reklama - zainteresowany?

C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty - Helion

C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty
Autor: Jarrod Hollingworth, Bob Swart, Mark Cashman, Paul Gustavson
Tytuł oryginału: C++Builder 6 Developers Guide
Tłumaczenie: Jarosław Dobrzański, Rafał Jońca, Rafał Szpoton
ISBN: 83-7361-151-7
stron: 944, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-09-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty

Tagi: C++ Builder - Programowanie

Kompletny przewodnik po środowisku C++ Buildera

C++ Builder to zgodne ze standardem ANSI C++ środowisko szybkiego tworzenia aplikacji (RAD) w systemie Windows. Dzięki C++ Builder można tworzyć zarówno aplikacje typu "desktop", jak również aplikacje rozproszone i internetowe. "C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty" dostarczy Ci aktualnych informacji na temat najnowszych możliwości tego środowiska. Poznasz między innymi technologie DataSnap, C++ Mobile, XML, BizSnap, dbExpress.

Książka ta była pisana z myślą o aktualnych i przyszłych użytkownikach środowiska C++ Builder. Jest to poradnik dla programistów, a jego podstawowym zadaniem jest poszerzenie wiedzy na temat środowiska C++ Builder i związanych z nim technologii; opis najnowszych funkcji wprowadzonych w wersji 6 środowiska oraz ułatwienie tworzenia wydajnego i użytecznego oprogramowania. Choć większość rozdziałów adresowana jest do średnio zaawansowanych i zaawansowanych użytkowników, zostały one ułożone w taki sposób, że stopień trudności rośnie wraz z numerami rozdziałów, więc początkujący programiści nie powinni mieć większych problemów ze zrozumieniem opisywanych koncepcji.
  • Naucz się tworzyć mobilne aplikacje korzystając z Borland C++Mobile Edition
  • Poznaj sposoby przetwarzania i transformacji dokumentów XML
  • Twórz usługi sieciowe wykorzystując BizSnap oraz WSDL i SOAP
  • Pisz aplikacje rozproszone za pomocą DataSnap
  • Uzyskaj dostęp do baz danych niezależnie od platformy wykorzystując dbExpress
  • Poznaj sztuczki i chwyty stosowane przy pisaniu aplikacji graficznych i multimedialnych
  • Poszerz możliwości środowiska programistycznego za pomocą OpenToolsAPI
  • Poznaj tajniki Windows 32 API i wykorzystaj je w swoich aplikacjach
Doświadczenie i bogata wiedza autorów "C++Builder 6. Vademecum profesjonalisty" to gwarancja rzetelności tej książki. Jeśli programujesz w C++ Builder, jest Ci ona po prostu niezbędna.

Dodaj do koszyka C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty

Dodaj do koszyka C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty

Spis treści

C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty -- spis treści

O Autorach (19)

Wprowadzenie (21)

  • Kto powinien przeczytać tę książkę? (21)
  • Organizacja książki (22)
  • Płyta CD-ROM (23)
  • Wymagania systemowe środowiska C++Builder (23)
  • Konwencje wykorzystywane w książce (23)

Część I Podstawy środowiska C++Builder (25)

Rozdział 1. Wprowadzenie do środowiska C++Builder (27)

  • Język C++ (28)
    • Zgodność z ANSI (28)
    • Zgodność z kompilatorami Microsoftu (29)
    • Polecane podręczniki języka C++ (31)
    • Rozszerzenia języka wprowadzone przez firmę Borland i obiekty standardowe (31)
  • VCL, formularze i komponenty (34)
    • Formularz (34)
    • Paleta komponentów (35)
    • Zdarzenia i procedury obsługi zdarzeń (35)
    • Testowanie programu (37)
  • Tworzymy pierwszy prawdziwy program (37)
  • Najczęściej zadawane pytania (43)
  • Co nowego w wersji 6. C++Buildera? (44)
    • Zgodność z poprzednimi wersjami - projekty (45)
    • Zgodność z poprzednimi wersjami - biblioteka standardowa C++ (45)
    • Zgodność z poprzednimi wersjami - zmiany w programach obsługi baz danych (45)
    • Zgodność z poprzednimi wersjami - zmiana nazwy i rozdzielenie DsgnIntf (46)
    • Pozostałe nowe funkcje (46)
  • Linux, Kylix, CLX, EJB a C++Builder (46)
    • Krótki opis CLX (47)
    • Integracja systemu pomocy na wielu platformach (48)
    • Uproszczone IDL, IIOP i EJB (48)
  • Biblioteka standardowa C++ (49)
    • Kontenery (49)
    • Zarządzanie pamięcią (50)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 2. Projekty i środowisko projektowe C++Buildera (53)

