reklama - zainteresowany?

AutoCAD 13 - Helion

AutoCAD 13
Autor: Andrzej Pikoń
ISBN: 83-85701-73-7
stron: 896, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 65,30 zł

Dodaj do koszyka AutoCAD 13

Tagi: AutoCAD

Czas na wersję 13!

Oto AutoCAD 13. W książce znajdziesz dokładne omówienie jego angielskiej wersji. Omówione zostały zarówno nowe cechy, które pojawiły się w wersji 13, jak i narzędzia istniejące "od początku". Komendy AutoCADa zostały zgrupowane temetycznie, każdej z nich towarzyszy informacja o działaniu, sposób wprowadzania komendy z menu górnego i bocznego oraz szczegółowe omówienie opcji. Opis komend uzupełniony został uwagami praktycznymi, przykładami i rysunkami. Do książki dołączona jest dyskietka zawierająca rysunki wykorzystywane w przykładach, która ułatwia zapoznanie się i praktyczne opanowanie omawianych zagadnień.

Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zarówno początkujących (w szczególności z uwagi na bardzo liczne przykłady omawiające posługiwanie się programem "od zera") jak i zaawansowanych (z uwagi na ujęcie zagadnień w formie leksykonu oraz wyróżnienie nowych cech wprowadzonych w 13 wersji AutoCADa).

  • nowe obiekty: elipsa, półprosta, prosta, krzywe sklejane (splajny), wielokrotne linie równoległe, paragrafy tekstowe,
  • podgląd dynamiczny
  • kreskowanie skojarzone, dopasowujące się do zmian granicy obszaru
  • łatwa edycja kreskowań
  • linie konstrukcyjne: półprosta i prosta
  • edytor paragrafów tekstowych
  • możliwośc stosowania czcionek TrueType
  • nowe punkty charakterystyczne
  • ulepszone wymiarowanie i style wymiarowe
  • podgląd rysunku przed wczytaniem
  • indywidualny współczynnik skali linii
  • nowe modelowanie bryłow - ACIS
  • wymiana danych z 3D Studio
  • ulepszone komendy FILLET, CHAMFER, TRIM, EXTEND, PURGE, EXPLODE
  • grupy czyli zbiory wskazań, które mają swoją nazwę
  • udoskonalony rendering
  • wiele innych pożytecznych narzędzi...

Dodaj do koszyka AutoCAD 13

 

Osoby które kupowały "AutoCAD 13", wybierały także:

  • AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D
  • AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki
  • AutoCAD 2016 PL. Pierwsze kroki

Dodaj do koszyka AutoCAD 13

Spis treści

AutoCAD 13 -- spis treści

Wstęp

  • Nowe możliwości wersji 13
  • Co znajdziesz w tej książce
  • Jak korzystać z tej książki
    • Użytkownicy początkujący
    • Użytkownicy zaawansowani
  • Znaczki
  • Rzeczywistość wirtualna czyli cyberprzestrzeń
  • Dyskietka
    • Instalacja dyskietki

Część 1. Wiadomości podstawowe

Wprowadzenie

  • Uruchomienie AutoCAD-a
  • Ekran AutoCAD-a
    • Obszar Rysunku
    • Linia statusowa
    • Obszar dialogowy
    • Menu górne
    • Menu boczne
    • Menu obrazkowe
    • Menu stołu graficznego
    • Menu kursora
    • Okna dialogowe
    • Kursor
    • Marker układu współrzędnych UCS
    • Ekran graficzny i ekran tekstowy
  • Jak komunikować się z programem
    • Komendy
    • Wskazywanie punktów
    • Wskazywanie obiektów
  • Okna dialogowe
  • Przestrzeń AutoCADa
    • Globalny Układ Współrzędnych - WCS
    • Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS
    • Współrzędne
    • Współrzędne prostokątne (kartezjańskie)
    • Współrzędne biegunowe
    • Współrzędne sferyczne
    • Współrzędne walcowe
    • Współrzędne bezwzględne i względne
    • Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
    • Jednostki, skala i rozmiar papieru
    • Okno dialogowe DDUNITS
    • Jednostki - 'UNITS
    • Granice - 'LIMITS
  • Zapis rysunku na dysku - QSAVE
    • Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE i SAVEAS
  • Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
  • Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN
  • Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW
  • System pomocy dla użytkownika - 'HELP
    • Okienko Search
  • Jak zakończyć pracę z AutoCADem
  • Zapis rysunku w formacie 12 - SAVEASR12

