reklama - zainteresowany?

Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik - Helion

Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik
ebook
Autor: Thom Tremblay
Tytuł oryginału: Autodesk Inventor 2014 Essentials: Autodesk Official Press
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-8570-7
stron: 400, Format: ebook
Data wydania: 2014-06-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik

Tagi: Inventor

""

Tłumacz książki otrzymał wyróżnienie w konkursie im. Jerzego i Hanny Kuryłowiczów za najlepsze tłumaczenie książki technicznej


Poznaj program Autodesk Inventor i przygotuj się do egzaminu!

Autodesk Inventor 2014 to unikalny program komputerowy, służący do modelowania zaawansowanych urządzeń i mechanizmów oraz do projektowania ich wizualizacji 3D. Przygotowany w ten sposób model ułatwia projektantowi wykonanie rysunków wykonawczych, złożeniowych i poglądowych. Ponadto Autodesk Inventor pozwala na animowanie tworzonego rozwiązania oraz zawiera liczne generatory, w znaczący sposób wpływające na tempo prac.

Trzymasz właśnie w rękach najlepszy podręcznik wprowadzający w świat tego programu, przygotowujący także do egzaminu certyfikacyjnego. W trakcie lektury poznasz dogłębnie interfejs Autodesk Inventora i techniki efektywnej pracy. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć szkice parametryczne, modelować części oraz tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D. Następnie zaczniesz modelować zespoły oraz narzędzia montażowe i inżynieryjne. Nauczysz się także tworzyć konstrukcje blachowe oraz korzystać z generatora ram. Książka ta jest oficjalnym podręcznikiem do nauki programu, obowiązkową lekturą dla wszystkich użytkowników Autodesk Inventora oraz osób przygotowujących się do egzaminu certyfikacyjnego.

Dzięki tej książce:

  • poznasz interfejs Autodesk Inventora oraz narzędzia dostępne w programie
  • nauczysz się tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D
  • opanujesz zaawansowane techniki tworzenia modeli części i zespołów
  • zbudujesz wizualizację dowolnego mechanizmu
  • zdasz egzamin certyfikacyjny

Obowiązkowa lektura każdego użytkownika Autodesk Inventora!

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik

 

Osoby które kupowały "Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik", wybierały także:

  • Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
  • Inventor. Pierwsze kroki
  • Inventor. Podstawy projektowania
  • Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
  • Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik

Spis treści

Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik eBook -- spis treści

Wstęp (15)

ROZDZIAŁ 1. Pierwszy kontakt z interfejsem programu (21)

  • Zapoznanie z graficznym interfejsem programu (21)
    • Otwieranie pliku (25)
    • Omówienie wstążki (26)
    • Zmiana kolejności paneli (28)
    • Obsługa przeglądarki (29)
    • Omówienie zakładek plików (32)
    • Podświetlanie i uaktywnianie komponentów (33)
    • Praca w oknie graficznym (34)
    • Zastosowanie paska stanu (36)
    • Rejestracja w serwisie Autodesk 360 (37)
    • Obsługa znakowego menu (37)
  • Konfigurowanie ustawień aplikacji (38)
    • Obsługa przycisków importowania i eksportowania (38)
    • Omówienie zakładki General (Ogólne) (38)
    • Omówienie zakładki Colors (Kolory) (39)
    • Omówienie zakładki Display (Wyświetlanie) (40)
    • Omówienie zakładki Hardware (Sprzęt) (41)
    • Omówienie zakładki Assembly (Zespół) (42)
    • Omówienie zakładki Drawing (Rysunek) (42)
    • Omówienie zakładki Sketch (Szkic) (42)
    • Omówienie zakładki Part (Część) (43)
  • Zastosowanie narzędzi do wizualizacji (43)
    • Omówienie stylów wizualnych (44)
    • Zastosowanie cieni (45)
    • Odbicia na podłożu (46)
    • Zastosowanie płaszczyzny podstawy (47)
    • Praktyczne zastosowanie stylów wizualnych (47)
    • Konfigurowanie stylu oświetlenia (49)
    • Zmiana koloru modelu (51)
  • Praca z plikami projektów (52)
    • Tworzenie pliku projektu (53)
    • Modyfikowanie pliku projektu (53)

ROZDZIAŁ 2. Wstęp do szkicowania parametrycznego (57)

