Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - Helion
ISBN: 978-83-283-8692-1
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2021-08-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)
Poznaj podstawy systemów Autodesk Inventor i Fusion 360!
- Naucz się wydajnie projektować
- Twórz profesjonalnÄ… dokumentacjÄ™
- Zaliczaj kolokwia w pierwszych terminach
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. UzupeÅ‚nia go rozwiÄ…zanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
JeÅ›li chcesz szybko rozpocząć samodzielne projektowanie za pomocÄ… tych systemów w polskiej lub angielskiej wersji jÄ™zykowej albo bez problemów zaliczyć kolokwium z Inventora, siÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™!
Podstawy metodyki projektowania to wiÄ™cej niż wprowadzenie do zagadnienia. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane podczas tysiÄ™cy godzin zajęć efektywne ćwiczenia i absolutne minimum wiedzy teoretycznej. Taki ukÅ‚ad treÅ›ci pozwala na samodzielne zrealizowanie wszystkich etapów modelowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, a także stworzenie poprawnego projektu - poprawnego, czyli Å‚atwego do modyfikacji, bÄ™dÄ…cej istotÄ… procesu projektowania. To prosta droga do wyksztaÅ‚cenia nawyków, które sprawiÄ…, że praca projektowa stanie siÄ™ naprawdÄ™ wydajna.
Autor książki, profesor Uniwersytetu WarmiÅ„sko-Mazurskiego, dzieli siÄ™ swojÄ… ogromnÄ… wiedzÄ… i bogatym doÅ›wiadczeniem wynikajÄ…cym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyÅ›le, jak również z wielu lat ksztaÅ‚cenia studentów i uczestników kursów CAD. W tej publikacji podpowiada, jak skutecznie uczyć poprawnej metodyki parametrycznego projektowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, jeÅ›li ma siÄ™ do dyspozycji niewielkÄ… liczbÄ™ godzin zajęć. DziÄ™ki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora książka sprawdzi siÄ™ doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich. WiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.
- Interfejs użytkownika
- Konfiguracja środowiska i szablony użytkownika
- Podstawy parametrycznego hierarchicznego (FBM) modelowania części i zespoÅ‚ów
- Redagowanie dokumentacji 2D i 3D (prezentacje)
- Ćwiczenia przejściowe idealne do przygotowania się do kolokwium
- Zadania kontrolne
Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!
Osoby które kupowały "Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania eBook -- spis treści
1. Od autora 9
- 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10
- 1.2. Autodesk Fusion 360? Co to jest? 10
2. DokÄ…d zmierzamy 11
3. Koncepcja i zawartość książki 12
- 3.1. Zawartość programowa 12
- 3.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 13
- 3.3. Przeznaczenie 13
- 3.4. Proponowane etapy i pracochłonność procesu nauki 13
- 3.4.1. Autodesk Inventor - nauka metodą samokształcenia 14
- 3.4.2. Autodesk Inventor - nauka pod kierunkiem nauczyciela 14
- 3.4.3. Autodesk Fusion 360 15
- 3.5. Autor 15
- 3.5.1. Literatura drukowana 15
- 3.5.2. Blog 15
- 3.5.3. Kanał w serwisie YouTube 16
- 3.6. Materiały do dalszej nauki 16
- 3.7. Konwencje zapisu 17
- 3.7.1. Akapity specjalne 17
- 3.7.2. Sposoby wydawania poleceń 17
- 3.7.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 19
- 3.7.4. Instrukcje do ćwiczeń 19
4. Informacje ogólne 21
- 4.1. Instalacja plików dodatkowych 21
- 4.2. Uruchamianie programu 22
- 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 23
- 4.3.1. Uaktywnienie istniejÄ…cego projektu 23
- 4.3.2. Uaktywnienie projektu kursu R2022-PodstawyMP.ipj 23
- 4.4. Elementy okna programu 25
