reklama - zainteresowany?

C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne - Helion

C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne
Autor: Andrzej Daniluk
ISBN: 83-7197-544-9
stron: 128, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-02
Księgarnia: Helion

Cena książki: 12,00 zł

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne

Tagi: C++ Builder - Programowanie

Książka adresowana jest do osób zaczynających swą przygodą z programowaniem obiektowym w środowisku Borland C++ Bulider 5. Materiały w niej zawarte mogą też stanowić uzupełnienie wiadomości dla osób znających starsze wersje C++Buildera. Główny nacisk został położony na przypomnienie zasad wykorzystywania komponentów z biblioteki VCL, jak również na przedstawienie wybranych elementów tej biblioteki właściwych jedynie nowemu C++ Builderowi 5.

Najważniejsze elementy książki to:

  • Omówienie Å›rodowiska programisty IDE C++Buildera 5.
  • Omówienie podstawowych elementów jÄ™zyka C++.
  • PrzeglÄ…d podstawowych elementów biblioteki VCL.
  • Podstawy obiektowego projektowania aplikacji w Å›rodowisku C++Builder.
  • Omówienie wybranych komponentów z biblioteki VCL wraz z przykÅ‚adami ich praktycznego wykorzystania.
Dołączona dyskietka zawiera kompletne kody źródłowe wszystkich plików niezbędnych do samodzielnego uruchomienia i przetestowania 12 przykładowych projektów. Niektóre, najciekawsze projekty zostały dodatkowo uzupełnione o pliki wykonawcze *.exe, przeznaczone do natychmiastowego użycia.

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne

Spis treści

C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści

Rozdział 1. Pierwsze spotkanie ze środowiskiem Borland C++Builder (7)

  • ParÄ™ pożytecznych skrótów nazw (8)
  • Åšrodowisko programisty - IDE (9)
  • Struktura głównego menu (11)
    • Pasek narzÄ™dzi - Speed Bar (28)
    • Inspektor obiektów - Object Inspector (29)
  • Podsumowanie (30)

Rozdział 2. Borland C++Builder 5. Pierwsze kroki (31)

  • Ogólna postać programu pisanego w C++ (31)
    • Funkcja main() (33)
    • Dyrektywa #include i prekompilacja (34)
    • Dyrektywa #pragma hdrstop (34)
    • Dyrektywa #pragma argsused (35)
    • Konsolidacja (35)
    • Konfigurujemy Opcje Projektu (35)
    • Uruchamiamy program (37)
  • Podsumowanie (38)

Rozdział 3. Elementarz C++ (39)

  • Podstawowe typy danych oraz operatory arytmetyczne (39)
    • Operatory relacyjne i logiczne (41)
  • Deklarowanie tablic (42)
  • Instrukcje sterujÄ…ce (43)
    • Instrukcja if (43)
    • Instrukcja switch (44)
    • Instrukcja for (45)
    • NieskoÅ„czona pÄ™tla for (47)
    • Instrukcja while (47)
    • Instrukcja do. . .while (48)
  • Funkcje w C++ (49)
  • Wskazania i adresy (51)
  • Struktury (52)
  • Podsumowanie (54)

Rozdział 4. Projektowanie obiektowe OOD (55)

    • Klasa (55)
    • Obiekt (56)
    • Metody (56)
    • Widoczność obiektów (56)
    • WspółdziaÅ‚anie obiektów (56)
    • Implementacja obiektu (56)
    • Dziedziczenie (57)
  • Programowanie zorientowane obiektowo (57)
    • Klasa TForm1 (57)
    • Konstruktor TForm1() (58)
    • Formularz jako zmienna obiektowa (59)
    • Tworzymy aplikacjÄ™ (59)
  • Ogólna postać aplikacji w C++Builder 5 (66)
  • Wykorzystujemy wÅ‚asnÄ… strukturÄ™ (67)
  • Wykorzystujemy wÅ‚asnÄ… funkcjÄ™ (69)
  • Podsumowanie (71)

Rozdział 5. Podstawowe elementy biblioteki VCL (73)

  • Hierarchia komponentów VCL (73)
    • Klasa TObject (74)
    • Klasa TPersistent (74)
    • Klasa TComponent (75)
    • Klasa TControl (75)
    • Klasa TGraphicControl (78)
    • Klasa TWinControl (78)
  • Podsumowanie (80)

Rozdział 6. Biblioteka VCL (81)

  • Karta Standard (82)
    • TFrames (83)
    • Wykorzystanie pozostaÅ‚ych komponentów karty Standard (86)
  • Hierarchia wÅ‚asnoÅ›ci obiektów WÅ‚aÅ›ciciele i rodzice (94)
  • Karta Additional (96)
  • Karta Win32 (97)
  • Karta System (98)
  • Karta Dialogs (98)
  • Karta Win 3.1 (108)
  • Karta Samples (111)
  • Karta ActiveX (116)
  • Karta Internet (118)
  • Karta Servers (119)
  • Podsumowanie (122)

Rozdział 7. Aplikacje SDI oraz MDI (123)

  • Aplikacje jednodokumentowe (123)
  • Aplikacje wielodokumentowe (124)
  • Podsumowanie (125)

Dodaj do koszyka C++ Builder 5. Ćwiczenia praktyczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.