Podstawowe elementy rysunku

    • Odcinek linii prostej - LINE
    • Punkt - POINT
    • Okrąg - CIRCLE
    • Łuk - ARC
    • Obszar - SOLID
    • Polilinia - PLINE
    • Automatyczne tworzenie granicy BOUNDARY
    • Elipsa - ELLIPSE
    • Prostokąt - RECTANG
    • Wielobok - POLYGON
    • Pierścień - DONUT
    • Szeroka linia - TRACE
    • Szkic - SKETCH
    • Splajn - SPLINE
    • Multilinie
    • Linie konstrukcyjne - XLINE i RAY
    • Regiony

Cechy obiektów

  • Kolor
    • Okno dialogowe 'DDCOLOR
    • Komenda COLOR
  • Typy linii
    • Okno dialogowe 'DDLTYPE
    • Komenda LINETYPE
    • Tworzenie własnych typów linii
  • Współczynnik skali linii
    • Globalny współczynnik skali linii - 'LTSCALE
    • Indywidualny współczynnik skali linii
  • Okno dialogowe DDEMODES
  • Linie z symbolami
    • Rysowanie linii z symbolami
    • Tworzenie definicji linii z symbolami

Oglądanie rysunku

  • Powiększanie/Zmniejszanie - 'ZOOM
  • Przesuwanie na ekranie - 'PAN
  • Podgląd dynamiczny - AV
    • Przykład
  • Widoki
    • Okno dialogowe DDVIEW
    • Komenda 'VIEW
    • Przykład
  • Odświeżanie ekranu - 'REDRAW
  • Regeneracja rysunku - REGEN
  • Wypełnianie
    • Okno dialogowe DDRMODES
    • Komenda FILL
  • Znaczniki - Blipmode
    • Okno dialogowe DDRMODES
    • Komenda 'BLIPMODE

Modyfikacje rysunku

  • Jak wybierać obiekty do modyfikacji ?
    • Zaczynamy od komendy
    • Zaczynamy od obiektów
    • Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
  • Komendy edycyjne
    • Usuwanie obiektów - ERASE
    • Kopiowanie - COPY
    • Tablica - ARRAY
    • Kopiowanie równoległe - OFFSET
    • Odbicie lustrzane - MIRROR
    • Podziel - DIVIDE
    • Zmierz - MEASURE
    • Przesuwanie - MOVE
    • Obracanie - ROTATE
    • Dopasowanie - ALIGN
    • Rozdzielanie - BREAK
    • Wydłużanie - EXTEND
    • Ucinanie - TRIM
    • Zmiana długości - LENGTHEN
    • Rozciąganie - STRETCH
    • Ścinanie rogów - CHAMFER
    • Zaokrąglanie - FILLET
    • Zmiana wielkości obiektów - SCALE
    • Modyfikacja polilinii - PEDIT
    • Modyfikacja splajnu - SPLINEDIT
  • Modyfikacje obiektów i ich cech
    • Okno dialogowe DDCHPROP
    • Komenda CHANGE
    • Komenda CHPROP
  • Okno dialogowe DDMODIFY
    • Modyfikacja odcinka
    • Modyfikacja punktu
    • Modyfikacja okręgu
    • Modyfikacja łuku
    • Modyfikacja obszaru
    • Modyfikacja polilinii
    • Modyfikacja szerokiej linii
    • Modyfikacja prostej
    • Modyfikacja półprostej
    • Modyfikacja elipsy
    • Modyfikacja splajnu
    • Modyfikacja multilinii
  • Rozbijanie obiektów złożonych
    • Komenda EXPLODE
    • Komenda XPLODE
  • Uchwyty
    • Rozciąganie
    • Przesuwanie
    • Obracanie
    • Zmiana wielkości
    • Odbicie lustrzane
    • Okno dialogowe DDGRIPS
  • Precyzja edycji
  • Edycja multilinii - MLEDIT

