AutoCAD 13 - Helion
ISBN: 83-85701-73-7
stron: 896, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 65,30 zł
Czas na wersję 13!
Oto AutoCAD 13. W książce znajdziesz dokładne omówienie jego angielskiej wersji. Omówione zostały zarówno nowe cechy, które pojawiły się w wersji 13, jak i narzędzia istniejące "od początku". Komendy AutoCADa zostały zgrupowane temetycznie, każdej z nich towarzyszy informacja o działaniu, sposób wprowadzania komendy z menu górnego i bocznego oraz szczegółowe omówienie opcji. Opis komend uzupełniony został uwagami praktycznymi, przykładami i rysunkami. Do książki dołączona jest dyskietka zawierająca rysunki wykorzystywane w przykładach, która ułatwia zapoznanie się i praktyczne opanowanie omawianych zagadnień.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zarówno początkujących (w szczególności z uwagi na bardzo liczne przykłady omawiające posługiwanie się programem "od zera") jak i zaawansowanych (z uwagi na ujęcie zagadnień w formie leksykonu oraz wyróżnienie nowych cech wprowadzonych w 13 wersji AutoCADa).
- nowe obiekty: elipsa, półprosta, prosta, krzywe sklejane (splajny), wielokrotne linie równoległe, paragrafy tekstowe,
- podgląd dynamiczny
- kreskowanie skojarzone, dopasowujące się do zmian granicy obszaru
- łatwa edycja kreskowań
- linie konstrukcyjne: półprosta i prosta
- edytor paragrafów tekstowych
- możliwośc stosowania czcionek TrueType
- nowe punkty charakterystyczne
- ulepszone wymiarowanie i style wymiarowe
- podgląd rysunku przed wczytaniem
- indywidualny współczynnik skali linii
- nowe modelowanie bryłow - ACIS
- wymiana danych z 3D Studio
- ulepszone komendy FILLET, CHAMFER, TRIM, EXTEND, PURGE, EXPLODE
- grupy czyli zbiory wskazań, które mają swoją nazwę
- udoskonalony rendering
- wiele innych pożytecznych narzędzi...
Osoby które kupowały "AutoCAD 13", wybierały także:
- AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie 119,00 zł, (53,55 zł -55%)
- AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- AutoCAD 2024 PL. Pierwsze kroki 57,00 zł, (28,50 zł -50%)
- AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
Spis treści
AutoCAD 13 -- spis treści
Wstęp
- Nowe możliwości wersji 13
- Co znajdziesz w tej książce
- Jak korzystać z tej książki
- Użytkownicy początkujący
- Użytkownicy zaawansowani
- Znaczki
- Rzeczywistość wirtualna czyli cyberprzestrzeń
- Dyskietka
- Instalacja dyskietki
Część 1. Wiadomości podstawowe
Wprowadzenie
- Uruchomienie AutoCAD-a
- Ekran AutoCAD-a
- Obszar Rysunku
- Linia statusowa
- Obszar dialogowy
- Menu górne
- Menu boczne
- Menu obrazkowe
- Menu stołu graficznego
- Menu kursora
- Okna dialogowe
- Kursor
- Marker układu współrzędnych UCS
- Ekran graficzny i ekran tekstowy
- Jak komunikować się z programem
- Komendy
- Wskazywanie punktów
- Wskazywanie obiektów
- Okna dialogowe
- Przestrzeń AutoCADa
- Globalny Układ Współrzędnych - WCS
- Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS
- Współrzędne
- Współrzędne prostokątne (kartezjańskie)
- Współrzędne biegunowe
- Współrzędne sferyczne
- Współrzędne walcowe
- Współrzędne bezwzględne i względne
- Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
- Jednostki, skala i rozmiar papieru
- Okno dialogowe DDUNITS
- Jednostki - 'UNITS
- Granice - 'LIMITS
- Zapis rysunku na dysku - QSAVE
- Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE i SAVEAS
- Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
- Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN
- Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW
- System pomocy dla użytkownika - 'HELP
- Okienko Search
- Jak zakończyć pracę z AutoCADem
- Zapis rysunku w formacie 12 - SAVEASR12
Podstawowe elementy rysunku
- Odcinek linii prostej - LINE
- Punkt - POINT
- Okrąg - CIRCLE
- Łuk - ARC
- Obszar - SOLID
- Polilinia - PLINE
- Automatyczne tworzenie granicy BOUNDARY
- Elipsa - ELLIPSE
- Prostokąt - RECTANG
- Wielobok - POLYGON
- Pierścień - DONUT
- Szeroka linia - TRACE
- Szkic - SKETCH
- Splajn - SPLINE
- Multilinie
- Linie konstrukcyjne - XLINE i RAY
- Regiony
Cechy obiektów
- Kolor
- Okno dialogowe 'DDCOLOR
- Komenda COLOR
- Typy linii
- Okno dialogowe 'DDLTYPE
- Komenda LINETYPE
- Tworzenie własnych typów linii
- Współczynnik skali linii
- Globalny współczynnik skali linii - 'LTSCALE
- Indywidualny współczynnik skali linii
- Okno dialogowe DDEMODES
- Linie z symbolami
- Rysowanie linii z symbolami
- Tworzenie definicji linii z symbolami
Oglądanie rysunku
- Powiększanie/Zmniejszanie - 'ZOOM
- Przesuwanie na ekranie - 'PAN
- Podgląd dynamiczny - AV
- Przykład
- Widoki
- Okno dialogowe DDVIEW
- Komenda 'VIEW
- Przykład
- Odświeżanie ekranu - 'REDRAW
- Regeneracja rysunku - REGEN
- Wypełnianie
- Okno dialogowe DDRMODES
- Komenda FILL
- Znaczniki - Blipmode
- Okno dialogowe DDRMODES
- Komenda 'BLIPMODE
Modyfikacje rysunku
- Jak wybierać obiekty do modyfikacji ?
- Zaczynamy od komendy
- Zaczynamy od obiektów
- Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
- Komendy edycyjne
- Usuwanie obiektów - ERASE
- Kopiowanie - COPY
- Tablica - ARRAY
- Kopiowanie równoległe - OFFSET
- Odbicie lustrzane - MIRROR
- Podziel - DIVIDE
- Zmierz - MEASURE
- Przesuwanie - MOVE
- Obracanie - ROTATE
- Dopasowanie - ALIGN
- Rozdzielanie - BREAK
- Wydłużanie - EXTEND
- Ucinanie - TRIM
- Zmiana długości - LENGTHEN
- Rozciąganie - STRETCH
- Ścinanie rogów - CHAMFER
- Zaokrąglanie - FILLET
- Zmiana wielkości obiektów - SCALE
- Modyfikacja polilinii - PEDIT
- Modyfikacja splajnu - SPLINEDIT
- Modyfikacje obiektów i ich cech
- Okno dialogowe DDCHPROP
- Komenda CHANGE
- Komenda CHPROP
- Okno dialogowe DDMODIFY
- Modyfikacja odcinka
- Modyfikacja punktu
- Modyfikacja okręgu
- Modyfikacja łuku
- Modyfikacja obszaru
- Modyfikacja polilinii
- Modyfikacja szerokiej linii
- Modyfikacja prostej
- Modyfikacja półprostej
- Modyfikacja elipsy
- Modyfikacja splajnu
- Modyfikacja multilinii
- Rozbijanie obiektów złożonych
- Komenda EXPLODE
- Komenda XPLODE
- Uchwyty
- Rozciąganie
- Przesuwanie
- Obracanie
- Zmiana wielkości
- Odbicie lustrzane
- Okno dialogowe DDGRIPS
- Precyzja edycji
- Edycja multilinii - MLEDIT
Oległość, powierzchnia, współrzędne
- Odległość między punktami - 'DIST
- Pole powierzchni i obwód - AREA
- Współrzędne punktu - 'ID
Napisy
- Napisy proste
- Rysowanie napisu - DTEXT
- Rysowanie napisu - TEXT
- Paragrafy tekstowe
- Tworzenie paragrafu - MTEXT
- Standardowy edytor tekstów
- Lokalne atrybuty napisu
- Styl napisu - STYLE
- Modyfikacja istniejących napisów
- Okno dialogowe DDEDIT
- Edycja napisu prostego - DDMODIFY
- Edycja paragrafu - DDMODIFY
- Wypełnianie napisów
- Markowanie napisów - QTEXT
- Sprawdzanie pisowni - SPELL
