reklama - zainteresowany?

Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe - Helion

Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe
Autor: Martin Fowler
Tytuł oryginału: Patterns of Enterprise Application Architecture
Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz (wstęp, rozdz. 1 - 12), Piotr Rajca (rozdz. 13 - 18, dod. A)
ISBN: 83-7361-715-9
stron: 496, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-01-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe

Tagi: programowanie-kupon | Wzorce projektowe

Wykorzystaj wzorce projektowe w pracy nad oprogramowaniem

  • Zaprojektuj aplikacje o architekturze trójwarstwowej
  • Dobierz odpowiedniÄ… technologiÄ™
  • Stwórz moduÅ‚y aplikacji

Systemy informatyczne służące do zarządzania przedsiębiorstwem to zwykle ogromne aplikacje. Operują na milionach rekordów, przesyłają gigabajty danych i są obsługiwane przez dziesiątki użytkowników. Sprawne działanie takiej aplikacji jest niezwykle istotne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, dlatego musi ona być stabilna, a przed wdrożeniem -- gruntownie przetestowana. Przy tworzeniu aplikacji tego typu wykorzystuje się opracowane już rozwiązania, zwane wzorcami projektowymi. Wzorce projektowe to modele poszczególnych komponentów aplikacji -- należy jedynie zaimplementować je w wybranym języku programowania.

Książka "Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe" to przegląd wzorców wykorzystywanych przy projektowaniu aplikacji korporacyjnych. Opisuje zasady podziału aplikacji na warstwy i zasady współpracy pomiędzy warstwami; przedstawia także modele komponentów wchodzących w skład każdej z nich.

  • Warstwy w aplikacjach biznesowych
  • Wzorce logiki aplikacji
  • Wzorce architektury źródÅ‚a danych
  • Wzorce mapowania obiektowo-relacyjnego
  • Wzorce prezentacji
  • Wzorce dystrybucji
  • Wzorce stanu sesji
  • Wzorce podstawowe

Korzystając z zawartych w książce wzorców,
stworzysz stabilne i wydajne aplikacje korporacyjne.

Dodaj do koszyka Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe

 

Osoby które kupowały "Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • Linux. Programowanie systemowe

Dodaj do koszyka Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe

Spis treści

Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe -- spis treści

Przedmowa (13)

Wstęp (19)

  • Architektura (19)
  • Aplikacje korporacyjne (20)
  • Rodzaje aplikacji dla przedsiÄ™biorstw (22)
  • Wydajność (23)
  • Wzorce (25)
    • Struktura opisu wzorców (27)
    • Ograniczenia wzorców projektowych (28)

Część I Wprowadzenie (29)

Rozdział 1. Warstwy aplikacji (31)

  • PodziaÅ‚ warstwowy w aplikacjach dla przedsiÄ™biorstw (32)
  • Trzy główne warstwy (33)
  • UkÅ‚ad warstw (35)

Rozdział 2. Porządkowanie logiki dziedziny (37)

  • Wybór wzorca (40)
  • Warstwa usÅ‚ug (42)

Rozdział 3. Mapowanie do relacyjnych baz danych (43)

  • Wzorce architektury (43)
  • Problem zachowaÅ„ (47)
  • Odczyt danych (48)
  • Wzorce mapowania struktury (49)
    • Mapowanie relacji (49)
    • Dziedziczenie (52)
  • Proces budowy mapowania (54)
    • Podwójne mapowanie (55)
  • Metadane (55)
  • PoÅ‚Ä…czenie z bazÄ… danych (56)
  • Inne problemy mapowania (58)
  • Warto przeczytać (58)

Rozdział 4. Prezentacja w sieci WWW (59)

  • Wzorce widoku (62)
  • Wzorce kontrolera danych wejÅ›ciowych (64)
  • Warto przeczytać (64)

Rozdział 5. Przetwarzanie współbieżne (65)

