reklama - zainteresowany?

C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I - Helion

C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I
Autor: Jarrod Hollingworth, Dan Butterfield, Bob Swart, Jamie Allsop
Tytuł oryginału: C++ Builder 5 Developers Guide
Tłumaczenie: zbiorowe
ISBN: 83-7197-447-7
stron: 1040, Format: B6, okładka: twarda
Data wydania: 2001-08-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 110,00 zł

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I

Tagi: C++ Builder - Programowanie

To długo oczekiwana książka (poprzednie jej wydanie opisywało wersję 3.)! Jest obszernym przewodnikiem, opisującym możliwości C++Buildera 5. Znajdziesz w niej opis takich mechanizmów, jak: InternetExpress, ADOExpress, Interbase Express, TeamSource, CodeGuard i wielu innych. Książka opisuje także metody wykorzystywania zaawansowanych właściwości COM+, MIDAS-a i specyfikacji CORBA.

Jeżeli używasz C++Buildera 5 w wersji Standard, Professional lub Enterprise, dzięki tej książce możesz osiągnąć mistrzostwo w programowaniu. Od zaawansowanych programistów dowiesz się, jak efektywnie tworzyć aplikacje typu desktop, aplikacje internetowe i rozproszone systemy bazodanowe.

  • Naucz się efektywnych technik śledzenia programów przy użyciu CodeGuarda, umożliwiającego wykrywanie przyczyn wielu błędów, między innymi wycieków pamięci i gubienia zasobów.
  • Doprowadź do mistrzostwa swoje techniki tworzenia wielowarstwowych aplikacji za pomocą MIDAS-a.
  • Odkryj zaawansowane możliwości, tkwiące w najnowszych rozwiązaniach multimedialnych, wykorzystujących: OpenGL, DirectX i formaty AVI, MPEG i MP3.
  • Naucz się tworzyć własne komponenty za pomocą specjalistycznych edytorów komponentów i edytorów właściwości.
  • Poznaj techniki programowania rozproszonego i tworzenia skalowalnych aplikacji na bazie technologii: COM, COM+, CORBA i DCOM.
  • Zobacz, w jaki sposób możesz zwiększyć efektywność swoich aplikacji dzięki optymalizacjom projektów, algorytmów i zarządzania pamięcią.
  • Wykorzystaj powszechnie stosowane techniki pakietowania, dystrybucji i ochrony swych aplikacji.

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I

Spis treści

C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I -- spis treści

O Autorach (19)

Wprowadzenie (28)

Przedmowa do wydania polskiego (33)

Rozdział 1. Wprowadzenie do C++Buildera (37)

  • Podstawowe elementy C++Buildera (37)
    • Pierwsze spojrzenie (38)
    • Pierwsze programy (43)
    • Kilka pytań (50)
  • Co nowego w wersji 5. C++Buildera? (51)
    • Programowanie internetowe (52)
    • Aplikacje rozproszone (52)
    • Projektowanie zespołowe (53)
    • Lokalizacja aplikacji (53)
    • Śledzenie (53)
    • Programowanie bazodanowe (54)
    • Produktywność programisty (54)
  • Zgodność i unowocześnianie aplikacji (55)
    • Unowocześnianie wersji C++Buildera (55)
    • Obsługa istniejących projektów (55)
    • Tworzenie projektów zgodnych z poprzednimi wersjami C++Buildera (56)
    • Inne problemy ze zgodnością (56)
  • Migracja ze środowiska Delphi (57)
    • Komentarze (57)
    • Zmienne (57)
    • Stałe (58)
    • Operatory (59)
    • Przepływ sterowania w programie (62)
    • Funkcje i procedury (64)
    • Klasy (65)
    • Dyrektywy preprocesora (67)
    • Typy plików (68)
  • Mocne i słabe strony C++Buildera (69)
    • Wizualna rzeczywistość - naprawdę błyskawiczne tworzenie aplikacji (69)
    • Dotrzymywanie kroku - zgodność ze standardami (71)
    • Osobiste preferencje (72)
    • Zalety i wady C++Buildera - konkluzje (72)
  • Przygotowania do Kyliksa (73)
    • Podobieństwa pomiędzy Kyliksem a C++Builderem (73)
    • Różnice pomiędzy Kyliksem a C++Builderem (74)
  • Podsumowanie (75)

