C++BuilderX. Ćwiczenia - Helion
ISBN: 83-7361-676-4
stron: 128, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-10-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,90 zł
C++BuilderX to narzędzie, które ma umożliwić tworzenie aplikacji w języku C++ dla różnych platform systemowych. Na wszystkich platformach wygląd jego interfejsu jest identyczny, co bardzo ułatwia pracę. Narzędzie to, poza możliwością tworzenia aplikacji w sposób wizualny, udostępnia programistom również rozbudowany edytor kodu źródłowego oraz edytor HTML i XML. C++BuilderX staje się coraz popularniejszym środowiskiem do tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
"C++BuilderX. Ćwiczenia" to książka dla tych, którzy chcą poznać to narzędzie i nauczyć się podstaw programowania z użyciem C++BuilderX. Dzięki zawartym w niej wiadomościom dowiesz się, jak korzystać ze środowiska wizualnego i jak stworzyć proste programy dla systemów Windows i Linux.
- Podstawy korzystania z C++BuilderX
- Podstawowe wiadomości o C++
- Aplikacje uruchamiane z poziomu konsoli
- Tworzenie aplikacji z interfejsem graficznym
- Korzystanie z różnych kompilatorów
Spis treści
C++BuilderX. Ćwiczenia -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Pierwsze kroki w środowisku C++BuilderX (7)
- Co jest potrzebne, aby korzystać z C++BuilderX? (7)
- Pierwsze spotkanie z C++BuilderX (8)
- Menu i paski narzędzi (8)
- Okna (10)
- Podsumowanie (14)
Rozdział 2. Aplikacje konsolowe (15)
- Ogólna postać programu pisanego w C++ (15)
- Dyrektywy (17)
- Dyrektywa #include (17)
- Dyrektywa #define (18)
- Dyrektywa #if - kompilacja warunkowa (19)
- Typy zmiennych (19)
- Zmienne typu int (20)
- Zmienne typu float (20)
- Typ double (21)
- Typ char (21)
- Modyfikatory typów (21)
- Rzutowanie (konwersja) typów (22)
- Typ wyliczeniowy (23)
- Operatory (24)
- Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatora << i >> (26)
- Wskaźniki (28)
- Tablice (30)
- Operatory new i delete (32)
- Instrukcje (33)
- Instrukcje selekcji (wyboru) (34)
- Instrukcje iteracyjne (37)
- Funkcje (42)
- Przeciążanie funkcji (43)
- Niejednoznaczność (45)
- Przekazywanie argumentów przez wartość i adres (46)
- Wskaźniki do funkcji (49)
- Funkcja main() (50)
- Przekazywanie parametrów do funkcji main() (50)
- Struktury i unie (52)
- Struktury (52)
- Unie (54)
- Klasy (55)
- Konstruktory i destruktory (57)
- Przeładowywanie konstruktorów (59)
- Dziedziczenie (60)
- Przeciążanie operatorów (64)
- WyjÄ…tki (66)
- Podsumowanie (69)
Rozdział 3. Aplikacje okienkowe (71)
- Wstęp (71)
- Pierwszy program GUI - funkcja WinMain() (72)
- Główne okno aplikacji (76)
- Podstawy obsługi kontrolek (81)
- Kalkulator (84)
- Najprostszy edytor tekstu (88)
- Ulepszamy edytor (93)
- Rysowanie w oknie aplikacji (96)
- Odtwarzanie dźwięku z plików .wav (99)
- Podsumowanie (103)
Rozdział 4. Zarządzanie definicjami obiektów w C++BuilderX (105)
- Class browser (105)
- Okno Structure View (110)
- Podsumowanie (112)
Rozdział 5. Użytkowanie kilku kompilatorów i projekty makefile (113)
- Kompilacja warunkowa (115)
- Opcje linii komend (116)
- Konfiguracje budowy aplikacji (117)
- Konfiguracje Debug Build i Release Build (117)
- WÅ‚asne konfiguracje budowy aplikacji (118)
- Dodawanie własnych kompilatorów do środowiska (119)
- Budowanie aplikacji ze zbiorów makefile (123)
- Podsumowanie (125)
Literatura (127)