reklama - zainteresowany?

C++. Styl i technika zaawansowanego programowania - Helion

C++. Styl i technika zaawansowanego programowania
Autor: James O. Coplien
Tytuł oryginału: Advanced C++ Programming Styles and Idioms
TÅ‚umaczenie: Jaromir Senczyk
ISBN: 83-7361-322-6
stron: 480, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-01-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka C++. Styl i technika zaawansowanego programowania

Tagi: C++ - Programowanie

Zakładając znajomość podstaw języka C++ książka ta umożliwia programistom rozwinięcie zaawansowanych umiejętności programowania poprzez stosowanie styli i idiomów języka C++. Struktura książki zorganizowana jest wokół abstrakcji wspieranych przez język C++: abstrakcyjnych typów danych, kombinacji typów w strukturach dziedziczenia, programowania obiektowego i dziedziczenia wielokrotnego. W książce przedstawione zostają także te idiomy, które nie znajdują bezpośredniego wsparcia w języku C++, takie jak wirtualne konstruktory, obiekty prototypów i zaawansowane techniki odzyskiwania nieużytków.

Książka:
  • Przedstawia zalety i potencjalne puÅ‚apki zaawansowanych technik programowania w jÄ™zyku C++.
  • Sposoby efektywnego Å‚Ä…czenia abstrakcji jÄ™zyka C++ ilustruje szeregiem krótkich, ale stanowiÄ…cych wystarczajÄ…cy instruktaż przykÅ‚adów.
  • Dostarcza wielu praktycznych zasad wykorzystania jÄ™zyka C++ do implementacji rezultatów projektowania obiektowego.
  • Omawia wszystkie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci edycji 3.0 jÄ™zyka C++, w tym zastosowanie szablonów w celu wielokrotnego wykorzystania kodu.
  • Przedstawia istotne aspekty rozwoju zÅ‚ożonych systemów, w tym projektowanie bibliotek, obsÅ‚ugÄ™ wyjÄ…tków i przetwarzanie rozproszone.

Książka ta jest ważnym podręcznikiem dla każdego programisty aplikacji lub programisty systemowego posługującego się językiem C++.

O autorze:
James Coplien pracuje w departamencie związanym z badaniami nad produkcją oprogramowania w firmie AT&T Bell Laboratories. Jest także konsultantem przy dużych projektach wykorzystujących technologie obiektowe. [więcej...]

Dodaj do koszyka C++. Styl i technika zaawansowanego programowania

Dodaj do koszyka C++. Styl i technika zaawansowanego programowania

Spis treści

C++. Styl i technika zaawansowanego programowania -- spis treści

Przedmowa (9)

Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • 1.1. Ewolucja jÄ™zyka C++ (15)
  • 1.2. Idiomy jako sposób na zÅ‚ożoność problemów (16)
  • 1.3. Obiekty lat 90-tych (18)
  • 1.4. Projektowanie i jÄ™zyk programowania (19)
  • Bibliografia (20)

Rozdział 2. Abstrakcyjne typy danych (21)

  • 2.1. Klasy (22)
  • 2.2. Inwersja obiektowa (25)
  • 2.3. Konstruktory i destruktory (28)
  • 2.4. Funkcje rozwijane w miejscu wywoÅ‚ania (32)
  • 2.5. Inicjacja statycznych danych skÅ‚adowych (34)
  • 2.6. Statyczne funkcje skÅ‚adowe (35)
  • 2.7. Zakresy i sÅ‚owo kluczowe const (36)
  • 2.8. PorzÄ…dek inicjacji obiektów globalnych, staÅ‚ych i skÅ‚adowych statycznych (38)
  • 2.9. SÅ‚owo const i funkcje skÅ‚adowe (39)
  • 2.10. Wskaźniki funkcji skÅ‚adowych (41)
  • 2.11. Konwencje programowania (45)
  • Ćwiczenia (46)
  • Bibliografia (47)

Rozdział 3. Konkretne typy danych (49)

  • 3.1. Ortodoksyjna postać kanoniczna klasy (50)
  • 3.2. Zakresy i kontrola dostÄ™pu (56)
  • 3.3. Przeciążanie - zmiana semantyki funkcji i operatorów (59)
  • 3.4. Konwersja typu (64)
  • 3.5. Zliczanie referencji i zmienne wykorzystujÄ…ce "magicznÄ…" pamięć (67)
  • 3.6. Operatory new i delete (80)
  • 3.7. Separacja tworzenia instancji i jej inicjacji (85)
  • Ćwiczenia (88)
  • Bibliografia (90)

Rozdział 4. Dziedziczenie (91)

  • 4.1. Dziedziczenie pojedyncze (93)
  • 4.2. Zakresy deklaracji i kontrola dostÄ™pu (99)
  • 4.3. Konstruktory i destruktory (109)
  • 4.4. Konwersje wskaźników klas (112)
  • 4.5. Selektory typu (114)
  • Ćwiczenia (116)
  • Bibliografia (118)

Rozdział 5. Programowanie obiektowe (119)

  • 5.1. Funkcje wirtualne (121)
  • 5.2. Interakcje destruktorów i destruktory wirtualne (128)
  • 5.3. Funkcje wirtualne i zakresy (129)
  • 5.4. Funkcje czysto wirtualne i abstrakcyjne klasy bazowe (131)
  • 5.5. Klasa kopertowa i klasa listu (133)
  • 5.6. Funktory - funkcje jako obiekty (161)
  • 5.7. Dziedziczenie wielokrotne (172)
  • 5.8. Kanoniczna postać dziedziczenia (182)
  • Ćwiczenia (186)
  • PrzykÅ‚ad iteratora kolejki (187)
  • PrzykÅ‚ad klas prostej aplikacji bankowej (188)
  • Bibliografia (190)

