reklama - zainteresowany?

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - Helion

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania
ebook
Autor: Andrzej Jaskulski
ISBN: 978-83-283-8692-1
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2021-08-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania

Tagi: Inne | Inventor

Poznaj podstawy systemów Autodesk Inventor i Fusion 360!

  • Naucz siÄ™ wydajnie projektować
  • Twórz profesjonalnÄ… dokumentacjÄ™
  • Zaliczaj kolokwia w pierwszych terminach

Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. UzupeÅ‚nia go rozwiÄ…zanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.

JeÅ›li chcesz szybko rozpocząć samodzielne projektowanie za pomocÄ… tych systemów w polskiej lub angielskiej wersji jÄ™zykowej albo bez problemów zaliczyć kolokwium z Inventora, siÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™!

Podstawy metodyki projektowania to wiÄ™cej niż wprowadzenie do zagadnienia. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane podczas tysiÄ™cy godzin zajęć efektywne ćwiczenia i absolutne minimum wiedzy teoretycznej. Taki ukÅ‚ad treÅ›ci pozwala na samodzielne zrealizowanie wszystkich etapów modelowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, a także stworzenie poprawnego projektu - poprawnego, czyli Å‚atwego do modyfikacji, bÄ™dÄ…cej istotÄ… procesu projektowania. To prosta droga do wyksztaÅ‚cenia nawyków, które sprawiÄ…, że praca projektowa stanie siÄ™ naprawdÄ™ wydajna.

Autor książki, profesor Uniwersytetu WarmiÅ„sko-Mazurskiego, dzieli siÄ™ swojÄ… ogromnÄ… wiedzÄ… i bogatym doÅ›wiadczeniem wynikajÄ…cym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyÅ›le, jak również z wielu lat ksztaÅ‚cenia studentów i uczestników kursów CAD. W tej publikacji podpowiada, jak skutecznie uczyć poprawnej metodyki parametrycznego projektowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, jeÅ›li ma siÄ™ do dyspozycji niewielkÄ… liczbÄ™ godzin zajęć. DziÄ™ki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora książka sprawdzi siÄ™ doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich. WiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.

  • Interfejs użytkownika
  • Konfiguracja Å›rodowiska i szablony użytkownika
  • Podstawy parametrycznego hierarchicznego (FBM) modelowania części i zespoÅ‚ów
  • Redagowanie dokumentacji 2D i 3D (prezentacje)
  • Ćwiczenia przejÅ›ciowe idealne do przygotowania siÄ™ do kolokwium
  • Zadania kontrolne

Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania

 

Osoby które kupowały "Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania

Spis treści

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania eBook -- spis treści


1. Od autora 9

  • 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10
  • 1.2. Autodesk Fusion 360? Co to jest? 10

2. DokÄ…d zmierzamy 11

3. Koncepcja i zawartość książki 12

  • 3.1. Zawartość programowa 12
  • 3.2. ZakÅ‚adany efekt i metodyka szkolenia 13
  • 3.3. Przeznaczenie 13
  • 3.4. Proponowane etapy i pracochÅ‚onność procesu nauki 13
    • 3.4.1. Autodesk Inventor - nauka metodÄ… samoksztaÅ‚cenia 14
    • 3.4.2. Autodesk Inventor - nauka pod kierunkiem nauczyciela 14
    • 3.4.3. Autodesk Fusion 360 15
  • 3.5. Autor 15
    • 3.5.1. Literatura drukowana 15
    • 3.5.2. Blog 15
    • 3.5.3. KanaÅ‚ w serwisie YouTube 16
  • 3.6. MateriaÅ‚y do dalszej nauki 16
  • 3.7. Konwencje zapisu 17
    • 3.7.1. Akapity specjalne 17
    • 3.7.2. Sposoby wydawania poleceÅ„ 17
    • 3.7.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 19
    • 3.7.4. Instrukcje do ćwiczeÅ„ 19

4. Informacje ogólne 21

  • 4.1. Instalacja plików dodatkowych 21
  • 4.2. Uruchamianie programu 22
  • 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 23
    • 4.3.1. Uaktywnienie istniejÄ…cego projektu 23
    • 4.3.2. Uaktywnienie projektu kursu R2022-PodstawyMP.ipj 23
  • 4.4. Elementy okna programu 25
  • 4.5. Operacje na plikach w systemie Windows 26
    • 4.5.1. Otwieranie istniejÄ…cego projektu 26
    • 4.5.2. Zamykanie pliku projektu 27
    • 4.5.3. Tworzenie nowego projektu 27
    • 4.5.4. Zapisywanie projektu na dysku 27
  • 4.6. Tworzenie wÅ‚asnych szablonów 27
    • 4.6.1. Szablon rysunku AJ-PL-2022-ISO.idw 28
    • 4.6.2. Szablon modelu części AJ-PL-2022-Standard.ipt 29
    • 4.6.3. Szablon modelu zespoÅ‚u AJ-PL-2022-Standard.iam 30
    • 4.6.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2022-Standard.ipn 30
    • 4.6.5. Tworzenie wÅ‚asnych szablonów - podsumowanie 32
  • 4.7. Podstawowe operacje konfiguracyjne 33
    • 4.7.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 34
    • 4.7.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 34
      • 4.7.2.1. Karta Kolory (Colors) 34
      • 4.7.2.2. Karta Szkic (Sketch) 37
      • 4.7.2.3. Karta WyÅ›wietlanie (Display) 39
      • 4.7.2.4. Karta Część (Part) 42
      • 4.7.2.5. Karta ZespóÅ‚ (Assembly) 43
      • 4.7.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 44

