reklama - zainteresowany?

Arduino dla zaawansowanych - Helion

Arduino dla zaawansowanych
Autor: Rick Anderson, Dan Cervo
Tytuł oryginału: Pro Arduino
ISBN: 978-83-246-8222-5
stron: 296, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2014-02-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,69 zł (poprzednio: 54,08 zł)
Oszczędzasz: 34% (-18,39 zł)

Dodaj do koszyka Arduino dla zaawansowanych

Tagi: Arduino | ARDUINO DAY

Platforma Arduino to cudowne dziecko inżynierów, dziÄ™ki któremu Å›wiat elektroniki zyskaÅ‚ tysiÄ…ce nowych entuzjastów. SkÄ…d oni siÄ™ wziÄ™li? DziÄ™ki Arduino nawet kompletny laik może zbudować atrakcyjny ukÅ‚ad elektroniczny, który uÅ‚atwi mu życie. Jeżeli do tego doÅ‚ożymy Å›wietnÄ… dokumentacjÄ™ oraz Å›rodowisko przeznaczone specjalnie do tworzenia oprogramowania, to staje siÄ™ jasne, dlaczego Arduino jest tak popularne.

Na rynku wydawniczym obecnych jest już kilka pozycji poÅ›wiÄ™conych Arduino, jednak zazwyczaj zawierajÄ… one zbiory projektów, które czytelnik może wykonać we wÅ‚asnym zakresie. Tymczasem jeżeli masz ambicjÄ™ tworzyć nowatorskie rozwiÄ…zania, których nie spotkasz w sieci ani w książkach, musisz zdobyć zdecydowanie szerszÄ… wiedzÄ™. Ta książka Ci jej dostarczy. W trakcie lektury dowiesz siÄ™, jak wykorzystać sieci radiowe XBee, komunikować siÄ™ z systemem Android oraz integrować Arduino z niestandardowymi ukÅ‚adami, takimi jak Atmel. Ponadto dowiesz siÄ™, jak wykorzystać wiele platform Arduino do pracy nad jednym problemem. A potem nauczysz siÄ™ tworzyć biblioteki dla Arduino i udostÄ™pniać je spoÅ‚ecznoÅ›ci. W tym tkwi najwiÄ™ksza siÅ‚a platformy!

Dowiedz siÄ™:

  • jak zwiÄ™kszyć wydajność Arduino
  • jak zbudować sieć sensorowÄ…
  • do czego wykorzystać moduÅ‚y radiowe XBee
  • jak stworzyć grÄ™ na Arduino

Obowiązkowa lektura dla każdego pasjonata elektroniki!

Dodaj do koszyka Arduino dla zaawansowanych

 

Osoby które kupowały "Arduino dla zaawansowanych", wybierały także:

  • Arduino. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawowe techniki dla wÅ‚asnych projektów elektronicznych
  • Arduino od podstaw
  • TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach
  • Elektronika i internet rzeczy. Przewodnik dla ludzi z prawdziwÄ… pasjÄ…
  • PÅ‚ytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw

Dodaj do koszyka Arduino dla zaawansowanych

Spis treści

Arduino dla zaawansowanych -- spis treści

O autorach (11)

O korektorze merytorycznym (12)

Wprowadzenie (13)

Podziękowania (14)

Rozdział 1. Zmiany w rdzeniu Arduino 1.0.4 (15)

  • Zmiany w Å›rodowisku programistycznym Arduino (15)
  • Zmiany w szkicowniku (17)
  • Aktualizacje interfejsu API (17)
    • Funkcja pinMode (17)
    • Zwracane typy danych (18)
    • Typ uint_8 (18)
  • RdzeÅ„ Arduino API Core 1.0.4 (18)
    • Biblioteka Arduino.h (18)
    • Ulepszony obiekt Serial (19)
    • Ulepszona klasa Stream (19)
    • Klasa Print (20)
    • Nowa klasa Printable (22)
    • Ulepszona biblioteka String (22)
    • Ulepszona biblioteka Wire (22)
    • Ulepszona biblioteka HardwareSerial (23)
  • Ulepszenia pÅ‚yt i kompatybilność USB (23)
    • Ulepszony program Avrdude (23)
    • Nowa pÅ‚yta Arduino Leonardo (23)
    • Warianty pÅ‚yt (25)
    • Opcje programów Å‚adujÄ…cych zmienione na programatory (27)
    • Nowe programy rozruchowe (27)
    • Oprogramowanie wbudowane USB dla ukÅ‚adu 16u2 (27)
  • Podsumowanie (28)

