reklama - zainteresowany?

Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV - Helion

Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV
Autor: Louis Rosenfeld, Peter Morville, Jorge Arango
Tytuł oryginału: Information Architecture: For the Web and Beyond, 4th Edition
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-283-3031-3
stron: 384, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2017-03-09
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

Tagi: Inne - Programowanie | Tworzenie stron WWW

W Å›wiecie, w którym potężne iloÅ›ci informacji bombardujÄ… ludzi ze wszystkich stron, organizacje stajÄ… przed bardzo poważnym wyzwaniem: muszÄ… znaleźć sposób, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odbiorcy, zyskać jego uwagÄ™ i spowodować, aby zrozumiaÅ‚ i zapamiÄ™taÅ‚ prezentowane treÅ›ci. Dodatkowym problemem jest różnorodność kanałów interakcji oraz urzÄ…dzeÅ„ — utrzymanie zrozumiaÅ‚oÅ›ci i spójnoÅ›ci przekazu staje siÄ™ jeszcze trudniejsze. W takim Å›wiecie znajomość zasad projektowania architektury informacji staje siÄ™ nieodzowna.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zaangażowanych w proces projektowania najróżniejszych przekazów informacji, szczególnie serwisów internetowych. Architektura informacji jest tu traktowana jako zbiór narzędzi i technik do obsługi trudnych problemów. Można tu znaleźć uniwersalne i ponadczasowe zasady organizacji informacji, narzędzia i techniki, które zdały próbę czasu i nie zależą od konkretnych technologii czy producentów. Dzięki praktycznemu podejściu ta książka przyda się każdemu, kto odpowiada za zdefiniowanie sposobu działania produktów interaktywnych.

W tej książce znajdziesz:

  • przeglÄ…d zagadnieÅ„ dotyczÄ…cych architektury informacji
  • opis komponentów architektury informacji i powiÄ…zaÅ„ miÄ™dzy nimi
  • metodykÄ™ organizacji witryn, systemy nawigacji, wyszukiwania i etykietowania stron
  • opis metod poprawy komfortu użytkownika serwisu
  • wskazówki dotyczÄ…ce metodologii definiowania kierunku i zakresu architektury informacyjnej

Architektura informacji — sztuka, która uczyni informacjÄ™ prawdziwie użytecznÄ…!


Louis Rosenfeld — odegraÅ‚ znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w organizowaniu pierwszych trzech konferencji poÅ›wiÄ™conych architekturze informacji. Bierze aktywny udziaÅ‚ w różnych konferencjach poÅ›wiÄ™conych projektowaniu w Å›rodowiskach sieciowych.
Peter Morville — jest twórcÄ… podstaw wiedzy o architekturze informacji i wykÅ‚adowcÄ… na Uniwersytecie Michigan. CzÄ™sto zabiera gÅ‚os na różnych miÄ™dzynarodowych konferencjach.
Jorge Arango — jest architektem informacji z ogromnym doÅ›wiadczeniem w projektowaniu produktów cyfrowych i usÅ‚ug, prezesem Information Architecture Institute i redaktorem naczelnym magazynu „Boxes and Arrows”.

Dodaj do koszyka Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

Spis treści

Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV -- spis treści

Przedmowa (9)

I. WPROWADZENIE DO ARCHITEKTURY INFORMACJI (15)

1. Problemy rozwiÄ…zywane przez architekturÄ™ informacji (17)

  • Witaj, iTunes (19)
  • Problemy rozwiÄ…zywane przez architekturÄ™ informacji (22)
  • Wprowadzenie do architektury informacji (27)
  • Podsumowanie (31)

2. Definicja architektury informacji (33)

  • Definicje (33)
  • To, że czegoÅ› nie widzimy, nie oznacza, że tego nie ma (35)
  • ZmierzajÄ…c w kierunku bardzo dobrej architektury informacji (37)
  • Podsumowanie (44)

3. Projektowanie pod kÄ…tem wyszukiwania (45)

  • Model informacji "zbyt prosty" (46)
  • Potrzeby informacyjne (48)
  • Zachowania zwiÄ…zane z wyszukiwaniem informacji (50)
  • Poznanie potrzeb informacyjnych i zachowaÅ„ zwiÄ…zanych z poszukiwaniem informacji (52)
  • Podsumowanie (54)

4. Projektowanie pod kÄ…tem zrozumienia (55)

  • Poczucie miejsca (55)
  • Architektura miejsc (fizycznych) (56)
  • Miejsca stworzone z informacji (57)
  • Zasady organizacji (60)
  • Struktura i porzÄ…dek (60)
  • Typologie (63)
  • ModuÅ‚owość i rozszerzalność (64)
  • Najszczęśliwsze miejsce (miejsca) na Ziemi (68)
  • Podsumowanie (74)