  • Cechy zintegrowanego środowiska projektowego C++Buildera (53)
    • Główne okno i paski narzędziowe (53)
    • Okno Project Manager (Menedżer projektu) (54)
    • Aranżacja okien środowiska projektowego (54)
    • Okno Object Inspector (55)
    • Kategorie właściwości w oknie Object Inspector (57)
    • Okno Object TreeView (59)
    • Edytor kodu źródłowego (59)
    • Formularze zapisane jako tekst (62)
  • Projekty C++Buildera (64)
    • Pliki używane w projektach C++Buildera (64)
    • Menedżer projektu (67)
    • Różne sposoby budowania dla różnych plików (68)
    • Własne narzędzia budowania (69)
    • Stosowanie techniki przeciągnij i upuść w celu zmiany kolejności kompilacji (72)
  • Pakiety i ich użycie (72)
    • Kiedy należy używać pakietów? (75)
  • Interaktywny debugger w C++Builderze (75)
    • Usuwanie błędów z aplikacji wielowątkowych (77)
    • Zaawansowane pułapki (77)
    • Zaawansowane funkcje pułapek (80)
    • Widoki debugowania programów w C++Builderze (80)
    • Podgląd, obliczanie i modyfikacja (84)
    • Okno Debug Inspector (86)
  • Zaawansowane testowanie programów (87)
    • Znajdowanie źródła błędów naruszenia dostępu (88)
    • Dołączanie do uruchomionego procesu (89)
    • Używanie debugowania Just-In-Time (89)
    • Debugowanie zdalne (90)
    • Debugowanie bibliotek DLL (92)
  • Skracanie czasu kompilacji (92)
    • Prekompilowane nagłówki (93)
    • Inne sposoby zmniejszania czasu kompilacji (94)
  • Podsumowanie (96)

Rozdział 3. Programowanie w C++Builderze (97)

  • Stosowanie zalecanych technik programistycznych w C++Builderze (98)
    • Rezygnacja z używania typu char* na rzecz klasy String (98)
    • Referencje i ich odpowiednie użycie (99)
    • Unikanie zmiennych globalnych (102)
    • Korzystanie z modyfikatora const (107)
    • Zasady obsługi wyjątków (109)
    • Zarządzanie pamięcią za pomocą new i delete (113)
    • Rodzaje rzutowania w C++ (117)
    • Kiedy korzystać z preprocesora? (119)
    • Wykorzystanie biblioteki standardowej C++ (122)
  • Wprowadzenie do VCL (122)
    • Wszystko ma swój początek w klasie TObject (123)
    • Tworzenie aplikacji z istniejących obiektów (124)
    • Korzystanie z biblioteki VCL (125)
    • Rozszerzenia języka C++ (127)
    • Biblioteka VCL a biblioteka CLX (134)
  • Przegląd palety komponentów (134)
  • Tworzenie interfejsów użytkownika (137)
    • Ramki i szablony komponentów (137)
    • Ramki (138)
    • Radzenie sobie ze zmianami rozmiaru okien (146)
    • Złożoność implementacji interfejsów użytkownika (150)
    • Rozszerzenie użyteczności przez umożliwienie dostosowania interfejsu użytkownika do własnych potrzeb (156)
    • Korzystanie z techniki przeciągnij i upuść (161)
    • Rozwiązanie (162)
    • Kod (162)
    • Jak to działa? (164)
    • Otaczanie techniki przeciągnij i upuść (165)
  • Tworzenie i użycie komponentów niewizualnych (165)
  • Kreowanie aplikacji wielowątkowych (166)
    • Podstawy wielozadaniowości (166)
    • Podstawy wielowątkowości (166)
    • Tworzenie wątku wywołaniem funkcji API (167)
    • Obiekt TThread (170)
    • Wątek główny VCL (174)
    • Ustalanie priorytetu (177)
    • Mierzenie czasu wykonania wątków (179)
    • Synchronizacja wątków (180)
  • Podsumowanie (184)