Rozdział 2. Programowanie Arduino i kodowanie społecznościowe (29)

  • Elementy kodowania spoÅ‚ecznoÅ›ciowego i zarzÄ…dzania projektem (30)
    • Czym jest projekt i jak jest zorganizowany? (30)
    • Kontrola wersji (33)
    • Åšledzenie spraw (33)
    • Dokumentacja (34)
  • ZarzÄ…dzanie projektem w kodowaniu spoÅ‚ecznoÅ›ciowym (34)
    • Kontrola wersji w programach Git i GitHub (34)
    • Czym jest program Git? (34)
    • Instalacja programu Git (35)
    • NarzÄ™dzia GitHub (35)
  • Podstawowa kontrola wersji (36)
    • Tworzenie wÅ‚asnego projektu (36)
    • Edycja kodu i sprawdzanie zmian (38)
    • Przebieg procesu (38)
    • Podsumowanie: utworzenie wÅ‚asnego projektu (40)
    • Podsumowanie: odgaÅ‚Ä™zienie innego projektu (41)
    • Tworzenie żądania zmian (43)
    • Jak uwzglÄ™dniać żądania zmian (47)
    • Czym jest zarzÄ…dzanie sprawami? (50)
    • ZarzÄ…dzanie sprawami w systemie GitHub (50)
    • PoÅ‚Ä…czenie kontroli wersji z zarzÄ…dzaniem zmianami (51)
  • Dokumentacja (52)
    • System GitHub wiki (52)
    • Tworzenie stron (52)
    • SkÅ‚adnia Markdown (54)
  • UdostÄ™pnianie projektu spoÅ‚ecznoÅ›ci Arduino (57)
    • OdgaÅ‚Ä™zienie projektu Arduino (57)
  • Jak zbudować Å›rodowisko programistyczne Arduino (58)
  • Zasoby spoÅ‚ecznoÅ›ci (59)
  • Podsumowanie (59)

Rozdział 3. Oprogramowanie openFrameworks a Arduino (61)

  • Od czego zacząć (62)
  • Kod Arduino (62)
    • Weryfikacja kodu (63)
    • Funkcje Arduino do transmisji szeregowej (63)
  • Konfiguracja openFrameworks (64)
    • PoÅ‚Ä…czenie z Arduino za pomocÄ… openFrameworks (64)
    • Weryfikacja kodu (66)
    • Funkcje openFrameworks do transmisji szeregowej (67)
  • Koduj raz dziÄ™ki Firmata i ofArduino (67)
    • Konfiguracja protokoÅ‚u Firmata (68)
    • Sterowanie Arduino za pomocÄ… openFrameworks (69)
    • Weryfikacja kodu (71)
    • Najważniejsze staÅ‚e wykorzystywane przez klasÄ™ ofArduino (71)
    • Lista funkcji klasy ofArduino (71)
  • Rozwijanie pomysÅ‚u (72)
    • Zmiany w kodzie (73)
    • Weryfikacja kodu (74)
  • Inne pomysÅ‚y do zrealizowania (74)
  • Podsumowanie (75)

Rozdział 4. Narzędzia Android ADK (77)