Rozdział 2. Programowanie w C++Builderze (77)

  • Style kodowania a czytelność programu (77)
    • Proste i zwięzłe kodowanie (77)
    • Akapitowanie kodu (79)
    • Sugestywne nazewnictwo elementów programu (83)
    • Właściwe konstruowanie kodu (90)
    • Używanie komentarzy (91)
    • Zalecane praktyki programistyczne (95)
    • Obsługa wyjątków (107)
    • Zarządzanie pamięcią operacyjną przy użyciu operatorów new i delete (112)
    • Rzutowanie typów w stylu C++ (115)
    • Używanie preprocesora (117)
    • Wykorzystanie standardowej biblioteki C++ (119)
  • Podsumowanie (120)

Rozdział 3. Interfejs użytkownika (121)

  • Podstawowe zasady konstrukcji interfejsu użytkownika (121)
  • Przykładowe projekty wykorzystywane w tym rozdziale (124)
    • Kalkulator - wprowadzenie do projektu (125)
  • Zwiększanie użyteczności aplikacji drogą sprzężenia zwrotnego (126)
    • Wykorzystanie komponentów TProgressbar i TCGauge (126)
    • Wygląd kursora (127)
    • Wykorzystanie paska statusu TStatusBar (129)
    • Podpowiedzi kontekstowe (137)
    • Kontrola migracji skupienia pomiędzy elementami interfejsu (154)
  • Dbałość o wygląd interfejsu (161)
    • Symbole na przyciskach (163)
    • Grupowanie przycisków (164)
    • Słowo na temat migotania (164)
    • Wzbogacanie tekstu symbolami (165)
    • Kolorystyka interfejsu (169)
    • Użycie nieprostokątnych okien (169)
  • Konfigurowalność interfejsu (171)
    • Dokowanie (171)
    • Zmiana rozmiarów kontrolek (175)
    • Wykorzystanie paska kontrolnego TControlBar (184)
    • Kontrolowanie widoczności obiektów interfejsu (195)
    • Indywidualizacja ustawień (198)
  • Zróżnicowane konfiguracje graficzne (206)
    • Różnice w rozdzielczości ekranu (206)
    • Różnice w wielkościach czcionek (207)
    • Różnice w liczbie kolorów (207)
  • Techniki łagodzące złożoność konstrukcji interfejsu (208)
    • Scentralizowane sterowanie akcjami obiektu (208)
    • Współdzielenie funkcji zdarzeniowych (210)
  • Podsumowanie (212)

Rozdział 4. Kompilacja i techniki optymalizacyjne (215)

  • Od C++ do modułu wykonywalnego (215)
  • Przyspieszanie kompilacji (217)
    • Prekompilowane nagłówki (218)
    • Inne metody przyspieszania kompilacji (219)
  • Rozszerzenia kompilatora i konsolidatora w wersji 5. C++Buildera (221)
    • Kompilacja "w tle" (222)
    • Pozostałe nowości kompilatora (222)
    • Nowe funkcje konsolidatora (223)
  • Podstawowe zasady optymalizacji (224)
  • Optymalizacja szybkości wykonania aplikacji (226)
    • Przykład optymalizacji - konstruktor krzyżówek (228)
    • Opcje projektu wpływające na szybkość generowanego kodu (231)
    • Wykrywanie "wąskich gardeł" aplikacji (233)
    • Optymalizacja założeń projektowych i algorytmów (237)
    • Wysokopoziomowe techniki optymalizowania generowanego kodu (245)
    • Techniki optymalizacji danych (259)
    • Programowanie na poziomie asemblera (262)
    • Optymalizacja uwarunkowań zewnętrznych (266)
    • Optymalizacja szybkości - wnioski końcowe (267)
  • Optymalizacja innych aspektów aplikacji (268)
    • Optymalizacja rozmiaru modułu wynikowego (268)
    • Optymalizacja innych czynników (269)
  • Podsumowanie (270)

