C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7197-544-9
stron: 128, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 12,00 zł
Książka adresowana jest do osób zaczynających swą przygodą z programowaniem obiektowym w środowisku Borland C++ Bulider 5. Materiały w niej zawarte mogą też stanowić uzupełnienie wiadomości dla osób znających starsze wersje C++Buildera. Główny nacisk został położony na przypomnienie zasad wykorzystywania komponentów z biblioteki VCL, jak również na przedstawienie wybranych elementów tej biblioteki właściwych jedynie nowemu C++ Builderowi 5.
Najważniejsze elementy książki to:
- Omówienie środowiska programisty IDE C++Buildera 5.
- Omówienie podstawowych elementów języka C++.
- Przegląd podstawowych elementów biblioteki VCL.
- Podstawy obiektowego projektowania aplikacji w środowisku C++Builder.
- Omówienie wybranych komponentów z biblioteki VCL wraz z przykładami ich praktycznego wykorzystania.
Spis treści
C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Rozdział 1. Pierwsze spotkanie ze środowiskiem Borland C++Builder (7)
- Parę pożytecznych skrótów nazw (8)
- Åšrodowisko programisty - IDE (9)
- Struktura głównego menu (11)
- Pasek narzędzi - Speed Bar (28)
- Inspektor obiektów - Object Inspector (29)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 2. Borland C++Builder 5. Pierwsze kroki (31)
- Ogólna postać programu pisanego w C++ (31)
- Funkcja main() (33)
- Dyrektywa #include i prekompilacja (34)
- Dyrektywa #pragma hdrstop (34)
- Dyrektywa #pragma argsused (35)
- Konsolidacja (35)
- Konfigurujemy Opcje Projektu (35)
- Uruchamiamy program (37)
- Podsumowanie (38)
Rozdział 3. Elementarz C++ (39)
- Podstawowe typy danych oraz operatory arytmetyczne (39)
- Operatory relacyjne i logiczne (41)
- Deklarowanie tablic (42)
- Instrukcje sterujÄ…ce (43)
- Instrukcja if (43)
- Instrukcja switch (44)
- Instrukcja for (45)
- Nieskończona pętla for (47)
- Instrukcja while (47)
- Instrukcja do. . .while (48)
- Funkcje w C++ (49)
- Wskazania i adresy (51)
- Struktury (52)
- Podsumowanie (54)
Rozdział 4. Projektowanie obiektowe OOD (55)
- Klasa (55)
- Obiekt (56)
- Metody (56)
- Widoczność obiektów (56)
- Współdziałanie obiektów (56)
- Implementacja obiektu (56)
- Dziedziczenie (57)
- Programowanie zorientowane obiektowo (57)
- Klasa TForm1 (57)
- Konstruktor TForm1() (58)
- Formularz jako zmienna obiektowa (59)
- Tworzymy aplikacjÄ™ (59)
- Ogólna postać aplikacji w C++Builder 5 (66)
- Wykorzystujemy własną strukturę (67)
- Wykorzystujemy własną funkcję (69)
- Podsumowanie (71)
Rozdział 5. Podstawowe elementy biblioteki VCL (73)
- Hierarchia komponentów VCL (73)
- Klasa TObject (74)
- Klasa TPersistent (74)
- Klasa TComponent (75)
- Klasa TControl (75)
- Klasa TGraphicControl (78)
- Klasa TWinControl (78)
- Podsumowanie (80)
Rozdział 6. Biblioteka VCL (81)
- Karta Standard (82)
- TFrames (83)
- Wykorzystanie pozostałych komponentów karty Standard (86)
- Hierarchia własności obiektów Właściciele i rodzice (94)
- Karta Additional (96)
- Karta Win32 (97)
- Karta System (98)
- Karta Dialogs (98)
- Karta Win 3.1 (108)
- Karta Samples (111)
- Karta ActiveX (116)
- Karta Internet (118)
- Karta Servers (119)
- Podsumowanie (122)
Rozdział 7. Aplikacje SDI oraz MDI (123)
- Aplikacje jednodokumentowe (123)
- Aplikacje wielodokumentowe (124)
- Podsumowanie (125)