reklama - zainteresowany?

C++ Builder. Symulacje komputerowe - Helion

C++ Builder. Symulacje komputerowe
Autor: Andrzej Stasiewicz
ISBN: 83-7361-052-9
stron: 240, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,00 zł

Dodaj do koszyka C++ Builder. Symulacje komputerowe

Tagi: C++ Builder - Programowanie

Nowoczesne techniki programowania i projektowania pozwalają pisać złożone aplikacje także osobom nie będącym informatykami. Pasjonatom nauk przyrodniczych przychodzi z pomocą projektowanie obiektowe: dzięki zastosowaniu gotowych obiektów mogą oni symulować komputerowo zjawiska występujące w przyrodzie. Programowanie zorientowane obiektowo wymaga przede wszystkim bardzo dokładnych opisów funkcjonalnych obiektów; szczegóły techniczne, realizatorskie i znajomość ich konstrukcji wewnętrznej nie są tu ważne.

Książka C++Builder. Symulacje komputerowe przedstawia kilkanaście programów symulujących rozmaite zjawiska występujące w przyrodzie. Programy te zostały napisane w języku C++ (użyto dialektu C++Builder Borlanda). Zastosowano w nich gotowe klasy, które możesz odnaleźć na dołączonym do książki krążku CD, można je rozbudowywać i wykorzystywać we własnych programach. Osoby zainteresowane tajnikami programowania obiektowego poznają szczegóły konstrukcji obiektów, przyrodnicy mogą pominąć bardziej techniczne fragmenty i skoncentrować się na modelowaniu zjawisk przyrodniczych.

Programy opisane w książce dotyczą:

  • Widma Å›wiatÅ‚a biaÅ‚ego
  • DrgaÅ„ i fal prostych
  • Fal na wodzie i ich interferencji
  • Interferencji Å›wiatÅ‚a
  • Postrzegania gÅ‚Ä™bi i geometrii 3D
  • Fotografii relatywistycznej
  • Algorytmów wzrostu
  • Tworzenia wirtualnych przestrzeni za pomocÄ… techniki Å›ledzenia promieni (ray-tracing)

Programowanie obiektowe jest to jedyna technika szybkiego tworzenia aplikacji z wykorzystaniem istniejących, uniwersalnych algorytmów. Jeśli jesteś interesujesz się fizyką czy biologią, książka udowodni Ci, że nie musisz kończyć studiów informatycznych, by modelować komputerowo interesujące Cię zjawiska.

Dzięki lekturze tej książki:

  • Przeniesiesz na ekran komputera zÅ‚ożone zjawiska fizyczne i procesy biologiczne
  • Poznasz tajemnice kreowania wirtualnych, trójwywmiarowych przestrzeni
  • Nauczysz siÄ™ korzystać z programowania obiektowego
  • BÄ™dziesz potrafiÅ‚ pisać zÅ‚ożone programy w prosty sposób, korzystajÄ…c z gotowych obiektów.

Dodaj do koszyka C++ Builder. Symulacje komputerowe

Dodaj do koszyka C++ Builder. Symulacje komputerowe

Spis treści

C++ Builder. Symulacje komputerowe -- spis treści

Wstęp (5)

Rozdział 1. Widmo światła białego (7)

  • Wszystkie barwy tÄ™czy (7)

Rozdział 2. Drgania i fale proste (15)

  • TrochÄ™ fizyki (16)
  • Parametry fali prostej (16)
  • Sumowanie dwóch fal prostych (20)
  • Sumowanie drgaÅ„ prostopadÅ‚ych (23)
  • Suma fal i ksztaÅ‚towanie impulsów (25)
  • Biorytmy (28)

Rozdział 3. Fale na wodzie (31)

  • Powierzchniowa fala pÅ‚aska (31)
  • Fala kolista (36)
  • Interferencja fal na wodzie (41)

Rozdział 4. Interferencja światła (47)

  • DoÅ›wiadczenie Younga (47)
  • Przestrzenny obraz interferencji Å›wiatÅ‚a (54)
  • Edytor ukÅ‚adu otworków (62)
  • Synteza obrazu rzeczywistego z obrazu interferencyjnego (69)
  • Filtracja przestrzenna (72)

Rozdział 5. Postrzeganie głębi (77)

  • Trzy techniki syntezy gÅ‚Ä™bi (78)
  • Geometria postrzegania 3D (82)
  • Algorytmy syntezy gÅ‚Ä™bi (84)
    • SzeÅ›cian 3D (87)
    • Kula 3D (89)
  • Eksperymenty z bazÄ… (92)
  • PorzÄ…dkowanie sceny (95)

Rozdział 6. Fotografia relatywistyczna (103)

  • Teoria fotografii relatywistycznej (104)
  • Obiekt TRelatyw3d (107)
    • Relatywistyczny krzyż (112)
    • Relatywistyczna kostka (114)
  • Zderzenie ze Å›cianÄ… (116)
    • Relatywistyczna autostrada (119)
    • Relatywistyczna kula (120)
  • Relatywistyka a kÄ…t widzenia obiektywu (122)
  • Twoja fotografia (125)
  • Relatywistyczna stereoskopia (130)

Rozdział 7. Algorytm wzrostu (137)

  • Rozwijanie tekstu (137)
  • Interpretacja formuÅ‚y tekstowej (140)
  • Bardziej zÅ‚ożone rozwiniÄ™cia (145)
  • Wzrost 3D (149)
  • L system, czyli hodowla form roÅ›linnych (153)
  • RoÅ›linny Å›wiat Lindenmayera (159)
  • Jeszcze wiÄ™cej parametrów (162)

Rozdział 8. Obrazy świetlnego promienia (175)

  • Idea techniki Å›ledzenia promieni (176)
  • Wyznaczenie promienia rysujÄ…cego (177)
  • PromieÅ„ szuka obiektów (182)
  • PromieÅ„ wyrusza w dalszÄ… drogÄ™ (188)
  • Kolory (192)
  • Zabudowa sceny (194)
  • Implementacja (195)
    • Co dalej? (213)

Dodatek A Funkcjonalne opisy klas (215)

  • Klasa TSkalowanie (215)
  • Klasa TDiagram (217)
  • Klasa TWidmo (217)
  • Klasa TWykresPseudo3d (217)
  • Klasy TPunkt, TLinia, TWektor (220)
  • Klasa T3d (221)
  • Klasa TWykres3d (222)
  • Klasa TStereo (224)
  • Klasy TRelatyw3d i TRelatywStereo (224)
  • Klasa TObraz (224)

Literatura (229)

Skorowidz (231)

Dodaj do koszyka C++ Builder. Symulacje komputerowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.