- 4.5. Operacje na plikach w systemie Windows 26
- 4.5.1. Otwieranie istniejÄ…cego projektu 26
- 4.5.2. Zamykanie pliku projektu 27
- 4.5.3. Tworzenie nowego projektu 27
- 4.5.4. Zapisywanie projektu na dysku 27
- 4.6. Tworzenie wÅ‚asnych szablonów 27
- 4.6.1. Szablon rysunku AJ-PL-2022-ISO.idw 28
- 4.6.2. Szablon modelu części AJ-PL-2022-Standard.ipt 29
- 4.6.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2022-Standard.iam 30
- 4.6.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2022-Standard.ipn 30
- 4.6.5. Tworzenie wÅ‚asnych szablonów - podsumowanie 32
- 4.7. Podstawowe operacje konfiguracyjne 33
- 4.7.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 34
- 4.7.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 34
- 4.7.2.1. Karta Kolory (Colors) 34
- 4.7.2.2. Karta Szkic (Sketch) 37
- 4.7.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 39
- 4.7.2.4. Karta Część (Part) 42
- 4.7.2.5. Karta ZespóÅ‚ (Assembly) 43
- 4.7.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 44
5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 45
- 5.1. Panoramowanie (Pan) 45
- 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 46
- 5.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 46
- 5.4. Widok gÅ‚ówny (Home View) 47
- 5.5. WywoÅ‚ywanie poprzednich i nastÄ™pnych widoków 47
- 5.6. ViewCube 48
- 5.6.1. Widoki standardowe 51
- 5.6.2. Redefinicja widoku gÅ‚ównego (Home View) 52
- 5.7. PowiÄ™kszenie wszystkich obiektów (Zoom All) 53
6. Typowy przebieg procesu projektowania 55
- 6.1. Parametryczność 55
- 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 56
7. Zadanie projektowe 57
8. Modelowanie części 60
- 8.1. Podstawowe obiekty 3D 60
- 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 61
- 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 63
- 8.4. Analiza zadania pod kątem modelowania części 65
- 8.5. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania 65
- 8.6. BrakujÄ…ce wymiary 66
- 8.7. Pomiary modelu części WSP 66
9. Tworzenie modelu części ZAMEK 70
- 9.1. Koncepcja standardowa 70
- 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 71
- 9.3. Kroki 1 i 2 - tworzenie pliku i obiektu typu szkic 72
- 9.3.1. Usuwanie szkicu 74
- 9.3.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie YZ 75
- 9.4. Krok 3 - rysowanie profilu 77
- 9.5. Krok 4 - więzy i parametry użytkownika 81
- 9.5.1. UzupeÅ‚nienie systemu wiÄ™zów geometrycznych 83
- 9.5.2. Definiowanie parametrów użytkownika 84
- 9.5.3. NakÅ‚adanie wiÄ™zów wymiarowych 85
- 9.5.4. Sprawdzenie poprawnoÅ›ci wiÄ™zów wymiarowych 88
- 9.6. Krok 5 - modelowanie elementu bazowego 90
- 9.6.1. Korekta bÅ‚Ä™dów - edycja szkiców i elementów 93
- 9.7. Krok 6 - wspóÅ‚dzielenie szkicu i modelowanie elementów 96
- 9.7.1. WspóÅ‚dzielenie szkicu 97
- 9.7.2. Modelowanie pozostaÅ‚ych elementów szkicowych 98
- 9.7.2.1. Zmiana nazwy elementu 100
- 9.8. Krok 7 - modelowanie elementów wstawianych 101
- 9.8.1. Tworzenie osi konstrukcyjnej 102
- 9.8.2. Fazowanie krawędzi 103
- 9.8.3. WyÅ‚Ä…czanie elementów 104
- 9.9. Krok 8 - weryfikacja poprawności i modyfikacja modelu 105
- 9.9.1. Parametryczne modyfikacje modelu 106
- 9.9.2. Definiowanie materiału 108
- 9.9.2.1. Modyfikacja materiału - Wygląd (Appearance) 109
10. Modelowanie zespołu 112
- 10.1. Podstawowe pojęcia 112
- 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespołu 114
11. Tworzenie modelu zespołu K-01 116
- 11.1. Koncepcja modelowania 116
- 11.2. Krok 1 - tworzenie pliku 117
- 11.3. Krok 2 - wstawianie wystÄ…pieÅ„ skÅ‚adników 118
- 11.3.1. Dodatkowe operacje konfiguracyjne 119
- 11.3.2. Wystąpienie bazowe składnika 120
