reklama - zainteresowany?

C# 2005. Warsztat programisty - Helion

C# 2005. Warsztat programisty
Autor: Adrian Kingsley-Hughes, Kathie Kingsley-Hughes
Tytuł oryginału: C# 2005 Programmers Reference
TÅ‚umaczenie: Wojciech Demski
ISBN: 978-83-246-1065-5
stron: 392, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2007-11-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 57,00 zł

Dodaj do koszyka C# 2005. Warsztat programisty

Tagi: .NET - Programowanie | C# - Programowanie

Wyjątkowy podręcznik języka C#

  • Elementy jÄ™zyka i podstawowe koncepcje programistyczne
  • Techniki tworzenia najwyższej klasy aplikacji dla platformy .NET
  • Metody poprawy bezpieczeÅ„stwa i wydajnoÅ›ci aplikacji

Język C#, pomimo stosunkowo krótkiej obecności na rynku, zyskał ogromną popularność i jest wykorzystywany przez wielu programistów. Trudno się temu dziwić -- ten łączący w sobie najlepsze cechy Javy i C++ obiektowy język programowania jest niezwykle uniwersalny. Można wykorzystać go w niemal każdym projekcie -- programów dla systemu Windows, dynamicznych witryn internetowych w technologii ASP.NET oraz aplikacji mobilnych dla platformy PocketPC. Prosta składnia, rozbudowane mechanizmy obsługi wyjątków i dostęp do ogromnej biblioteki klas .NET sprawiają, że C# jest doskonałym narzędziem.

Książka "C# 2005. Warsztat programisty" to połączenie kursu i podręcznika programowania w tym języku. Czytając ją, opanujesz zarówno podstawy C#, jak i zaawansowane zagadnienia związane z tworzeniem bezpiecznych i wydajnych aplikacji. Poznasz typy danych, zasady stosowania zmiennych oraz składnię instrukcji i wyrażeń. Przeczytasz o programowaniu obiektowym, typach generycznych, obsłudze wyjątków i technikach programowania w C#. Znajdziesz tu również omówienie gramatyki języka C#, konwencji nazewniczych i zasad umieszczania komentarzy w dokumentacji XML.

  • NarzÄ™dzia programistyczne
  • Struktura jÄ™zyka C#
  • Typy danych
  • Wyrażenia i instrukcje
  • Przestrzenie nazw
  • Klasy i obiekty
  • Typy wyliczeniowe
  • ObsÅ‚uga wyjÄ…tków
  • Typy generyczne

Poznaj nowoczesne metody tworzenia aplikacji.

Dodaj do koszyka C# 2005. Warsztat programisty

 

Osoby które kupowały "C# 2005. Warsztat programisty", wybierały także:

  • Domain-Driven Design dla .NET Core. Jak rozwiÄ…zywać zÅ‚ożone problemy podczas projektowania architektury aplikacji
  • Gray Hat C#. JÄ™zyk C# w kontroli i Å‚amaniu zabezpieczeÅ„
  • PowerShell. Kurs video. Zarz
  • ASP .NET Core. Kurs video. Rozwijanie dodatkowych funkcjonalnoÅ›ci Web API
  • Programowanie asynchroniczne i równolegÅ‚e w C#. Kurs video. Poziom podstawowy

Dodaj do koszyka C# 2005. Warsztat programisty

Spis treści

C# 2005. Warsztat programisty -- spis treści

O autorach (15)

Wprowadzenie (17)

Rozdział 1. Czym jest C#? (23)

  • Nazwa (23)
  • Ogólny rzut oka na C# (23)
    • Historia (24)
    • C# i CLR (24)
    • Wzmianka o .NET (25)
    • Standardy (25)
    • Inne implementacje (25)
  • PrzykÅ‚adowy kod C# (26)
  • KorzyÅ›ci z nauki programowania w C# (28)
  • Podsumowanie (28)

Rozdział 2. Początki pracy z C# (29)

  • PoczÄ…tki pracy z C# sÄ… taÅ„sze, niż mogÅ‚oby siÄ™ wydawać! (29)
    • Tanie opcje (29)
    • Jak pisać kod C#, stosujÄ…c bezpÅ‚atne narzÄ™dzia (32)
  • Tanie narzÄ™dzie, które uÅ‚atwia życie! (35)
  • Alternatywne edytory tekstowe i narzÄ™dzia C# (37)
  • NarzÄ™dzia komercyjne: Visual Studio i Visual C# (37)
  • Podsumowanie (38)