  • Omówienie najważniejszych właściwości szkiców 2D (57)
  • Ujednoznacznianie szkicu (58)
    • Wiązanie zgodności (58)
    • Często używane wiązania (60)
    • Inne rodzaje punktów odniesienia (60)
    • Kolejne przykłady zastosowania wiązań geometrycznych (62)
  • Zastosowanie wiązań wymiarowych (64)
    • Wstęp do wymiarowania szkiców (64)
    • Zmiana struktury powiązań szkicu (66)
  • Tworzenie i rozmieszczanie szkiców (69)
    • Tworzenie szkicu (69)
    • Tworzenie szkicu na płaszczyźnie roboczej (72)
    • Omówienie narzędzia Dimension (Wymiar) (73)
    • Nie tylko linie proste (76)
    • Przekształcanie elementów szkicu w celu nadania im dodatkowych właściwości (79)
    • Porządkowanie wstępnego szkicu (82)
    • Oszczędzanie czasu przy szkicowaniu (87)
    • Tworzenie splajnów (90)
    • Tworzenie szkiców koncepcyjnych (92)

ROZDZIAŁ 3. Wstęp do modelowania części (95)

  • Tworzenie geometrii 3D - parametryczny model bryły (95)
  • Modelowanie obiektu bazowego (96)
    • Obsługa narzędzia Extrude (Wyciągnięcie proste) (97)
    • Różne podejścia do tworzenia części (98)
    • Określanie materiału i koloru (101)
    • Wielokrotne wykorzystywanie szkiców (102)
    • Odwoływanie się do innych szkiców (105)
  • Projektowanie brył obrotowych (107)
    • Tworzenie bryły obrotowej (107)
  • Projektowanie brył o skomplikowanych kształtach (109)
    • Tworzenie brył za pomocą przeciągnięcia (109)
    • Zastosowanie brył prostych (111)
  • Modelowanie dodatkowych elementów (113)
    • Zaokrąglanie krawędzi (113)
    • Tworzenie zaokrągleń o zróżnicowanych promieniach (114)
    • Fazowanie (115)
  • Otwory (117)
    • Położenie otworów prostych (117)
    • Tworzenie otworów koncentrycznych (119)
    • Tworzenie szyku kołowego (120)
    • Rozmieszczanie szkicowanych otworów (121)
    • Umieszczanie otworu w punkcie (122)

ROZDZIAŁ 4. Tworzenie rysunków na podstawie modeli 3D (125)

  • Rysowanie widoków części (125)
    • Rodzaje widoków (126)
    • Rozpoczynanie nowego rysunku (126)
    • Wstawianie widoku bazowego oraz rzutów (127)
    • Wstawianie przekroju (129)
    • Tworzenie widoku pomocniczego (131)
    • Tworzenie widoku szczegółu (133)
  • Edytowanie widoków (133)
    • Wyrównywanie widoków (134)
    • Zmiana wyrównania (135)
    • Wygląd widoków (136)
  • Dodawanie pomocniczych informacji do widoków (138)
    • Znaczniki środka i linie środkowe (138)
    • Zmiana położenia widoków szczegółowych oraz ich etykiet (142)
  • Wymiarowanie (143)
    • Narzędzie General Dimension (Wymiar ogólny) (143)
    • Narzędzia Baseline (Linia bazowa) i Baseline Set (Zestaw linii bazowych) (146)
    • Narzędzia Chain (Łańcuch) i Chain Set Dimension (Zestaw łańcucha wymiarów) (147)
    • Narzędzia Ordinate (Współrzędne) i Ordinate Set (Zestaw współrzędnych) (148)
    • Narzędzie Hole and Thread (Otwór i gwint) (150)
    • Wykorzystywanie wymiarów modelu (151)
    • Korelacja (152)
    • Zmiana modelu odniesienia (153)

ROZDZIAŁ 5. Wstęp do modelowania zespołów (157)

  • Tworzenie zespołu (157)
  • Podzespoły unieruchomione (159)
  • Zastosowanie wiązań w zespołach (159)
    • Wiązanie typu Mate (Zestawiające) (160)
    • Wiązanie typu Insert (Wstawiające) (163)
    • Wiązanie typu Angular (Kątowe) (164)
    • Wiązanie typu Tangent (Styczne) (165)
    • Wiązanie typu Transitional (Przejściowe) (166)
  • Obsługa biblioteki Content Center (167)
  • Zastosowanie generatora połączeń śrubowych (170)
  • Połączenia - alternatywa dla wiązań (173)

ROZDZIAŁ 6. Metody modelowania części (177)

