)
  • Zgodność ze standardem Unicode (22)
  • Tworzenie kontrolek (23)
  • Zdarzenia (24)
  • Wizualne tworzenie aplikacji w Å›rodowisku wxDev-C++ (26)
    • Struktura projektu wykorzystywana podczas budowy aplikacji za pomocÄ… IDE (27)
  • Nazwy parametrów użyte w książce (28)
  • Test (28)

Rozdział 3. Podstawowe komponenty aplikacji (31)

  • Okno wxFrame (31)
    • Style okna (32)
    • Ikona w oknie aplikacji (33)
    • Czcionki w aplikacji (34)
  • Panele wxPanel (35)
  • Przyciski wxButton (36)
  • Etykieta wxStaticText (38)
  • Pola wyboru i przyciski opcji (40)
  • Komponent wprowadzania i edycji tekstu wxTextCtrl (44)
  • Test (48)

Rozdział 4. Więcej o zdarzeniach (49)

  • Rodzaje zdarzeÅ„ (49)
  • Dynamiczna obsÅ‚uga zdarzeÅ„ (49)
  • Rozpoznawanie obiektu generujÄ…cego zdarzenie w metodzie obsÅ‚ugi (53)
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ myszy (56)
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ klawiatury (58)
  • Test (61)

Rozdział 5. Zastosowania menu (63)

  • Podstawy menu (63)
  • ObsÅ‚uga menu za pomocÄ… tabeli zdarzeÅ„ (66)
  • ObsÅ‚uga menu za pomocÄ… metody Connect() (68)
  • Tworzenie menu podczas dziaÅ‚ania aplikacji (70)
  • Menu kontekstowe (73)
  • Skróty klawiaturowe w opcjach menu (75)
  • Paski narzÄ™dzi (77)
  • Pasek statusu (81)
  • Test (85)

Rozdział 6. Okna dialogowe (87)

  • Okna komunikatów (87)
  • Okno z możliwoÅ›ciÄ… wprowadzania danych (89)
    • ZwykÅ‚e okno do wprowadzania tekstu (89)
    • Okno hasÅ‚a (90)
  • Okna zapisu i otwarcia pliku (92)
  • Okno wyboru czcionki (94)
  • Paleta kolorów (96)
  • Test (98)

Rozdział 7. Podstawy aplikacji sieciowych (101)

  • ProtokóÅ‚ FTP (101)
    • Logowanie do serwera i wyÅ›wietlanie zawartoÅ›ci katalogu (101)
    • Operacje na folderach i plikach (105)
    • Pobieranie plików z serwera (107)
    • WysyÅ‚anie plików z dysku lokalnego (109)
  • ProtokóÅ‚ HTTP (111)
    • Pobieranie stron Web (111)
    • WyÅ›wietlanie stron w postaci graficznej - komponent wxHtmlWindow (113)
    • Prezentacja wyników dziaÅ‚ania aplikacji w postaci HTML (115)
    • Komórki wxHtmlCell (118)
  • Test (122)

Rozdział 8. Grafika (125)

  • Mapy bitowe wxBitmap (125)
  • Kontekst urzÄ…dzenia - klasa wxDC (126)
  • Rysowanie w oknie - kontekst wxClientDC (128)
  • ObsÅ‚uga zdarzenia Paint - kontekst wxPaintDC (132)
  • Rysowanie w pamiÄ™ci - wxMemoryDC (134)
  • Kontekst ekranu - wxScreenDC (136)
  • Pióro wxPen (138)
  • PÄ™dzel wxBrush (141)
  • Podstawy obsÅ‚ugi biblioteki OpenGL w wxWidgets (143)
    • Rysowanie obiektów trójwymiarowych (147)
    • Animacje (149)
  • Test (151)

Rozdział 9. Aplikacje baz danych (153)

  • Bazy danych a wxWidgets (153)
  • Instalacja PostgreSQL (153)
  • Inicjalizacja bazy (155)
  • Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL (156)
  • JÄ™zyk SQL (158)
  • PoÅ‚Ä…czenie aplikacji wxWidgets z bazÄ… danych (158)
  • Dodawanie tabel do bazy (161)
  • Zapis danych do tabeli (165)
  • Wyszukiwanie i odczyt danych z tabeli (167)
  • Zmiana wartoÅ›ci w rekordach (171)
  • Test (172)

Rozdział 10. Drukowanie w wxWidgets (175)

  • Drukowanie na różnych platformach (175)
  • Drukowanie tekstu (175)
    • Drukowanie tekstu z formatowaniem (178)
    • PodglÄ…d wydruku tekstu (180)
  • Drukowanie grafiki (181)
    • Obiekt wydruku wxPrintout (181)
    • UrzÄ…dzenie drukarki - klasa wxPrinter (183)
    • Okno podglÄ…du drukowania grafiki (185)
    • Skalowanie wydruku graficznego (187)
  • Test (191)

Rozdział 11. Elementy aplikacji wielowątkowych (195)

  • WielowÄ…tkowość (195)
    • Sekcje krytyczne (196)
    • Wzajemne wykluczenia (196)
    • Semafory (196)
  • Klasa wxThread (196)
  • Sekcja krytyczna - wxCriticalSection (198)
  • Wykluczenie wxMutex (199)
  • Semafor wxSemaphore (199)
  • Prosta aplikacja z kilkoma wÄ…tkami (200)
  • Przekazywanie danych z wÄ…tku poprzez zdarzenia (204)
  • Ograniczenie iloÅ›ci wÄ…tków za pomocÄ… semafora (205)
  • Test (207)

Rozdział 12. Struktura aplikacji Qt (209)