Rozdział 3. Ogólny rzut oka na C# (39)

  • C# (39)
  • Podstawy C# (39)
    • Czytanie źródÅ‚owego kodu C# (40)
  • Typy (41)
    • Typy wartoÅ›ci (41)
    • Typy referencyjne (41)
    • Typy predefiniowane (42)
    • Przeciążanie (44)
    • PrzeksztaÅ‚cenia (44)
    • Typy tablicowe (45)
  • Zmienne i parametry (45)
  • Wyrażenia (47)
  • Instrukcje (48)
  • Klasy (49)
    • StaÅ‚e (50)
    • Pola (50)
    • Metody (50)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (51)
    • Zdarzenia (51)
    • Operatory (51)
    • Indeksatory (51)
    • Konstruktory instancji (51)
    • Destruktory (52)
    • Konstruktory statyczne (52)
    • Dziedziczenie (52)
    • Klasy statyczne (52)
  • Struktury (53)
  • Interfejsy (53)
  • Delegacje (53)
  • Typy wyliczeniowe (54)
  • Typy generyczne (54)
  • Iteratory (54)
  • Typy dopuszczajÄ…ce wartość pustÄ… (55)
  • Podsumowanie (55)

Rozdział 4. Struktura języka C# (57)

  • Programy C# (57)
  • Gramatyka (59)
    • DwuznacznoÅ›ci gramatyczne (59)
    • Analiza leksykalna (61)
  • Podsumowanie (77)

Rozdział 5. Koncepcje języka C# (79)

  • Uruchamianie aplikacji (79)
  • Zamykanie aplikacji (80)
  • Deklaracje w C# (80)
  • SkÅ‚adowe (83)
    • SkÅ‚adowe przestrzeni nazw (83)
    • SkÅ‚adowe struktur (83)
    • SkÅ‚adowe wyliczeniowe (83)
    • SkÅ‚adowe klas (83)
    • SkÅ‚adowe interfejsów (84)
    • SkÅ‚adowe tablic (85)
    • SkÅ‚adowe delegacji (85)
  • DostÄ™p do skÅ‚adowych (85)
    • Deklarowana dostÄ™pność (85)
  • Sygnatury (86)
    • Sygnatury indeksatorów (86)
    • Sygnatury konstruktorów instancji (86)
    • Sygnatury metod (86)
    • Sygnatury operatorów (87)
    • Sygnatury i przeciążanie (87)
  • ZasiÄ™g (88)
  • Nazwy przestrzeni nazw i typów (89)
  • ZarzÄ…dzanie pamiÄ™ciÄ… w C# (89)
  • Podsumowanie (90)

Rozdział 6. Typy (91)

  • Trzy typy typów (91)
    • Różnice pomiÄ™dzy typami wartoÅ›ciowymi i referencyjnymi (91)
  • System typów w C# (92)
  • Typy wartoÅ›ciowe (92)
    • System.ValueType (94)
    • Konstruktory domyÅ›lne (94)
    • Typy strukturalne (94)
    • Typy proste (95)
    • Typy caÅ‚kowitoliczbowe (96)
    • OkreÅ›lanie typów (97)
    • Typy zmiennoprzecinkowe (98)
    • Typy dziesiÄ™tne (98)
    • Typ bool (99)
    • Typy wyliczeniowe (99)
  • Typy referencyjne (99)
    • Typy klas (100)
    • Typ object (101)
    • Typ string (101)
    • Typy tablicowe (101)
    • Typy delegacji (101)
    • Typ null (101)
    • Pakowanie i odpakowywanie (101)
    • Typy nullable (102)
  • Podsumowanie (103)

Rozdział 7. Zmienne (105)

  • Czym sÄ… zmienne? (105)
    • Nie wszystkie zmienne tworzy siÄ™ w ten sam sposób (105)
  • Kategorie zmiennych (106)
    • Zmienne statyczne (107)
    • Elementy tablicy (107)
    • Zmienne instancji (108)
    • Parametry wartoÅ›ci (109)
    • Parametry referencyjne (109)
    • Parametry wyjÅ›ciowe (110)
    • Zmienne lokalne (111)
  • WartoÅ›ci domyÅ›lne (111)
  • Przypisania niewÄ…tpliwe (111)
    • Zmienne zainicjalizowane (112)
    • Zmienne niezainicjalizowane (112)
  • Podsumowanie (121)