Rozdział 4. Tworzenie własnych komponentów (185)

  • Tworzenie, kompilacja i instalacja pakietów (185)
    • Tworzenie pakietu komponentów (186)
    • Kompilacja i instalacja pakietów (190)
  • Tworzenie własnych komponentów (190)
    • Pisanie komponentów (190)
    • Pisanie komponentów niewizualnych (193)
    • Tworzenie komponentów widocznych (218)
    • Tworzenie własnych komponentów związanych z danymi (241)
    • Rejestracja komponentów (250)
  • Mechanizm strumieniowania (253)
    • Dodatkowe wymagania dotyczące strumieniowania (254)
    • Strumieniowanie niepublikowanych właściwości (254)
  • Dystrybucja komponentów (258)
    • Miejsca umieszczania rozpowszechnianych plików (259)
    • Nazwy pakietów i ich jednostek (260)
    • Nazwy komponentów (262)
    • Dystrybucja wyłącznie pakietu projektowego (263)
    • Rozpowszechnianie komponentów dla różnych wersji C++Buildera (263)
    • Tworzenie bitmap dla palety komponentów (267)
    • Wskazówki dotyczące projektowania komponentów przeznaczonych do rozpowszechniania (268)
    • Inne zagadnienia związane z dystrybucją komponentów (268)
  • Podsumowanie (269)

Rozdział 5. Edytory komponentów i edytory właściwości (271)

  • Tworzenie edytorów właściwości (273)
    • Metoda GetAttributes() (283)
    • Metoda GetValue() (284)
    • Metoda SetValue() (285)
    • Metoda Edit() (285)
    • Metoda GetValues() (289)
    • Korzystanie z właściwości klasy TProperyEditor (289)
    • Sposób wyboru odpowiedniego edytora (290)
  • Właściwości a wyjątki (291)
  • Rejestracja edytorów właściwości (293)
    • Pobieranie PTypeInfo istniejącej właściwości i klasy dla typu spoza VCL (294)
    • Uzyskiwanie PTypeInfo dla typów spoza VCL na zasadzie tworzenia ich ręcznie (300)
    • Jak otrzymać TTypeInfo* dla typu spoza VCL? (301)
    • Zasady przysłaniania edytorów właściwości (302)
  • Korzystanie z obrazów w edytorach właściwości (303)
    • Metoda ListMeasureWidth() (307)
    • Metoda ListMeasureHeight() (307)
    • Metoda ListDrawValue() (308)
    • Metoda PropDrawValue() (312)
    • Metoda PropDrawName() (313)
  • Tworzenie edytorów komponentów (315)
    • Metoda Edit() (319)
    • Metoda EditProperty() (322)
    • Metoda GetVerbCount() (324)
    • Metoda GetVerb() (324)
    • Metoda PrepareItem() (325)
    • Metoda ExecuteVerb() (327)
    • Metoda Copy() (328)
  • Rejestracja edytorów komponentów (329)
  • Podsumowanie (330)

Część II Programowanie baz danych (331)

Rozdział 6. Architektura komponentów bazodanowych firmy Borland (333)

  • Przegląd rodzajów komponentów bazodanowych (333)
    • Zestawy komponentów (333)
  • Borland Database Engine (336)
  • Jednowarstwowa architektura BDE oraz dbGo (336)
  • BDE/SQL Links, IBExpress, dbExpress oraz dbGo (architektura dwuwarstwowa) (337)
  • Rozproszone bazy danych - DataSnap (architektura wielowarstwowa) (337)
  • Podsumowanie (339)

Rozdział 7. Programowanie baz danych (341)

