reklama - zainteresowany?

AutoCAD 13 dla Windows - Helion

AutoCAD 13 dla Windows
Autor: Andrzej Pikoń
ISBN: 83-85701-91-5
stron: 894, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 65,30 zł

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 dla Windows

Tagi: AutoCAD

Poznaj AutoCAD 13 dla Windows!

W książce znajdziesz dokładne omówienie angielskiej wersji AutoCADa 13 dla Windows. Omówione zostały zarówno nowe cechy, które pojawiły się w wersji 13, jak i narzędzia istniejące "od początku". Komendy AutoCADa zostały zgrupowane temetycznie, każdej z nich towarzyszy informacja o działaniu, sposób wprowadzani komendy z menu górnego i bocznego oraz szczegółowe omówienie opcji. Opis komend uzupełniony został uwagami praktycznymi, przykładami i rysunkami. Do książki dołączona jest dyskietka zawierająca rysunki wykorzystywane w przykładach, która ułatwia zapoznanie się i praktyczne opanowanie omawianych zagadnień.

Tu znajdziesz bardzo dokładne informacje i rysunki pokazujące, w jaki sposób posługiwać się AutoCAD-em za pomocą ikon umieszczonych w oknach narzędziowych!

Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zarówno początkujących (w szczególności z uwagi na bardzo liczne przykłady omawiające posługiwanie się programem "od zera") jak i zaawansowanych (z uwagi na ujęcie zagadnień w formie leksykonu oraz wyróżnienie nowych cech wprowadzonych w 13 wersji AutoCADa).

  • nowe obiekty: elipsa, półprosta, prosta, krzywe sklejane (splajny), wielokrotne linie równoległe, paragrafy tekstowe
  • podgląd dynamiczny
  • kreskowanie skojarzone, dopasowujące się do zmian granicy obszaru
  • łatwa edycja kreskowań
  • linie konstrukcjine: półprosta i prosta
  • edytor paragrafów tekstowych
  • możliwośc stosowania czcionek TrueType
  • nowe punkty charakterystyczne
  • ulepszone wymiarowanie i style wymiarowe
  • podgląd rysunku przed wczytaniem
  • indywidualny współczynnik skali linii
  • nowe modelowanie bryłow - ACIS
  • wymiana danych z 3D Studio
  • ulepszone komendy FILLET, CHAMFER, TRIM, EXTEND, PURGE, EXPLODE
  • grupy czyli zbiory wskazań, które mają swoją nazwę
  • udoskonalony rendering
  • wiele innych pożytecznych narzędzi...

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 dla Windows

 

Osoby które kupowały "AutoCAD 13 dla Windows", wybierały także:

  • AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D
  • AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki
  • AutoCAD 2016 PL. Pierwsze kroki

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 dla Windows

Spis treści

AutoCAD 13 dla Windows -- spis treści

Wstęp

  • Nowe możliwości wersji 13
  • AutoCAD dla Windows
  • Co znajdziesz w tej książce
  • Jak korzystać z tej książki
    • Użytkownicy początkujący
    • Użytkownicy zaawansowani
  • Znaczki
  • Rzeczywistość wirtualna czyli cyberprzestrzeń
  • Dyskietka
    • Instalacja dyskietki

Część 1. Wiadomości podstawowe

Wprowadzenie

  • Uruchomienie AutoCADa
  • Ekran AutoCADa
    • Obszar Rysunku
    • Linia statusowa
    • Belka narzędziowa
    • Okna narzędziowe
    • Obszar dialogowy
    • Menu górne
    • Menu boczne
    • Menu obrazkowe
    • Menu stołu graficznego
    • Menu kursora
    • Okna dialogowe
    • Kursor
    • Marker układu współrzędnych UCS
    • Ekran graficzny i ekran tekstowy
  • Jak komunikować się z programem
    • Komendy
    • Wskazywanie punktów
    • Wskazywanie obiektów
  • Okna dialogowe
  • Przestrzeń AutoCADa
    • Globalny Układ Współrzędnych - WCS
    • Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS
    • Współrzędne
    • Współrzędne prostokątne (kartezjańskie)
    • Współrzędne biegunowe
    • Współrzędne sferyczne
    • Współrzędne walcowe
    • Współrzędne bezwzględne i względne
    • Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
    • Jednostki, skala i rozmiar papieru
    • Okno dialogowe DDUNITS
    • Jednostki - 'UNITS
    • Granice - 'LIMITS
  • Zapis rysunku na dysku - QSAVE
    • Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE i SAVEAS
  • Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
  • Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN
    • File Find
  • Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW
  • System pomocy dla użytkownika - 'HELP
    • Okienko Search
  • Jak zakończyć pracę z AutoCADem
  • Zapis rysunku w formacie 12 - SAVEASR12