- Jakość wydruku napisów
Rysowanie precyzyjne
- Bezpośrednie wskazywanie punktów
- Skokowe przesuwanie kursora - SNAP
- Sterowanie skokiem za pomocą okna dialogowego
- Sterowanie skokiem z linii komend
- Siatka węzłów - GRID
- Sterowanie węzłami za pomocą okna dialogowego
- Sterowanie węzłami z linii komend
- Tryb ortogonalny - ORTHO
- Okno dialogowe DDRMODES
- Współrzędne punktów podawane z klawiatury
- Punkty charakterystyczne obiektów
- Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy
- Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
- Standardowy wybór obiektów za pomocą punktów charakterystycznych - 'OSNAP
- Okno dialogowe 'DDOSNAP
- Własne punkty charakterystyczne
- Punkt względny - FROM
- Linie konstrukcyjne
- Prosta - XLINE
- Półprosta - RAY
- Odróżnianie linii konstrukcyjnych
- Przykład
- Automatyczne rysowanie linii konstrukcyjnych
Anulowanie wprowadzonych komend
- Odwoływanie komend - UNDO
- Odwołanie ostaniej komendy - U
- Ponowne wykonanie odwołanej komendy - REDO
- Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS
Warstwy
- Sterowanie warstwami - 'DDLMODES
- Status warstw
- Komenda 'LAYER
- Warstwa 0
- Okno dialogowe DDEMODES
- Dywagacje na temat warstw
Bloki
- Tworzenie i wstawianie bloku
- Definicja bloku - BLOCK
- Wstawianie bloków
- Okno dialogowe DDINSERT
- Komenda INSERT
- Przykład definiowania i wstawiania bloku
- Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT
- Zapis bloku na dysku - WBLOCK
- Przykład zapisu bloków na dysku i zamiany bloków
- Nowy punkt wstawienia bloku - 'BASE
- Cechy bloków
- Edycja bloków - DDMODIFY
- Biblioteki
- Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE
- Archiwizacja rysunków
Rysunek aksonometryczny
- Siatka aksonometryczna
- Okno dialogowe 'DDRMODES
- Komenda 'ISOPLANE
- Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE
- Bloki i napisy w rysunku aksonometrycznym
Kreskowanie
- Kreskowanie BHATCH
- Uwagi do komendy BHATCH
- Przykład:
- Proste kreskowanie
- Kreskowanie ISO
- Okno dialogowe BHATCH w skrócie
- Kreskowanie skojarzone
- Komenda HATCH
- Edycja kreskowania
- Komenda HATCHEDIT
- Edycja kreskowania - DDMODIFY
- Sterowanie -BHATCH z linii komend
- Tworzenie wzoru kreskowania użytkownika
Grupowanie obiektów
- Komenda GROUP
- Tworzenie grupy
- Wybieranie grupy
- Przykład
- Przykład
- Jak zmienić blok na grupę ?
- -GROUP
Rysunek prototypowy
- Co może zawierać rysunek prototypowy
- Jak utworzyć rysunek prototypowy
- Jak skorzystać z rysunku prototypowego
Wydruk
- Komenda PLOT
- Obszar do wydrukowania
- Jednostki, rozmiar i orientacja papieru
- Skala wydruku
- Przesuwanie i obrót wydruku
- Podgląd wydruku
- Wybór plotera/drukarki
- Wydruk do pliku
- Chowanie linii niewidocznych na wydruku
- Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
- Przypisywanie pisaków do kolorów
- Optymalizacja ruchu pisaków
- Rozpoczęcie wydruku
- Wydruk w przestrzeni papieru
- Skojarzone z wydrukiem zmienne systemowe
- Jak drukować duże rysunki na drukarce małego formatu
- Dawny sposób wydruku
Regiony
- Tworzenie regionów prostych - REGION
- Działania na regionach
- Łączenie regionów - UNION
- Odejmowanie regionów - SUBTRACT
- Znajdowanie części wspólnej regionów - INTERSECT
- Kasowanie pierwowzorów
- Automatyczne tworzenie regionów - BOUNDARY
- Przykład
- Rozbijanie regionów - EXPLODE