Rozdział 8. Przekształcenia (123)

  • PrzeksztaÅ‚cenia niejawne (123)
    • PrzeksztaÅ‚cenia tożsamoÅ›ciowe (124)
    • Niejawne przeksztaÅ‚cenia liczbowe (124)
    • Niejawne przeksztaÅ‚cenia wyliczeniowe (125)
    • Niejawne przeksztaÅ‚cenia referencyjne (125)
    • PrzeksztaÅ‚cenia typu opakowywanie (126)
    • Niejawne przeksztaÅ‚cenia parametrów typów (127)
    • Niejawne przeksztaÅ‚cenia wyrażeÅ„ staÅ‚ych (127)
    • Niejawne przeksztaÅ‚cenia definiowane przez użytkownika (127)
  • PrzeksztaÅ‚cenia jawne (128)
    • Jawne przeksztaÅ‚cenia liczbowe (128)
    • Jawne przeksztaÅ‚cenia wyliczeniowe (130)
    • Jawne przeksztaÅ‚cenia referencyjne (131)
    • PrzeksztaÅ‚cenia typu odpakowywanie (132)
    • Jawne przeksztaÅ‚cenia parametrów typu (132)
    • Jawne przeksztaÅ‚cenia definiowane przez użytkownika (132)
  • PrzeksztaÅ‚cenia standardowe (132)
    • Standardowe przeksztaÅ‚cenia niejawne (133)
    • Standardowe przeksztaÅ‚cenia jawne (133)
    • PrzeksztaÅ‚cenia definiowane przez użytkownika (133)
  • PrzeksztaÅ‚cenia metod anonimowych (134)
  • PrzeksztaÅ‚cenia grup metod (134)
  • PrzeksztaÅ‚cenia typu null (135)
    • PrzeksztaÅ‚cenia dopuszczajÄ…ce wartość pustÄ… (135)
  • Podsumowanie (136)

Rozdział 9. Wyrażenia (137)

  • Klasyfikacja wyrażeÅ„ (137)
    • Wyniki wyrażeÅ„ (138)
  • WartoÅ›ci wyrażeÅ„ (138)
  • Wyrażenia i operatory (138)
    • Trzy rodzaje operatorów (139)
    • Priorytet i Å‚Ä…czność operatorów (139)
    • Przeciążanie operatorów (141)
    • Operatory rozszerzone (144)
  • Wyszukiwanie skÅ‚adowej (146)
    • Typy bazowe (147)
  • SkÅ‚adowe funkcyjne (147)
  • Wyrażenia podstawowe (151)
    • LiteraÅ‚y (152)
    • Nazwy proste (152)
    • Wyrażenia nawiasowe (152)
    • DostÄ™p do skÅ‚adowej (152)
    • Wyrażenia wywoÅ‚ania (153)
    • DostÄ™p do elementu (154)
    • Wyrażenie wartoÅ›ci domyÅ›lnej (157)
    • Metody anonimowe (157)
  • Wyrażenia jednoargumentowe (158)
  • Wyrażenia rzutowania (158)
  • Operatory arytmetyczne (158)
  • Operatory przesuniÄ™cia (159)
  • Operatory relacyjne (159)
  • Operatory logiczne (160)
  • Logiczne operatory warunkowe (161)
  • Operator null coalescing (161)
  • Operatory przypisania (162)
  • Wyrażenie (163)
  • Wyrażenia staÅ‚e (163)
  • Wyrażenia boolowskie (165)
  • Podsumowanie (166)

Rozdział 10. Instrukcje (167)

  • Czym sÄ… instrukcje? (167)
  • Instrukcje C# (169)
    • Punkt koÅ„cowy i osiÄ…galność (170)
    • Punkt koÅ„cowy (170)
    • OsiÄ…galność (170)
  • Bloki kodu (172)
    • Listy instrukcji (172)
  • Instrukcje puste (173)
  • Instrukcje etykietowane (173)
  • Instrukcje deklaracyjne (174)
    • Deklaracje zmiennych lokalnych (174)
    • Deklaracje staÅ‚ych lokalnych (175)
  • Instrukcje wyrażeniowe (176)
    • Instrukcje wyboru (176)
    • Instrukcje iteracyjne (182)
    • Instrukcje skoku (184)
    • Instrukcja using (187)
    • Instrukcja yield (188)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 11. Przestrzenie nazw (191)

