reklama - zainteresowany?

Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw - Helion

Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw
ebook
Autor: Srinath Perera
ISBN: 9788375415438
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2024-04-29
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 71,82 z艂 (poprzednio: 79,80 z艂)
Oszcz臋dzasz: 10% (-7,98 z艂)

Dodaj do koszyka Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw

Nadrz

Dodaj do koszyka Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw", wybiera艂y tak偶e:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. 膯wiczenia
  • Przyw贸dztwo w 艣wiecie VUCA. Jak by膰 skutecznym liderem w niepewnym 艣rodowisku
  • Scrum. O zwinnym zarz膮dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone
  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarz膮dza膰 w XXI wieku

Dodaj do koszyka Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw

Spis tre艣ci

Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw贸dztwa, technologii i zarz膮dzania produktem do budowy 艣wietnych produkt贸w eBook -- spis tre艣ci

  • Spis tre艣ci
  • Od autora
  • Wprowadzenie do przyw贸dztwa w oprogramowaniu
    • Rola oceny sytuacji
    • Cel tej ksi膮偶ki
    • Cz臋艣膰 I: Wprowadzenie
    • Cz臋艣膰 II: Podstawowe informacje
    • Cz臋艣膰 III: Projekt systemu
    • Cz臋艣膰 IV: 艁膮czenie wszystkiego w ca艂o艣膰
  • Systemy, projekt i architektura
    • Czym jest architektura oprogramowania?
    • Jak zaprojektowa膰 system?
    • Pi臋膰 pyta艅
      • Pytanie 1: Kiedy jest najlepszy czas na wprowadzenie produktu na rynek?
      • Pytanie 2: Jaki jest poziom umiej臋tno艣ci zespo艂u?
      • Pytanie 3: Jaka jest wra偶liwo艣膰 naszego systemu na wydajno艣膰?
      • Pytanie 4: Kiedy mo偶emy przepisa膰 system?
      • Pytanie 5: Jakie s膮 trudne problemy?
    • Siedem zasad: koncepcje nadrz臋dne
      • Zasada 1: Opieraj wszystko na do艣wiadczeniu u偶ytkownika
      • Zasada 2: U偶ywaj iteracyjnej strategii cienkich plastr贸w
      • Zasada 3: W ka偶dej iteracji dodawaj najwi臋ksz膮 warto艣膰 przy jak najmniejszym wysi艂ku w celu wsparcia wi臋kszej liczby u偶ytkownik贸w
      • Zasada 4: Podejmuj decyzje i absorbuj ryzyko
      • Zasada 5: Projektuj dog艂臋bnie rzeczy, kt贸re trudno zmieni膰, ale implementuj je powoli
      • Zasada 6: Wyeliminuj niewiadome i wyci膮gaj wnioski z dowod贸w, pracuj膮c nad trudnymi problemami wcze艣nie i r贸wnolegle
      • Zasada 7: Poznaj kompromisy mi臋dzy sp贸jno艣ci膮 i elastyczno艣ci膮 w architekturze oprogramowania
    • Projektowanie ksi臋garni internetowej
    • Projektowanie dla chmury
    • Podsumowanie
  • Modele mentalne pozwalaj膮ce zrozumie膰 i wyja艣ni膰 wydajno艣膰 systemu
    • System komputerowy
    • Modele dla wydajno艣ci
      • Model 1: Koszt prze艂膮czenia z trybu u偶ytkownika na tryb j膮dra
      • Model 2: Hierarchia operacji
      • Model 3: Narzut zwi膮zany z prze艂膮czaniem kontekstu
      • Model 4: Prawo Amdahla
      • Model 5: Prawo skalowalno艣ci uniwersalnej
      • Model 6: Kompromisy dotycz膮ce op贸藕nienia i stopnia wykorzystania
      • Model 7: Projektowanie pod k膮tem przepustowo艣ci z u偶yciem modelu maksymalnego u偶ytecznego wykorzystania
      • Model 8: Dodawanie limit贸w op贸藕nie艅
    • Techniki optymalizacji
      • Techniki optymalizacji procesora
      • Techniki optymalizacji operacji I/O
      • Techniki optymalizacji pami臋ci
      • Techniki optymalizacji op贸藕nienia
    • Intuicyjne wyczucie wydajno艣ci
    • Uwarunkowania przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Do艣wiadczenia u偶ytkownika (UX)
    • Og贸lne koncepcje UX dla architekt贸w
      • Zasada 1: Zrozum swoich u偶ytkownik贸w
      • Zasada 2: R贸b mo偶liwie jak najmniej
      • Zasada 3: Dobre produkty nie potrzebuj膮 instrukcji: ich u偶ycie jest oczywiste
      • Zasada 4: My艣l w kategoriach wymiany informacji
      • Zasada 5: Niech rzeczy proste b臋d膮 proste
      • Zasada 6: Zaprojektuj UX przed implementacj膮
    • Projekt UX dla konfiguracji
    • Projekt UX dla API
    • Projekt UX dla rozszerze艅
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Makroarchitektura: Wprowadzenie
    • Historia makroarchitektury
    • Nowoczesne architektury
    • Elementy sk艂adowe makroarchitektury
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Makroarchitektura: koordynacja
    • Podej艣cie 1: Rozpoczynaj przep艂yw z poziomu klienta
    • Podej艣cie 2: U偶yj innej us艂ugi