  • Problemy przetwarzania współbieżnego (66)
  • Konteksty przetwarzania (67)
  • Izolacja i niezmienność (68)
  • Optymistyczne i pesymistyczne sterowanie współbieżnoÅ›ciÄ… (68)
    • Zapobieganie niespójnym odczytom (69)
    • Zakleszczenia (70)
  • Transakcje (71)
    • ACID (72)
    • Zasoby transakcyjne (72)
    • ZwiÄ™kszanie żywotnoÅ›ci przez ograniczanie izolacji (73)
    • Transakcje biznesowe i systemowe (74)
  • Wzorce sterowania współbieżnoÅ›ciÄ… w trybie offline (76)
  • Serwery aplikacji (77)
  • Warto przeczytać (78)

Rozdział 6. Stan sesji (79)

  • Zalety sesji bezstanowej (79)
  • Stan sesji (80)
    • Metody przechowywania danych stanu sesji (81)

Rozdział 7. Obiekty rozproszone (85)

  • Zwodnicze obiekty rozproszone (85)
  • Interfejsy lokalne i interfejsy zdalne (86)
  • Kiedy stosować architekturÄ™ rozproszonÄ… (87)
  • Granice dystrybucji (88)
  • Interfejsy dystrybucji (89)

Rozdział 8. Podsumowanie (91)

  • Warstwa dziedziny, czyli poczÄ…tek (92)
  • Warstwa źródÅ‚a danych, czyli krok drugi (93)
    • ŹródÅ‚o danych dla schematu Transaction Script (110) (93)
    • ŹródÅ‚o danych dla schematu Table Module (125) (93)
    • ŹródÅ‚o danych dla schematu Domain Model (116) (94)
  • Warstwa prezentacji (94)
  • Wzorce a technologia (95)
    • Java i J2EE (95)
    • .NET (96)
    • Procedury przechowywane (97)
    • UsÅ‚ugi WWW (97)
  • Inne systemy warstw aplikacji (98)

Część II Wzorce (101)

Rozdział 9. Wzorce logiki dziedziny (103)

  • Transaction Script (Skrypt transakcji) (103)
    • Na czym polega (103)
    • Kiedy używamy (105)
    • Problem obliczania przychodu (105)
  • Domain Model (Model dziedziny) (109)
    • Na czym polega (109)
    • Kiedy używamy (111)
    • Warto przeczytać (112)
    • PrzykÅ‚ad: uznanie przychodu (Java) (112)
  • Table Module (ModuÅ‚ tabeli) (117)
    • Na czym polega (118)
    • Kiedy używamy (120)
    • PrzykÅ‚ad: uznanie przychodu (C#) (120)
  • Service Layer (Warstwa usÅ‚ug) (124)
    • Na czym polega (125)
    • Kiedy używamy (127)
    • Warto przeczytać (127)
    • PrzykÅ‚ad: uznanie przychodu (Java) (127)

Rozdział 10. Wzorce architektury źródła danych (133)

  • Table Data Gateway (Brama danych tabeli) (133)
    • Na czym polega (133)
    • Kiedy używamy (134)
    • Warto przeczytać (135)
    • PrzykÅ‚ad: brama tabeli osób (C#) (135)
    • PrzykÅ‚ad: brama oparta na zbiorach danych ADO.NET (C#) (137)
  • Row Data Gateway (Brama danych wiersza) (140)
    • Na czym polega (140)
    • Kiedy używamy (142)
    • PrzykÅ‚ad: brama rekordu osoby (Java) (142)
    • PrzykÅ‚ad: uchwyt danych dla obiektu dziedziny (Java) (146)
  • Active Record (Rekord aktywny) (147)
    • Na czym polega (147)
    • Kiedy używamy (148)
    • PrzykÅ‚ad: prosta tabela osób (Java) (148)
  • Data Mapper (Odwzorowanie danych) (152)
    • Na czym polega (152)
    • Kiedy używamy (156)
    • PrzykÅ‚ad: proste odwzorowanie obiektowo-relacyjne (Java) (157)
    • PrzykÅ‚ad: wyÅ‚Ä…czanie metod wyszukujÄ…cych (Java) (162)
    • PrzykÅ‚ad: tworzenie obiektu pustego (Java) (165)