Podstawowe elementy rysunku

    • Odcinek linii prostej - LINE
    • Punkt - POINT
    • Okrąg - CIRCLE
    • Łuk - ARC
    • Obszar - SOLID
    • Polilinia - PLINE
    • Automatyczne tworzenie granicy BOUNDARY
    • Elipsa - ELLIPSE
    • Prostokąt - RECTANG
    • Wielobok - POLYGON
    • Pierścień - DONUT
    • Szeroka linia - TRACE
    • Szkic - SKETCH
    • Splajn - SPLINE
    • Multilinie
    • Linie konstrukcyjne - XLINE i RAY
    • Regiony

Cechy obiektów

  • Kolor
    • Okno dialogowe 'DDCOLOR
    • Komenda COLOR
  • Typy linii
    • Okno dialogowe 'DDLTYPE
    • Komenda LINETYPE
    • Tworzenie własnych typów linii
  • Współczynnik skali linii
    • Globalny współczynnik skali linii - 'LTSCALE
    • Indywidualny współczynnik skali linii
  • Okno dialogowe DDEMODES
  • Linie z symbolami
    • Rysowanie linii z symbolami
    • Tworzenie definicji linii z symbolami

Oglądanie rysunku

  • Powiększanie/Zmniejszanie - 'ZOOM
  • Przesuwanie na ekranie - 'PAN
  • Podgląd dynamiczny - DSVIEWER
    • Przykład
  • Widoki
    • Okno dialogowe DDVIEW
    • Komenda 'VIEW
    • Przykład
  • Odświeżanie ekranu - 'REDRAW
  • Regeneracja rysunku - REGEN
  • Wypełnianie
    • Okno dialogowe DDRMODES
    • Komenda FILL
  • Znaczniki - Blipmode
    • Okno dialogowe DDRMODES
    • Komenda 'BLIPMODE

Modyfikacje rysunku

  • Jak wybierać obiekty do modyfikacji ?
    • Zaczynamy od komendy
    • Zaczynamy od obiektów
    • Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
    • Usuwanie obiektów - ERASE
    • Kopiowanie - COPY
    • Tablica - ARRAY
    • Kopiowanie równoległe - OFFSET
    • Odbicie lustrzane - MIRROR
    • Podziel - DIVIDE
    • Zmierz - MEASURE
    • Przesuwanie - MOVE
    • Obracanie - ROTATE
    • Dopasowanie - ALIGN
    • Rozdzielanie - BREAK
    • Wydłużanie - EXTEND
    • Ucinanie - TRIM
    • Zmiana długości - LENGTHEN
    • Rozciąganie - STRETCH
    • Ścinanie rogów - CHAMFER
    • Zaokrąglanie - FILLET
    • Zmiana wielkości obiektów - SCALE
    • Modyfikacja polilinii - PEDIT
    • Modyfikacja splajnu - SPLINEDIT
  • Modyfikacje obiektów i ich cech
    • Okno dialogowe DDCHPROP
    • Komenda CHANGE
    • Komenda CHPROP
  • Okno dialogowe DDMODIFY
    • Modyfikacja odcinka
    • Modyfikacja punktu
    • Modyfikacja okręgu
    • Modyfikacja łuku
    • Modyfikacja obszaru
    • Modyfikacja polilinii
    • Modyfikacja szerokiej linii
    • Modyfikacja prostej
    • Modyfikacja półprostej
    • Modyfikacja elipsy
    • Modyfikacja splajnu
    • Modyfikacja multilinii
  • Rozbijanie obiektów złożonych
    • Komenda EXPLODE
    • Komenda XPLODE
  • Uchwyty
    • Rozciąganie
    • Przesuwanie
    • Obracanie
    • Zmiana wielkości
    • Odbicie lustrzane
    • Okno dialogowe DDGRIPS
  • Precyzja edycji
  • Edycja multilinii - MLEDIT

