reklama - zainteresowany?

Animacja cyfrowych twarzy - Helion

Animacja cyfrowych twarzy
Autor: Bill Fleming, Darris Dobbs
Tytuł oryginału: Animating Facial Features & Expressions
Tłumaczenie: Łukasz Oberlan
ISBN: 83-7197-707-7
stron: 388, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-06-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 75,00 zł

Dodaj do koszyka Animacja cyfrowych twarzy

Tagi: Inne

Ta jedyna w swoim rodzaju książka jest przewodnikiem po najbardziej wymagających zagadnieniach, związanych z animacją cyfrowych twarzy. Znajdziesz w niej wszystko, co tylko może być Ci potrzebne w pracy, polegającej na opracowywaniu twarzy postaci, wyrażających prawdziwe emocje. Omawiane w książce techniki nie ograniczają się jedynie do twarzy ludzkich; można je stosować także podczas prac z modelami postaci bajkowych, zwierzęcych i wszystkich innych, jakie tylko przyjdą Ci do głowy.

Liczne przykłady i ilustracje (jest ich ponad 300!) wprowadzą Cię w niesamowity, wirtualny świat.

Dzięki niej nie będziesz już niczego imitować, staniesz się prawdziwym twórcą cyfrowego życia!

Dodaj do koszyka Animacja cyfrowych twarzy

 

Osoby które kupowały "Animacja cyfrowych twarzy", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Animacja cyfrowych twarzy

Spis treści

Animacja cyfrowych twarzy -- spis treści

Przedmowa (7)

Część I Ludzka głowa (17)

Rozdział 1. Anatomia głowy (19)

  • Podstawowe elementy czaszki (19)
  • Proporcje czaszki (32)
  • Podsumowanie (35)

Rozdział 2. Proporcje głowy (37)

  • Elementy twarzy (44)
    • Łuk brwiowy (44)
    • Oczy (45)
    • Nos (50)
    • Kości policzkowe (52)
    • Usta (54)
    • Podbródek (63)
    • Dolna szczęka (63)
    • Ucho (64)
  • Podsumowanie (68)

Rozdział 3. Mięśnie twarzy (69)

  • Mięśnie twarzy (69)
    • Mięśnie szczękowe (70)
    • Mięśnie wargowe (71)
    • Mięśnie gałki ocznej (76)
    • Mięśnie czoła i szyi (77)
  • Podsumowanie (80)

Część II Wyraz twarzy (93)

Rozdział 4. Ekspresyjne twarze (95)

  • Mimika twarzy pytającej (95)
  • Mimika twarzy orzekającej (97)
  • Mimika twarzy odpowiadającej (99)
  • Elementy twarzy kształtujące jej mimikę (102)
    • Usta, czyli podstawa (102)
    • Oczy jako modyfikator (106)
    • Brwi jako modyfikator (108)
  • Animacja mimiki twarzy (110)
    • Zasady animowania twarzy (111)
  • Podsumowanie (113)

Część III Animacja (115)

Rozdział 5. Synchronizacja głosu z ruchem warg (117)

  • Czym są fonemy (118)
    • Wizualna reprezentacja fonemów (121)
    • Klasyfikacja fonemów (124)
    • Fonemy samogłoskowe (129)
  • Zasady animacji mowy (130)
    • Najpierw nagraj dialog (131)
    • Animuj fonemy stosownie do sposobu ich artykulacji (131)
    • Niech głos nie wyprzedza ruchu warg (133)
    • Nie próbuj przedobrzyć (133)
    • Miej pod ręką lusterko (133)
    • Zasady istnieją po to, by je łamać (134)
  • Przebieg procesu synchronizacji (135)
    • Animacja ruchu warg postaci (135)
    • Zasady opuszczania fonemów (142)
  • Podsumowanie (146)

Rozdział 6. Animacja z wykorzystaniem morfingu (147)

  • Morfing do wielu celów (147)
  • Morfing dzielony (149)
  • Animacja szczęki z wykorzystaniem morfingu dzielonego (150)
  • Tworzenie biblioteki celów morfingu (152)
    • Tworzenie wyrazu twarzy za pomocą celów morfingu (152)
    • Łączenie celów morfingu (158)
    • Tworzenie wizualnej reprezentacji fonemów na potrzeby morfingu dzielonego (159)
    • Sześć podstawowych pozycji języka (159)
  • Animacja twarzy z wykorzystaniem morfingu dzielonego (162)
    • Analiza ruchów szczęki (163)
    • Tworzenie ujęć kluczowych w animacji morfingu dzielonego (163)
    • Animacja mimiki twarzy (165)
  • Podsumowanie (166)

Rozdział 7. Synchronizacja głosu z ruchem warg w programie Magpie (167)

  • Analiza ścieżki dźwiękowej w programie Magpie (168)
    • Wczytywanie pliku dźwiękowego (168)
    • Praca z plikiem dźwiękowym (169)
  • Analiza ścieżki dźwiękowej - jak to się robi (170)
    • Analiza frazy "All right" (172)
  • Najważniejsze jest wyczucie czasu (175)
    • Tworzenie testowego pliku AVI (176)
    • Kompensacja w czasie rzeczywistym (176)
    • Kompensacja z wykorzystaniem tabeli ujęć (177)
  • Zmiana ustawienia ust (178)
    • Tworzenie własnych zestawów ustawień ust i fonemów (178)
  • Eksportowanie tabeli ujęć (182)
  • Przyszłość programu Magpie (183)
  • Podsumowanie (183)

Dodatki (185)

Dodatek A Cele morfingu twarzy typowe dla ludzkich postaci (187)

Dodatek B Fonemy typowe dla twarzy ludzkiej postaci (213)

Dodatek C Cele morfingu twarzy typowe dla postaci bajkowych (231)

Dodatek D Fonemy typowe dla twarzy postaci bajkowej (255)

Dodatek E Przykłady ekspresyjnych twarzy (261)

Dodatek F Dla zabawy - przykłady ekspresyjnych twarzy postaci bajkowych (343)

Skorowidz (377)

Dodaj do koszyka Animacja cyfrowych twarzy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.