Angular. Programowanie z użyciem języka TypeScript. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Angular Development with Typescript, Second Edition
Tłumaczenie: Lech Lachowski
ISBN: 978-83-283-5667-2
stron: 552, Format: ebook
Data wydania: 2019-12-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,50 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-44,50 zł)
Angular jest znakomitym frameworkiem wybieranym przez programistów, którym zależy na szybkiej, wydajnej i satysfakcjonującej pracy. Umożliwia sprawne tworzenie zarówno lekkich klientów internetowych, jak i w pełni funkcjonalnych aplikacji. Angular pozwala na wykorzystywanie TypeScriptu, który w porównaniu z JavaScriptem o wiele lepiej spisuje się jako język programowania profesjonalnych aplikacji internetowych. Ten framework zapewnia również możliwość korzystania z wielu nowoczesnych bibliotek, dzięki którym w łatwy sposób można tworzyć i rozwijać zaawansowane, atrakcyjne aplikacje.
Ta książka jest drugim, przejrzanym i uzupełnionym wydaniem praktycznego podręcznika, znakomicie ułatwiającego naukę tworzenia aplikacji. Wyjaśniono tu tak istotne zagadnienia jak zarządzanie stanem, kontrola wprowadzanych danych, budowa formularzy i komunikacja z serwerem. Prezentowane treści uzupełniono praktycznymi przykładami kodu, składającego się na w pełni funkcjonalną aplikację internetową. Pokazano, w jaki sposób wstrzykiwać zależności oraz projektować reaktywne interfejsy użytkownika i komunikację między komponentami aplikacji. Nie zabrakło opisu przydatnych bibliotek, jak RxJS, NgRx czy Flex Layout.
W tej książce między innymi:
- wprowadzenie do architektury Angulara i sposób pracy z frameworkiem
- praca z obserwowalnymi strumieniami danych
- podstawowe i zaawansowane funkcje routera Angulara
- formularze reaktywne i walidacja danych
- testowanie aplikacji, w tym testy jednostkowe i testy przepływu pracy
Angular: szybki, wydajny, bezpieczny!
Osoby które kupowały "Angular. Programowanie z użyciem języka TypeScript. Wydanie II", wybierały także:
- Angular 2. Programowanie z użyciem języka TypeScript 77,10 zł, (23,90 zł -69%)
- Jest i Cypress. Kurs video. Testy jednostkowe i automatyczne w Angularze 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
- Angular. Kurs video. Programowanie reaktywne aplikacji webowych z RxJS 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
- RESTful Web Services. Kurs video. Tworzenie restowych aplikacji internetowych w Spring, AngularJS 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- AngularJS. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie aplikacji 119,00 zł, (47,60 zł -60%)
Spis treści
Angular. Programowanie z użyciem języka TypeScript. Wydanie II eBook -- spis treści
Przedmowa 11
Podziękowania 13
O książce 15
O autorach 19
Rozdział 1. Wprowadzenie do frameworku Angular 21
- 1.1. Dlaczego do tworzenia aplikacji internetowych wybierać Angular? 22
- 1.2. Dlaczego tworzyć aplikacje w TypeScripcie, a nie w JavaScripcie 23
- 1.3. Przegląd frameworku Angular 24
- 1.4. Wprowadzenie do CLI Angulara 28
- 1.4.1. Generowanie nowego projektu Angulara 29
- 1.4.2. Kompilacje programistyczne i produkcyjne 31
- 1.5. Porównanie kompilacji JIT i AOT 33
- 1.5.1. Tworzenie paczek za pomocą opcji -prod 34
- 1.5.2. Generowanie paczek na dysku 35
- 1.6. Wprowadzenie do przykładowej aplikacji ngAuction 35
- Podsumowanie 38
Rozdział 2. Główne artefakty aplikacji napisanych w Angularze 39
- 2.1. Komponenty 39
- 2.2. Usługi 42
- 2.3. Dyrektywy 43
- 2.4. Potoki 45
- 2.5. Moduły 46
- 2.5.1. Moduły funkcyjne 46
- 2.6. Wiązanie danych 50
- 2.6.1. Wiązanie właściwości i zdarzeń 50