Oległość, powierzchnia, współrzędne

  • Odległość między punktami - 'DIST
  • Pole powierzchni i obwód - AREA
  • Współrzędne punktu - 'ID

Napisy

  • Napisy proste
    • Rysowanie napisu - DTEXT
    • Rysowanie napisu - TEXT
  • Paragrafy tekstowe
    • Tworzenie paragrafu - MTEXT
    • Standardowy edytor tekstów
  • Styl napisu - STYLE
  • Modyfikacja istniejących napisów
    • Okno dialogowe DDEDIT
    • Edycja napisu prostego - DDMODIFY
    • Edycja paragrafu - DDMODIFY
  • Wypełnianie napisów
  • Markowanie napisów - QTEXT
  • Sprawdzanie pisowni - SPELL
  • Jakość wydruku napisów

Rysowanie precyzyjne

  • Bezpośrednie wskazywanie punktów
    • Skokowe przesuwanie kursora - SNAP
    • Sterowanie skokiem za pomocą okna dialogowego
    • Sterowanie skokiem z linii komend
    • Siatka węzłów - GRID
    • Sterowanie węzłami za pomocą okna dialogowego
    • Sterowanie węzłami z linii komend
    • Tryb ortogonalny - ORTHO
    • Okno dialogowe DDRMODES
  • Współrzędne punktów podawane z klawiatury
  • Punkty charakterystyczne obiektów
    • Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy
    • Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
    • Standardowy wybór obiektów za pomocą punktów charakterystycznych - 'OSNAP
    • Okno dialogowe 'DDOSNAP
    • Własne punkty charakterystyczne
    • Punkt względny - FROM
  • Linie konstrukcyjne
    • Prosta - XLINE
    • Półprosta - RAY
    • Odróżnianie linii konstrukcyjnych
    • Przykład
  • Automatyczne rysowanie linii konstrukcyjnych

Anulowanie wprowadzonych komend

    • Odwoływanie komend - UNDO
    • Odwołanie ostaniej komendy - U
    • Ponowne wykonanie odwołanej komendy - REDO
    • Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS

Warstwy

  • Sterowanie warstwami - 'DDLMODES
  • Status warstw
  • Łatwe sterowanie warstwami
  • Komenda 'LAYER
  • Warstwa 0
  • Okno dialogowe DDEMODES

Bloki

    • Tworzenie i wstawianie bloku
  • Definicja bloku - BLOCK
  • Wstawianie bloków
    • Okno dialogowe DDINSERT
    • Komenda INSERT
  • Przykład definiowania i wstawiania bloku
  • Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT
  • Zapis bloku na dysku - WBLOCK
  • Przykład zapisu bloków na dysku i zamiany bloków
  • Nowy punkt wstawienia bloku - 'BASE
  • Cechy bloków
  • Edycja bloków - DDMODIFY
  • Biblioteki
  • Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE
  • Archiwizacja rysunków

Rysunek aksonometryczny

  • Siatka aksonometryczna
    • Okno dialogowe 'DDRMODES
    • Komenda 'ISOPLANE
  • Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE
  • Bloki i napisy w rysunku aksonometrycznym

Kreskowanie

  • Kreskowanie BHATCH
    • Uwagi do komendy BHATCH
    • Przykład:
    • Proste kreskowanie
    • Kreskowanie ISO
    • Okno dialogowe BHATCH w skrócie
  • Kreskowanie skojarzone
  • Komenda HATCH
  • Edycja kreskowania
    • Komenda HATCHEDIT
    • Edycja kreskowania - DDMODIFY
  • Sterowanie -BHATCH z linii komend
  • Tworzenie wzoru kreskowania użytkownika

Grupowanie obiektów

    • Komenda GROUP
    • Tworzenie grupy
    • Wybieranie grupy
    • Przykład
    • Przykład
    • Jak zmienić blok na grupę ?
    • -GROUP

Rysunek prototypowy

  • Co może zawierać rysunek prototypowy
  • Jak utworzyć rysunek prototypowy
  • Jak skorzystać z rysunku prototypowego