  • Czym są moduły danych? (341)
  • Zalety stosowania modułów danych (342)
  • Moduły danych w aplikacjach, bibliotekach DLL oraz obiektach rozproszonych (343)
  • Zawartość modułu danych (345)
  • Dodawanie właściwości do modułu danych (345)
  • Data Module Designer (346)
    • Widok drzewa obiektów oraz projektant modułów danych (346)
  • Edytor diagramów danych (346)
  • Zaawansowane pojęcia, dotyczące wykorzystania modułów danych (349)
    • Dziedziczenie klasy formularza w modułach danych (349)
    • Obsługa nierównego dziedziczenia klas formularzy i modułów danych (350)
    • Moduł danych niezależny od interfejsu użytkownika (351)
    • Moduł danych a komponenty szkieletowe i komponenty specyficzne dla aplikacji (351)
    • Moduły danych w pakietach (353)
  • Podsumowanie (354)

Rozdział 8. Borland Database Engine (355)

  • Wprowadzenie do Borland Database Engine (BDE) (355)
    • Architektura jednowarstwowa (Single-Tier) (356)
    • Architektura klient-serwer (BDE oraz SQL Links) (357)
    • BDE wraz z ODBC (357)
  • Przegląd komponentów (358)
    • Architektura komponentów (359)
    • Komponenty połączenia (359)
    • TTable - zbiór danych niewykorzystujący SQL (360)
    • TQuery - zbiór danych wykorzystujący SQL (361)
  • Podsumowanie (365)

Rozdział 9. Zbiory danych po stronie klienta oraz rozszerzenia zbiorów danych (367)

  • Wprowadzenie do idei zbiorów danych po stronie klienta (367)
  • Wykorzystanie prostych zbiorów danych po stronie klienta w środowisku klient-serwer (369)
  • Zwiększanie wydajności zbiorów danych po stronie klienta (370)
  • Wykorzystywanie zbiorów danych po stronie klienta w środowisku wielowarstwowym (371)
  • Specjalizowane rodzaje zbiorów danych po stronie klienta (372)
  • Podsumowanie (373)

Rozdział 10. InterBase Express (375)

  • Wprowadzenie do komponentów IBExpress (375)
  • Konfiguracja schematu (376)
  • Reguły bazy danych (378)
  • Generatory, wyzwalacze oraz procedury składowane (379)
    • Generatory (379)
    • Wyzwalacze (380)
    • Procedury składowane (381)
  • Diagnostyka aplikacji opartej na InterBase (382)
  • Baza danych - tworzenie oraz nawiązywanie połączenia (382)
  • Wykorzystanie transakcji (384)
  • Dostęp do bazy InterBase (384)
    • TIBUpdateSQL (385)
    • TIBTable (386)
    • TIBQuery (386)
    • TIBDataSet (386)
    • TIBSQL oraz TIBStoredProc (387)
    • TIBEvents (387)
  • Konfiguracja programu Bug Tracker (388)
    • update, delete, insert, refresh (388)
    • Pola (389)
    • Modyfikacje buforowane (390)
    • Transakcje oraz komponenty związane z danymi (390)
  • Program Bug Tracker w działaniu (391)
  • Podsumowanie (392)

Rozdział 11. Komponenty ADO Express (393)