  • Czym sÄ… przestrzenie nazw? (191)
    • Organizowanie klas (191)
    • Kontrolowanie zasiÄ™gu (192)
  • Jednostki kompilacji (192)
  • Deklaracje przestrzeni nazw (193)
  • Dyrektywy użycia synonimu zewnÄ™trznego (194)
  • Dyrektywy użycia (195)
    • SkÅ‚adowe przestrzeni nazw (196)
    • Deklaracje typów (196)
    • Kwalifikowane skÅ‚adowe synonimów (197)
  • Podsumowanie (199)

Rozdział 12. Klasy (201)

  • Czym sÄ… klasy? (201)
  • Deklaracje klas (201)
    • Modyfikatory klas (202)
    • Wskazanie klasy bazowej (203)
    • Klasy bazowe (203)
    • Implementacje interfejsów (203)
    • CiaÅ‚o klasy (204)
    • Deklaracje częściowe (204)
  • SkÅ‚adowe klasy (204)
    • Dziedziczenie (206)
    • Modyfikator new (206)
    • Modyfikatory dostÄ™pu (206)
    • SkÅ‚adowe statyczne i instancji (206)
    • StaÅ‚e (207)
  • Pola (208)
    • Pola statyczne i instancji (209)
    • Pola readonly (209)
  • Metody (210)
    • Parametry metody (211)
    • Metody statyczne i instancji (212)
    • Metody wirtualne (212)
    • Metody przesÅ‚aniajÄ…ce (213)
    • Metody ostateczne (213)
    • Metody abstrakcyjne (213)
    • CiaÅ‚o metody (213)
  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (214)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci statyczne i instancji (215)
    • Akcesory (215)
    • Akcesory wirtualne, ostateczne, przesÅ‚aniajÄ…ce i abstrakcyjne (216)
  • Zdarzenia (216)
    • Zdarzenia jako pola (217)
    • Zdarzenia statyczne i instancji (217)
    • Akcesory wirtualne, ostateczne, przesÅ‚aniajÄ…ce i abstrakcyjne (218)
  • Indeksatory (218)
  • Operatory (220)
    • Operatory jednoargumentowe (221)
    • Operatory dwuargumentowe (222)
    • Operatory przeksztaÅ‚cenia (222)
  • Konstruktory instancji (222)
  • Konstruktory statyczne (223)
  • Destruktory (224)
  • Podsumowanie (224)

Rozdział 13. Struktury (225)

  • Czym sÄ… struktury? (225)
  • Deklaracje struktur (226)
    • Modyfikatory struktury (227)
    • Interfejsy struktury (227)
    • CiaÅ‚o struktury (227)
    • SkÅ‚adowe struktury (228)
  • Różnice miÄ™dzy klasÄ… a strukturÄ… (228)
    • Semantyka wartoÅ›ci (229)
    • Dziedziczenie (229)
    • Przypisania (230)
    • WartoÅ›ci domyÅ›lne (230)
    • Opakowywanie i rozpakowywanie (230)
    • this (231)
    • Inicjalizatory pól (231)
    • Konstruktory (231)
    • Destruktory (231)
    • Konstruktory statyczne (232)
  • Kiedy korzystać ze struktur (232)
  • Podsumowanie (232)

Rozdział 14. Tablice (233)

  • Czym jest tablica? (233)
  • Typy tablicowe (235)
    • Typ System.Array (236)
  • Tworzenie tablic (236)
    • DostÄ™p do elementów tablicy (237)
    • SkÅ‚adowe tablic (237)
    • Kowariancja tablic (237)
    • Inicjalizatory tablic (238)
  • Podsumowanie (240)

Rozdział 15. Interfejsy (241)

  • Czym jest interfejs? (241)
  • Definiowanie interfejsu (242)
  • Deklaracje interfejsów (242)
    • Modyfikatory (243)
    • Jawne interfejsy bazowe (243)
    • CiaÅ‚o interfejsu (244)
    • SkÅ‚adowe interfejsu (244)
    • Metody interfejsu (244)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci interfejsu (244)
    • Zdarzenia interfejsu (245)
  • Podsumowanie (245)

Rozdział 16. Typy wyliczeniowe (247)

  • Deklaracje typów wyliczeniowych (248)
  • Modyfikatory typów wyliczeniowych (249)
  • SkÅ‚adowe typów wyliczeniowych (250)
  • Przestroga przed referencjami cyklicznymi (251)
  • System.Enum (251)
    • WartoÅ›ci i operacje typów wyliczeniowych (252)
  • Podsumowanie (252)