Rozdział 11. Wzorce zachowań dla mapowania obiektowo-relacyjnego (169)

  • Unit of Work (Jednostka pracy) (169)
    • Na czym polega (170)
    • Kiedy używamy (173)
    • PrzykÅ‚ad: rejestracja przez obiekt (Java) (174)
  • Identity Map (Mapa tożsamoÅ›ci) (178)
    • Na czym polega (178)
    • Kiedy używamy (180)
    • PrzykÅ‚ad: metody mapy tożsamoÅ›ci (Java) (181)
  • Lazy Load (Opóźnione Å‚adowanie) (182)
    • Na czym polega (182)
    • Kiedy używamy (184)
    • PrzykÅ‚ad: opóźniona inicjalizacja (Java) (185)
    • PrzykÅ‚ad: wirtualny poÅ›rednik (Java) (185)
    • PrzykÅ‚ad: uchwyt wartoÅ›ci (Java) (187)
    • PrzykÅ‚ad: widmo (C#) (188)

Rozdział 12. Wzorce struktury dla mapowania obiektowo-relacyjnego (197)

  • Identity Field (Pole tożsamoÅ›ci) (197)
    • Na czym polega (197)
    • Kiedy używamy (201)
    • Warto przeczytać (201)
    • PrzykÅ‚ad: liczba caÅ‚kowita jako klucz (C#) (201)
    • PrzykÅ‚ad: tabela kluczy (Java) (203)
    • PrzykÅ‚ad: klucz zÅ‚ożony (Java) (205)
  • Foreign Key Mapping (Odwzorowanie do klucza obcego) (216)
    • Na czym polega (216)
    • Kiedy używamy (218)
    • PrzykÅ‚ad: odwoÅ‚anie jednowartoÅ›ciowe (Java) (219)
    • PrzykÅ‚ad: wyszukiwanie w wielu tabelach (Java) (222)
    • PrzykÅ‚ad: kolekcja odwoÅ‚aÅ„ (C#) (223)
  • Association Table Mapping (Odwzorowanie do tabeli asocjacji) (226)
    • Na czym polega (226)
    • Kiedy używamy (227)
    • PrzykÅ‚ad: pracownicy i umiejÄ™tnoÅ›ci (C#) (227)
    • PrzykÅ‚ad: odwzorowanie z kodem SQL (Java) (230)
    • PrzykÅ‚ad: jedno zapytanie do obsÅ‚ugi wielu pracowników (Java) (234)
  • Dependent Mapping (Odwzorowanie skÅ‚adowych) (239)
    • Na czym polega (239)
    • Kiedy używamy (240)
    • PrzykÅ‚ad: albumy i Å›cieżki (Java) (241)
  • Embedded Value (Wartość osadzona) (244)
    • Na czym polega (244)
    • Kiedy używamy (244)
    • Warto przeczytać (245)
    • PrzykÅ‚ad: prosty obiekt wartoÅ›ci (Java) (245)
  • Serialized LOB (Duży obiekt serializowany) (247)
    • Na czym polega (247)
    • Kiedy używamy (248)
    • PrzykÅ‚ad: serializowanie hierarchii działów firmy do postaci XML (Java) (249)
  • Single Table Inheritance (Odwzorowanie dziedziczenia do pojedynczej tabeli) (252)
    • Na czym polega (252)
    • Kiedy używamy (253)
    • PrzykÅ‚ad: tabela zawodników (C#) (253)
  • Class Table Inheritance (Odwzorowanie dziedziczenia do tabel klas) (259)
    • Na czym polega (259)
    • Kiedy używamy (260)
    • Warto przeczytać (260)
    • PrzykÅ‚ad: zawodnicy (C#) (260)
  • Concrete Table Inheritance (Odwzorowanie dziedziczenia do tabel konkretnych) (266)
    • Na czym polega (266)
    • Kiedy używamy (268)
    • PrzykÅ‚ad: zawodnicy (C#) (268)
  • Inheritance Mappers (Klasy odwzorowania dziedziczenia) (274)
    • Na czym polega (275)
    • Kiedy używamy (276)