  • ADO a BDE (394)
    • Dodatkowe zabezpieczenia (395)
    • Kopiowanie rekordów oraz zbiorów danych (396)
  • Przegląd komponentów ADO (396)
    • Zgodność ADO z VCL (397)
  • Połączenie z bazą danych (397)
    • Klasa TADOConnection (397)
    • Obiekt Provider - dostawca danych (398)
    • Ciąg opisujący połączenie (connection string) (398)
    • Transakcje (398)
    • Wykorzystywanie wartości domyślnych (399)
  • Dostęp do zbiorów danych (399)
    • TADOTable (399)
    • Ustanawianie połączenia dla TADOTable (399)
    • Ustawianie nazwy tabeli (400)
    • Uaktywnianie tabeli (400)
    • Wykorzystanie z TADOTable źródeł danych oraz kontrolek związanych z danymi (400)
    • Przeglądanie zawartości tabeli (400)
    • Dodawanie oraz modyfikowanie rekordów (400)
    • Wyszukiwanie rekordów (401)
    • Wykorzystywanie filtrów (401)
    • TADOQuery (401)
    • Wykonywanie procedury składowanej za pomocą TADOStoredProc (402)
    • Konfiguracja TADOStoredProc (402)
    • Wykonywanie procedury składowanej (402)
    • Pobieranie wyników działania procedury (403)
    • Modyfikacja danych przy użyciu TADOCommand (403)
    • Konfiguracja TADOCommand (403)
    • Wykonywanie polecenia za pomocą TADOCommand (403)
    • Wykorzystanie TADOCommand w celu dostępu do zbiorów danych (403)
    • TADODataSet (404)
  • Zarządzanie transakcjami (404)
  • Wykorzystanie zdarzeń komponentów (404)
    • Zdarzenia TADOConnection (404)
    • Zdarzenia TADOCommand (405)
    • Zdarzenia klas pochodnych TADOCustomDataSet (405)
  • Tworzenie podstawowej aplikacji bazodanowej (405)
    • Pobieranie ciągu połączenia od użytkownika (406)
    • Pobieranie nazw tabel (406)
    • Pobieranie nazw pól (406)
    • Pobieranie nazw procedur składowanych (406)
  • Optymalizacja wydajności (407)
    • Zapytanie czy tabela? (407)
    • Położenie kursora (407)
    • Rodzaje kursorów (408)
    • Buforowanie (408)
  • Obsługa błędów (408)
  • Aplikacje wielowarstwowe a ADO (409)
  • Podsumowanie (409)

Rozdział 12. Dostęp do danych za pomocą dbExpress (411)

  • dbExpress (411)
    • Własne sterowniki dbExpress (412)
  • Komponenty dbExpress (412)
    • TSQLConnection (413)
    • TSQLDataSet (414)
    • Kontrolki związane z danymi (415)
    • Dlaczego jednokierunkowy? (416)
    • TSQLClientDataSet (417)
    • TSQLMonitor (418)
  • Migracja z technologii BDE (421)
    • Przykład migracji (422)
  • Podsumowanie (424)

Rozdział 13. Przetwarzanie dokumentów XML oraz program XML Mapper (425)

  • Przetwarzanie dokumentów XML (425)
    • Właściwości dokumentu XML (426)
    • Interfejsy dokumentu XML (427)
    • Odczytywanie dokumentów XML (428)
    • Zapisywanie dokumentów XML (429)
  • Łączenie danych z dokumentów XML (430)
  • Program XML Mapper (438)
    • Transformacja (442)
    • Demonstracja transformacji (442)
  • Podsumowanie (444)

Część III Programowanie w systemie Windows (445)

Rozdział 14. Wykorzystanie interfejsu Win32 (447)

  • Podstawy interfejsu Win32 (448)
  • Zarządzanie oknami (450)
    • Przykład zarządzania oknami (451)
    • Efekty animacji okien (464)
    • Identyfikatory komunikatów (465)
    • Odpowiadanie na komunikaty w systemie Windows (466)
  • Usługi systemowe (467)
    • Przykład programu wykorzystującego usługi systemowe (470)
    • Uruchamianie aplikacji oraz odkrywanie uchwytów okien (485)
  • Interfejs GDI (488)
    • Zmiana kształtu programu (489)
  • Obsługa multimediów (493)
    • Odtwarzanie plików multimedialnych (494)
    • Zwiększona dokładność odtwarzania przy użyciu zegara multimedialnego (497)
  • Wspólne elementy sterujące i okna dialogowe (500)
    • Wspólne elementy sterujące (500)
    • Wspólne okna dialogowe (503)
  • Elementy powłoki systemowej (505)
    • Wykorzystanie funkcji ShellExecute() w celu uruchomienia przeglądarki (506)
    • Wykorzystanie funkcji ShellExecuteEx() do uruchomienia aplikacji (507)
    • Tworzenie kopii zapasowych katalogów oraz plików (508)
    • Umieszczanie plików w koszu (512)
  • Obsługa ustawień regionalnych (514)
  • Usługi sieciowe (515)
    • Pobieranie informacji o sieci (516)
    • Dodawanie obsługi funkcji systemowych (517)
  • Podsumowanie (519)

Rozdział 15. Techniki graficzne oraz multimedialne (521)

