reklama - zainteresowany?

C++. Styl programowania - Helion

C++. Styl programowania
Autor: Tom Cargill
Tytuł oryginału: C++ Programming Style
TÅ‚umaczenie: Adam Majczak
ISBN: 83-7361-321-8
stron: 224, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-12-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka C++. Styl programowania

Tagi: C++ - Programowanie

C++ wspomaga programowanie w dużej skali, pozwalając na precyzyjne wyrażenie współzależności pomiędzy różnymi częściami programu. Dlatego zakres pojęciowy techniki i stylu programowania w C++ wykracza poza tradycyjne jego pojmowanie w odniesieniu do programowania w małej skali, sprowadzającego się do szczegółów kodowania wiersz po wierszu.

Autor dowodzi, że nieprzemyślane stosowanie złożonych i zaawansowanych technik programowania może prowadzić do tworzenia chaotycznych, niezrozumiałych i mętnych konstrukcji, stanowiących zarazem często rozwiązania mniej efektywne, niż prostsze i zrozumiałe konstrukcje alternatywne. Tom Cargill dokonuje przeredagowania licznych programów, stosując techniki pozwalające na udoskonalenie kodu, począwszy od poprawy spójności, po usunięcie zbędnego, nadmiarowego dziedziczenia. Sposób prezentacji zagadnień rozpoczyna się od przeglądu oryginalnego kodu, który możesz samodzielnie ocenić i przeanalizować, rozważając możliwe alternatywne podejścia do przedstawionych zagadnień programistycznych. Te własne przemyślenia możesz następnie porównać z analizami i wnioskami Autora.

Na podstawie przykładów formułowane są uniwersalne reguły i zasady tworzenia kodu i projektowania programów. Zrozumienie i umiejętne stosowanie tych reguł pomoże profesjonalnym programistom projektować i pisać lepsze programy w C++.

Kolejne rozdziały poświęcone są następującym zagadnieniom:
  • Abstrakcja -- pojÄ™cia i modele abstrakcyjne
  • Spójność
  • ZbÄ™dne dziedziczenie
  • Funkcje wirtualne
  • Przeciążanie operatorów
  • NakÅ‚adki typu "wrapper"
  • Efektywność
Po wprowadzeniu i zilustrowaniu reguł programowania w pierwszych siedmiu rozdziałach, Tom Cargill prezentuje praktyczne studium, w trakcie którego pojedynczy przykładowy program przechodzi kolejne transformacje, które pozwalają poprawić jego ogólną jakość przy jednoczesnym zredukowaniu wielkości kodu. Konkluzję książki stanowi rozdział poświęcony wielokrotnemu dziedziczeniu.

Książka Toma Cargilla to nie tylko cenne źródło wiedzy dla zaawansowanych programistów -- przyda się ona również studentom informatyki i pokrewnych kierunków, zainteresowanych zdobyciem profesjonalnych umiejętności programistycznych.

Dodaj do koszyka C++. Styl programowania

Dodaj do koszyka C++. Styl programowania

Spis treści

C++. Styl programowania -- spis treści

Przedmowa (7)

Wprowadzenie (9)

Rozdział 1. Abstrakcja (15)

  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: ceny komputerów (15)
  • Poszukiwanie wspólnego pojÄ™cia abstrakcyjnego (19)
  • Różnice pomiÄ™dzy klasami (22)
  • Powtórnie wprowadzamy do programu dziedziczenie (26)
  • Wyeliminowanie typów wyliczeniowych (27)
  • Podsumowanie (30)
  • Bibliografia (31)
  • Ćwiczenie (31)

Rozdział 2. Spójność kodu (35)

  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: klasa string (36)
  • Precyzyjnie zdefiniowany stan obiektu (37)
  • Spójność fizycznego stanu obiektu (38)
  • Niezmienne warunki, czyli inwariancja klas (39)
  • Konsekwentne stosowanie dynamicznego zarzÄ…dzania pamiÄ™ciÄ… (41)
  • Zwolnienie dynamicznie przyporzÄ…dkowanej pamiÄ™ci (43)
  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: drugie podejÅ›cie do tego samego problemu (44)
  • Podsumowanie (50)
  • Bibliografia (51)
  • Ćwiczenia (51)

Rozdział 3. Zbędne dziedziczenie (55)