Wydruk

  • Komenda PLOT
    • Obszar do wydrukowania
    • Jednostki, rozmiar i orientacja papieru
    • Skala wydruku
    • Przesuwanie i obrót wydruku
    • Podgląd wydruku
    • Wybór plotera/drukarki
    • Wydruk do pliku
    • Chowanie linii niewidocznych na wydruku
    • Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
    • Przypisywanie pisaków do kolorów
    • Optymalizacja ruchu pisaków
    • Rozpoczęcie wydruku
    • Wydruk w przestrzeni papieru
    • Skojarzone z wydrukiem zmienne systemowe
    • Jak drukować duże rysunki na drukarce małego formatu
    • Dawny sposób wydruku

Regiony

  • Tworzenie regionów prostych - REGION
  • Działania na regionach
    • Łączenie regionów - UNION
    • Odejmowanie regionów - SUBTRACT
    • Znajdowanie części wspólnej regionów - INTERSECT
    • Kasowanie pierwowzorów
  • Automatyczne tworzenie regionów - BOUNDARY
  • Przykład
  • Rozbijanie regionów - EXPLODE
  • Pole powierzchni regionu - AREA
  • Parametry fizyczne regionu - MASSPROP

Multilinie

    • Multilinia - MLINE
    • Styl multilinii - MLSTYLE
    • Przykład
    • Edycja multilinii - MLEDIT
    • Edycja multilinii za pomocą uchwytów
    • Sterowanie komendą MLEDIT z linii komend

Naprawianie uszkodzonych rysunków

    • Komenda RECOVER

Część 2. Wymiarowanie

Wymiarowanie

  • Wymiary skojarzone
  • Nazwy elementów wymiaru
  • Nowe komendy wymiarowania
  • Wymiary liniowe - DIMLINEAR
  • Wymiar dopasowany - DIMALIGNED
  • Wymiarowanie promienia - DIMRADIUS
  • Wymiarowanie średnicy - DIMDIAMETER
  • Wymiarowanie kątów - DIMANGULAR
  • Wymiarowanie współrzędnych - DIMORDINATE
  • Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - DIMBASELINE
  • Łańcuch wymiarowy ciągły - DIMCONTINUE
  • Zaznaczanie środka okręgu lub łuku - DIMCENTER
  • Odnośnik - DIMLEADER
  • Tolerancje kształtu
  • Korzystaj z punktów charakterystycznych

Edycja wymiarów

  • Edycja wymiarów za pomocą uchwytów
  • Komenda DIMEDIT
  • Komenda DIMTEDIT
  • Okno dialogowe DDMODIFY
  • Rozbijanie wymiarów

Style wymiarowe

  • Okno dialogowe 'DDIM
    • Styl wymiarowy
    • Bieżący styl wymiarowy
    • Rodziny stylów wymiarowych
    • Okno dialogowe 'DDIM
    • Geometria wymiaru
    • Format wymiaru
    • Napis wymiarowy
    • Jednostki
  • Małe zmiany
  • Zmienne DIMSHO i DIMASO
  • Komenda DIMOVERRIDE
  • 4 krótkie pytania dotyczące wymiarów
  • Komenda DIMSTYLE

Zmienne wymiarowe

Część 3. Rysowanie w przestrzeni

Układy współrzędnych

  • Sterowanie układami współrzędnych
    • Komenda UCS
    • Okno dialogowe DDUCS
    • Okno dialogowe DDUCSP
  • Marker układu współrzędnych - UCSICON
    • Wybrane kształty markera UCS
  • Reguła prawej dłoni
  • Przykład 2D
  • Przykłady 3D
  • Przykład 1
  • Przykład 2
  • QUIZ

    Oglądanie obiektów w przestrzeni

    • Widok równoległy
      • Punkt widzenia - VPOINT
      • Kompas
      • Kierunki predefiniowane
      • Okno dialogowe DDVPOINT
    • Widok dynamiczny i perspektywa - DVIEW
    • Widok z góry - PLAN
    • Chowanie linii - HIDE
    • Cieniowanie - SHADE

    Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej

    • Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
    • Współrzędne i filtry
    • Proste obiekty 3-wymiarowe
      • Odcinek 3-wymiarowy - LINE
      • Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY
      • Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE
      • Widoczność krawędzi - EDGE
    • Elementy płaskie w przestrzeni 3 wymiarowej
    • Poziom i grubość obiektu
      • Okno dialogowe DDEMODES
      • Komenda ELEV
      • Przykład
    • Powierzchnie 3-wymiarowe
      • Siatka - 3DMESH
      • Automatyczne tworzenie siatek w przestrzeni
      • Siatka prosta - AI_MESH
      • Polipowierzchnia - PFACE
      • Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF
      • Powierzchnia równoległa - TABSURF
      • Powierzchnia obrotowa - REVSURF
      • Powierzchnia brzegowa - EDGESURF
    • Powierzchnie - 3D
      • Prostopadłościan - Ai_BOX
      • Klin - Ai_WEDGE
      • Ostrosłup - Ai_PYRAMID
      • Stożek - Ai_CONE
      • Sfera - Ai_SPHERE
      • Kopuła - Ai_DOME
      • Miska - Ai_DISH
      • Torus - Ai_TORUS
    • Rzut płaski - PROJECT
      • PROJECT1
      • PROJECT2

    Modyfikacja obiektów 3D

    • Płaszczyzna X-Y
    • Tablica 3D - 3DARRAY
    • Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
      • Dopasowanie - ALIGN
      • Obrót - ROTATE3D
      • Odbicie lustrzane - MIRROR3D
    • Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT
    • Modyfikacja cech obiektów 3-wymiarowych
    • DDMODIFY w przestrzeni
      • Modyfikacja ścianek
      • Modyfikacja polilinii i powierzchni
      • Modyfikacja brył ACIS
    • Uchwyty
    • Nowe możliwości komend TRIM i EXTEND
    • Rozbijanie obiektów 3D - EXPLODE

    Modelowanie bryłowe ACIS

    • Bryły proste
      • Prostopadłościan - BOX
      • Kula - SPHERE
      • Klin - WEDGE
      • Stożek - CONE
      • Walec - CYLINDER
      • Torus - TORUS
    • Bryły złożone
      • Suma brył - UNION
      • Różnica brył - SUBTRACT
      • Część wspólna brył - INTERSECT
      • Przykład
      • Część wspólna brył - INTERFERE
      • Pogrubianie obiektów płaskich - EXTRUDE
      • Pogrubianie wzdłuż kierownicy - EXTRUDE
      • Bryły obrotowe - REVOLVE
    • Wyświetlanie brył
      • Gęstość linii - zmienna Isolines
      • Gęstość siatki - zmienna Facetres
      • Wyświetlanie konturów - zmienna Dispsilh
    • Przekroje i przecięcia
      • Przekrój - SECTION
      • Przecięcie - SLICE
    • Parametry masowe
      • Parametry fizyczne brył - MASSPROP
    • Przekształcanie brył AME-AMECONVERT
    • Ścinanie i zaokrąglanie krawędzi brył
      • Ścinanie krawędzi - CHAMFER
      • Zaokrąglanie krawędzi - FILLET
    • Eksport i import w formacie ACIS
      • Wczytywanie brył w formacie ACIS - ACISIN
      • Zapis brył w formacie ACIS - ACISOUT

    Rendering

    • Obiekty 3D
    • Materiały - RMAT
      • Parametry materiału
    • Biblioteka materiałów - MATLIB
    • Światła - LIGHT
      • Światło punktowe - czyli "żarówka"
      • Światło równoległe -czyli "słońce"
      • Światło stożkowe - czyli "reflektor"
    • Włączenie ekranu do renderingu - RENDSCR
    • Sceny - SCENE
    • Rendering - RENDER
    • Pametry renderingu - RPREF
    • Zapis i odczyt ekranu renderingu
      • Zapis ekranu do pliku - SAVEIMG
      • Wczytanie mapy bitowej z pliku - REPLAY
    • Informacje o renderingu - STATS
    • Usuwanie z pamięci modułu do renderingu - RENDERUNLOAD
    • Komunikacja z 3D Studio
      • Wczytywanie rysunków z 3DStudio - 3DSIN
      • Zapis rysunku w formacie 3DStudio - 3DSOUT
    • Przykład