  • Modelowanie przy użyciu brył prostych (177)
    • Bryły... nie takie proste? (177)
    • Prosimy do walca (178)
    • Tworzenie kul toczy się gładko (180)
    • Kilka pomysłów na torus (181)
  • Omówienie elementów konstrukcyjnych (183)
    • Płaszczyzny symetrii (185)
    • Płaszczyzna normalna do osi albo do krzywej, przechodząca przez punkt (186)
    • Łączenie elementów (187)
    • Elementy konstrukcyjne bazujące na szkicu (190)
    • Łączenie różnych elementów konstrukcyjnych (192)
    • Kończenie konstrukcji (195)
  • Zastosowanie opcji decydujących o zakończeniu elementów (196)
    • Zastosowanie opcji To (Do) i To Next (Do następnego) (196)
    • Tworzenie elementów między ściankami (197)
    • Tworzenie elementów w kilku kierunkach jednocześnie (198)
  • Edytowanie i ponowne definiowanie elementów konstrukcyjnych (201)
    • Modyfikowanie płaszczyzny w celu zmiany elementu (201)

ROZDZIAŁ 7. Zaawansowane techniki modelowania części (205)

  • Tworzenie szkiców 3D (205)
    • Rzutowanie szkicu 3D (206)
    • Tworzenie toru wyciągnięcia na podstawie szkicu 3D (207)
    • Tworzenie elementów przy użyciu narzędzia Loft (Wyciągnięcie złożone) (208)
    • Notatnik inżyniera (210)
    • Tworzenie przeciągnięcia z użyciem toru prowadnicy (212)
    • Tworzenie przeciągnięcia z użyciem powierzchni prowadnicy (214)
    • Tworzenie skorupy (216)
  • Tworzenie sekwencji otworów (218)
    • Tworzenie prostokątnego szyku otworów (219)
    • Więcej informacji na temat szyku prostokątnego (221)
  • Modelowanie z użyciem zaawansowanych opcji zwiększających wydajność pracy (223)
    • Łączenie różnych rodzajów zaokrągleń (223)
    • Pochylanie ścianek (226)
    • Zamiana ścianek (227)
    • Radzenie sobie z błędami zaokrąglania (228)
    • Lustrzane odbicie (230)
    • Zamykanie szczeliny przy użyciu zaokrąglenia (230)
    • Tworzenie gwintu (232)
    • Zastosowanie profilów otwartych (233)
    • Wyświetlanie różnych wariantów modelu (235)

ROZDZIAŁ 8. Tworzenie zaawansowanych rysunków i adnotacji (237)

  • Tworzenie zaawansowanych widoków rysunkowych (237)
    • Rzutowanie widoków na podstawie przekroju (237)
    • Tworzenie szkicu na arkuszu rysunku (238)
    • Tworzenie wyrwania (240)
    • Zmiana sposobu kreślenia (240)
    • Ukrywanie wybranych części (242)
    • Wyłączanie widoków (244)
    • Wyłączanie wizualizacji elementów (244)
    • Zastosowanie widoków z przerwaniem (245)
    • Tworzenie widoku płata (245)
    • Tworzenie widoku niestandardowego (247)
  • Zastosowanie zaawansowanych narzędzi do tworzenia adnotacji (249)
    • Automatyczne wstawianie opisów tekstowych (249)
    • Wstawianie opisów z linią odniesienia (250)
    • Wstawianie symboli specjalnych (251)
    • Numerowanie pozycji (252)
    • Zastosowanie narzędzia Auto Balloon (Autonumerowanie pozycji) (254)
    • Tworzenie listy części (255)
    • Edytowanie wymiarów (258)
    • Wstawianie współrzędnych i automatyczne tworzenie linii środkowych (258)
    • Tabelaryczne zestawienia otworów (261)

ROZDZIAŁ 9. Zaawansowane narzędzia montażowe i inżynieryjne (265)

  • Zarządzanie środowiskiem zespołów (265)
    • Tworzenie reprezentacji wizualnych (266)
    • Reprezentacje o zmienionym poziomie szczegółowości (267)
  • Zastosowanie narzędzi z grupy Design Accelerator (269)
    • Zastosowanie kreatora łożysk (269)
    • Zastosowanie funkcji adaptacji w zespole (271)
    • Zastosowanie kreatora wałów (273)
    • Obliczanie i wizualizowanie właściwości wału (275)
    • Zastosowanie kreatora przekładni walcowych (277)
    • Zastosowanie kreatora wpustów (280)
  • Zastosowanie pomocniczych narzędzi do edycji zespołów (283)
    • Lustrzane odbicie elementów (284)
    • Tworzenie komponentów pochodnych (286)
    • Animowanie zespołów i wprowadzanie ograniczeń w ruchu komponentów (288)