- 11.3.3. Widok montażowy 121
- 11.3.4. WystÄ…pienia pozostaÅ‚ych skÅ‚adników 123
- 11.4. Krok 3 - unieruchomienie wystÄ…pieÅ„ skÅ‚adników 124
- 11.5. Krok 4 - więzy montażowe 124
- 11.6. Kroki 5 i 6 - analizy poprawności i modyfikacja 127
12. Redagowanie dokumentacji 2D 131
- 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 131
13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 134
- 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 134
- 13.2. Krok 1 - tworzenie pliku 135
- 13.2.1. Tworzenie pliku nowego rysunku 136
- 13.3. Krok 2 - standard rysunkowy 137
- 13.4. Krok 3 - stałe elementy rysunku 138
- 13.5. Krok 4 - tworzenie rzutu bazowego 140
- 13.5.1. Pierwszy zapis pliku 142
- 13.6. Krok 5 - tworzenie przekroju 142
- 13.6.1. Weryfikacja poprawności definicji płaszczyzny przekroju 146
- 13.7. Kroki 6 i 7 - modyfikacja rzutów i uzupeÅ‚nienie opisu 147
- 13.7.1. Modyfikacja rzutów 148
- 13.7.2. Osie symetrii 150
- 13.7.3. Modyfikacja standardu 152
- 13.7.3.1. Style tekstu 152
- 13.7.3.2. Style domyślne standardu 153
- 13.7.3.3. Styl wykazu pozycji ("listy części") 154
- 13.7.4. Wykaz pozycji ("lista części") 156
- 13.7.5. Numery pozycji 159
- 13.7.6. Napisy 161
- 13.7.7. Wymiary 163
14. Modyfikacja projektu 165
15. Modyfikacja projektu K-01 166
- 15.1. Koncepcja modyfikacji 168
- 15.2. Dokumentacja 3D - prezentacja 169
- 15.2.1. RozsuniÄ™cia skÅ‚adników 171
- 15.2.2. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 172
- 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 174
- 15.4. Modyfikacja modelu zespołu 175
- 15.5. Aktualizacja prezentacji 177
- 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 178
- 15.6.1. Aktualizacja i uzupełnienie opisu 178
- 15.6.2. SzczegóÅ‚ 179
- 15.6.3. Rzut z góry 180
- 15.6.4. Rzut montażowy 182
- 15.6.5. Czynności końcowe 183
16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 187
- 16.1. Modelowanie za pomocÄ… narzÄ™dzia Otwór (Hole) 189
- 16.2. Wykorzystanie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
- 16.2.1. Tworzenie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
- 16.2.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie konstrukcyjnej 192
- 16.2.2.1. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 193
- 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 194
- 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostaÅ‚ych plików projektu K-01-M 196
- 16.4.1. Aktualizacja modelu zespołu 196
- 16.4.2. Aktualizacja prezentacji 196
- 16.4.3. Aktualizacja dokumentacji 2D 197
17. Ćwiczenia przejściowe 200
18. Zadania kontrolne 209
19. Autodesk Fusion 360 217
20. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 218
- 20.1. Interfejs użytkownika 221
- 20.1.1. GÅ‚ówne okno programu 224
- 20.2. Uwagi ogólne 226
21. Fusion 360 - zadanie projektowe 228
- 21.1. Fusion 360 - tworzenie modelu części ZAMEK 229
- 21.1.1. Szkicowanie i więzy geometryczne 231
- 21.1.2. Więzy wymiarowe i parametry użytkownika 233
- 21.1.3. Modelowanie elementów 235
- 21.1.4. Modyfikacja materiału 238
- 21.1.5. Parametryczne modyfikacje modelu 239
- 21.2. Fusion 360 - tworzenie modelu zespołu K-01 239
- 21.2.1. Import pliku z obszaru roboczego kursu R2022-PodstawyMP 240
- 21.2.2. Wstawianie wystÄ…pieÅ„ skÅ‚adników 241
- 21.2.2.1. Widok montażowy i drugi składnik 244
- 21.2.3. NakÅ‚adanie wiÄ™zów montażowych - PoÅ‚Ä…czenia (Joints) 245
- 21.2.4. Analizy poprawności modelu zespołu 248
- 21.3. Fusion 360 - tworzenie dokumentacji zespołu K-01 249
- 21.3.1. Tworzenie rzutów 249
- 21.3.2. Modyfikacja rzutów i uzupeÅ‚nienie opisu 252
22. Co dalej 255
Bibliografia 256
Skorowidz 258