- Pole powierzchni regionu - AREA
- Parametry fizyczne regionu - MASSPROP
Multilinie
- Multilinia - MLINE
- Styl multilinii - MLSTYLE
- Przykład
- Edycja multilinii - MLEDIT
- Edycja multilinii za pomocą uchwytów
- Sterowanie komendą MLEDIT z linii komend
Naprawianie uszkodzonych rysunków
- Komenda RECOVER
Część 2. Wymiarowanie
Wymiarowanie
- Wymiary skojarzone
- Nazwy elementów wymiaru
- Nowe komendy wymiarowania
- Wymiary liniowe - DIMLINEAR
- Wymiar dopasowany - DIMALIGNED
- Wymiarowanie promienia - DIMRADIUS
- Wymiarowanie średnicy - DIMDIAMETER
- Wymiarowanie kątów - DIMANGULAR
- Wymiarowanie współrzędnych - DIMORDINATE
- Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - DIMBASELINE
- Łańcuch wymiarowy ciągły - DIMCONTINUE
- Zaznaczanie środka okręgu lub łuku - DIMCENTER
- Odnośnik - DIMLEADER
- Tolerancje kształtu
- Korzystaj z punktów charakterystycznych
Edycja wymiarów
- Edycja wymiarów za pomocą uchwytów
- Komenda DIMEDIT
- Komenda DIMTEDIT
- Okno dialogowe DDMODIFY
- Rozbijanie wymiarów
Style wymiarowe
- Okno dialogowe 'DDIM
- Styl wymiarowy
- Bieżący styl wymiarowy
- Rodziny stylów wymiarowych
- Okno dialogowe 'DDIM
- Geometria wymiaru
- Format wymiaru
- Napis wymiarowy
- Jednostki
- Małe zmiany
- Zmienne DIMSHO i DIMASO
- Komenda DIMOVERRIDE
- 4 krótkie pytania dotyczące wymiarów
- Komenda DIMSTYLE
Zmienne wymiarowe
Część 3. Rysowanie w przestrzeni
Układy współrzędnych
- Sterowanie układami współrzędnych
- Komenda UCS
- Okno dialogowe DDUCS
- Okno dialogowe DDUCSP
- Marker układu współrzędnych - UCSICON
- Wybrane kształty markera UCS
- Reguła prawej dłoni
- Przykład 2D
- Przykłady 3D
- Przykład 1
- Przykład 2
- QUIZ
Oglądanie obiektów w przestrzeni
- Widok równoległy
- Punkt widzenia - VPOINT
- Kompas
- Kierunki predefiniowane
- Okno dialogowe DDVPOINT
- Widok dynamiczny i perspektywa - DVIEW
- Widok z góry - PLAN
- Chowanie linii - HIDE
- Cieniowanie - SHADE
Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej
- Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
- Współrzędne i filtry
- Proste obiekty 3-wymiarowe
- Odcinek 3-wymiarowy - LINE
- Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY
- Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE
- Widoczność krawędzi - EDGE
- Elementy płaskie w przestrzeni 3 wymiarowej
- Poziom i grubość obiektu
- Okno dialogowe DDEMODES
- Komenda ELEV
- Przykład
- Powierzchnie 3-wymiarowe
- Siatka - 3DMESH
- Automatyczne tworzenie siatek w przestrzeni
- Siatka prosta - AI_MESH
- Polipowierzchnia - PFACE
- Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF
- Powierzchnia równoległa - TABSURF
- Powierzchnia obrotowa - REVSURF
- Powierzchnia brzegowa - EDGESURF
- Powierzchnie - 3D
- Prostopadłościan - BOX
- Ostrosłup - PYRAMID
- Klin - WEDGE
- Kopuła - DOME
- Sfera - SPHERE
- Stożek - CONE
- Torus - TORUS
- Miska - DISH
- Rzut płaski - PROJECT
- PROJECT1
- PROJECT2
Modyfikacja obiektów 3D
- Płaszczyzna X-Y
- Tablica 3D - 3DARRAY
- Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
- Dopasowanie - ALIGN
- Obrót - ROTATE3D
- Odbicie lustrzane - MIRROR3D
- Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT
- Modyfikacja cech obiektów 3-wymiarowych
- DDMODIFY w przestrzeni
- Modyfikacja ścianek
- Modyfikacja polilinii i powierzchni
- Modyfikacja brył ACIS
- Uchwyty