  • UrzÄ…dzenia z systemem Android (78)
  • Co należy sprawdzić (78)
  • Kompatybilne urzÄ…dzenia (78)
  • Modyfikacje (79)
  • Konfiguracja Å›rodowiska Arduino IDE (79)
    • Tworzenie aplikacji w systemie Android (80)
    • Szkic Arduino (84)
    • Aplikacja Android ADK (85)
    • Plik src/CH4.example.proArduino/CH4ExamplesActivity.java (89)
  • UzupeÅ‚nienie szkieletu kodu (94)
    • UzupeÅ‚nienie aplikacji (96)
    • Arduino (100)
    • Weryfikacja kodu (101)
  • Interfejs SPI i protokóÅ‚ ADK (101)
  • Podsumowanie (103)

Rozdział 5. Moduły radiowe XBee (105)

  • Zakup moduÅ‚ów XBee (106)
  • Prosty ukÅ‚ad (107)
  • Tryb transparentny (polecenia AT) (108)
    • Konfiguracja moduÅ‚u (108)
    • Konfiguracja Arduino (109)
    • Weryfikacja kodu (109)
  • Tryb API (110)
    • Konfiguracja moduÅ‚u (110)
    • Konstrukcja pakietów API (111)
    • WysyÅ‚anie poleceÅ„ (112)
    • WysyÅ‚anie danych (113)
  • Pakiety żądaÅ„ (114)
  • Pakiety odpowiedzi (115)
  • Odbiór i odsyÅ‚anie danych w Arduino (117)
  • Oprogramowanie wbudowane urzÄ…dzenia koÅ„cowego (121)
  • Podsumowanie (123)

RozdziaÅ‚ 6. Symulacja czujników (125)

  • Czujniki analogowe (126)
    • Czytnik czujnika analogowego (126)
    • Filtr dolnoprzepustowy (126)
    • Weryfikacja kodu (128)
    • Drabinka rezystorowa (128)
    • Weryfikacja kodu (131)
  • Czujniki cyfrowe (131)
    • Czujniki PWM (131)
    • Kod Graya (131)
  • Czujniki szeregowe (135)
    • Szeregowe wysyÅ‚anie danych (135)
    • Weryfikacja kodu (137)
  • Transmisja I2C (137)
    • Rejestr TWRC (138)
    • Rejestr TWAR (139)
    • Rejestr TWDR (139)
    • Rejestr TWSR (139)
    • WysyÅ‚anie danych magistralÄ… I2C (139)
    • Weryfikacja kodu (141)
  • Podsumowanie (141)

Rozdział 7. Kontrolery PID (143)

  • Obliczenia matematyczne (143)
    • Część proporcjonalna (143)
    • Część caÅ‚kujÄ…ca (144)
    • Część różniczkujÄ…ca (144)
    • Suma wszystkich części (145)
    • Czas (145)
  • Konfiguracja kontrolera PID (146)
    • PoÅ‚Ä…czenia sprzÄ™tu (146)
    • Weryfikacja kodu (147)
  • Aplikacja PID Tuner (148)
  • Porównanie kontrolerów PID, DEAD BAND oraz ON/OFF (149)
  • Kontroler PID może sterować (150)
    • Regulacja kontrolera (151)
    • Biblioteka PID (152)
    • Funkcje biblioteki PID (153)
  • Dodatkowe materiaÅ‚y (154)
  • Podsumowanie (154)

Rozdział 8. Sieci sensorowe Android (155)

  • Budowa sieci sensorowej (156)
  • Biblioteki openFrameworks (157)
  • Kod Arduino (164)
  • Aplikacja Android (171)
  • Podsumowanie (178)

Rozdział 9. Zastosowanie Arduino z układami PIC32 i ATtiny Atmel (179)

  • Arduino i niestandardowe Å›rodowiska (179)
  • Åšrodowisko MPIDE i platforma chipKIT PIC32 (180)
    • PrzykÅ‚ad: wykrywanie przedmiotów z zastosowaniem usÅ‚ugi Task Manager (182)
  • Zastosowanie Arduino z rodzinÄ… ukÅ‚adów ATtiny (188)
    • Rodzina ATtiny 85/45/25 (189)
    • Rodzina ATtiny 84/44/24 (190)
    • Rodzina ATtiny 4313 oraz 2313 (190)
  • Zastosowanie Arduino jako programatora systemowego (191)
  • Projekt: pudeÅ‚ko otwierane szyfrem (192)
    • Co robi to urzÄ…dzenie (192)
    • Lista materiaÅ‚ów (193)
  • Podsumowanie (196)