  • Interfejs GDI (522)
    • Interfejs programistyczny Windows oraz kontekst urządzenia (522)
    • Klasa TCanvas (523)
    • Klasa TPen (527)
    • Klasa TBrush (529)
    • Klasa TFont (531)
    • Klasa TColor (532)
    • Przykład - zegar analogowy (533)
  • Przetwarzanie obrazu (534)
    • Mapy bitowe w systemie Windows (534)
    • Klasa TBitmap (535)
    • Format JPEG (540)
    • Format GIF (544)
    • Format PNG (544)
  • Przetwarzanie multimediów (547)
    • Interfejs MCI (547)
    • Interfejs Waveform Audio (554)
    • Uwagi końcowe (561)
  • Podsumowanie (562)

Rozdział 16. Biblioteki DLL (563)

  • Tworzenie biblioteki DLL w programie C++Builder (564)
    • Kreator DLL Wizard (565)
    • Tworzenie kodu DLL (567)
    • Dodawanie pliku nagłówkowego biblioteki DLL (568)
    • Kompilacja biblioteki DLL (569)
  • Dołączanie biblioteki DLL (570)
    • Dołączanie statyczne biblioteki DLL (570)
    • Dołączanie dynamiczne biblioteki DLL (572)
  • Eksportowanie klas z biblioteki DLL (577)
  • Pakiety a biblioteki DLL (581)
    • Czynności konieczne do utworzenia pakietu (582)
  • Formularze w bibliotekach DLL (583)
    • Okna modalne SDI (585)
    • Okna potomne MDI (587)
  • Obsługa pamięci współdzielonej w bibliotekach DLL (588)
  • Wykorzystywanie bibliotek DLL utworzonych w Microsoft Visual C++ w programie C++Builder (594)
  • Wykorzystywanie bibliotek DLL utworzonych w C++Builder w programie Microsoft Visual C++ (595)
  • Podsumowanie (596)

Rozdział 17. Programowanie COM (599)

  • Podstawy technologii COM (600)
    • Elementy architektury COM (600)
    • Technologie COM (601)
  • Tworzenie oraz wykorzystywanie interfejsów COM (602)
    • Klasa IUnknown (603)
    • Identyfikator interfejsu (605)
    • Biblioteki typu (606)
    • Tworzenie interfejsu w programie C++Builder (607)
    • Implementacja interfejsu w programie C++Builder (609)
    • Uzyskiwanie dostępu do obiektu COM (613)
    • Importowanie biblioteki typu (615)
  • Dodawanie automatyzacji (617)
    • Dodawanie automatyzacji do istniejącego programu (618)
    • Tworzenie kontrolera automatyzacji (621)
  • Dodawanie ujścia zdarzeń (624)
  • Tworzenie serwera COM (625)
    • Implementacja ujścia zdarzeń po stronie klienta (630)
  • Formanty ActiveX (636)
  • Zalecana literatura (637)
  • Podsumowanie (638)

Część IV Programowanie systemów rozproszonych (641)

Rozdział 18. DCOM - ulegamy rozproszeniu (643)

  • Co to jest DCOM? (643)
    • DCOM w systemach z rodziny Windows (644)
  • Narzędzie DCOMCnfg (645)
    • Globalne ustawienia bezpieczeństwa (645)
    • Ustawienia bezpieczeństwa wyłączne dla serwera (648)
  • Testowanie obiektów DCOM w praktyce (651)
    • Tworzenie aplikacji serwera (651)
    • Tworzenie aplikacji klienta (653)
    • Konfiguracja zezwoleń na dostęp i uruchamianie (655)
    • Konfiguracja tożsamości (657)
    • Uruchamianie przykładu (657)
  • Programowanie bezpieczeństwa (657)
    • Parametry funkcji CoInitializeSecurity (658)
    • Stosowanie CoInitializeSecurity (659)
    • Klienty i zabezpieczenia DLL (661)
    • Implementacja programatywnego sterowania dostępem (661)
    • Implementacja zabezpieczeń na poziomie interfejsu (663)
    • Używanie serwera Blanket (665)
  • Podsumowanie (672)

Rozdział 19. SOAP i usługi sieciowe w BizSnap (673)

