Animacja cyfrowych twarzy - Helion
Tytuł oryginału: Animating Facial Features & Expressions
Tłumaczenie: Łukasz Oberlan
ISBN: 83-7197-707-7
stron: 388, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-06-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 75,00 zł
Ta jedyna w swoim rodzaju książka jest przewodnikiem po najbardziej wymagających zagadnieniach, związanych z animacją cyfrowych twarzy. Znajdziesz w niej wszystko, co tylko może być Ci potrzebne w pracy, polegającej na opracowywaniu twarzy postaci, wyrażających prawdziwe emocje. Omawiane w książce techniki nie ograniczają się jedynie do twarzy ludzkich; można je stosować także podczas prac z modelami postaci bajkowych, zwierzęcych i wszystkich innych, jakie tylko przyjdą Ci do głowy.
Liczne przykłady i ilustracje (jest ich ponad 300!) wprowadzą Cię w niesamowity, wirtualny świat.
Dzięki niej nie będziesz już niczego imitować, staniesz się prawdziwym twórcą cyfrowego życia!
Osoby które kupowały "Animacja cyfrowych twarzy", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Animacja cyfrowych twarzy -- spis treści
Przedmowa (7)
Część I Ludzka głowa (17)
Rozdział 1. Anatomia głowy (19)
- Podstawowe elementy czaszki (19)
- Proporcje czaszki (32)
- Podsumowanie (35)
Rozdział 2. Proporcje głowy (37)
- Elementy twarzy (44)
- Łuk brwiowy (44)
- Oczy (45)
- Nos (50)
- Kości policzkowe (52)
- Usta (54)
- Podbródek (63)
- Dolna szczęka (63)
- Ucho (64)
- Podsumowanie (68)
Rozdział 3. Mięśnie twarzy (69)
- Mięśnie twarzy (69)
- Mięśnie szczękowe (70)
- Mięśnie wargowe (71)
- Mięśnie gałki ocznej (76)
- Mięśnie czoła i szyi (77)
- Podsumowanie (80)
Część II Wyraz twarzy (93)
Rozdział 4. Ekspresyjne twarze (95)
- Mimika twarzy pytającej (95)
- Mimika twarzy orzekającej (97)
- Mimika twarzy odpowiadającej (99)
- Elementy twarzy kształtujące jej mimikę (102)
- Usta, czyli podstawa (102)
- Oczy jako modyfikator (106)
- Brwi jako modyfikator (108)
- Animacja mimiki twarzy (110)
- Zasady animowania twarzy (111)
- Podsumowanie (113)
Część III Animacja (115)
Rozdział 5. Synchronizacja głosu z ruchem warg (117)
- Czym są fonemy (118)
- Wizualna reprezentacja fonemów (121)
- Klasyfikacja fonemów (124)
- Fonemy samogłoskowe (129)
- Zasady animacji mowy (130)
- Najpierw nagraj dialog (131)
- Animuj fonemy stosownie do sposobu ich artykulacji (131)
- Niech głos nie wyprzedza ruchu warg (133)
- Nie próbuj przedobrzyć (133)
- Miej pod ręką lusterko (133)
- Zasady istnieją po to, by je łamać (134)
- Przebieg procesu synchronizacji (135)
- Animacja ruchu warg postaci (135)
- Zasady opuszczania fonemów (142)
- Podsumowanie (146)
Rozdział 6. Animacja z wykorzystaniem morfingu (147)
- Morfing do wielu celów (147)
- Morfing dzielony (149)
- Animacja szczęki z wykorzystaniem morfingu dzielonego (150)
- Tworzenie biblioteki celów morfingu (152)
- Tworzenie wyrazu twarzy za pomocą celów morfingu (152)
- Łączenie celów morfingu (158)
- Tworzenie wizualnej reprezentacji fonemów na potrzeby morfingu dzielonego (159)
- Sześć podstawowych pozycji języka (159)
- Animacja twarzy z wykorzystaniem morfingu dzielonego (162)
- Analiza ruchów szczęki (163)
- Tworzenie ujęć kluczowych w animacji morfingu dzielonego (163)
- Animacja mimiki twarzy (165)
- Podsumowanie (166)
Rozdział 7. Synchronizacja głosu z ruchem warg w programie Magpie (167)
- Analiza ścieżki dźwiękowej w programie Magpie (168)
- Wczytywanie pliku dźwiękowego (168)
- Praca z plikiem dźwiękowym (169)
- Analiza ścieżki dźwiękowej - jak to się robi (170)
- Analiza frazy "All right" (172)
- Najważniejsze jest wyczucie czasu (175)
- Tworzenie testowego pliku AVI (176)
- Kompensacja w czasie rzeczywistym (176)
- Kompensacja z wykorzystaniem tabeli ujęć (177)
- Zmiana ustawienia ust (178)
- Tworzenie własnych zestawów ustawień ust i fonemów (178)
- Eksportowanie tabeli ujęć (182)
- Przyszłość programu Magpie (183)
- Podsumowanie (183)
Dodatki (185)
Dodatek A Cele morfingu twarzy typowe dla ludzkich postaci (187)
Dodatek B Fonemy typowe dla twarzy ludzkiej postaci (213)
Dodatek C Cele morfingu twarzy typowe dla postaci bajkowych (231)
Dodatek D Fonemy typowe dla twarzy postaci bajkowej (255)
Dodatek E Przykłady ekspresyjnych twarzy (261)
Dodatek F Dla zabawy - przykłady ekspresyjnych twarzy postaci bajkowych (343)
Skorowidz (377)