reklama - zainteresowany?

Asembler. Programowanie - Helion

Asembler. Programowanie
Autor: Dawid Farbaniec
ISBN: 978-83-283-5495-1
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2019-05-01
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 31,43 z艂 (poprzednio: 44,90 z艂)
Oszcz臋dzasz: 30% (-13,47 z艂)

Dodaj do koszyka Asembler. Programowanie

Dodaj do koszyka Asembler. Programowanie

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Asembler. Programowanie", wybiera艂y tak偶e:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. 膯wiczenia
  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Przyw贸dztwo w 艣wiecie VUCA. Jak by膰 skutecznym liderem w niepewnym 艣rodowisku
  • Scrum. O zwinnym zarz膮dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka Asembler. Programowanie

Spis tre艣ci

Asembler. Programowanie -- spis tre艣ci

  • S艂owem wst臋pu
    • O ksi膮偶ce
    • O autorze
  • Cz臋艣膰 I Wprowadzenie
  • Rozdzia艂 1. Od pocz膮tku
    • 1.1. Systemy liczbowe
    • 1.2. Liczby ze znakiem i bez znaku
      • Warto艣膰 rozszerzona z zachowaniem znaku
    • 1.3. Kod ASCII i Unicode
    • 1.4. Systemy operacyjne Windows
    • 1.5. Podstawy dzia艂ania kompilator贸w
  • Rozdzia艂 2. Architektura procesor贸w x86(-64)
    • 2.1. Tryby pracy
    • 2.2. Rejestry procesora
    • 2.3. Pami臋膰 operacyjna
    • 2.4. Stos
    • 2.5. Tryby adresowania
    • 2.6. Kod maszynowy
    • 2.7. Format kodowania instrukcji
    • 2.8. Przerwania
    • 2.9. Zestawy instrukcji
    • 2.10. Koprocesor
  • Rozdzia艂 3. Narz臋dzia programistyczne
    • 3.1. Visual Studio i rozszerzenie do programowania w Asemblerze
      • Tworzenie projektu MASM w Visual Studio
    • 3.2. Alternatywne podej艣cie wyodr臋bnienie narz臋dzi konsolowych
    • 3.3. Edytor zasob贸w
    • 3.4. Edytor heksadecymalny
    • 3.5. Debugger
  • Rozdzia艂 4. Wst臋p do Asemblera x86
    • 4.1. Troch臋 historii Asembler dla 16-bitowego podsystemu MS-DOS
    • 4.2. Program Witaj, 32-bitowy 艣wiecie Asemblera!
    • 4.3. Sk艂adnia wysokopoziomowa w Asemblerze
  • Rozdzia艂 5. Wst臋p do Asemblera x86-64
    • 5.1. Program Witaj, 64-bitowy 艣wiecie Asemblera!
    • 5.2. Debugger analiza programu krok po kroku
    • 5.3. Zmienne i sta艂e
      • Typy ca艂kowite
        • Zmienne o rozmiarze bajta lub ci膮gu bajt贸w
        • Zmienne o rozmiarze s艂owa
        • Zmienne o rozmiarze podw贸jnego s艂owa
        • Zmienne o rozmiarze poczw贸rnego s艂owa
        • Zmienne o rozmiarze sze艣ciu bajt贸w
        • Zmienne o rozmiarze dziesi臋ciu bajt贸w
        • Zmienna o rozmiarze szesnastu bajt贸w
      • Typy zmiennoprzecinkowe
      • Struktury
      • Sta艂e
    • 5.4. Instrukcje skoku warunkowego i bezwarunkowego
    • 5.5. Etykiety nazwane i anonimowe
    • 5.6. Metody tworzenia p臋tli
    • 5.7. Konwencje wywo艂ywania funkcji
    • 5.8. Tworzenie w艂asnych funkcji (procedur)