5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 45

  • 5.1. Panoramowanie (Pan) 45
  • 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 46
  • 5.3. Dynamiczna zmiana powiÄ™kszenia (Zoom) 46
  • 5.4. Widok gÅ‚ówny (Home View) 47
  • 5.5. WywoÅ‚ywanie poprzednich i nastÄ™pnych widoków 47
  • 5.6. ViewCube 48
    • 5.6.1. Widoki standardowe 51
    • 5.6.2. Redefinicja widoku gÅ‚ównego (Home View) 52
  • 5.7. PowiÄ™kszenie wszystkich obiektów (Zoom All) 53

6. Typowy przebieg procesu projektowania 55

  • 6.1. Parametryczność 55
  • 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 56

7. Zadanie projektowe 57

8. Modelowanie części 60

  • 8.1. Podstawowe obiekty 3D 60
  • 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 61
  • 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 63
  • 8.4. Analiza zadania pod kÄ…tem modelowania części 65
  • 8.5. Pozycja robocza i pÅ‚aszczyzny modelowania 65
  • 8.6. BrakujÄ…ce wymiary 66
  • 8.7. Pomiary modelu części WSP 66

9. Tworzenie modelu części ZAMEK 70

  • 9.1. Koncepcja standardowa 70
  • 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 71
  • 9.3. Kroki 1 i 2 - tworzenie pliku i obiektu typu szkic 72
    • 9.3.1. Usuwanie szkicu 74
    • 9.3.2. Tworzenie szkicu na pÅ‚aszczyźnie YZ 75
  • 9.4. Krok 3 - rysowanie profilu 77
  • 9.5. Krok 4 - wiÄ™zy i parametry użytkownika 81
    • 9.5.1. UzupeÅ‚nienie systemu wiÄ™zów geometrycznych 83
    • 9.5.2. Definiowanie parametrów użytkownika 84
    • 9.5.3. NakÅ‚adanie wiÄ™zów wymiarowych 85
    • 9.5.4. Sprawdzenie poprawnoÅ›ci wiÄ™zów wymiarowych 88
  • 9.6. Krok 5 - modelowanie elementu bazowego 90
    • 9.6.1. Korekta bÅ‚Ä™dów - edycja szkiców i elementów 93
  • 9.7. Krok 6 - wspóÅ‚dzielenie szkicu i modelowanie elementów 96
    • 9.7.1. WspóÅ‚dzielenie szkicu 97
    • 9.7.2. Modelowanie pozostaÅ‚ych elementów szkicowych 98
      • 9.7.2.1. Zmiana nazwy elementu 100
  • 9.8. Krok 7 - modelowanie elementów wstawianych 101
    • 9.8.1. Tworzenie osi konstrukcyjnej 102
    • 9.8.2. Fazowanie krawÄ™dzi 103
    • 9.8.3. WyÅ‚Ä…czanie elementów 104
  • 9.9. Krok 8 - weryfikacja poprawnoÅ›ci i modyfikacja modelu 105
    • 9.9.1. Parametryczne modyfikacje modelu 106
    • 9.9.2. Definiowanie materiaÅ‚u 108
      • 9.9.2.1. Modyfikacja materiaÅ‚u - WyglÄ…d (Appearance) 109

10. Modelowanie zespołu 112

  • 10.1. Podstawowe pojÄ™cia 112
  • 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespoÅ‚u 114

11. Tworzenie modelu zespołu K-01 116

  • 11.1. Koncepcja modelowania 116
  • 11.2. Krok 1 - tworzenie pliku 117
  • 11.3. Krok 2 - wstawianie wystÄ…pieÅ„ skÅ‚adników 118
    • 11.3.1. Dodatkowe operacje konfiguracyjne 119
    • 11.3.2. WystÄ…pienie bazowe skÅ‚adnika 120
    • 11.3.3. Widok montażowy 121
    • 11.3.4. WystÄ…pienia pozostaÅ‚ych skÅ‚adników 123
  • 11.4. Krok 3 - unieruchomienie wystÄ…pieÅ„ skÅ‚adników 124
  • 11.5. Krok 4 - wiÄ™zy montażowe 124
  • 11.6. Kroki 5 i 6 - analizy poprawnoÅ›ci i modyfikacja 127