Rozdział 13. Wzorce odwzorowań obiektów i relacyjnych metadanych (277)

  • Metadata Mapping (Odwzorowanie metadanych) (277)
    • Na czym polega (277)
    • Kiedy używamy (279)
    • PrzykÅ‚ad: użycie metadanych i odzwierciedlania (Java) (280)
  • Query Object (Obiekt zapytania) (287)
    • Na czym polega (287)
    • Kiedy używamy (288)
    • Warto przeczytać (289)
    • PrzykÅ‚ad: prosty wzorzec Obiekt zapytania (Java) (289)
  • Repository (Magazyn) (293)
    • Na czym polega (294)
    • Kiedy używamy (295)
    • Warto przeczytać (296)
    • PrzykÅ‚ad: odnajdywanie osób utrzymywanych przez podanÄ… osobÄ™ (Java) (296)
    • PrzykÅ‚ad: zamiana strategii wzorca Repository (Java) (297)

Rozdział 14. Wzorce prezentacji internetowych (299)

  • Model View Controller (Model kontrolera widoku) (299)
    • Na czym polega (299)
    • Kiedy używamy (301)
  • Page Controller (Kontroler strony) (302)
    • Na czym polega (302)
    • Kiedy używamy (303)
    • PrzykÅ‚ad: prosta prezentacja z serwletem peÅ‚niÄ…cym funkcjÄ™ kontrolera oraz stronÄ… JSP peÅ‚niÄ…cÄ… rolÄ™ widoku (Java) (304)
    • PrzykÅ‚ad: zastosowanie strony JSP do obsÅ‚ugi żądania (Java) (306)
    • PrzykÅ‚ad: mechanizm obsÅ‚ugi stron wykorzystujÄ…cy kod schowany (C#) (309)
  • Front Controller (Kontroler fasady) (313)
    • Na czym polega (313)
    • Kiedy używamy (315)
    • Warto przeczytać (315)
    • PrzykÅ‚ad: prosta prezentacja (Java) (315)
  • Template View (Szablon widoku) (318)
    • Na czym polega (318)
    • Kiedy używamy (322)
    • PrzykÅ‚ad: wykorzystanie JSP jako widoku wraz z osobnym kontrolerem (Java) (322)
    • PrzykÅ‚ad: strona ASP.NET (C#) (325)
  • Transform View (Widok przeksztaÅ‚cajÄ…cy) (328)
    • Na czym polega (328)
    • Kiedy używamy (329)
    • PrzykÅ‚ad: proste przeksztaÅ‚cenie (Java) (330)
  • Two Step View (Widok dwuetapowy) (332)
    • Na czym polega (332)
    • Kiedy używamy (333)
    • PrzykÅ‚ad: dwuetapowe przeksztaÅ‚cenie XSLT (XSLT) (338)
    • PrzykÅ‚ad: JSP i znaczniki niestandardowe (Java) (340)
  • Application Controller (Kontroler aplikacji) (345)
    • Na czym polega (345)
    • Kiedy używamy (347)
    • Warto przeczytać (347)
    • PrzykÅ‚ad: kontroler aplikacji obsÅ‚ugujÄ…cy model stanu (Java) (347)

Rozdział 15. Wzorce dystrybucji (353)

  • Remote Facade (Zdalna fasada) (353)
    • Na czym polega (354)
    • Kiedy używamy (357)
    • PrzykÅ‚ad: zastosowanie komponentu session bean i zdalnej fasady (Java) (357)
    • PrzykÅ‚ad: usÅ‚uga WWW (C#) (360)
  • Data Transfer Object (Obiekt transferu danych) (366)
    • Na czym polega (366)
    • Kiedy używamy (370)
    • Warto przeczytać (371)
    • PrzykÅ‚ad: przekazywanie informacji o albumach (Java) (371)
    • PrzykÅ‚ad: serializacja danych do postaci XML (Java) (375)

Rozdział 16. Wzorce współbieżności autonomicznej (379)