    • Podej艣cie 3: U偶yj scentralizowanego oprogramowania po艣rednicz膮cego
    • Podej艣cie 4: Zaimplementuj choreografi臋
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Makroarchitektura: zachowywanie sp贸jno艣ci stanu
    • Dlaczego transakcje?
    • Dlaczego musimy wykroczy膰 poza transakcje?
    • Wykraczanie poza transakcje
      • Podej艣cie 1: Ponowne zdefiniowanie problemu w celu obni偶enia wymaganych gwarancji
      • Podej艣cie 2: Stosowanie kompensacji
    • Najlepsze praktyki
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Makroarchitektura: obs艂ugiwanie bezpiecze艅stwa
    • Zarz膮dzanie u偶ytkownikami
    • Zabezpieczenia interakcji
      • Techniki uwierzytelniania
      • Techniki autoryzacji
      • Typowe scenariusze interakcji w zakresie zabezpiecze艅 dla aplikacji
    • Przechowywanie, RODO i inne regulacje
    • Strategia i porady dotycz膮ce bezpiecze艅stwa
      • Wydajno艣膰 i op贸藕nienie
      • Model zerowego zaufania
      • Zachowajmy ostro偶no艣膰 podczas uruchamiania kodu dostarczonego przez u偶ytkownika
      • Tematy zwi膮zane z blockchain
      • Inne tematy
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Makroarchitektura: obs艂ugiwanie wysokiej dost臋pno艣ci i skali
    • Dodawanie wysokiej dost臋pno艣ci
      • Replikacja
      • Szybkie odzyskiwanie
    • Skalowalno艣膰
    • Skalowanie dla nowoczesnej architektury: rozwi膮zanie podstawowe
    • Skalowanie: narz臋dzia pracy
      • Taktyka skalowania 1: Brak wsp贸艂dzielenia
      • Taktyka skalowania 2: Dystrybucja
      • Taktyka skalowania 3: Buforowanie
      • Taktyka skalowania 4: Przetwarzanie asynchroniczne
    • Budowanie skalowalnych system贸w
      • Podej艣cie 1: Sukcesywna eliminacja w膮skich garde艂
      • Podej艣cie 2: Projekt typu shared-nothing
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Makroarchitektura: rozwa偶ania na temat mikrous艂ug
    • Decyzja 1: Obs艂ugiwanie wsp贸艂dzielonych baz danych
      • Rozwi膮zanie 1: Jedna mikrous艂uga aktualizuj膮ca baz臋 danych
      • Rozwi膮zanie 2: Dwie mikrous艂ugi aktualizuj膮ce baz臋 danych
    • Decyzja 2: Zabezpieczanie mikrous艂ug
    • Decyzja 3: Koordynowanie mikrous艂ug
    • Decyzja 4: Unikanie piek艂a zale偶no艣ci
      • Kompatybilno艣膰 wsteczna
      • Kompatybilno艣膰 w prz贸d
      • Wykresy zale偶no艣ci
    • Lu藕no powi膮zane zespo艂y oparte na repozytoriach jako alternatywa dla mikrous艂ug
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Architektury serwer贸w
    • Tworzenie us艂ugi
    • Najlepsze praktyki w zakresie tworzenia us艂ugi
    • Techniki zaawansowane
      • Korzystanie z alternatywnych modeli I/O i w膮tk贸w
      • Narzut zwi膮zany z koordynacj膮
      • Wydajne zapisywanie lokalnego stanu
      • Wyb贸r systemu transportu
      • Obs艂uga op贸藕nie艅
      • Rozdzielanie odczyt贸w i zapis贸w
      • U偶ywanie blokad (i sygnalizacji) w aplikacjach
      • Korzystanie z kolejek i pul
      • Obs艂uga wywo艂a艅 us艂ug
    • Stosowanie powy偶szych technik w praktyce
      • Aplikacje ograniczone procesorem (procesor >> pami臋膰 i brak operacji I/O)
      • Aplikacje ograniczone pami臋ci膮 (procesor + pami臋膰 i brak operacji I/O)
      • Aplikacje zr贸wnowa偶one (procesor + pami臋膰 + operacje I/O)
      • Aplikacje ograniczone operacjami I/O (operacje I/O + pami臋膰 > procesor)
      • Inne kategoryzacje aplikacji
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Budowanie stabilnych system贸w
    • Dlaczego systemy ulegaj膮 awariom i co mo偶emy z nimi zrobi膰?
    • Jak obs艂ugiwa膰 znane b艂臋dy?
      • Nieoczekiwane obci膮偶enie
      • Awarie zasob贸w
      • Zale偶no艣ci
      • Zmiany dokonywane przez ludzi
    • Typowe b艂臋dy
      • Wycieki zasob贸w
      • Zakleszczenia i powolne operacje
    • Jak obs艂ugiwa膰 nieznane b艂臋dy?
      • Obserwowalno艣膰
      • B艂臋dy i testowanie
    • 艁askawa degradacja
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Budowanie i ewoluowanie system贸w
    • Rozpoczynanie pracy
      • Dbanie o podstawy
      • Zrozumienie procesu projektowania
      • Podejmowanie decyzji i absorbowanie ryzyka
      • Wymaganie doskona艂o艣ci
    • Komunikowanie projektu
    • Ewoluowanie systemu: jak uczy膰 si臋 od u偶ytkownik贸w i ulepsza膰 system
    • Rozwa偶ania dotycz膮ce przyw贸dztwa
    • Podsumowanie
  • Indeks
  • Polecamy tak偶e

Dodaj do koszyka Architektura oprogramowania i podejmowanie decyzji: Wykorzystywanie przyw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.