Oległość, powierzchnia, współrzędne

  • Odległość między punktami - 'DIST
  • Pole powierzchni i obwód - AREA
  • Współrzędne punktu - 'ID

Napisy

  • Napisy proste
    • Rysowanie napisu - DTEXT
    • Rysowanie napisu - TEXT
  • Paragrafy tekstowe
    • Tworzenie paragrafu - MTEXT
    • Standardowy edytor tekstów
    • Lokalne atrybuty napisu
  • Styl napisu - STYLE
  • Modyfikacja istniejących napisów
    • Okno dialogowe DDEDIT
    • Edycja napisu prostego - DDMODIFY
    • Edycja paragrafu - DDMODIFY
  • Wypełnianie napisów
  • Markowanie napisów - QTEXT
  • Sprawdzanie pisowni - SPELL
  • Jakość wydruku napisów

Rysowanie precyzyjne

  • Bezpośrednie wskazywanie punktów
    • Skokowe przesuwanie kursora - SNAP
    • Sterowanie skokiem za pomocą okna dialogowego
    • Sterowanie skokiem z linii komend
    • Siatka węzłów - GRID
    • Sterowanie węzłami za pomocą okna dialogowego
    • Sterowanie węzłami z linii komend
    • Tryb ortogonalny - ORTHO
    • Okno dialogowe DDRMODES
  • Współrzędne punktów podawane z klawiatury
  • Punkty charakterystyczne obiektów
    • Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy
    • Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
    • Standardowy wybór obiektów za pomocą punktów charakterystycznych - 'OSNAP
    • Okno dialogowe 'DDOSNAP
    • Własne punkty charakterystyczne
    • Punkt względny - FROM
  • Linie konstrukcyjne
    • Prosta - XLINE
    • Półprosta - RAY
    • Odróżnianie linii konstrukcyjnych
    • Przykład
  • Automatyczne rysowanie linii konstrukcyjnych

Anulowanie wprowadzonych komend

    • Odwoływanie komend - UNDO
    • Odwołanie ostaniej komendy - U
    • Ponowne wykonanie odwołanej komendy - REDO
    • Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS

Warstwy

  • Sterowanie warstwami - 'DDLMODES
  • Status warstw
  • Komenda 'LAYER
  • Warstwa 0
  • Okno dialogowe DDEMODES
  • Dywagacje na temat warstw

Bloki

    • Tworzenie i wstawianie bloku
  • Definicja bloku - BLOCK
  • Wstawianie bloków
    • Okno dialogowe DDINSERT
    • Komenda INSERT
  • Przykład definiowania i wstawiania bloku
  • Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT
  • Zapis bloku na dysku - WBLOCK
  • Przykład zapisu bloków na dysku i zamiany bloków
  • Nowy punkt wstawienia bloku - 'BASE
  • Cechy bloków
  • Edycja bloków - DDMODIFY
  • Biblioteki
  • Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE
  • Archiwizacja rysunków

Rysunek aksonometryczny

  • Siatka aksonometryczna
    • Okno dialogowe 'DDRMODES
    • Komenda 'ISOPLANE
  • Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE
  • Bloki i napisy w rysunku aksonometrycznym

Kreskowanie

  • Kreskowanie BHATCH
    • Uwagi do komendy BHATCH
    • Przykład:
    • Proste kreskowanie
    • Kreskowanie ISO
    • Okno dialogowe BHATCH w skrócie
  • Kreskowanie skojarzone
  • Komenda HATCH
  • Edycja kreskowania
    • Komenda HATCHEDIT
    • Edycja kreskowania - DDMODIFY
  • Sterowanie -BHATCH z linii komend
  • Tworzenie wzoru kreskowania użytkownika