12. Redagowanie dokumentacji 2D 131

  • 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 131

13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 134

  • 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 134
  • 13.2. Krok 1 - tworzenie pliku 135
    • 13.2.1. Tworzenie pliku nowego rysunku 136
  • 13.3. Krok 2 - standard rysunkowy 137
  • 13.4. Krok 3 - staÅ‚e elementy rysunku 138
  • 13.5. Krok 4 - tworzenie rzutu bazowego 140
    • 13.5.1. Pierwszy zapis pliku 142
  • 13.6. Krok 5 - tworzenie przekroju 142
    • 13.6.1. Weryfikacja poprawnoÅ›ci definicji pÅ‚aszczyzny przekroju 146
  • 13.7. Kroki 6 i 7 - modyfikacja rzutów i uzupeÅ‚nienie opisu 147
    • 13.7.1. Modyfikacja rzutów 148
    • 13.7.2. Osie symetrii 150
    • 13.7.3. Modyfikacja standardu 152
      • 13.7.3.1. Style tekstu 152
      • 13.7.3.2. Style domyÅ›lne standardu 153
      • 13.7.3.3. Styl wykazu pozycji ("listy części") 154
    • 13.7.4. Wykaz pozycji ("lista części") 156
    • 13.7.5. Numery pozycji 159
    • 13.7.6. Napisy 161
    • 13.7.7. Wymiary 163

14. Modyfikacja projektu 165

15. Modyfikacja projektu K-01 166

  • 15.1. Koncepcja modyfikacji 168
  • 15.2. Dokumentacja 3D - prezentacja 169
    • 15.2.1. RozsuniÄ™cia skÅ‚adników 171
    • 15.2.2. Zapis sposobu wyÅ›wietlania sceny (ujÄ™cia) 172
  • 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 174
  • 15.4. Modyfikacja modelu zespoÅ‚u 175
  • 15.5. Aktualizacja prezentacji 177
  • 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 178
    • 15.6.1. Aktualizacja i uzupeÅ‚nienie opisu 178
    • 15.6.2. SzczegóÅ‚ 179
    • 15.6.3. Rzut z góry 180
    • 15.6.4. Rzut montażowy 182
    • 15.6.5. CzynnoÅ›ci koÅ„cowe 183

16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 187

  • 16.1. Modelowanie za pomocÄ… narzÄ™dzia Otwór (Hole) 189
  • 16.2. Wykorzystanie pÅ‚aszczyzny konstrukcyjnej 191
    • 16.2.1. Tworzenie pÅ‚aszczyzny konstrukcyjnej 191
    • 16.2.2. Tworzenie szkicu na pÅ‚aszczyźnie konstrukcyjnej 192
      • 16.2.2.1. Rzutowanie krawÄ™dzi na pÅ‚aszczyznÄ™ szkicu 193
  • 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 194
  • 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostaÅ‚ych plików projektu K-01-M 196
    • 16.4.1. Aktualizacja modelu zespoÅ‚u 196
    • 16.4.2. Aktualizacja prezentacji 196
    • 16.4.3. Aktualizacja dokumentacji 2D 197

17. Ćwiczenia przejściowe 200

18. Zadania kontrolne 209

19. Autodesk Fusion 360 217

20. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 218

  • 20.1. Interfejs użytkownika 221
    • 20.1.1. GÅ‚ówne okno programu 224
  • 20.2. Uwagi ogólne 226

21. Fusion 360 - zadanie projektowe 228

  • 21.1. Fusion 360 - tworzenie modelu części ZAMEK 229
    • 21.1.1. Szkicowanie i wiÄ™zy geometryczne 231
    • 21.1.2. WiÄ™zy wymiarowe i parametry użytkownika 233
    • 21.1.3. Modelowanie elementów 235
    • 21.1.4. Modyfikacja materiaÅ‚u 238
    • 21.1.5. Parametryczne modyfikacje modelu 239
  • 21.2. Fusion 360 - tworzenie modelu zespoÅ‚u K-01 239
    • 21.2.1. Import pliku z obszaru roboczego kursu R2022-PodstawyMP 240
    • 21.2.2. Wstawianie wystÄ…pieÅ„ skÅ‚adników 241
      • 21.2.2.1. Widok montażowy i drugi skÅ‚adnik 244
    • 21.2.3. NakÅ‚adanie wiÄ™zów montażowych - PoÅ‚Ä…czenia (Joints) 245
    • 21.2.4. Analizy poprawnoÅ›ci modelu zespoÅ‚u 248
  • 21.3. Fusion 360 - tworzenie dokumentacji zespoÅ‚u K-01 249
    • 21.3.1. Tworzenie rzutów 249
    • 21.3.2. Modyfikacja rzutów i uzupeÅ‚nienie opisu 252

22. Co dalej 255

Bibliografia 256

Skorowidz 258

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.