  • Tworzenie usług sieciowych (673)
    • Aplikacja serwera SOAP (674)
    • Moduł sieciowy serwera SOAP (675)
    • Interfejs usługi sieciowej (677)
    • Uruchamianie serwera SOAP (679)
  • Konsumpcja usług sieciowych (681)
    • Importer WSDL (681)
    • Korzystanie z IcmInch (685)
  • Korzystanie z innych usług sieciowych (687)
    • Interfejsy programistyczne Google Web API (687)
    • Klucz do wyszukiwarki Google (688)
    • Wyszukiwanie w Google (688)
  • Podsumowanie (694)

Rozdział 20. Aplikacje rozproszone w DataSnap (695)

  • Wprowadzenie do DataSnap (695)
  • Klienci i serwery DataSnap (697)
    • Tworzenie prostego serwera DataSnap (697)
    • Rejestracja serwera DataSnap (701)
    • Tworzenie klienta DataSnap (702)
    • Korzystanie z modelu aktówki (704)
    • Używanie ApplyUpdates (708)
    • Implementacja obsługi błędów (708)
    • Demonstracja błędów aktualizacji (711)
    • Tworzenie serwera DataSnap typu nadrzędny-szczegółowy (712)
    • Eksportowanie zestawów danych typu nadrzędny-szczegółowy (714)
    • Tworzenie klienta DataSnap typu nadrzędny-szczegółowy (715)
    • Stosowanie tabel zagnieżdżonych (716)
    • Wąskie gardła w przepustowości DataSnap (718)
  • Bezstanowy DataSnap (720)
    • Serwery DataSnap przechowujące stan a serwery bezstanowe (720)
  • Wdrażanie (725)
  • Podsumowanie (726)

Rozdział 21. Połączenia wielowarstwowe w DataSnap (727)

  • Zdalny dostęp do serwera poprzez DCOM (727)
  • Połączenie sieciowe HTTP (728)
    • Gromadzenie obiektów (730)
  • Połączenia poprzez gniazda w TCP/IP (731)
    • Zarejestrowane serwery (733)
    • Broker obiektów (734)
  • Nowe połączenia w DataSnap (735)
    • Komponent TLocalConnection (736)
    • Komponent TConnectionBroker (740)
  • Komponent TSOAPConnection (743)
    • Serwer SOAP DataSnap w C++Builderze Enterprise (744)
    • Klient SOAP DataSnap w C++Builderze Enterprise (746)
  • Podsumowanie (748)

Rozdział 22. Programowanie serwerów WWW z WebSnap (749)

  • WebAppDebugger (749)
    • Domyślny WebActionItem (750)
    • Diagnostyka (750)
    • Diagnostyka aplikacji serwera WWW (752)
  • Demonstracja WebSnap (752)
    • Komponenty WebSnap (753)
    • Moduł WWW WebSnap (753)
    • Moduł danych WebSnap (754)
    • Komponent DataSetAdapter (755)
    • Moduł strony WebSnap (756)
    • Uruchamianie (757)
    • Dopracowywanie szczegółów (758)
  • Architektura WebSnap (760)
    • Akcje a strony (760)
    • Moduły WWW w WebSnap (760)
    • Moduły stron WebSnap (761)
    • Moduły danych WebSnap (761)
    • WebSnap a WebBroker (761)
    • Wykonywanie skryptów po stronie serwera (761)
    • Adaptery WebSnap (762)
    • Generatory WebSnap (765)
  • Logowanie w WebSnap (766)
    • Aplikacja WebSnap (766)
    • Moduł strony WebSnap (767)
    • Komponent WebUserList (767)
    • Moduł strony logowania (768)
    • Komponent LoginFormAdapter (769)
    • Formularz logowania (769)
    • Nieprawidłowe logowanie (770)
    • Komponent EndUserSessionAdapter (771)
  • Sesje w WebSnap (771)
    • Komponent TSessionsService (771)
  • Dane typu nadrzędny-szczegółowy w WebSnap - przykład (776)
    • Klucz podstawowy (777)
    • Komponent DataSetAdapter (777)
    • Moduł strony WebSnap (777)
    • Tworzenie odnośników do stron na podstawie ich nazw (780)
    • Dopracowywanie szczegółów (784)
    • Wdrożenie (785)
  • Podsumowanie (785)