- Nowe możliwości komend TRIM i EXTEND
- Rozbijanie obiektów 3D - EXPLODE
Modelowanie bryłowe ACIS
- Bryły proste
- Prostopadłościan - BOX
- Kula - SPHERE
- Klin - WEDGE
- Stożek - CONE
- Walec - CYLINDER
- Torus - TORUS
- Bryły złożone
- Suma brył - UNION
- Różnica brył - SUBTRACT
- Część wspólna brył - INTERSECT
- Przykład
- Część wspólna brył - INTERFERE
- Pogrubianie obiektów płaskich - EXTRUDE
- Pogrubianie wzdłuż kierownicy - EXTRUDE
- Bryły obrotowe - REVOLVE
- Wyświetlanie brył
- Gęstość linii - zmienna Isolines
- Gęstość siatki - zmienna Facetres
- Wyświetlanie konturów - zmienna Dispsilh
- Przekroje i przecięcia
- Przekrój - SECTION
- Przecięcie - SLICE
- Parametry masowe
- Parametry fizyczne brył - MASSPROP
- Przekształcanie brył AME-AMECONVERT
- Ścinanie i zaokrąglanie krawędzi brył
- Ścinanie krawędzi - CHAMFER
- Zaokrąglanie krawędzi - FILLET
- Eksport i import w formacie ACIS
- Wczytywanie brył w formacie ACIS - ACISIN
- Zapis brył w formacie ACIS - ACISOUT
Rendering
- Obiekty 3D
- Materiały - RMAT
- Parametry materiału
- Biblioteka materiałów - MATLIB
- Światła - LIGHT
- Światło punktowe - czyli "żarówka"
- Światło równoległe -czyli "słońce"
- Światło stożkowe - czyli "reflektor"
- Włączenie ekranu do renderingu - RENDSCR
- Sceny - SCENE
- Rendering - RENDER
- Pametry renderingu - RPREF
- Zapis i odczyt ekranu renderingu
- Zapis ekranu do pliku - SAVEIMG
- Wczytanie mapy bitowej z pliku - REPLAY
- Informacje o renderingu - STATS
- Usuwanie z pamięci modułu do renderingu - RENDERUNLOAD
- Komunikacja z 3D Studio
- Wczytywanie rysunków z 3DStudio - 3DSIN
- Zapis rysunku w formacie 3DStudio - 3DSOUT
- Przykład
Część 4. Dla zaawansowanych
Atrybuty
- Tworzenie atrybutów
- Okno dialogowe DDATTDEF
- Komenda ATTDEF
- Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
- Sporządzanie listy atrybutów
- Okno dialogowe DDATTEXT
- Komenda ATTEXT
- Plik formatujący (ang. template file)
- Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP
- Edycja atrybutów
- Okno dialogowe DDATTE
- Edycja indywidualna ATTEDIT
- Edycja globalna
- Redefinicja atrybutów - ATTREDEF
- Modyfikacja definicji atrybutów - DDMODIFY
- Przykład
Rzutnie
- Konfiguracja rzutni - VPORTS
Przestrzeń modelu i papieru
- Komenda - MVIEW
- Przestrzeń modelu - MSPACE
- Przestrzeń papieru - PSPACE
- Aktywna przestrzeń
- Przykład
- Chowanie linii zasłoniętych na wydrukach
- Warstwy w rzutniach - VPLAYER
- Konfiguracja rysunku - MVSETUP
- Modyfikacja rzutni - DDMODIFY
- Edycja rzutni za pomocą uchwytów
- Przykład
Odnośniki
- Zarządzanie odnośnikami - XREF
- Przyłączanie wybranych elementów odnośnika - XBIND
- Łatwe dołączanie odnośników - XREFCLIP
- Modyfikacja odnośnika - DDMODIFY
Slajdy
- Tworzenie slajdu - MSLIDE
- Wyświetlanie slajdu - VSLIDE
- Biblioteka slajdów
Import/Eksport
- Format AutoCADa 12
- Import - OPEN
- Eksport - SAVEASR12
- Format DXF
- Import - DXFIN
- Eksport - DXFOUT
- Format DXB
- Import - DXBIN
- Eksport w formacie DXB
- Format IGES
- Format HPGL
- PostScript
- Wczytywanie plików PostScript - PSIN
- Eksport - PSOUT
- Jakość rysunków PostScriptowych - PSQUALITY
- Dynamiczne wyświetlanie rysunku podczas wstawiania - PSDRAG
- Formaty rastrowe PCX, TIFF, GIF
- Import - PCXIN
- Import - TIFFIN
- Import - GIFIN
- Parametry wczytywania map bitowych
- Format 3DS
- Import - 3DSIN
- Eksport - 3DSOUT