- 2.6.2. Jedno- i dwukierunkowe wiązanie danych w działaniu 51
- 2.7. Część praktyczna: rozpoczynamy tworzenie aplikacji ngAuction 55
- 2.7.1. Wstępna konfiguracja projektu dla aplikacji ngAuction 55
- 2.7.2. Generowanie komponentów dla aplikacji ngAuction 57
- 2.7.3. Komponent aplikacji 57
- 2.7.4. Komponent paska nawigacyjnego 59
- 2.7.5. Komponent wyszukiwania 60
- 2.7.6. Komponent stopki 61
- 2.7.7. Komponent karuzeli 61
- 2.7.8. Komponent strony głównej 64
- Podsumowanie 65
Rozdział 3. Podstawy routera Angulara 67
- 3.1. Podstawy routingu 68
- 3.2. Strategie lokalizacji 69
- 3.2.1. Nawigacja oparta na znaku kratki 70
- 3.2.2. Nawigacja oparta na interfejsie History API 70
- 3.3. Bloki konstrukcyjne nawigacji po stronie klienta 71
- 3.4. Nawigacja do tras za pomocą metody navigate() 76
- 3.5. Przekazywanie danych do tras 77
- 3.5.1. Wyodrębnianie parametrów z ActivatedRoute 78
- 3.5.2. Przekazywanie do trasy parametrów zapytania 80
- 3.6. Trasy podrzędne 81
- 3.7. Część praktyczna: dodanie nawigacji do aplikacji aukcji internetowych 86
- 3.7.1. Usługa ProductService 87
- 3.7.2. Komponent ProductItemComponent 88
- 3.7.3. Komponent HomeComponent 89
- 3.7.4. Komponent StarsComponent 91
- 3.7.5. Komponent ProductDetailComponent 94
- Podsumowanie 96
Rozdział 4. Zaawansowana konfiguracja routera 97
- 4.1. Strzeżenie tras 98
- 4.1.1. Implementowanie strażnika CanActivate 99
- 4.1.2. Implementowanie strażnika CanDeactivate 101
- 4.1.3. Implementowanie strażnika Resolve 103
- 4.2. Tworzenie aplikacji SPA z wieloma gniazdami routera 107
- 4.2.1. Moduły leniwie ładowane 109
- 4.2.2. Ładowarki wstępne 113
- Podsumowanie 114
Rozdział 5. Wstrzykiwanie zależności we frameworku Angular 115
- 5.1. Wzorzec Wstrzykiwanie Zależności 116
- 5.2. Korzyści płynące ze wstrzykiwania zależności w aplikacjach napisanych w Angularze 117
- 5.2.1. Luźne powiązania i wielokrotne wykorzystywanie 117
- 5.2.2. Testowalność 119
- 5.3. Wstrzykiwacze i dostawcy 119
- 5.4. Prosta aplikacja ze wstrzykiwaniem zależności frameworku Angular 122
- 5.4.1. Wstrzyknięcie usługi produktowej 122
- 5.4.2. Wstrzyknięcie usługi HttpClient 125
- 5.5. Ułatwione przełączanie wstrzykiwaczy 127
- 5.6. Deklarowanie dostawców za pomocą właściwości useFactory i useValue 131
- 5.6.1. Korzystanie z klasy InjectionToken 133
- 5.6.2. Wstrzykiwanie zależności w aplikacji zmodularyzowanej 134
- 5.7. Dostawcy w modułach ładowanych leniwie 134
- 5.8. Dostawcy w modułach ładowanych gorliwie 136
- 5.9. Część praktyczna: użycie komponentów biblioteki Angular Material w aplikacji ngAuction 138
- 5.9.1. Krótki przegląd biblioteki Angular Material 139
- 5.9.2. Dodanie biblioteki AM do projektu 141
- 5.9.3. Dodanie modułu funkcyjnego z komponentami AM 142
- 5.9.4. Modyfikacja wyglądu komponentu NavbarComponent 143
- 5.9.5. Modyfikacja interfejsu użytkownika komponentu SearchComponent 146
- 5.9.6. Zastąpienie karuzeli obrazem 148
- 5.9.7. Kolejne poprawki odstępów 148
- 5.9.8. Użycie mat-card w komponencie ProductItemComponent 148
- 5.9.9. Dodanie stylów do komponentu HomeComponent 149
- Podsumowanie 149
Rozdział 6. Programowanie reaktywne we frameworku Angular 151
- 6.1. Obsługa zdarzeń bez strumieni obserwowalnych 152
- 6.2. Przekształcanie zdarzeń DOM w strumienie obserwowalne 154
- 6.3. Obsługa zdarzeń obserwowalnych za pomocą Forms API 156
- 6.4. Odrzucanie wyników niechcianych żądań HTTP za pomocą operatora switchMap 158
- 6.5. Korzystanie z potoku AsyncPipe 161
- 6.6. Strumienie obserwowalne i router 165
- Podsumowanie 168
Rozdział 7. Tworzenie układu stron za pomocą biblioteki Flex Layout 169
- 7.1. Biblioteka Flex Layout i usługa ObservableMedia 170