ROZDZIAŁ 10. Projektowanie części "rzeźbionych" i wielobryłowych (291)

  • Tworzenie elementów charakterystycznych dla wyrobów z tworzyw sztucznych (291)
    • Tworzenie powierzchni na podstawie szkicu (292)
    • Formowanie bryły na podstawie powierzchni (293)
    • Łączenie powierzchni (294)
    • Rozdzielanie brył (295)
    • Dodawanie występów (296)
    • Tworzenie elementów połączeniowych (298)
    • Tworzenie półki (300)
    • Zastosowanie narzędzia Rule Fillet (Reguła zaokrąglania) (301)
    • Tworzenie kratek (302)
    • Uwypuklenia i wytłoczenia (304)
    • Narzędzie Snap Fit (Połączenie zatrzaskowe) (305)
    • Tworzenie użebrowań (306)
    • Tworzenie "kalkomanii" (307)
  • Tworzenie zespołu na podstawie modelu wielobryłowego w celu zachowania jednolitej formy (308)
    • Przekształcanie brył na komponenty (308)
    • Analiza pochylenia (309)

ROZDZIAŁ 11. Praca z konstrukcjami blaszanymi (313)

  • Definiowanie stylów materiałowych dla konstrukcji blaszanych (313)
  • Projektowanie komponentów z blach arkuszowych (316)
    • Tworzenie powierzchni płaskiej (317)
    • Dodawanie boków (318)
    • Tworzenie elementów "od końca" (321)
    • Aktualizowanie części przy użyciu stylów (323)
    • Zastosowanie profilów otwartych (325)
    • Łączenie elementów gotowych z zagięciami (326)
    • Tworzenie wycięć w poprzek zagięć (328)
    • Narzędzie do tworzenia elementów na bazie złożonych profilów otwartych (330)
    • Tworzenie przejść w konstrukcjach blaszanych (331)
    • Wykorzystanie istniejących projektów (333)
    • Prace wykończeniowe (334)
  • Przygotowanie części do produkcji (336)
    • Tworzenie rozwinięcia (336)
  • Tworzenie dokumentacji dla części z blach arkuszowych (339)
    • Precyzowanie procesu produkcyjnego (339)
    • Dokumentowanie procesu (340)

ROZDZIAŁ 12. Zastosowanie generatora ram (343)

  • Tworzenie metalowych ram (343)
    • Rozpoczynanie konstruowania ramy (343)
    • Wstawianie elementów ramy na krawędziach (345)
    • Wstawianie elementów między punktami (346)
    • Wstawianie elementów na krzywych (348)
  • Edytowanie metalowych ram (349)
    • Tworzenie spoin za pomocą narzędzia Miter (Narożnikowe) (349)
    • Modyfikowanie poprawek i narzędzie Trim To Frame (Utnij do ramy) (350)
    • Narzędzie Trim/Extend (Przytnij/Wydłuż) (352)
    • Przycinanie (353)
    • Narzędzie Lengthen/Shorten (Wydłuż/Skróć) (354)
    • Narzędzie Change (Zmień) (355)
  • Dokumentowanie konstrukcji ramowych (357)
    • Zastosowanie zestawienia materiałów i listy części (357)
    • Zmiana szkieletu ramy (363)

ROZDZIAŁ 13. Praca z konstrukcjami spawanymi (367)

  • Przekształcanie zespołu (368)
  • Obliczanie parametrów spoin pachwinowych (368)
  • Przygotowanie do tworzenia spawów (370)
  • Tworzenie spawów (372)
    • Tworzenie spoin pachwinowych oraz narzędzie End Fill (Przekrój spoiny) (372)
    • Tworzenie spoin czołowych (374)
    • Tworzenie spoin kosmetycznych i symboli dotyczących spawania (375)
    • Tworzenie przerywanej spoiny pachwinowej (376)
  • Uwzględnianie obróbki mechanicznej w konstrukcjach spawanych (377)
  • Dokumentacja spawów i konstrukcji spawanych (378)
    • Pobieranie fizycznych właściwości spawów (379)
    • Tworzenie rysunków technicznych konstrukcji spawanych (380)

DODATEK. Certyfikat Autodesk Inventor (383)

SKOROWIDZ (391)

Dodaj do koszyka Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.