Grupowanie obiektów

    • Komenda GROUP
    • Tworzenie grupy
    • Wybieranie grupy
    • Przykład
    • Przykład
    • Jak zmienić blok na grupę ?
    • -GROUP

Rysunek prototypowy

  • Co może zawierać rysunek prototypowy
  • Jak utworzyć rysunek prototypowy
  • Jak skorzystać z rysunku prototypowego

Wydruk

  • Komenda PLOT
    • Obszar do wydrukowania
    • Jednostki, rozmiar i orientacja papieru
    • Skala wydruku
    • Przesuwanie i obrót wydruku
    • Podgląd wydruku
    • Wybór plotera/drukarki
    • Wydruk do pliku
    • Chowanie linii niewidocznych na wydruku
    • Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
    • Przypisywanie pisaków do kolorów
    • Optymalizacja ruchu pisaków
    • Rozpoczęcie wydruku
    • Wydruk w przestrzeni papieru
    • Skojarzone z wydrukiem zmienne systemowe
    • Jak drukować duże rysunki na drukarce małego formatu
    • Dawny sposób wydruku

Regiony

  • Tworzenie regionów prostych - REGION
  • Działania na regionach
    • Łączenie regionów - UNION
    • Odejmowanie regionów - SUBTRACT
    • Znajdowanie części wspólnej regionów - INTERSECT
    • Kasowanie pierwowzorów
  • Automatyczne tworzenie regionów - BOUNDARY
  • Przykład
  • Rozbijanie regionów - EXPLODE
  • Pole powierzchni regionu - AREA
  • Parametry fizyczne regionu - MASSPROP

Multilinie

    • Multilinia - MLINE
    • Styl multilinii - MLSTYLE
    • Przykład
    • Edycja multilinii - MLEDIT
    • Edycja multilinii za pomocą uchwytów
    • Sterowanie komendą MLEDIT z linii komend

Naprawianie uszkodzonych rysunków

    • Komenda RECOVER

Część 2. Wymiarowanie

Wymiarowanie

  • Wymiary skojarzone
  • Nazwy elementów wymiaru
  • Nowe komendy wymiarowania
  • Wymiary liniowe - DIMLINEAR
  • Wymiar dopasowany - DIMALIGNED
  • Wymiarowanie promienia - DIMRADIUS
  • Wymiarowanie średnicy - DIMDIAMETER
  • Wymiarowanie kątów - DIMANGULAR
  • Wymiarowanie współrzędnych - DIMORDINATE
  • Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - DIMBASELINE
  • Łańcuch wymiarowy ciągły - DIMCONTINUE
  • Zaznaczanie środka okręgu lub łuku - DIMCENTER
  • Odnośnik - DIMLEADER
  • Tolerancje kształtu
  • Korzystaj z punktów charakterystycznych

Edycja wymiarów

  • Edycja wymiarów za pomocą uchwytów
  • Komenda DIMEDIT
  • Komenda DIMTEDIT
  • Okno dialogowe DDMODIFY
  • Rozbijanie wymiarów

Style wymiarowe

  • Okno dialogowe 'DDIM
    • Styl wymiarowy
    • Bieżący styl wymiarowy
    • Rodziny stylów wymiarowych
    • Okno dialogowe 'DDIM
    • Geometria wymiaru
    • Format wymiaru
    • Napis wymiarowy
    • Jednostki
  • Małe zmiany
  • Zmienne DIMSHO i DIMASO
  • Komenda DIMOVERRIDE
  • 4 krótkie pytania dotyczące wymiarów
  • Komenda DIMSTYLE

Zmienne wymiarowe

Część 3. Rysowanie w przestrzeni

Układy współrzędnych

  • Sterowanie układami współrzędnych
    • Komenda UCS
    • Okno dialogowe DDUCS
    • Okno dialogowe DDUCSP
  • Marker układu współrzędnych - UCSICON
    • Wybrane kształty markera UCS
  • Reguła prawej dłoni
  • Przykład 2D
  • Przykłady 3D
    • Przykład 1
    • Przykład 2
  • QUIZ