  • Cz臋艣膰 II Programowanie w Asemblerze x86-64 dla Windows
  • Rozdzia艂 6. Podstawy programowania aplikacji Windows
    • 6.1. Tworzenie konsoli tekstowej
    • 6.2. Pobieranie i wy艣wietlanie danych
    • 6.3. Kolory t艂a i tekstu w konsoli
    • 6.4. Tworzenie okna dialogowego
    • 6.5. Kontrolki interfejsu graficznego u偶ytkownika
  • Rozdzia艂 7. Napisy (ci膮gi znak贸w)
    • 7.1. Deklaracja ci膮g贸w znak贸w
    • 7.2. Dyrektywa byte ptr [] i podobne
    • 7.3. Kopiowanie napis贸w
  • Rozdzia艂 8. Informacje o 艣rodowisku pracy
    • 8.1. Identyfikacja procesora
    • 8.2. Odczytywanie wersji systemu
  • Rozdzia艂 9. Praca z plikami
    • 9.1. Tworzenie plik贸w i folder贸w
    • 9.2. Zapis danych do pliku
    • 9.3. Odczyt danych z pliku
    • 9.4. Ustawianie wska藕nika pliku
    • 9.5. Usuwanie plik贸w
    • 9.6. Zamykanie uchwytu pliku
  • Rozdzia艂 10. Podstawy wielozadaniowo艣ci
    • 10.1. W膮tki
    • 10.2. Procesy
    • 10.3. Czasomierz
  • Rozdzia艂 11. Programowanie sieciowe
    • 11.1. Obs艂uga protoko艂u FTP
    • 11.2. Gniazda systemu Windows
      • Funkcje WinSock
      • Aplikacja w architekturze klient serwer
  • Rozdzia艂 12. 艁膮czenie Asemblera z j臋zykiem C++
    • 12.1. Funkcje Asemblera w projekcie Visual C++
    • 12.2. Funkcje wewn臋trzne (ang. intrinsics) w Visual C++
      • Przyk艂ad u偶ycia funkcji wewn臋trznej (ang. intrinsic)
  • Cz臋艣膰 III Asembler x86-64 w in偶ynierii odwrotnej kodu (RCE)
  • Rozdzia艂 13. Narz臋dzia u偶ywane w RCE
    • 13.1. Podstawowe narz臋dzia
      • Odpluskwiacz (ang. debugger)
      • Deasembler (ang. disassembler)
      • Edytor szesnastkowy (heksadecymalny)
      • Identyfikator plik贸w
      • Edytor zasob贸w (ang. resource editor)
      • Dekompilator (ang. decompiler)
    • 13.2. Wi臋cej narz臋dzi szybsza praca
  • Rozdzia艂 14. Format plik贸w Portable Executable
    • 14.1. Og贸lna budowa pliku PE
    • 14.2. Przegl膮danie struktury pliku PE
  • Rozdzia艂 15. Proste metody utrudniaj膮ce analiz臋
    • 15.1. Szyfrowanie napis贸w
    • 15.2. Wykrywanie narz臋dzi typu debugger
    • 15.3. Dynamiczne wywo艂ywanie funkcji API
    • 15.4. Wykrywanie okna okre艣lonego narz臋dzia
    • 15.5. 艢mieciowy kod (ang. junk code)
  • Rozdzia艂 16. Modyfikacja plik贸w wykonywalnych PE
    • 16.1. Modyfikacja kodu w debuggerze
    • 16.2. Modyfikacja kodu w edytorze szesnastkowym
    • 16.3. Tworzenie programu typu crack
  • Cz臋艣膰 IV Inne odmiany j臋zyka Asembler
  • Rozdzia艂 17. Wprowadzenie do MSIL/CIL Asemblera platformy .NET
    • 17.1. MSIL/CIL informacje og贸lne
    • 17.2. Program Witaj, 艣wiecie! w Asemblerze MSIL
    • 17.3. Dekompilacja uzyskanie kodu po艣redniego z pliku EXE
      • Metody ochrony przed dekompilacj膮 i analiz膮
  • Rozdzia艂 18. Wprowadzenie do WebAssembly Asemblera dla aplikacji webowych
    • 18.1. WebAssembly informacje og贸lne