  • Optimistic Offline Lock (Optymistyczna blokada autonomiczna) (379)
    • Na czym polega (380)
    • Kiedy używamy (383)
    • PrzykÅ‚ad: warstwa dziedziny i wzorzec Data Mappers (165) (Java) (384)
  • Pessimistic Offline Lock (Pesymistyczna blokada autonomiczna) (389)
    • Na czym polega (390)
    • Kiedy używamy (393)
    • PrzykÅ‚ad: prosty menedżer blokad (Java) (394)
  • Coarse-Grained Lock (Blokada gruboziarnista) (400)
    • Na czym polega (400)
    • Kiedy używamy (402)
    • PrzykÅ‚ad: wspólna blokada Optimistic Offline Lock (416) (Java) (403)
    • PrzykÅ‚ad: wspólna blokada Pessimistic Offline Lock (426) (Java) (408)
    • PrzykÅ‚ad: blokowanie korzenia przy użyciu blokady Pessimistic Offline Lock (416) (Java) (409)
  • Implicit Lock (Blokada domyÅ›lna) (410)
    • Na czym polega (411)
    • Kiedy używamy (412)
    • PrzykÅ‚ad: niejawna blokada Pessimistic Offline Lock (426) (Java) (412)

Rozdział 17. Wzorce stanu sesji (415)

  • Client Session State (Stan sesji klienta) (415)
    • Na czym polega (415)
    • Kiedy używamy (416)
  • Server Session State (Stan sesji serwera) (418)
    • Na czym polega (418)
    • Kiedy używamy (420)
  • Database Session State (Stan sesji bazy danych) (421)
    • Na czym polega (421)
    • Kiedy używamy (423)

Rozdział 18. Wzorce podstawowe (425)

  • Gateway (Brama) (425)
    • Na czym polega (426)
    • Kiedy używamy (426)
    • PrzykÅ‚ad: brama poÅ›redniczÄ…ca w korzystaniu z usÅ‚ugi rozsyÅ‚ania komunikatów (Java) (427)
  • Mapper (Odwzorowanie) (432)
    • Na czym polega (432)
    • Kiedy używamy (433)
  • Layer Supertype (Typ bazowy warstwy) (434)
    • Na czym polega (434)
    • Kiedy używamy (434)
    • PrzykÅ‚ad: obiekt domeny (Java) (434)
  • Separated Interface (Interfejs oddzielony) (435)
    • Na czym polega (435)
    • Kiedy używamy (437)
  • Registry (Rejestr) (438)
    • Na czym polega (438)
    • Kiedy używamy (440)
    • PrzykÅ‚ad: rejestr bazujÄ…cy na wzorcu Singleton (Java) (440)
    • PrzykÅ‚ad: rejestr nadajÄ…cy siÄ™ do zastosowania w Å›rodowiskach wielowÄ…tkowych (Java) (442)
  • Value Object (Obiekt wartoÅ›ci) (444)
    • Na czym polega (444)
    • Kiedy używamy (445)
  • Money (PieniÄ…dze) (446)
    • Na czym polega (446)
    • Kiedy używamy (448)
    • PrzykÅ‚ad: klasa Money (Java) (449)
  • Special Case (Przypadek szczególny) (453)
    • Na czym polega (453)
    • Kiedy używamy (454)
    • Warto przeczytać (454)
    • PrzykÅ‚ad: prosta implementacja pustego obiektu (C#) (454)
  • Plugin (456)
    • Na czym polega (456)
    • Kiedy używamy (457)
    • PrzykÅ‚ad: generator identyfikatorów (Java) (457)
  • Service Stub (UsÅ‚uga zastÄ™pcza) (461)
    • Na czym polega (461)
    • Kiedy używamy (462)
    • PrzykÅ‚ad: usÅ‚uga podatkowa (Java) (462)
  • Record set (Zbiór rekordów) (465)
    • Na czym polega (465)
    • Kiedy używamy (467)

Dodatki (469)

Bibliografia (471)

Skorowidz (477)

Dodaj do koszyka Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.