- 7.1.1. Korzystanie z dyrektyw biblioteki Flex Layout 171
- 7.1.2. Usługa ObservableMedia 175
- 7.2. Część praktyczna: przepisanie kodu aplikacji ngAuction 177
- 7.2.1. Po co przepisywać aplikację ngAuction od zera? 177
- 7.2.2. Generowanie nowej aplikacji ngAuction 180
- 7.2.3. Tworzenie niestandardowego motywu Angular Material za pomocą Sass 180
- 7.2.4. Dodawanie paska narzędzi do komponentu najwyższego poziomu 183
- 7.2.5. Tworzenie usługi produktowej 186
- 7.2.6. Tworzenie modułu strony głównej 188
- 7.2.7. Konfigurowanie tras 193
- 7.2.8. Uruchomienie aplikacji ngAuction 193
- Podsumowanie 194
Rozdział 8. Implementowanie komunikacji komponentów 195
- 8.1. Komunikacja między komponentami 196
- 8.2. Właściwości wejściowe i wyjściowe 196
- 8.2.1. Właściwości wejściowe 197
- 8.2.2. Właściwości wyjściowe i zdarzenia niestandardowe 199
- 8.3. Implementowanie wzorca projektowego Mediator 203
- 8.3.1. Użycie jako mediatora wspólnego komponentu nadrzędnego 203
- 8.3.2. Użycie jako mediatora wstrzykiwalnej usługi 208
- 8.4. Udostępnianie interfejsu API komponentu potomnego 213
- 8.5. Rzutowanie szablonów w czasie działania aplikacji za pomocą dyrektywy ngContent 216
- 8.5.1. Tryby hermetyzacji widoków 218
- 8.5.2. Rzutowanie na wiele obszarów 220
- Podsumowanie 222
Rozdział 9. Mechanizm wykrywania zmian i cykl życia komponentu 223
- 9.1. Ogólny przegląd działania mechanizmu wykrywania zmian 224
- 9.1.1. Strategie wykrywania zmian 225
- 9.1.2. Profilowanie wykrywania zmian 227
- 9.2. Cykl życia komponentów 227
- 9.2.1. Przechwytywanie zmian w zaczepie ngOnChanges 230
- 9.2.2. Przechwytywanie zmian w zaczepie ngDoCheck 233
- 9.3. Część praktyczna: dodanie widoku produktu do aplikacji ngAuction 236
- 9.3.1. Tworzenie komponentów i modułu produktu 236
- 9.3.2. Implementowanie komponentu produktu 238
- 9.3.3. Implementowanie komponentu szczegółów produktu 241
- 9.3.4. Implementowanie komponentu sugerowanych produktów 242
- Podsumowanie 244
Rozdział 10. Wprowadzenie do interfejsu API formularzy 245
- 10.1. Dwa interfejsy API formularzy 246
- 10.2. Formularze oparte na szablonach 246
- 10.2.1. Dyrektywy formularzy 246
- 10.2.2. Zastosowanie opartego na szablonach API do formularzy HTML 248
- 10.3. Formularze reaktywne 251
- 10.3.1. Model formularza 252
- 10.3.2. Dyrektywy formularzy reaktywnych 254
- 10.3.3. Zastosowanie reaktywnego API do formularzy HTML 256
- 10.3.4. Dynamiczne dodawanie kontrolek do formularza 258
- 10.4. Podsumowanie dyrektyw Forms API 259
- 10.5. Aktualizacja na podstawie danych 261
- 10.6. Korzystanie z klasy FormBuilder 263
- Podsumowanie 263
Rozdział 11. Walidacja formularzy 265
- 11.1. Korzystanie z wbudowanych walidatorów 266
- 11.2. Kontrolowanie momentu rozpoczęcia walidacji 269
- 11.3. Walidatory niestandardowe w formularzach reaktywnych 270
- 11.4. Walidacja grupy kontrolek 273
- 11.5. Sprawdzanie statusu i prawidłowości kontrolki formularza 276
- 11.5.1. Dotknięte i niedotknięte kontrolki formularza 276
- 11.5.2. Pola czyste i brudne 277
- 11.5.3. Pola oczekujące 277
- 11.6. Dynamiczne zmienianie walidatorów w formularzach reaktywnych 277
- 11.7. Walidatory asynchroniczne 279
- 11.8. Niestandardowe walidatory w formularzach opartych na szablonach 281
- 11.9. Część praktyczna: dodanie formularza wyszukiwania do aplikacji ngAuction 282
- 11.9.1. Komponent formularza wyszukiwania 283
- 11.9.2. Komponent wyników wyszukiwania 287
- 11.9.3. Refaktoryzacja pozostałego kodu 288
- Podsumowanie 291
Rozdział 12. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołu HTTP 293
- 12.1. Przegląd usługi HttpClient 294
- 12.2. Odczytywanie pliku JSON za pomocą usługi HttpClient 295
