Angular. Dziesi - Helion
Tytuł oryginału: Angular Projects: Build modern web apps in Angular 16 with 10 different projects and cutting-edge technologies, 3rd Edition
ISBN: 978-83-289-0809-3
okładka: mi
Data wydania: 2024-01-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,85 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-24,15 zł)
Osoby które kupowały "Angular. Dziesi", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III -- spis treści
O autorze
O korektorze merytorycznym
Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1. Tworzenie pierwszej aplikacji internetowej w Angularze
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Interfejs CLI Angulara
- Ekosystem narzędzi Angulara w edytorze VS Code
- Nx Console
- Angular Language Service
- Angular Snippets
- Material Icon Theme
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie pierwszej aplikacji w Angularze
- Interakcje z Angularem
- Automatyzacja poleceń interfejsu CLI Angulara przy użyciu rozszerzenia Nx Console
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
Rozdział 2. Budowanie aplikacji typu SPA przy użyciu rozwiązań Scully i Angular Router
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Ustawianie routingu w aplikacji tworzonej za pomocÄ… Angulara
- Tworzenie podstawowego układu bloga
- Konfigurowanie routingu w aplikacji
- Tworzenie strony kontaktowej
- Dodawanie strony z artykułami
- Dodawanie możliwości blogowania przy użyciu Scully
- Instalowanie biblioteki Scully
- Inicjalizowanie strony blogowej
- WyÅ›wietlanie wpisów blogowych na stronie gÅ‚ównej
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
RozdziaÅ‚ 3. Budowanie systemu Å›ledzenia problemów z użyciem formularzy reaktywnych
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Instalowanie biblioteki Clarity w aplikacji napisanej za pomocÄ… Angulara
- WyÅ›wietlanie spisu problemów
- Pobieranie problemów do rozwiÄ…zania
- Wizualizacja problemów w siatce danych
- ZgÅ‚aszanie nowych problemów
- Konfigurowanie formularzy reaktywnych
- Tworzenie formularza do zgÅ‚aszania problemów
- Wyświetlanie nowego problemu na liście
- Sprawdzanie poprawności danych problemu
- Oznaczanie problemu jako rozwiÄ…zanego
- WÅ‚Ä…czanie podpowiedzi na temat nowych problemów
- Podsumowanie
- Ćwiczenie
- Materiały dodatkowe
Rozdział 4. Budowanie aplikacji pogodowej w technice PWA przy użyciu mechanizmu Service Workers Angulara
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Konfigurowanie API usługi OpenWeather
- Wyświetlanie danych pogodowych
- Konfigurowanie aplikacji
- Komunikacja z API usługi OpenWeather
- Wyświetlanie informacji o pogodzie w danym mieście
- Dodawanie trybu autonomicznego dzięki mechanizmowi Service Workers
- Utrzymywanie aktualności aplikacji dzięki wewnętrznym powiadomieniom
- Wdrażanie aplikacji w Hostingu Firebase
- Podsumowanie
- Ćwiczenie
- Materiały dodatkowe
Rozdział 5. Budowanie okienkowego edytora WYSIWYG przy użyciu platformy Electron
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Dodawanie do Angulara biblioteki edytora WYSIWYG
- Integrowanie frameworka Electron w obszarze roboczym
- Komunikacja między Angularem a Electronem
- Konfigurowanie obszaru roboczego interfejsu CLI Angulara
- Interakcja z edytorem
- Interakcja z systemem plików
- Pakowanie aplikacji okienkowej
- Konfigurowanie narzędzia webpack pod kątem środowiska produkcyjnego
- Korzystanie z pakowacza frameworka Electron
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
RozdziaÅ‚ 6. Budowanie aplikacji mobilnej do geoznakowania zdjęć korzystajÄ…cej z biblioteki Capacitor i map trójwymiarowych
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie aplikacji mobilnej w Ionicu
- Tworzenie rusztowania aplikacji
- Budowanie menu gÅ‚ównego
- Robienie zdjęć przy użyciu biblioteki Capacitor
- Tworzenie interfejsu użytkownika
- Korzystanie z biblioteki Capacitor
- Przechowywanie danych na platformie Firebase
- Tworzenie projektu Firebase'a
- Integrowanie biblioteki AngularFire
- Wyświetlanie podglądu zdjęć przy użyciu biblioteki CesiumJS
- Konfigurowanie biblioteki CesiumJS
- Wyświetlanie zdjęć w przeglądarce
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
RozdziaÅ‚ 7. Budowanie przy użyciu Angulara aplikacji typu SSR z portfolio projektów na GitHubie
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Budowanie w Angularze aplikacji korzystajÄ…cej z interfejsu API GitHuba
- Budowanie pulpitu kontrolnego
- Wyświetlanie informacji osobistych
- Wyszczególnianie repozytoriów użytkownika
- Wizualizacja przynależności do organizacji
- Integrowanie z aplikacjÄ… biblioteki Angular Universal
- Wstępne renderowanie treści podczas budowania aplikacji
- Poprawa optymalizacji SEO
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
Rozdział 8. Budowanie portalu korporacyjnego przy użyciu narzędzi Nx obsługujących repozytoria monolityczne oraz biblioteki NgRx
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie aplikacji w architekturze repozytorium monolitycznego przy użyciu Nx
- Tworzenie serwisów dla użytkowników
- Budowanie serwisu dla odwiedzajÄ…cych
- Budowanie serwisu dla administratorów
- ZarzÄ…dzanie stanem aplikacji za pomocÄ… biblioteki NgRx
- Konfigurowanie stanu
- WspóÅ‚dziaÅ‚anie z magazynem
- Wizualizacja danych na wykresach
- Utrwalanie danych odwiedzin w pamięci przeglądarki
- Wyświetlanie danych statystycznych odwiedzin
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
RozdziaÅ‚ 9. Budowanie biblioteki komponentów interfejsu użytkownika przy użyciu interfejsu CLI i zestawu CDK Angulara
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Tworzenie biblioteki w interfejsie CLI Angulara
- Budowanie przeciÄ…galnej listy kart
- Wyświetlanie danych kart
- Dodawanie funkcji przeciÄ…gania i upuszczania
- WspóÅ‚dziaÅ‚anie ze schowkiem
- Publikowanie biblioteki Angulara w rejestrze npm
- Używanie komponentów jako elementów Angulara
- Podsumowanie
- Pytania sprawdzajÄ…ce
- Materiały dodatkowe
RozdziaÅ‚ 10. Tworzenie wÅ‚asnych poleceÅ„ interfejsu CLI Angulara za pomocÄ… schematów
- Podstawowe koncepcje i kontekst
- Omówienie projektu
- Rozpoczęcie pracy
- Instalowanie interfejsu CLI schematów
- Tworzenie komponentu z użyciem frameworka CSS Tailwind
- Tworzenie usługi HTTP
- Podsumowanie
- Ćwiczenie
- Materiały dodatkowe