Rozdział 5. Uruchamianie, śledzenie przebiegu i testowanie aplikacji (271)

  • Projektowe uwarunkowania śledzenia aplikacji (273)
  • Programistyczne uwarunkowania śledzenia aplikacji (275)
  • Podstawowe techniki usuwania błędów aplikacji (275)
    • Wyprowadzanie informacji testowych (277)
    • Wykorzystanie asercji (282)
    • Globalna obsługa wyjątków (283)
    • Specyficzne uwarunkowania semantyczne (284)
  • Zintegrowany debugger C++Buildera (285)
    • Zaawansowane wykorzystanie punktów przerwań (286)
    • Nowości C++Buildera 5 związane z punktami przerwań (289)
    • Okna zintegrowanego debuggera (289)
    • Podgląd i modyfikacja wyrażeń testowych (294)
    • Inspektor śledzenia (295)
  • CodeGuard (296)
    • Włączanie do aplikacji i konfigurowanie CodeGuarda (297)
    • Wykorzystanie CodeGuarda (299)
  • Zaawansowane techniki śledzenia (305)
    • Znajdowanie przyczyny ogólnego błędu ochrony (306)
    • Podłączanie się do uruchomionego procesu (307)
    • Debugger systemowy (308)
    • Śledzenie zdalne (308)
    • Śledzenie bibliotek DLL (310)
    • Inne narzędzia śledzenia (310)
  • Testowanie aplikacji (312)
    • Etapy i techniki testowania (312)
  • Podsumowanie (314)

Rozdział 6. Komponenty biblioteki VCL (315)

  • Wprowadzenie do biblioteki VCL (316)
    • Klasa TObject - początek przygody (316)
    • Tworzenie aplikacji przy użyciu istniejących obiektów (318)
    • Jak używać biblioteki VCL (320)
    • Rozszerzenia języka C++ w systemie C++Builder 5 (322)
  • Zapis i odczyt danych ze strumieni (329)
    • Zapis i odczyt ze strumienia obiektów złożonych (330)
    • Zapis i odczyt ze strumienia właściwości niepublikowanych (331)
  • Udoskonalenia standardowych elementów sterujących (335)
    • Biblioteka dynamiczna COMCTL32 (335)
    • Rozszerzenia standardowych elementów sterujących wprowadzone w systemie C++Builder (337)
    • Rozszerzenia obiektów klasy THeader (339)
    • Obsługa niestandardowych funkcji rysowania w klasie TToolBar (340)
    • Udoskonalenia standardowych elementów sterujących - podsumowanie (340)
  • Inne rozszerzenia biblioteki VCL (341)
    • Nowe możliwości menu i tekstów podpowiedzi (341)
    • Dostęp do rejestru systemowego (342)
    • Nowa dokumentacja biblioteki VCL (342)
    • Nowy komponent - TApplicationEvents (342)
    • Rozszerzenia klasy TIcon (343)
    • Inne rozszerzenia biblioteki VCL (343)
  • Poprawianie biblioteki VCL, czyli trochę więcej niż klasa TStringList (343)
    • Klasa TStringList (344)
    • Jak przechowywać obiekty nie należące do biblioteki VCL? (344)
    • Łączenie łańcuchów z obiektami tego samego typu (345)
    • Tworzenie łańcucha zdarzeń (354)
    • Sortowanie list (355)
    • Kilka poprawek (356)
  • Zdarzenia związane z zaawansowaną obsługą niestandardowych funkcji rysowania (358)
    • Komponent TTreeView (358)
    • Komponent TListView (359)
    • Komponent TToolBar (359)
    • Przykłady wykorzystania zdarzeń związanych z zaawansowaną obsługą niestandardowych funkcji rysowania (359)
  • Kreator apletów Panelu sterowania (359)
    • Podstawy działania apletu (360)
  • Komponenty firm niezależnych (369)
    • Wady i zalety komponentów firm niezależnych (369)
    • Gdzie szukać komponentów dla C++Buildera? (370)
  • Podsumowanie (371)