Rozdział 17. Delegacje (253)

  • Delegacje w dziaÅ‚aniu (253)
  • Deklaracje delegacji (254)
    • Modyfikatory (254)
    • Deklarowanie delegacji (255)
    • Lista wywoÅ‚awcza (255)
    • Tworzenie instancji delegacji (256)
  • Podsumowanie (257)

Rozdział 18. Wyjątki (259)

  • ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków (259)
  • System.Exception (260)
  • Typowe klasy wyjÄ…tków (260)
  • ObsÅ‚uga wyjÄ…tków (261)
    • Co siÄ™ dzieje, gdy klauzula catch nie zostaje odnaleziona? (261)
  • Podsumowanie (262)

Rozdział 19. Atrybuty (263)

  • Wprowadzenie do atrybutów (263)
  • Klasy atrybutów (264)
    • Parametry pozycyjne i nazwane (264)
    • Użycie atrybutów (264)
    • Typy parametrów atrybutu (265)
  • Specyfikacja atrybutów (266)
  • Instancje atrybutów (269)
    • Kompilacja atrybutów (269)
    • Odczytywanie instancji atrybutu podczas wykonywania programu (269)
  • Atrybuty zastrzeżone (270)
    • Atrybut Conditional (270)
  • Podsumowanie (272)

Rozdział 20. Typy generyczne (275)

  • Typy generyczne w C# i szablony w C++ (275)
    • Zalety typów generycznych (276)
  • Deklaracje klas generycznych (276)
    • Parametry typu (277)
    • Różnice parametrów typu (278)
    • Typ instancji (279)
    • SkÅ‚adowe klas generycznych (279)
    • Pola statyczne w klasach generycznych (280)
    • Konstruktory statyczne w klasach generycznych (280)
    • DostÄ™p do skÅ‚adowych chronionych (281)
    • Przeciążanie w klasach generycznych (281)
    • Operatory w klasach generycznych (281)
  • Deklaracje struktur generycznych (282)
  • Deklaracje interfejsów generycznych (282)
  • Jawne implementacje skÅ‚adowych interfejsu (283)
  • Deklaracje delegacji generycznych (283)
  • Typy konstruowane (283)
    • Argumenty typu (284)
    • Typy otwarte i zamkniÄ™te (284)
    • SkÅ‚adowe typów konstruowanych (284)
    • Stosowanie dyrektyw użycia synonimów (285)
    • Metody generyczne (285)
  • Gdzie nie używa siÄ™ typów generycznych (287)
  • Ograniczenia (288)
  • Podsumowanie (291)

Rozdział 21. Iteratory (293)

  • Blok iteratora (294)
    • Bloki iteratora i bÅ‚Ä™dy czasu kompilacji (295)
    • Interfejsy enumeratora (295)
    • Interfejsy wyliczeniowe (295)
    • Typ yield (296)
    • This (296)
  • Obiekty enumeratora (296)
    • Metoda MoveNext (297)
    • Przerwanie wykonywania kodu (298)
    • WÅ‚aÅ›ciwość Current (298)
    • Metoda Dispose (299)
  • Obiekty przeliczalne (300)
    • Metoda GetEnumerator (300)
  • Podsumowanie (301)

Rozdział 22. Kod nienadzorowany (303)

  • Czym jest kod nienadzorowany? (303)
  • Zalety i wady kodu nienadzorowanego (304)
    • Zalety kodu nienadzorowanego (304)
    • Wady kodu nienadzorowanego (304)
  • Konteksty kodu nienadzorowanego (305)
  • Podstawowe informacje o wskaźnikach (306)
    • Wskaźniki void (307)
    • Operatory wskaźnikowe (307)
  • Kod nienadzorowany w dziaÅ‚aniu (308)
    • Stosowanie modyfikatora fixed (309)
  • Operator sizeof (310)
  • Użycie sÅ‚owa kluczowego stackalloc (311)
  • Kompilowanie kodu nienadzorowanego (312)
  • Podsumowanie (312)

Dodatek A Gramatyka języka C# (313)

Dodatek B Konwencje nazewnicze (349)

Dodatek C Biblioteka standardowa (357)

Dodatek D Przenaszalność (371)

Dodatek E Komentarze dokumentacyjne XML (375)

Skorowidz (379)

Dodaj do koszyka C# 2005. Warsztat programisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.