Rozdział 6. Projektowanie obiektowe (191)

  • 6.1. Typy i klasy (192)
  • 6.2. CzynnoÅ›ci projektowania obiektowego (196)
  • 6.3. Analiza obiektowa i analiza dziedziny (199)
  • 6.4. ZwiÄ…zki obiektów i klas (202)
  • 6.5. Podtypy, dziedziczenie i przekazywanie (210)
  • 6.6. Praktyczne zasady tworzenia podtypów, stosowania dziedziczenia i niezależnoÅ›ci klas (229)
  • Ćwiczenia (231)
  • Bibliografia (232)

Rozdział 7. Ponowne użycie i obiekty (233)

  • 7.1. Gdy analogie przestajÄ… dziaÅ‚ać (235)
  • 7.2. Projektowanie z myÅ›lÄ… o ponownym użyciu (237)
  • 7.3. Cztery mechanizmy ponownego użycia kodu (239)
  • 7.4. Typy parametryczne czyli szablony (241)
  • 7.5. Ponowne użycie i dziedziczenie prywatne (249)
  • 7.6. Ponowne użycie pamiÄ™ci (252)
  • 7.7. Ponowne użycie interfejsu - warianty (253)
  • 7.8. Ponowne użycie, dziedziczenie i przekazywanie (255)
  • 7.9. Ponowne użycie kodu źródÅ‚owego (256)
  • 7.10. Ogólne uwagi na temat ponownego użycia (259)
  • Ćwiczenia (260)
  • Bibliografia (261)

Rozdział 8. Programowanie za pomocą przykładów (263)

  • 8.1. PrzykÅ‚ad - przykÅ‚ady pracowników (266)
  • 8.2. Konstruktory ogólne - idiom zespoÅ‚u przykÅ‚adów (271)
  • 8.3. Autonomiczne konstruktory ogólne (273)
  • 8.4. Abstrakcyjne przykÅ‚ady bazowe (275)
  • 8.5. Ku idiomowi szkieletu przykÅ‚adu (278)
  • 8.6. Uwagi na temat notacji (280)
  • 8.7. PrzykÅ‚ady i administracja kodem programu (282)
  • Ćwiczenia (283)
  • Prosty parser wykorzystujÄ…cy przykÅ‚ady (284)
  • PrzykÅ‚ad wykorzystujÄ…cy szczeliny (286)
  • Bibliografia (288)

Rozdział 9. Emulacja języków symbolicznych w C++ (289)

  • 9.1. Przyrostowy rozwój programów w jÄ™zyku C++ (291)
  • 9.2. Symboliczna postać kanoniczna (293)
  • 9.3. PrzykÅ‚ad - ogólna klasa kolekcji (304)
  • 9.4. Kod i idiomy obsÅ‚ugujÄ…ce mechanizm Å‚adowania przyrostowego (308)
  • 9.5. Odzyskiwanie nieużytków (318)
  • 9.6. Hermetyzacja typów podstawowych (327)
  • 9.7. Wielometody i idiom symboliczny (328)
  • Ćwiczenia (332)
  • Bibliografia (333)

Rozdział 10. Dynamiczne dziedziczenie wielokrotne (335)

  • 10.1. PrzykÅ‚ad - system okienkowy (336)
  • 10.2. Ograniczenia (339)

Rozdział 11. Zagadnienia systemowe (341)

  • 11.1. Statyczne projektowanie systemów (342)
  • 11.2. Dynamiczne projektowanie systemów (350)
  • Bibliografia (365)

Dodatek A Język C w środowisku języka C++ (367)

  • A.1. WywoÅ‚ania funkcji (367)
  • A.2. Parametry funkcji (368)
  • A.3. Prototypy funkcji (369)
  • A.4. Przekazywanie parametrów przez referencjÄ™ (370)
  • A.5. Zmienna liczba parametrów (371)
  • A.6. Wskaźniki funkcji (373)
  • A.7. SÅ‚owo kluczowe const jako modyfikator typu (375)
  • A.8. Interfejs z programami w jÄ™zyku C (377)
  • Ćwiczenia (389)
  • Bibliografia (390)

Dodatek B Reprezentacja figur geometrycznych w języku C++ (391)

Dodatek C Referencje jako wartości zwracane przez operatory (403)

Dodatek D Kopiowanie "bit po bicie" (407)

  • D.1. Dlaczego kopiowanie skÅ‚adowych nie rozwiÄ…zuje problemu? (408)

Dodatek E Figury geometryczne i idiom symboliczny (409)

Dodatek F Programowanie strukturalne w języku C++ (447)

  • F.1. Programowanie strukturalne - wprowadzenie (447)
  • F.2. Elementy programowania strukturalnego w jÄ™zyku C++ (448)
  • F.3. Alternatywa dla bloków z gÅ‚Ä™boko zagnieżdżonymi zakresami (451)
  • F.4. Rozważania na temat implementacji (455)
  • Ćwiczenia (456)
  • Gra wykorzystujÄ…ca idiom strukturalny (457)
  • Bibliografia (460)

Spis rysunków (461)

Spis listingów (463)

Skorowidz (467)

Dodaj do koszyka C++. Styl i technika zaawansowanego programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.