Rozdział 7. Tworzenie własnych komponentów (373)

  • Podstawy tworzenia komponentów (373)
    • Rozszerzanie możliwości klasy bazowej (374)
    • Założenia projektowe (377)
  • Tworzenie komponentów niewidocznych (377)
    • Właściwości (377)
    • Zdarzenia (386)
    • Metody (389)
    • Definiowanie wyjątków związanych z komponentem (391)
    • Przestrzenie nazw - dyrektywa namespace (393)
    • Obsługa komunikatów (395)
    • Etap projektowania a etap wykonania (397)
    • Powiązania między komponentami (399)
  • Projektowanie komponentów wizualnych (403)
    • TCanvas (403)
    • Wykorzystanie kontrolek graficznych (405)
    • Reagowanie na zdarzenia pochodzące od myszy (408)
    • Przykład zastosowania (409)
    • Rozbudowa kontrolek okienkowych (417)
  • Tworzenie własnych kontrolek bazodanowych (431)
    • Połączenie kontrolki z bazą danych (431)
    • Aktualizowanie zawartości kontrolki - zdarzenie OnDataChange (434)
    • Zapis zmian do bazy - zdarzenie OnUpdateData (435)
    • Komunikat CM_GETDATALINK (438)
  • Rejestracja komponentów (440)
  • Podsumowanie (442)

Rozdział 8. Edytory komponentów i edytory właściwości (445)

  • Tworzenie edytorów właściwości (446)
    • Metoda GetAttributes() (456)
    • Metoda GetValue() (457)
    • Metoda SetValue() (458)
    • Metoda Edit() (459)
    • Metoda GetValues() (463)
    • Właściwości klasy TPropertyEditor (464)
  • Właściwości i wyjątki (464)
  • Rejestracja edytora właściwości (466)
    • Uzyskiwanie informacji o typie właściwości spoza biblioteki VCL (468)
    • Samodzielne tworzenie informacji o typie właściwości spoza biblioteki VCL (474)
    • Zasady zastępowania edytorów właściwości (476)
  • Wykorzystanie grafiki w edytorach właściwości (476)
    • Metoda ListMeasureWidth() (480)
    • Metoda ListMeasureHeight() (481)
    • Metoda ListDrawValue() (481)
    • Metoda PropDrawValue() (486)
    • Metoda PropDrawName() (487)
  • Instalowanie pakietów zawierających edytory (489)
  • Wykorzystanie kolekcji obrazków w edytorach właściwości (490)
    • Metoda GetAttributes() (495)
    • Metoda GetComponentImageList() (496)
    • Metoda GetValues() (496)
    • Metody ListMeasureWidth() i ListMeasureHeight() (497)
    • Metoda ListDrawValue() (498)
    • Metoda PropDrawValue() (500)
    • Wykorzystanie listy obrazków komponentu rodzicielskiego (502)
    • Uniwersalne podejście do edycji właściwości ImageIndex (506)
  • Tworzenie edytorów komponentów (510)
    • Metoda Edit() (515)
    • Metoda EditProperty() (519)
    • Metoda GetVerbCount() (521)
    • Metoda GetVerb() (521)
    • Metoda PrepareItem() (522)
    • Metoda ExecuteVerb() (526)
    • Metoda Copy() (527)
  • Rejestracja edytorów komponentów (529)
  • Wykorzystanie predefiniowanych obrazków w edytorach komponentów i edytorach właściwości (529)
    • Dodawanie plików zasobowych do pakietów (530)
    • Wykorzystanie zasobów w edytorach komponentów i edytorach właściwości (531)
  • Podział właściwości na kategorie i ich rejestracja (534)
    • Kategorie i ich tworzenie (535)
    • Zaliczenie właściwości do konkretnej kategorii (537)
  • Podsumowanie (543)

Rozdział 9. Programowanie zagadnień telekomunikacyjnych (545)