Oglądanie obiektów w przestrzeni

  • Widok równoległy
    • Punkt widzenia - VPOINT
    • Kompas
    • Kierunki predefiniowane
    • Okno dialogowe DDVPOINT
  • Widok dynamiczny i perspektywa - DVIEW
  • Widok z góry - PLAN
  • Chowanie linii - HIDE
  • Cieniowanie - SHADE

Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej

  • Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
  • Współrzędne i filtry
  • Proste obiekty 3-wymiarowe
    • Odcinek 3-wymiarowy - LINE
    • Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY
    • Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE
    • Widoczność krawędzi - EDGE
  • Elementy płaskie w przestrzeni 3 wymiarowej
  • Poziom i grubość obiektu
    • Okno dialogowe DDEMODES
    • Komenda ELEV
    • Przykład
  • Powierzchnie 3-wymiarowe
    • Siatka - 3DMESH
    • Automatyczne tworzenie siatek w przestrzeni
    • Siatka prosta - AI_MESH
    • Polipowierzchnia - PFACE
    • Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF
    • Powierzchnia równoległa - TABSURF
    • Powierzchnia obrotowa - REVSURF
    • Powierzchnia brzegowa - EDGESURF
  • Powierzchnie - 3D
    • Prostopadłościan - BOX
    • Ostrosłup - PYRAMID
    • Klin - WEDGE
    • Kopuła - DOME
    • Sfera - SPHERE
    • Stożek - CONE
    • Torus - TORUS
    • Miska - DISH
  • Rzut płaski - PROJECT
    • PROJECT1
    • PROJECT2

Modyfikacja obiektów 3D

  • Płaszczyzna X-Y
  • Tablica 3D - 3DARRAY
  • Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
    • Dopasowanie - ALIGN
    • Obrót - ROTATE3D
    • Odbicie lustrzane - MIRROR3D
  • Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT
  • Modyfikacja cech obiektów 3-wymiarowych
  • DDMODIFY w przestrzeni
    • Modyfikacja ścianek
    • Modyfikacja polilinii i powierzchni
    • Modyfikacja brył ACIS
  • Uchwyty
  • Nowe możliwości komend TRIM i EXTEND
  • Rozbijanie obiektów 3D - EXPLODE

Modelowanie bryłowe ACIS

  • Bryły proste
    • Prostopadłościan - BOX
    • Kula - SPHERE
    • Klin - WEDGE
    • Stożek - CONE
    • Walec - CYLINDER
    • Torus - TORUS
  • Bryły złożone
    • Suma brył - UNION
    • Różnica brył - SUBTRACT
    • Część wspólna brył - INTERSECT
    • Przykład
    • Część wspólna brył - INTERFERE
    • Pogrubianie obiektów płaskich - EXTRUDE
    • Pogrubianie wzdłuż kierownicy - EXTRUDE
    • Bryły obrotowe - REVOLVE
  • Wyświetlanie brył
    • Gęstość linii - zmienna Isolines
    • Gęstość siatki - zmienna Facetres
    • Wyświetlanie konturów - zmienna Dispsilh
  • Przekroje i przecięcia
    • Przekrój - SECTION
    • Przecięcie - SLICE
  • Parametry masowe
    • Parametry fizyczne brył - MASSPROP
  • Przekształcanie brył AME-AMECONVERT
  • Ścinanie i zaokrąglanie krawędzi brył
    • Ścinanie krawędzi - CHAMFER
    • Zaokrąglanie krawędzi - FILLET
  • Eksport i import w formacie ACIS
    • Wczytywanie brył w formacie ACIS - ACISIN
    • Zapis brył w formacie ACIS - ACISOUT