II. PODSTAWOWE ZASADY ARCHITEKTURY INFORMACJI (75)

5. Anatomia architektury informacji (77)

  • Wizualizacja architektury informacji (77)
  • Architektura informacji góra-dóÅ‚ (80)
  • Architektura informacji dóÅ‚-góra (82)
  • Niewidoczna architektura informacji (84)
  • Komponenty architektury informacji (86)
  • Podsumowanie (90)

6. Systemy organizacji (91)

  • Wyzwania zwiÄ…zane z organizowaniem informacji (92)
  • Organizacja Å›rodowisk informacyjnych (96)
  • Schematy organizacyjne (96)
  • Struktury organizacji (105)
  • Klasyfikacja spoÅ‚ecznoÅ›ciowa (114)
  • Tworzenie spójnych systemów organizacji (116)
  • Podsumowanie (117)

7. Systemy etykietowania (119)

  • Dlaczego należy zwracać uwagÄ™ na etykietowanie? (120)
  • Rodzaje etykiet (124)
  • Projektowanie etykiet (135)
  • Podsumowanie (152)

8. Systemy nawigacji (153)

  • Rodzaje systemów nawigacji (154)
  • Szara strefa ma znaczenie (155)
  • Funkcje nawigacji w przeglÄ…darce (156)
  • Tworzenie miejsc (157)
  • Poprawa elastycznoÅ›ci (158)
  • Wbudowane systemy nawigacji (160)
  • UzupeÅ‚niajÄ…ce systemy nawigacji (168)
  • Zaawansowane metody nawigacji (177)
  • Podsumowanie (182)

9. Systemy wyszukiwania (183)

  • Czy produkt wymaga systemu wyszukiwania? (183)
  • Anatomia systemu wyszukiwania (187)
  • Wybór informacji do indeksowania (188)
  • Algorytmy wyszukiwania (196)
  • Konstruktory kwerend (200)
  • Prezentowanie wyników (202)
  • Projektowanie interfejsu wyszukiwania (216)
  • Gdzie można dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej? (227)
  • Podsumowanie (227)

10. Tezaurusy, zarządzane słownictwo i metadane (229)

  • Metadane (230)
  • ZarzÄ…dzane sÅ‚ownictwo (230)
  • Å»argon techniczny (240)
  • Tezaurus w akcji (242)
  • Rodzaje tezaurusów (246)
  • Standardy tezaurusów (249)
  • Relacje semantyczne (251)
  • Terminy preferowane (253)
  • Polihierarchia (256)
  • Klasyfikacja fasetowa (257)
  • Podsumowanie (262)

III. REALIZACJA ARCHITEKTURY INFORMACJI (263)

11. Badania (265)

  • Framework badaÅ„ (267)
  • Kontekst (268)
  • Zawartość (273)
  • Użytkownicy (280)
  • Definicja i rekrutacja uczestników (285)
  • Sesje badania użytkowników (287)
  • W obronie badaÅ„ (293)
  • Podsumowanie (296)

12. Strategia (297)

  • Czym jest strategia architektury informacji? (298)
  • Przeszkody czyhajÄ…ce na strategie (299)
  • Od badaÅ„ do strategii (301)
  • Rozwijanie strategii (301)
  • Produkty pracy i dostarczane rezultaty (305)
  • Raport strategii (311)
  • Plan projektu (322)
  • Prezentacje (323)
  • Podsumowanie (325)

13. Projektowanie i tworzenie dokumentacji (327)

  • Wytyczne dotyczÄ…ce tworzenia diagramów architektury informacji (328)
  • Komunikacja wizualna (330)
  • Mapy witryn (331)
  • Prototypy (341)
  • Mapowanie i inwentaryzacja zawartoÅ›ci (348)
  • Modele zawartoÅ›ci (354)
  • Kontrolowane sÅ‚ownictwo (360)
  • WspóÅ‚praca podczas projektowania (362)
  • Zbierzmy wszystko razem: przewodniki stylu architektury informacji (365)
  • Podsumowanie (367)

Zakończenie (369)

  • Wprowadzenie Å‚uków do architektury informacji (369)
  • Podsumowanie tego, czego siÄ™ nauczyliÅ›my (370)
  • Teraz Twoja kolej (371)

A. Materiały referencyjne (373)

Skorowidz (377)

Dodaj do koszyka Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.