- Format ACIS (SAT)
- Import - ACISIN
- Eksport - ACISOUT
- Format STL - STLOUT
Operacje dyskowe
- Operacje dyskowe - 'FILES
- Wyświetlanie zawartości katalogu
- Kopiowanie plików
- Zmiana nazwy pliku
- Usuwanie plików
- Odblokowywanie plików
- Zakończenie komendy
- Help
- Uwaga
- Periodyczne tworzenie kopii bezpieczeństwa
Makrodefinicje
- Tworzenie makrodefinicji
- Wywołanie makrodefinicji - 'SCRIPT
- Wykonanie makrodefinicji od początku - RSCRIPT
- Kontynuacja wykonania makrodefinicji - 'RESUME
- Pauza w wykonaniu makrodefinicji - DELAY
- Przykład automatycznej prezentacji z wykorzystaniem slajdów
Komendy zewnętrzne i skróty
- Standardowe komendy zewnętrzne
- Wyświetlanie skróconej zawartości katalogu - CATALOG
- Zawartość katalogu - DIR
- Usuwanie plików z dysku - DEL
- Wywołanie edytora tekstów - EDIT
- SHELL, SH
- Wyświetlanie zawartości pliku - TYPE
- Standardowe skróty
- Definiowanie komend zewnętrznych i skrótów
- Definiowanie komend zewnętrznych
- Definiowanie skrótów
Pozyskiwanie informacji od AutoCADa
- Odległość między punktami - 'DIST
- Pole powierzchni i obwód - AREA
- Współrzędne punktu - 'ID
- Wyświetlanie listy wszystkich obiektów - DBLIST
- Wyświetlanie listy wybranych obiektów - LIST
- Status rysunku - 'STATUS
- Informacje o czasie - 'TIME
Kalkulator geometryczny
- Operatory i funkcje
- Zmienne
- Przykłady
AutoLISP
Symbole i czcionki
Stół graficzny (digitizer)
- Obsługa stołu graficznego - TABLET
- Konfiguracja stołu graficznego
- Kalibracja stołu graficznego
- Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
- Błąd RMS (RMS Error)
- Odchylenia
- Wybór rodzaju transformacji
- Przenoszenie dużych rysunków
Inne użyteczne komendy
- Odświeżanie wszystkich rzutni - 'REDRAWALL
- Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL
- Autoregeneracja - 'REGENAUTO
- Dokładność rysowania - VIEWRES
- Zmiana nazw obiektów - RENAME
- Okno dialogowe DDRENAME
- Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE
- Filtrowanie obiektów - 'FILTER
- Powtarzanie - MULTIPLE
- Przesuwanie dynamiczne - DRAGMODE
- Wielkość kursora wyboru - 'APERTURE
- Zaznaczanie punktów - 'BLIPMODE
- Okno dialogowe DDSELECT
- Wyłączanie i włączanie komend - UNDEFINE, REDEFINE
- Sprawdzanie poprawności rysunków - AUDIT
- Wczytywanie aplikacji AutoLISPu, ADS i ARX - 'APPLOAD
- Reinicjalizacja - REINIT
- Info - 'ABOUT
- Kompilacja czcionek i symboli COMPILE
- Status drzewa indeksu przestrzennego - TREESTAT
- Wypełnienia PostScriptowe - PSFILL
- Uruchamianie AutoCADa w trybie konfiguracji
- Jednostki - UNITS
- Rozpoczęcie zapisu przebiegu sesji do pliku - LOGFILEON
- Zakończenie zapisu sesji do pliku - LOGFILEOFF
- Podgląd rysunków poprzednich wersji - MAKEPREVIEW
- Ustawienia - PREFERENCES
- Konwersja AutoVision - VLCONV
- Zarządzanie aplikacjami ARX - ARX
Część 5. Dodatki
Wymagania sprzętowe
- Urządzenia niezbędne
- Urządzenia dodatkowe
Instalacja AutoCADa
- Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
- Uruchomienie programu instalacyjnego
- Konfiguracja AutoCADa
- Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
- Menu konfiguracyjne
- Konfiguracja modułu RENDER
- Instalacja AutoCADa dla DOS-u w środowisku Windows 3.1
- Wersja dla Windows
- Wersja dla DOS-u
- Wybrane zmienne środowiskowe DOS-u
Standardowe wzory kreskowania
Zmienne systemowe
Aplikacje