  • Korzystamy z szablonu (209)
  • Pierwszy program krok po kroku (211)
  • WyÅ›wietlamy polskie znaki (212)
  • Podstawy hierarchii elementów interfejsu użytkownika (214)
  • Tworzenie wÅ‚asnej klasy okna (216)
  • Qt Designer (218)
  • Integracja Qt Designer i Dev-C++ (221)
  • Wykorzystanie formularzy w programach (222)
  • Test (228)

Rozdział 13. Podstawowe komponenty aplikacji (229)

  • Klasa QMainWindow (229)
  • Rozpoczynamy budowÄ™ edytora tekstu (229)
  • Rodzaje okien (232)
  • Ikona aplikacji i zasoby (234)
  • Menu (236)
    • Klawisze skrótu (238)
    • Komunikaty na pasku statusu (239)
  • Pasek statusu (241)
  • Pasek narzÄ™dzi (242)
    • WyglÄ…d paska narzÄ™dzi (242)
  • Dodajemy wÅ‚asne gniazda (244)
  • Edytor tekstu - formularz w Qt Designer (247)
  • Klasa QString (250)
  • Test (253)

Rozdział 14. Więcej o zdarzeniach (255)

  • SygnaÅ‚y i gniazda (255)
    • Metaobiekty (255)
    • Definiowanie gniazd (256)
    • Definiowanie oraz emitowanie sygnaÅ‚ów (257)
    • Kompilator MOC (257)
    • Definiowanie poÅ‚Ä…czeÅ„ (258)
    • Usuwanie poÅ‚Ä…czeÅ„ (260)
    • Dynamiczna obsÅ‚uga poÅ‚Ä…czeÅ„ (260)
    • Program przykÅ‚adowy (261)
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ (262)
    • Rodzaje zdarzeÅ„ (263)
    • Informacje przekazywane przy zdarzeniach (263)
    • Selektywna obsÅ‚uga zdarzeÅ„ (267)
  • Test (269)

Rozdział 15. Zastosowania menu (271)

  • Menu wielopoziomowe (271)
  • Zmiana parametrów czcionki w menu (273)
  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci elementów menu, sygnaÅ‚y i gniazda (276)
  • Grupowanie elementów menu (279)
  • Menu podrÄ™czne programu (282)
  • Dynamiczne tworzenie elementów menu (284)
  • Test (285)

Rozdział 16. Okna dialogowe (287)

  • Okna komunikatów (287)
  • Okna pobierania danych (296)
  • Okna narzÄ™dziowe (299)
    • Okno wyboru koloru (300)
    • Okno wyboru czcionki (302)
    • ObsÅ‚uga plików i folderów (303)
  • Test (306)

Rozdział 17. Podstawy aplikacji sieciowych (307)

  • ObsÅ‚uga protokóÅ‚u FTP (307)
    • Operacje na serwerze FTP (307)
    • SygnaÅ‚y klasy QFtp (309)
    • Adresy zasobów internetowych (309)
    • Program przykÅ‚adowy (311)
  • ObsÅ‚uga protokóÅ‚u HTTP (319)
    • Operacje na serwerze HTTP (319)
    • SygnaÅ‚y klasy QHttp (321)
    • Program przykÅ‚adowy (321)
  • Test (326)

Rozdział 18. Grafika (329)

  • System graficzny w bibliotece Qt (329)
    • UkÅ‚ad wspóÅ‚rzÄ™dnych i rasteryzacja prymitywów (330)
    • Podstawowe zasady rysowania (332)
    • ObsÅ‚uga plików graficznych (332)
    • Parametry pióra (339)
    • Parametry pÄ™dzla (346)
    • Prymitywy graficzne (348)
    • Rysowanie napisów (350)
    • Jakość renderingu (353)
  • OpenGL (354)
  • SVG (359)
  • Test (364)

RozdziaÅ‚ 19. Wykorzystanie komponentów baz danych (365)

  • Bazy danych w bibliotece Qt (365)
    • ObsÅ‚ugiwane bazy (365)
  • Instalacja i konfiguracja bazy danych Firebird 2.0 (366)
    • Instalacja (366)
    • Kompilacja sterownika (367)
    • Utworzenie bazy (368)
  • PoÅ‚Ä…czenie z bazÄ… danych (369)
    • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów (370)
  • Tworzenie tabel (372)
    • Podstawowe elementy jÄ™zyka SQL (372)
    • Wybrane typy danych (372)
    • ObsÅ‚uga zapytaÅ„ (372)
  • Dodawanie danych do tabel (375)
  • Wyszukiwanie danych (376)
  • Modyfikacja i usuwanie danych (380)
  • Test (389)

Rozdział 20. Drukowanie pod Qt (391)

  • UrzÄ…dzenie graficzne do druku (391)
    • Klasa QPrinter (391)
    • UkÅ‚ad wspóÅ‚rzÄ™dnych (392)
    • PodziaÅ‚ na strony (393)
  • Okna dialogowe obsÅ‚ugujÄ…ce drukowanie (393)
  • Drukowanie tekstu (394)
  • Drukowanie rysunków (395)
  • Drukowanie do plików PDF (397)
  • PodglÄ…d wydruku (399)
  • Test (405)

Rozdział 21. Programowanie wielowątkowe (407)

  • Podstawowe zagadnienia programowania wielowÄ…tkowego (407)
  • WÄ…tki w bibliotece Qt (408)
    • Uruchamianie i kontrola wÄ…tków (409)
    • Przerwanie i zatrzymanie wÄ…tku (410)
    • SygnaÅ‚y klasy QThread (410)
    • Funkcja oczekujÄ…ca (411)
  • Synchronizacja wÄ…tków (411)
    • Muteksy (413)
    • Semafory (414)
  • WÄ…tki w aplikacji GUI (415)
  • Test (422)

Dodatek A Odpowiedzi do testów (423)

Skorowidz (425)

Dodaj do koszyka C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.