  • Komunikacja szeregowa (545)
    • Protokoły komunikacyjne (545)
    • Protokoły jako maszyny z pamięcią stanu (549)
    • Efektywność a niezawodność (550)
    • Architektura aplikacji (550)
  • Protokoły internetowe - SMTP, FTP, HTTP i POP3 (553)
    • Wycieczka po Palecie Komponentów (553)
    • Serwer pogawędki (554)
    • Klient pogawędki (559)
    • Klient poczty elektronicznej (562)
    • Serwer HTTP (569)
    • Klient FTP (572)
  • Podsumowanie (578)

Rozdział 10. Programowanie serwerów WWW (579)

  • Moduły WWW (579)
  • Web Serwer Application Wizard (580)
    • CGI (580)
    • WinCGI (580)
    • ISAPI/NSAPI (580)
    • CGI czy ISAPI? (581)
  • Podstawowe komponenty WebBrokera (581)
    • TWebDispatcher (582)
    • TWebModule (582)
    • TWebResponse (583)
    • TWebRequest (584)
  • Serwery WWW (585)
  • Komponenty-producenci WebBrokera (588)
    • TPageProducer (589)
    • TDataSetPageProducer (591)
    • TDataSetTableProducer (594)
    • TQueryTableProducer (596)
  • Zarządzanie stanem sesji (599)
    • "Gruby URL" (599)
    • Cookies (599)
    • Ukryte pola formularzy HTML (600)
  • Bezpieczeństwo aplikacji sieciowych (602)
    • SSL - warstwa bezpiecznych gniazd (603)
    • Autoryzacja (603)
    • Nagłówki HTTP (604)
    • Problem z biblioteką VCL (605)
    • Zabezpieczanie aplikacji WWW (605)
    • Solidność zabezpieczeń (606)
    • Kryptografia to jest to (606)
  • HTML i XML (610)
    • XML (610)
  • InternetExpress (611)
    • Przykład - kartoteka zamówień (612)
  • Podsumowanie (617)

Rozdział 11. Biblioteki DLL (619)

  • Kreator DLL Wizard (619)
  • Tworzenie i wykorzystywanie bibliotek DLL (620)
    • Łączenie statyczne (621)
    • Dynamiczne importowanie funkcji z biblioteki DLL (623)
    • Eksportowanie klas z biblioteki DLL (627)
    • Biblioteki DLL a pakiety (629)
    • Formularze SDI w bibliotekach DLL (631)
    • Formularze potomne MDI w bibliotekach DLL i pakietach (632)
  • Wykorzystanie w C++Builderze bibliotek stworzonych w Visual C++ (640)
  • Wykorzystanie bibliotek C++Buildera w aplikacjach Visual C++ (641)
  • "Wtyczki" DLL (642)
    • Przykład - menedżer wtyczek TBCB5PluginManager (646)
    • Końcowe uwagi na temat implementacji wtyczek (647)
  • Podsumowanie (647)

Rozdział 12. Programowanie COM (649)

  • Serwery i klienci COM (650)
  • Interfejsy wychodzące i ujścia zdarzeń (650)
  • Tworzenie serwera COM (651)
    • Wybór typu serwera (651)
    • Wybór modelu wątkowego (652)
    • Utworzenie serwera (653)
    • Dodanie obiektu COM (654)
    • Przegląd wygenerowanego kodu (657)
    • Uzupełnianie treści metod (661)
    • Ulepszenie obsługi błędów (663)
    • Implementacja metody generującej zdarzenie (665)
    • Implementacja "klasycznego" interfejsu (666)
    • Generowanie zdarzeń serwera (669)
    • Tworzenie DLL dla proxy i stuba (674)
  • Tworzenie klienta COM (680)
    • Importowanie biblioteki typu (681)
    • Przegląd wygenerowanych konstrukcji C++ (682)
    • Tworzenie i wykorzystywanie obiektu COM serwera (686)
    • Przechwytywanie zdarzeń zbudowanych na podstawie interfejsów dyspozycyjnych (688)
    • Operowanie "klasycznymi" interfejsami (690)
    • Tworzenie ujścia zdarzeń zbudowanego na klasycznym interfejsie (692)
  • Literatura zalecana (695)
  • Podsumowanie (696)