Część V Interfejs programistyczny Open Tools API (787)

Rozdział 23. Tools API - rozszerzenie środowiska Borland (789)

  • Zasada działania Tools API (790)
    • Open Tools API (OTA) (790)
    • Native Tools (NTA) (790)
    • Możliwości Tools API (791)
  • Tworzenie kreatora (792)
    • Wybór interfejsu kreatora (792)
    • Rekonstrukcja TNotifierObject w C++Builderze (793)
    • Definiowanie własnej klasy kreatora (797)
    • Rejestracja klasy kreatora (800)
    • Rezultat końcowy (801)
  • Tworzenie i korzystanie z usług (801)
    • Wybór interfejsu usługi (802)
    • Dostęp do usług (803)
    • Korzystanie z usług (803)
  • Tworzenie i korzystanie z powiadomień (812)
    • Definiowanie własnej klasy powiadomienia debuggera (812)
    • Używanie powiadomienia debuggera (817)
  • Tworzenie i używanie kreatorów obiektów IDE (821)
    • Definiowanie własnej klasy kreatora obiektu IDE (821)
    • Korzystanie z kreatora obiektu IDE (825)
  • Korzystanie z edytorów (826)
  • Diagnostyka własnych rozszerzeń IDE (827)
  • Tworzenie i instalacja bibliotek DLL (828)
  • Zalecana literatura (830)
  • Podsumowanie (831)

Dodatki (833)

Dodatek A Przykładowe aplikacje C++Buildera (835)

  • Przegląd przykładowych aplikacji C++Buildera (835)
  • Przykładowe aplikacje w Apps (838)
  • Przykładowe aplikacje w DBTask (841)
  • Przykładowe aplikacje w Doc (843)
  • Przykładowe aplikacje w WebSnap (845)
  • Podsumowanie (847)

Dodatek B Programowanie aplikacji mobilnych w C++ (849)

  • Przegląd środowiska C++ Mobile Edition (850)
    • Symbian SDK (851)
    • Plug-in C++ Mobile Edition (852)
    • Emulator a symulator (853)
  • Tworzenie aplikacji mobilnej (853)
    • Ładowanie przykładu Hello World (855)
    • Kompilacja aplikacji mobilnej (855)
    • Testowanie aplikacji (856)
  • Budowa projektu aplikacji mobilnej (857)
    • Pliki MMP (859)
    • Plik BLD.INF (859)
    • Pliki z kodem źródłowym (860)
  • Instalacja aplikacji mobilnej (866)
    • Pliki PKG i SIS (866)
    • Narzędzia i metody (867)
  • System operacyjny Symbian OS (867)
  • Przyszłe produkty dla programowania aplikacji mobilnych w Borland C++ (870)
    • Kompilator Borland ARM C++ (870)
    • Szkielet CLX dla aplikacji mobilnych (870)
  • Dodatkowe źródła informacji (871)
  • Podsumowanie (871)

Dodatek C Źródła informacji (873)

  • Strony internetowe sponsorowane przez Borland (873)
    • Borland Home Page (873)
    • Borland Developers Network (874)
    • CodeCentral (876)
    • QualityCentral (877)
  • Strony internetowe dla programistów (877)
    • Serwisy poświęcone środowisku C++Builder (878)
    • Źródła informacji o C++ (879)
    • Komponenty i narzędzia (879)
    • Usługi sieciowe (880)
    • Technologie Windows (881)
  • Grupy dyskusyjne (882)
  • Książki i czasopisma (884)
    • Książki o C++Builderze (885)
    • Ogólne książki na temat C++ (886)
    • Czasopisma (886)
  • Konferencja programistów organizowana przez Borland (BorCon) (887)
  • Podsumowanie (888)

Dodatek D Aktywacja komponentu TXMLDocument w C++Builder Professional (889)

  • Obsługa rejestracji TXMLDocument jako VCL (890)
  • Kompozycja pakietu VCL dla TXML Document (898)
  • Używanie komponentu TXMLDocument (898)
  • Podsumowanie (899)

Skorowidz (901)

Dodaj do koszyka C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.