Rozdział 10. Wieloprocesorowość: większa moc połączonych Arduino (197)

  • Standard I2C (198)
  • Standard SPI (199)
  • PoÅ‚Ä…czenie dwóch urzÄ…dzeÅ„ (199)
    • Konfiguracja urzÄ…dzenia master SPI (202)
    • Weryfikacja kodu (203)
    • Wektory przerwaÅ„ (203)
    • Konfiguracja SPI za pomocÄ… rejestrów (204)
    • Weryfikacja kodu (207)
    • Wiele urzÄ…dzeÅ„ slave (208)
    • Tryb master w rejestrze (208)
    • Weryfikacja kodu (209)
  • Dwubiegunowa symetryczna szyna danych (209)
    • Kod SABB (210)
    • Weryfikacja kodu (213)
    • PoÅ‚Ä…czenie urzÄ…dzeÅ„ SABB i SPI (213)
  • Migracja do pÅ‚yty Mega (214)
  • Zalecane praktyki montażowe (215)
  • Podsumowanie (216)

Rozdział 11. Tworzenie gier dla Arduino (217)

  • Gry odpowiednie dla Arduino (217)
  • Prosta gra (218)
    • Prototyp gry (219)
    • Programowanie gry (220)
    • Weryfikacja kodu (225)
    • Nieuczciwe sztuczki (225)
  • Lepszy wyÅ›wietlacz i grafika (225)
    • Biblioteka Gameduino (226)
    • Nowa gra UÅ‚óż stos (227)
    • Sztuka (229)
    • Kodowanie gry UÅ‚óż stos (231)
    • Weryfikacja kodu (235)
    • DźwiÄ™ki (236)
    • TrochÄ™ efektów (237)
    • Programowanie automatycznej gry (238)
    • Ostatnie szlify (241)
    • MateriaÅ‚y o arcade i innych grach (242)
  • Podsumowanie (242)

Rozdział 12. Własne biblioteki dla Arduino (243)

  • Co musisz wiedzieć, aby napisać wÅ‚asnÄ… bibliotekÄ™ (243)
    • Utworzenie prostej biblioteki (245)
  • Utworzenie biblioteki Motor (249)
  • Anatomia folderu bibliotek Arduino (254)
    • Folder przykÅ‚adów (255)
    • Licencja (255)
    • Plik keywords.txt (255)
    • Instalacja bibliotek Arduino (256)
    • Użycie bibliotek Arduino (256)
  • Obiekty Arduino i konwencje bibliotek (256)
  • Podsumowanie (263)

Rozdział 13. Zestaw testowy Arduino (265)

  • Instalacja zestawu testowego (266)
  • RozpoczÄ™cie testów (268)
  • Format wyniku testu Arduino (270)
    • SzczegóÅ‚y sekcji wyniku testu (270)
  • Podstawowe funkcje zestawu testowego (271)
    • Funkcja ATS_begin (271)
    • Funkcja ATS_PrintTestStatus (272)
    • Funkcja ATS_end (272)
    • Użycie podstawowych funkcji (272)
  • Wbudowane testy (273)
  • Strategie testów pÅ‚yt pochodnych od Arduino (273)
  • Testowanie pamiÄ™ci (274)
    • PrzykÅ‚ad: testowanie wycieku pamiÄ™ci (277)
  • Testowanie bibliotek (278)
    • Test funkcji SPI.transfer() (284)
    • Test funkcji setBitOrder() (284)
    • Test funkcji setClockDivider() (285)
    • Test funkcji setDataMode() (285)
    • Wyniki testów biblioteki SPI (286)
  • Podsumowanie (286)

Skorowidz (287)

Dodaj do koszyka Arduino dla zaawansowanych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.