Rozdział 13. Programowanie rozproszone - DCOM (697)

  • Czym jest DCOM? (697)
    • Rodzina systemów Windows a DCOM (698)
  • Konfigurowanie DCOM - program DCOMCnfg (698)
    • Ustawienia ogólnosystemowe (699)
    • Ustawienia związane z konkretnym serwerem (702)
  • Zastosowanie DCOM - przykład (704)
    • Tworzenie aplikacji serwera (704)
    • Tworzenie aplikacji klienta (706)
    • Konfigurowanie uprawnień dostępu i uruchamiania serwera (708)
    • Konfigurowanie identyfikacji (709)
    • Uruchomienie przykładu (710)
    • Bezpieczeństwo programowane (710)
  • Podsumowanie (725)

Rozdział 14. Interfejs Win32 i jego wykorzystanie (727)

  • Oprogramowanie pośrednie a funkcje Win32 (727)
  • Krótka historia Windows i jego API (728)
  • Kategorie funkcji interfejsu Win32 (732)
    • Usługi systemowe (736)
    • Interfejs GDI (738)
    • Obsługa multimediów (739)
    • Standardowe elementy interfejsu użytkownika (741)
    • Elementy i funkcje powłoki systemu (744)
    • Obsługa ustawień regionalnych (745)
    • Usługi sieciowe (745)
  • Budowa i działanie aplikacji dla Windows (745)
    • Funkcja WinMain() (746)
    • Uchwyty okien (748)
    • Komunikaty (748)
  • Praktyczne przykłady użycia funkcji Win32 (751)
    • Uruchomienie programu z innego programu (752)
    • Podstawy obsługi plikowych operacji wejścia-wyjścia (755)
    • Magiczne funkcje powłoki (766)
    • Obsługa multimediów (776)
    • Identyfikatory GUID i ich wykorzystanie (780)
    • Pobieranie informacji o systemie (781)
    • Odczytanie nazwy użytkownika (781)
    • Odczytanie nazwy komputera (782)
    • Ustalenie lokalizacji plików tymczasowych (783)
    • Zarządzanie stacją roboczą (795)
    • Animacja okien (797)
    • Kółko graniaste, czyli okna dowolnych kształtów (799)
    • Tworzenie apletów Panelu sterowania - metoda tradycyjna (808)
  • Podsumowanie (818)

Rozdział 15. Techniki multimedialne (821)

  • Interfejs GDI (822)
    • Interfejs programowy Windows i konteksty urządzeń (822)
    • Kontekst urządzenia a VCL, czyli klasa TCanvas (823)
    • Zmiana ustawień rysowania (826)
    • Przykład - zegar analogowy (828)
  • Wyświetlanie grafiki rastrowej (829)
    • Mapy bitowe w Windows (829)
    • Klasa TBitmap (830)
    • Mapy bitowe w formacie JPEG (831)
    • Mapy bitowe w formacie GIF (832)
    • Mapy bitowe w formacie PNG (832)
  • Przetwarzanie obrazu (835)
    • Odczytywanie i wyświetlanie parametrów obrazu (836)
    • Dostęp do pikseli poprzez właściwość TCanvas->Pixels (837)
    • Tworzenie obrazów (838)
    • Dostęp do pikseli poprzez właściwość ScanLine (839)
    • Przekształcenia punktowe - dyskryminacja i konwersja koloru na odcienie szarości (840)
    • Przekształcenia globalne - wyrównanie histogramu (843)
    • Przekształcenia geometryczne - powiększenie (845)
    • Przekształcenia splotowe - wygładzanie i detekcja krawędzi (848)
  • Odtwarzanie zapisów audio, wideo i płyt CD (850)
    • Interfejs MCI (850)
    • Odtwarzanie spróbkowanych zapisów dźwięku (857)
    • Uwagi końcowe (864)
  • Podsumowanie (864)

Rozdział 16. Zaawansowane techniki graficzne - OpenGL i DirectX (865)