    Część 4. Dla zaawansowanych

    Atrybuty

    • Tworzenie atrybutów
      • Okno dialogowe DDATTDEF
      • Komenda ATTDEF
    • Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
    • Sporządzanie listy atrybutów
      • Okno dialogowe DDATTEXT
      • Komenda ATTEXT
      • Plik formatujący (ang. template file)
    • Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP
    • Edycja atrybutów
      • Okno dialogowe DDATTE
      • Edycja indywidualna ATTEDIT
      • Edycja globalna
    • Redefinicja atrybutów - ATTREDEF
    • Modyfikacja definicji atrybutów - DDMODIFY
    • Przykład

    Rzutnie

    • Konfiguracja rzutni - VPORTS

    Przestrzeń modelu i papieru

      • Komenda - MVIEW
      • Przestrzeń modelu - MSPACE
      • Przestrzeń papieru - PSPACE
      • Aktywna przestrzeń
      • Przykład
      • Chowanie linii zasłoniętych na wydrukach
      • Warstwy w rzutniach - VPLAYER
      • Konfiguracja rysunku - MVSETUP
      • Modyfikacja rzutni - DDMODIFY
      • Edycja rzutni za pomocą uchwytów
      • Przykład

    Odnośniki

      • Zarządzanie odnośnikami - XREF
      • Przyłączanie wybranych elementów odnośnika - XBIND
      • Łatwe dołączanie odnośników - XREFCLIP
      • Modyfikacja odnośnika - DDMODIFY

    Slajdy

    • Tworzenie slajdu - MSLIDE
    • Wyświetlanie slajdu - VSLIDE
    • Biblioteka slajdów

    Import/Eksport

    • Format AutoCADa 12
      • Import - OPEN
      • Eksport - SAVEASR12
    • Format DXF
      • Import - DXFIN
      • Eksport - DXFOUT
    • Format DXB
      • Import - DXBIN
      • Eksport w formacie DXB
    • Format IGES
    • Format HPGL
    • PostScript
      • Wczytywanie plików PostScript - PSIN
      • Eksport - PSOUT
      • Jakość rysunków PostScriptowych - PSQUALITY
      • Dynamiczne wyświetlanie rysunku podczas wstawiania - PSDRAG
    • Formaty rastrowe PCX, TIFF, GIF
      • Import - PCXIN
      • Import - TIFFIN
      • Import - GIFIN
      • Parametry wczytywania map bitowych
    • Format 3DS
      • Import - 3DSIN
      • Eksport - 3DSOUT
    • Format ACIS (SAT)
      • Import - ACISIN
      • Eksport - ACISOUT
    • Format STL - STLOUT
    • Format wektorowy WMF
      • Import - WMFIN
      • Eksport - WMFOUT
      • Opcje WMF - WMFOPTS
    • Format BMP
      • Eksport - BMPOUT

    Operacje dyskowe

    • Operacje dyskowe - 'FILES
      • Wyświetlanie zawartości katalogu
      • Kopiowanie plików
      • Zmiana nazwy pliku
      • Usuwanie plików
      • Odblokowywanie plików
      • Zakończenie komendy
      • Help
      • Uwaga
    • Periodyczne tworzenie kopii bezpieczeństwa

    Makrodefinicje

      • Tworzenie makrodefinicji
      • Wywołanie makrodefinicji - 'SCRIPT
      • Wykonanie makrodefinicji od początku - RSCRIPT
      • Kontynuacja wykonania makrodefinicji - 'RESUME
      • Pauza w wykonaniu makrodefinicji - DELAY
      • Przykład automatycznej prezentacji z wykorzystaniem slajdów

    Komendy zewnętrzne i skróty

    • Standardowe komendy zewnętrzne
      • Wyświetlanie skróconej zawartości katalogu - CATALOG
      • Zawartość katalogu - DIR
      • Usuwanie plików z dysku - DEL
      • Wywołanie edytora tekstów - EDIT
      • SHELL, SH
      • Wyświetlanie zawartości pliku - TYPE
    • Standardowe skróty
    • Definiowanie komend zewnętrznych i skrótów
      • Definiowanie komend zewnętrznych
      • Definiowanie skrótów