  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: stos (55)
  • ReguÅ‚y widocznoÅ›ci nazw w procesie dziedziczenia (59)
  • Relacje tworzone poprzez dziedziczenie (60)
  • Enkapsulacja (65)
  • Interfejs a implementacja (67)
  • Zastosowanie szablonów (71)
  • Podsumowanie (73)
  • Bibliografia (73)
  • Ćwiczenie (74)

Rozdział 4. Funkcje wirtualne (75)

  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: problem pojazdów i garaży (75)
  • Spójność kodu (79)
  • Destruktory klas bazowych (81)
  • Dziedziczenie (82)
  • Sprzężenie (85)
  • Podsumowanie (91)
  • Bibliografia (92)
  • Ćwiczenie (92)

Rozdział 5. Przeciążanie operatorów (93)

  • Przeciążanie operatorów - podstawy (93)
  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: tablica plików FileArray (98)
  • Dziedziczenie implementacji (105)
  • Programistyczny dylemat - jak lepiej: przeciążone operatory czy metody (110)
  • Podsumowanie (112)
  • Bibliografia (112)
  • Ćwiczenia (112)

Rozdział 6. Klasy otaczające (ang. wrappers) (113)

  • Biblioteka C (113)
  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: klasa otaczajÄ…ca dla struktury dirent w C++ (114)
  • Wiele obiektów klasy Directory (116)
  • Gdy zawodzi konstruktor (119)
  • Publiczny dostÄ™p do stanu obiektu (121)
  • Dodatkowy argument sÅ‚użący obsÅ‚udze bÅ‚Ä™dów (123)
  • Podsumowanie (127)
  • Bibliografia (128)
  • Ćwiczenie (128)

Rozdział 7. Efektywność (129)

  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: klasa BigInt (130)
  • Egzaminujemy klasÄ™ BigInt (136)
  • DÅ‚ugość dynamicznych Å‚aÅ„cuchów znaków (138)
  • Liczba dynamicznie zapamiÄ™tywanych Å‚aÅ„cuchów znaków (140)
  • Kod klienta (144)
  • Modyfikujemy klasÄ™ BigInt (145)
  • Podsumowanie (151)
  • Bibliografia (152)
  • Ćwiczenia (152)

Rozdział 8. Studium praktyczne (153)

  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: Finite State Machine, czyli automat stanów skoÅ„czonych (153)
  • Zainicjowanie (158)
  • Sprzężenia (165)
  • Spójność (169)
  • ModuÅ‚y kontra abstrakcyjne typy danych (172)
  • Wartość kontra zachowanie (175)
  • Uogólnienie (180)
  • Bibliografia (184)
  • Ćwiczenia (185)

Rozdział 9. Dziedziczenie wielokrotne (187)

  • NiejednoznacznoÅ›ci w mechanizmie wielokrotnego dziedziczenia (187)
  • Skierowane niecykliczne grafy hierarchii dziedziczenia (189)
  • Eksplorujemy wirtualne klasy bazowe (193)
  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: klasa Monitor (200)
  • PrzykÅ‚ad techniki programowania: wirtualna klasa bazowa (204)
  • Protokół powiadomieÅ„ zwrotnych i przydatne wielokrotne dziedziczenie (210)
  • Podsumowanie (213)
  • Bibliografia (213)
  • Ćwiczenia (213)

Rozdział 10. Zbiorcza lista reguł (215)

  • RozdziaÅ‚ 1.: "Abstrakcja" (215)
  • RozdziaÅ‚ 2.: "Spójność kodu" (215)
  • RozdziaÅ‚ 3.: "ZbÄ™dne dziedziczenie" (216)
  • RozdziaÅ‚ 4.: "Funkcje wirtualne" (216)
  • RozdziaÅ‚ 5.: "Przeciążanie operatorów" (216)
  • RozdziaÅ‚ 6.: "Klasy otaczajÄ…ce (ang. wrappers)" (216)
  • RozdziaÅ‚ 7.: "Efektywność" (217)
  • RozdziaÅ‚ 8.: "Studium praktyczne" (217)
  • RozdziaÅ‚ 9.: "Dziedziczenie wielokrotne" (217)

Skorowidz (219)

Dodaj do koszyka C++. Styl programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.