  • Wprowadzenie do standardu OpenGL (865)
    • OpenGL a Direct3D (866)
    • Struktura polecenia OpenGL (866)
    • Aktualizacja zawartości sceny w funkcji OnIdle() (867)
  • Wykorzystanie funkcji OpenGL (867)
    • Etap 1 - inicjalizacja podsystemu OpenGL (868)
    • Etap 2 - ustalenie parametrów oświetlenia i cieniowania (874)
    • Etap 3 - przekształcenia 3D (876)
    • Etap 4 - rysowanie obiektów pierwotnych (879)
    • Etap 5 - wymiana buforów (887)
    • Przykładowy program wykorzystujący funkcje OpenGL (888)
    • Podsumowanie (889)
    • Materiały uzupełniające (889)
  • Wprowadzenie do standardu DirectX (890)
    • DirectX a model COM (890)
    • Nieobiektowe funkcje DirectX (891)
  • Interfejs DirectDraw (891)
    • Inicjalizacja obiektu DirectDraw (891)
    • Definiowanie ustawień ekranu (893)
    • Powierzchnie (894)
    • Rysowanie na powierzchniach DirectDraw za pomocą funkcji GDI (896)
    • Wyświetlanie map bitowych na powierzchniach DirectDraw (898)
    • Przykładowy program wykorzystujący funkcje DirectDraw (902)
    • Podsumowanie (902)
  • Interfejs DirectSound (903)
    • Inicjalizacja obiektu DirectSound (903)
    • Utworzenie bufora pomocniczego (904)
    • Program przykładowy - równoległe odtwarzanie kilku dźwięków (910)
  • Pozostałe elementy standardu DirectX (911)
  • Materiały uzupełniające (911)
  • Podsumowanie (911)

Rozdział 17. Tworzenie dokumentacji i plików pomocy (913)

  • Dziesięć przykazań autora dokumentacji (914)
  • Rodzaje dokumentacji (915)
  • Metodologia tworzenia dokumentacji elektronicznej (916)
    • Kategorie systemów pomocy (916)
  • Formaty plików pomocy (919)
  • WinHelp - sprawdzony standard (921)
    • Narzędzia do tworzenia plików pomocy (923)
    • Kontekstowość systemu pomocy (923)
    • Program Microsoft Help Workshop (925)
    • Definiowanie lokalnych okienek pomocy (931)
    • Dodatkowe możliwości kompilatora Help Workshop (931)
  • Microsoft HTML Help (933)
  • Obsługa pomocy w bibliotece VCL (934)
    • Właściwości (934)
    • Metody (935)
    • Zdarzenia (938)
  • Materiały i narzędzia dla twórców dokumentacji (938)
    • Publikacje książkowe (938)
    • Narzędzia do projektowania systemów pomocy (939)
  • Podsumowanie (943)

Rozdział 18. Instalowanie i aktualizowanie oprogramowania (945)

  • Instalacja i dezinstalacja oprogramowania (945)
    • Narzędzia do tworzenia programów instalacyjnych (945)
    • Program Install Maker (946)
  • Pliki CAB i INF (950)
    • Pliki CAB (951)
    • Pliki INF (954)
    • Internetowe pakiety instalacyjne (958)
  • Wersje, uaktualnienia i poprawki (960)
    • Kontrola wersji (960)
    • Uaktualnienia (962)
    • Poprawki (964)
    • Program Patch Maker (965)
    • Wskazówki odnośnie uaktualnień i poprawek (967)
  • System kontroli wersji TeamSource (967)
    • Dla kogo przeznaczony jest TeamSource? (968)
    • Dlaczego używać TeamSource? (968)
    • Kiedy używać TeamSource? (968)
    • Gdzie można używać TeamSource? (969)
    • Jak używać TeamSource? (969)
    • Widoki projektu w programie TeamSource (975)
    • Mechanizmy kontroli wersji (979)
    • Zakładki (979)
    • Blokady (980)
  • Program InstallShield Express (981)
    • Instalacja programu InstallShield (981)
    • Pierwsze kroki (982)
    • Testowanie programu instalacyjnego (989)
  • Podsumowanie (990)

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.