- 12.3. Tworzenie serwera WWW za pomocą frameworków Node i Express oraz języka TypeScript 298
- 12.3.1. Tworzenie prostego serwera WWW 299
- 12.3.2. Serwowanie danych w formacie JSON 301
- 12.4. Łączenie frameworku Angular i serwera Node 303
- 12.4.1. Zasoby statyczne na serwerze 303
- 12.4.2. Konsumowanie danych JSON w aplikacjach Angulara 305
- 12.4.3. Konfigurowanie serwera proxy klienta 308
- 12.4.4. Subskrybowanie strumieni obserwowalnych za pomocą potoku async 309
- 12.4.5. Wstrzykiwanie HttpClient do usługi 310
- 12.4.6. Wdrażanie aplikacji Angulara na serwerze za pomocą skryptów npm 312
- 12.5. Przesyłanie danych na serwer 315
- 12.5.1. Tworzenie serwera do obsługi żądań post 315
- 12.5.2. Tworzenie klienta do wysyłania żądań post 316
- 12.6. Przechwytywacze HTTP 319
- 12.7. Zdarzenia postępu 323
- Podsumowanie 325
Rozdział 13. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołu WebSocket 327
- 13.1. Porównanie protokołów HTTP i WebSocket 328
- 13.2. Wysyłanie danych z serwera Node do zwykłego klienta 330
- 13.3. Użycie gniazd WebSocket w klientach Angulara 333
- 13.3.1. Opakowywanie strumienia obserwowalnego w usługę 334
- 13.3.2. Komunikacja usługi Angulara z serwerem WebSocket 336
- 13.4. Część praktyczna: serwer Node z obsługą protokołu WebSocket 341
- 13.4.1. Uruchamianie aplikacji ngAuction w trybie programistycznym 344
- 13.4.2. Przegląd kodu serwera aplikacji ngAuction 344
- 13.4.3. Zmiany w kodzie klienta aplikacji ngAuction 351
- Podsumowanie 357
Rozdział 14. Testowanie aplikacji Angulara 359
- 14.1. Testy jednostkowe 360
- 14.1.1. Wprowadzenie do frameworku Jasmine 361
- 14.1.2. Pisanie skryptu testowego dla klasy 363
- 14.2. Uruchamianie skryptów Jasmine za pomocą testera Karma 365
- 14.2.1. Plik konfiguracyjny Karmy 369
- 14.2.2. Testowanie w wielu przeglądarkach 370
- 14.3. Korzystanie z biblioteki testowej frameworku Angular 371
- 14.3.1. Testowanie komponentów 372
- 14.3.2. Testowanie usług 376
- 14.3.3. Testowanie komponentów wykorzystujących routing 379
- 14.4. Przeprowadzanie testów end-to-end przy użyciu biblioteki Protractor 382
- 14.4.1. Podstawy Protractora 383
- 14.4.2. Testy generowane przez CLI Angulara 386
- 14.4.3. Testowanie strony logowania 387
- 14.5. Część praktyczna: dodawanie testów e2e do aplikacji ngAuction 392
- 14.5.1. Przeprowadzanie testów e2e przepływu pracy dla wyszukiwania produktów 392
- Podsumowanie 398
Rozdział 15. Utrzymywanie stanu aplikacji za pomocą biblioteki ngrx 399
- 15.1. Od sklepu ogólnospożywczego do architektury Redux 400
- 15.1.1. Co to jest Redux? 400
- 15.1.2. Dlaczego ważne jest przechowywanie stanu aplikacji w jednym miejscu? 402
- 15.2. Wprowadzenie do biblioteki ngrx 403
- 15.2.1. Poznajemy magazyn, akcje i reduktory 404
- 15.2.2. Poznajemy efekty i selektory 410
- 15.2.3. Refaktoryzacja aplikacji mediatora za pomocą ngrx 412
- 15.2.4. Monitorowanie stanu za pomocą rozszerzenia DevTools magazynu ngrx 420
- 15.2.5. Monitorowanie stanu routera 424
- 15.3. Używać ngrx albo nie używać 427
- 15.3.1. Porównanie ngrx z usługami Angulara 428
- 15.3.2. Problemy z mutacją stanu 429
- 15.3.3. Kod ngrx jest trudniejszy do odczytania 429
- 15.3.4. Krzywa uczenia się 430
- 15.3.5. Wnioski 430
- 15.4. Część praktyczna: stosowanie ngrx w aplikacji ngAuction 431
- 15.4.1. Dodawanie obsługi stanu routera do modułu aplikacji 433
- 15.4.2. Zarządzanie stanem w module głównym 434
- 15.4.3. Testy jednostkowe reduktorów ngrx 442
- Podsumowanie 443
- Angular 6, 7 i nie tylko 444
Dodatek A. Przegląd specyfikacji ECMAScript 447
Dodatek B. Podstawy TypeScriptu 481
Dodatek C. Korzystanie z menedżera pakietów npm 509
Dodatek D. Podstawy biblioteki RxJS 517
Skorowidz 539