Rendering

  • Obiekty 3D
  • Materiały - RMAT
    • Parametry materiału
  • Biblioteka materiałów - MATLIB
  • Światła - LIGHT
    • Światło punktowe - czyli "żarówka"
    • Światło równoległe -czyli "słońce"
    • Światło stożkowe - czyli "reflektor"
  • Włączenie ekranu do renderingu - RENDSCR
  • Sceny - SCENE
  • Rendering - RENDER
  • Pametry renderingu - RPREF
  • Zapis i odczyt ekranu renderingu
    • Zapis ekranu do pliku - SAVEIMG
    • Wczytanie mapy bitowej z pliku - REPLAY
  • Informacje o renderingu - STATS
  • Usuwanie z pamięci modułu do renderingu - RENDERUNLOAD
  • Komunikacja z 3D Studio
    • Wczytywanie rysunków z 3DStudio - 3DSIN
    • Zapis rysunku w formacie 3DStudio - 3DSOUT
  • Przykład

Część 4. Dla zaawansowanych

Atrybuty

  • Tworzenie atrybutów
    • Okno dialogowe DDATTDEF
    • Komenda ATTDEF
  • Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
  • Sporządzanie listy atrybutów
    • Okno dialogowe DDATTEXT
    • Komenda ATTEXT
    • Plik formatujący (ang. template file)
  • Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP
  • Edycja atrybutów
    • Okno dialogowe DDATTE
    • Edycja indywidualna ATTEDIT
    • Edycja globalna
  • Redefinicja atrybutów - ATTREDEF
  • Modyfikacja definicji atrybutów - DDMODIFY
  • Przykład

Rzutnie

  • Konfiguracja rzutni - VPORTS

Przestrzeń modelu i papieru

    • Komenda - MVIEW
    • Przestrzeń modelu - MSPACE
    • Przestrzeń papieru - PSPACE
    • Aktywna przestrzeń
    • Przykład
    • Chowanie linii zasłoniętych na wydrukach
    • Warstwy w rzutniach - VPLAYER
    • Konfiguracja rysunku - MVSETUP
    • Modyfikacja rzutni - DDMODIFY
    • Edycja rzutni za pomocą uchwytów
    • Przykład

Odnośniki

    • Zarządzanie odnośnikami - XREF
    • Przyłączanie wybranych elementów odnośnika - XBIND
    • Łatwe dołączanie odnośników - XREFCLIP
    • Modyfikacja odnośnika - DDMODIFY

Slajdy

  • Tworzenie slajdu - MSLIDE
  • Wyświetlanie slajdu - VSLIDE
  • Biblioteka slajdów

Import/Eksport

  • Format AutoCADa 12
    • Import - OPEN
    • Eksport - SAVEASR12
  • Format DXF
    • Import - DXFIN
    • Eksport - DXFOUT
  • Format DXB
    • Import - DXBIN
    • Eksport w formacie DXB
  • Format IGES
  • Format HPGL
  • PostScript
    • Wczytywanie plików PostScript - PSIN
    • Eksport - PSOUT
    • Jakość rysunków PostScriptowych - PSQUALITY
    • Dynamiczne wyświetlanie rysunku podczas wstawiania - PSDRAG
  • Formaty rastrowe PCX, TIFF, GIF
    • Import - PCXIN
    • Import - TIFFIN
    • Import - GIFIN
    • Parametry wczytywania map bitowych
  • Format 3DS
    • Import - 3DSIN
    • Eksport - 3DSOUT
  • Format ACIS (SAT)
    • Import - ACISIN
    • Eksport - ACISOUT
  • Format STL - STLOUT

Operacje dyskowe

  • Operacje dyskowe - 'FILES
    • Wyświetlanie zawartości katalogu
    • Kopiowanie plików
    • Zmiana nazwy pliku
    • Usuwanie plików
    • Odblokowywanie plików
    • Zakończenie komendy
    • Help
    • Uwaga
  • Periodyczne tworzenie kopii bezpieczeństwa