    • 18.2. Program Witaj, 艣wiecie WebAssembly!
  • Cz臋艣膰 V Instrukcje procesor贸w x86(-64)
  • Rozdzia艂 19. Asembler x86(-64) instrukcje og贸lnego przeznaczenia
    • 19.1. Instrukcje transferu danych
      • Instrukcja MOV
      • Instrukcje kopiowania warunkowego CMOVcc
      • Instrukcja XCHG
      • Instrukcja BSWAP
      • Instrukcja XADD
      • Instrukcja CMPXCHG
      • Instrukcje CMPXCHG8B/CMPXCHG16B
      • Instrukcja PUSH
      • Instrukcja POP
      • Instrukcje PUSHA/PUSHAD
      • Instrukcje POPA/POPAD
      • Instrukcje CWD/CDQ/CQO
      • Instrukcje CBW/CWDE/CDQE
      • Instrukcje MOVSX/MOVSXD
      • Instrukcja MOVZX
    • 19.2. Instrukcje arytmetyczne
      • Instrukcja ADCX
      • Instrukcja ADOX
      • Instrukcja ADD
      • Instrukcja ADC
      • Instrukcja SUB
      • Instrukcja SBB
      • Instrukcja IMUL
      • Instrukcja MUL
      • Instrukcja IDIV
      • Instrukcja DIV
      • Instrukcja INC
      • Instrukcja DEC
      • Instrukcja NEG
      • Instrukcja CMP
    • 19.3. Instrukcje logiczne
      • Instrukcja AND
      • Instrukcja OR
      • Instrukcja XOR
      • Instrukcja NOT
    • 19.4. Instrukcje przesuni臋膰 i obrot贸w
      • Instrukcje SAL/SHL
      • Instrukcja SAR
      • Instrukcja SHR
      • Instrukcja RCL
      • Instrukcja RCR
      • Instrukcja ROL
      • Instrukcja ROR
      • Instrukcja SHRD
      • Instrukcja SHLD
    • 19.5. Instrukcje do operacji na bitach i bajtach
      • Instrukcja BT
      • Instrukcja BTS
      • Instrukcja BTR
      • Instrukcja BTC
      • Instrukcja BSF
      • Instrukcja BSR
      • Instrukcje SETcc
      • Instrukcja TEST
      • Instrukcja CRC32
      • Instrukcja POPCNT
    • 19.6. Instrukcje manipulacji bitowych
      • Instrukcja ANDN
      • Instrukcja BEXTR
      • Instrukcja BLSI
      • Instrukcja BLSMSK
      • Instrukcja BLSR
      • Instrukcja BZHI
      • Instrukcja LZCNT
      • Instrukcja MULX
      • Instrukcja PDEP
      • Instrukcja PEXT
      • Instrukcja RORX
      • Instrukcje SARX, SHLX, SHRX
      • Instrukcja TZCNT
    • 19.7. Instrukcje kontroli przep艂ywu
      • Instrukcja JMP
      • Instrukcje Jcc
      • Instrukcje LOOP/LOOPcc
      • Instrukcja CALL
      • Instrukcja RET
    • 19.8. Instrukcje do operacji na napisach
      • Instrukcje MOVS*
      • Instrukcje CMPS*
      • Instrukcje LODS*
      • Instrukcje STOS*
      • Instrukcje SCAS*
    • 19.9. Instrukcje wej艣cia-wyj艣cia
      • Instrukcja IN
      • Instrukcja OUT
      • Instrukcje INS*
      • Instrukcje OUTS*
    • 19.10. Instrukcje kontroli flag
    • 19.11. Instrukcje r贸偶ne
      • Instrukcja LEA
      • Instrukcja NOP
      • Instrukcja UD2
      • Instrukcja CPUID
      • Instrukcja MOVBE
  • Zako艅czenie

Dodaj do koszyka Asembler. Programowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.