    Pozyskiwanie informacji od AutoCADa

      • Odległość między punktami - 'DIST
      • Pole powierzchni i obwód - AREA
      • Współrzędne punktu - 'ID
      • Wyświetlanie listy wszystkich obiektów - DBLIST
      • Wyświetlanie listy wybranych obiektów - LIST
      • Status rysunku - 'STATUS
      • Informacje o czasie - 'TIME

    Kalkulator geometryczny

      • Operatory i funkcje
      • Zmienne
      • Przykłady

    OLE

    • Co to jest OLE?
    • Czym różni się łączenie od osadzania?
    • Umieszczanie obiektów OLEw rysunkach AutoCADa
      • Osadzanie - INSERTOBJ
      • Łączenie - PASTESPEC
      • Wklejanie - PASTECLIP
      • Zarządzanie połączeniami - OLELINKS
    • Umieszczanie rysunków w innych aplikacjach
      • Osadzanie - COPYCLIP
      • Wycięcie i osadzenie -CUTCLIP
      • Łączenie - COPYLINK
    • Umieszczanie zawartości okna tekstowego w schowku - COPYHIST
    • Uwaga

    AutoLISP

    Symbole i czcionki

    Stół graficzny (digitizer)

    • Obsługa stołu graficznego - TABLET
      • Konfiguracja stołu graficznego
      • Kalibracja stołu graficznego
      • Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
      • Błąd RMS (RMS Error)
      • Odchylenia
      • Wybór rodzaju transformacji
      • Przenoszenie dużych rysunków

    Inne użyteczne komendy

      • Odświeżanie wszystkich rzutni - 'REDRAWALL
      • Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL
      • Autoregeneracja - 'REGENAUTO
      • Dokładność rysowania - VIEWRES
      • Zmiana nazw obiektów - RENAME
      • Okno dialogowe DDRENAME
      • Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE
      • Filtrowanie obiektów - 'FILTER
      • Powtarzanie - MULTIPLE
      • Przesuwanie dynamiczne - DRAGMODE
      • Wielkość kursora wyboru - 'APERTURE
      • Zaznaczanie punktów - 'BLIPMODE
      • Okno dialogowe DDSELECT
      • Wyłączanie i włączanie komend - UNDEFINE, REDEFINE
      • Sprawdzanie poprawności rysunków - AUDIT
      • Wczytywanie aplikacji AutoLISPu, ADS i ARX - 'APPLOAD
      • Reinicjalizacja - REINIT
      • Info - 'ABOUT
      • Kompilacja czcionek i symboli COMPILE
      • Status drzewa indeksu przestrzennego - TREESTAT
      • Wypełnienia PostScriptowe - PSFILL
      • Uruchamianie AutoCADa w trybie konfiguracji
      • Jednostki - UNITS
      • Rozpoczęcie zapisu przebiegu sesji do pliku - LOGFILEON
      • Zakończenie zapisu sesji do pliku - LOGFILEOFF
      • Podgląd rysunków poprzednich wersji - MAKEPREVIEW
      • Konwersja AutoVision - VLCONV
      • Zarządzanie aplikacjami ARX - ARX
      • Wczytywanie menu - MENULOAD
      • Usuwanie menu - MENUUNLOAD

    Ustawienia

      • Ustawienia - PREFERENCES
      • Sterowanie warstwami Windows - SYSWINDOWS
      • Konfiguracja okien narzędziowych - TBCONFIG
      • Sterowanie oknami narzędziowymi - TOOLBAR

    Część 5. Dodatki

    Wymagania sprzętowe

      • Urządzenia niezbędne
      • Urządzenia dodatkowe

    Instalacja AutoCADa

      • Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
      • Klucz sprzętowy
      • Instalacja Win32s
      • Instalacja AutoCADa
      • Patche
      • Patch wspólny
      • Patch dla DOS-u
      • Patch dla Windows
      • AutoVision
    • Konfiguracja AutoCADa
      • Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
      • Menu konfiguracyjne
    • Konfiguracja modułu RENDER
    • Instalacja AutoCADa 13 w Windows 95

    Standardowe wzory kreskowania

    Zmienne systemowe

    Aplikacje

    Część 6. Skorowidz

    Dodaj do koszyka AutoCAD 13 dla Windows

  • Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



    (c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.