Makrodefinicje

    • Tworzenie makrodefinicji
    • Wywołanie makrodefinicji - 'SCRIPT
    • Wykonanie makrodefinicji od początku - RSCRIPT
    • Kontynuacja wykonania makrodefinicji - 'RESUME
    • Pauza w wykonaniu makrodefinicji - DELAY
    • Przykład automatycznej prezentacji z wykorzystaniem slajdów

Komendy zewnętrzne i skróty

  • Standardowe komendy zewnętrzne
    • Wyświetlanie skróconej zawartości katalogu - CATALOG
    • Zawartość katalogu - DIR
    • Usuwanie plików z dysku - DEL
    • Wywołanie edytora tekstów - EDIT
    • SHELL, SH
    • Wyświetlanie zawartości pliku - TYPE
  • Standardowe skróty
  • Definiowanie komend zewnętrznych i skrótów
    • Definiowanie komend zewnętrznych
    • Definiowanie skrótów

Pozyskiwanie informacji od AutoCADa

    • Odległość między punktami - 'DIST
    • Pole powierzchni i obwód - AREA
    • Współrzędne punktu - 'ID
    • Wyświetlanie listy wszystkich obiektów - DBLIST
    • Wyświetlanie listy wybranych obiektów - LIST
    • Status rysunku - 'STATUS
    • Informacje o czasie - 'TIME

Kalkulator geometryczny

    • Operatory i funkcje
    • Zmienne
    • Przykłady

AutoLISP

Symbole i czcionki

Stół graficzny (digitizer)

  • Obsługa stołu graficznego - TABLET
    • Konfiguracja stołu graficznego
    • Kalibracja stołu graficznego
    • Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
    • Błąd RMS (RMS Error)
    • Odchylenia
    • Wybór rodzaju transformacji
    • Przenoszenie dużych rysunków

Inne użyteczne komendy

    • Odświeżanie wszystkich rzutni - 'REDRAWALL
    • Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL
    • Autoregeneracja - 'REGENAUTO
    • Dokładność rysowania - VIEWRES
    • Zmiana nazw obiektów - RENAME
    • Okno dialogowe DDRENAME
    • Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE
    • Filtrowanie obiektów - 'FILTER
    • Powtarzanie - MULTIPLE
    • Przesuwanie dynamiczne - DRAGMODE
    • Wielkość kursora wyboru - 'APERTURE
    • Zaznaczanie punktów - 'BLIPMODE
    • Okno dialogowe DDSELECT
    • Wyłączanie i włączanie komend - UNDEFINE, REDEFINE
    • Sprawdzanie poprawności rysunków - AUDIT
    • Wczytywanie aplikacji AutoLISPu, ADS i ARX - 'APPLOAD
    • Reinicjalizacja - REINIT
    • Info - 'ABOUT
    • Kompilacja czcionek i symboli COMPILE
    • Status drzewa indeksu przestrzennego - TREESTAT
    • Wypełnienia PostScriptowe - PSFILL
    • Uruchamianie AutoCADa w trybie konfiguracji
    • Jednostki - UNITS
    • Rozpoczęcie zapisu przebiegu sesji do pliku - LOGFILEON
    • Zakończenie zapisu sesji do pliku - LOGFILEOFF
    • Podgląd rysunków poprzednich wersji - MAKEPREVIEW
    • Ustawienia - PREFERENCES
    • Konwersja AutoVision - VLCONV
    • Zarządzanie aplikacjami ARX - ARX

Część 5. Dodatki

Wymagania sprzętowe

    • Urządzenia niezbędne
    • Urządzenia dodatkowe

Instalacja AutoCADa

    • Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
    • Uruchomienie programu instalacyjnego
  • Konfiguracja AutoCADa
    • Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
    • Menu konfiguracyjne
  • Konfiguracja modułu RENDER
  • Instalacja AutoCADa dla DOS-u w środowisku Windows 3.1
    • Wersja dla Windows
    • Wersja dla DOS-u
  • Wybrane zmienne środowiskowe DOS-u

Standardowe wzory kreskowania

Zmienne systemowe

Aplikacje

Część 6. Skorowidz

Dodaj do koszyka AutoCAD 13

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.