reklama - zainteresowany?

Android w praktyce - Helion

Android w praktyce
Autor: Charlie Collins, Michael Galpin, Matthias Kaeppler
Tytuł oryginału: Android in Practice
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-4810-8
stron: 728, Format: 172x245 , okładka: twarda
Data wydania: 2012-10-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Android w praktyce

Tagi: Android

Najlepsze techniki programowania na Androida w zasięgu ręki!

Nietrudno jest znaleźć informacje potrzebne do stworzenia pierwszej aplikacji na Androida. Ale co dalej? Im głębiej zanurzymy się w świat urządzeń mobilnych, tym częściej trafiać będziemy na pułapki i ślepe uliczki. Na ratunek przychodzi książka "Android w praktyce". Nie znajdziesz tu jednak żadnych banalnych informacji. Ta książka to bogate źródło wskazówek, sztuczek i najlepszych praktyk z obszaru tworzenia aplikacji na Androida, obejmująca ponad dziewięćdziesiąt pomysłowych i przydatnych technik, dzięki którym staniesz się lepszym programistą.

W trakcie lektury zobaczysz, jak tworzyć precyzyjne (co do piksela) elementy graficzne, zarządzać zadaniami wykonywanymi w tle oraz równoległymi wątkami. Ponadto sprawdzisz, jak współużytkować dane między aplikacjami oraz komunikować się z usługami sieciowymi. To tylko niektóre z tematów poruszonych w tej wyjątkowej książce, poświęconej platformie Android. Przeznaczona zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników, pomoże Ci ona zrozumieć, jak budować doskonałe aplikacje, które przez lata będą odnosić sukcesy na platformie Android.

Sięgnij po tę książkę i:

  • poznaj najlepsze praktyki tworzenia aplikacji na platformÄ™ Android
  • wykorzystaj potencjaÅ‚ wielordzeniowych procesorów
  • twórz grafikÄ™ dwu- i trzywymiarowÄ…
  • znajdź rozwiÄ…zania Twoich problemów

Obowiązkowa pozycja na półce programisty aplikacji mobilnych!


Charlie Collins jest programistą aplikacji mobilnych i sieciowych w firmie MOVL, współtwórcą kilku projektów o otwartym dostępie do kodu źródłowego, a także współautorem książek "GWT in Practice" i "Unlocking Android".

Michael Galpin jest programistą w firmie Bump Technologies, gdzie pracował nad dwiema spośród najbardziej popularnych aplikacji ze sklepu Android Market (Bump i eBay Mobile).

Matthias Käppler jest inżynierem odpowiedzialnym za Androida i interfejsy API w firmie Qype.

Dodaj do koszyka Android w praktyce

Spis treści

Android w praktyce -- spis treści

Wstęp (11)

Podziękowania (13)

O książce (17)

O ilustracji z okładki (23)

CZĘŚĆ I Tło historyczne i podstawy (25)

1. Wprowadzenie do Androida (27)

  • 1.1. Android w piguÅ‚ce (30)
  • 1.2. HelloAndroid (34)
  • 1.3. Java, ale nie do koÅ„ca (45)
  • 1.4. Linux, ale nie do koÅ„ca (51)
  • 1.5. WiÄ™cej możliwoÅ›ci dziÄ™ki bibliotekom natywnym (56)
  • 1.6. Potrzebne narzÄ™dzia (59)
  • 1.7. Podsumowanie (67)

2. Podstawy tworzenia aplikacji na Android (69)

  • 2.1. Aplikacja DealDroid (70)
  • 2.2. Podstawowe cegieÅ‚ki (72)
  • 2.3. Manifest aplikacji (74)
  • 2.4. Zasoby (76)
  • 2.5. UkÅ‚ad, widoki i kontrolki (80)
  • 2.6. AktywnoÅ›ci (82)
  • 2.7. Adaptery (91)
  • 2.8. Intencje i filtry intencji (96)
  • 2.9. Obiekty klasy Application (103)
  • 2.10. Podsumowanie (105)

3. Zarządzanie cyklem życia i stanem (107)

  • 3.1. Czym sÄ… aplikacje w Androidzie? (108)
  • 3.2. Cykl życia aktywnoÅ›ci (113)
  • 3.3. Kontrolowanie stanu egzemplarza aktywnoÅ›ci (125)
  • 3.4. Wykonywanie operacji za pomocÄ… zadaÅ„ (131)
  • 3.5. Podsumowanie (133)

CZĘŚĆ II Praktyczne rozwiązania (135)

4. Precyzja co do piksela (137)

  • 4.1. Aplikacja MyMovies (138)
  • 4.2. Hierarchie widoków i ich wyÅ›wietlanie (139)
  • 4.3. PorzÄ…dkowanie widoków w ukÅ‚ady (143)
    • TECHNIKA 1. Dyrektywy scalania i doÅ‚Ä…czania (152)
  • 4.4. RozwiniÄ™cie informacji o klasach ListView i Adapter (156)
    • TECHNIKA 2. ZarzÄ…dzanie listÄ… z pamiÄ™ciÄ… stanu (156)
    • TECHNIKA 3. Widoki nagłówka i stopki (161)
  • 4.5. Stosowanie motywów i stylów (165)
    • TECHNIKA 4. Stosowanie i pisanie stylów (165)
    • TECHNIKA 5. Stosowanie i pisanie motywów (167)
    • TECHNIKA 6. OkreÅ›lanie stylu tÅ‚a widoku ListView (170)
  • 4.6. Korzystanie z obiektów graficznych (174)
    • TECHNIKA 7. Używanie obiektów graficznych w postaci ksztaÅ‚tów (175)
    • TECHNIKA 8. Stosowanie selektorów obiektów graficznych (179)
    • TECHNIKA 9. Skalowanie widoków za pomocÄ… dziewiÄ™ciopolowych obiektów graficznych (182)
  • 4.7. Tworzenie przenoÅ›nych interfejsów użytkownika (186)
    • TECHNIKA 10. Automatyczne dostosowywanie aplikacji do różnych ekranów (186)
    • TECHNIKA 11. Wczytywanie zasobów zależnych od konfiguracji (191)
    • TECHNIKA 12. Uniezależnienie siÄ™ od pikseli (194)
  • 4.8. Podsumowanie (196)

5. Używanie usług do zarządzania zadaniami wykonywanymi w tle (199)

  • 5.1. Wielozadaniowość jest najważniejsza (200)
  • 5.2. Do czego sÅ‚użą usÅ‚ugi i jak z nich korzystać? (201)
    • TECHNIKA 13. Tworzenie usÅ‚ugi (202)
    • TECHNIKA 14. Automatyczne uruchamianie usÅ‚ugi (206)
    • TECHNIKA 15. Komunikowanie siÄ™ z usÅ‚ugÄ… (208)
    • TECHNIKA 16. Wykorzystanie usÅ‚ugi do zapisywania danych w pamiÄ™ci podrÄ™cznej (214)
    • TECHNIKA 17. Tworzenie powiadomieÅ„ (217)
  • 5.3. Planowanie i usÅ‚ugi (222)
    • TECHNIKA 18. Używanie klasy AlarmManager (222)
    • TECHNIKA 19. Podtrzymywanie dziaÅ‚ania usÅ‚ugi (226)
    • TECHNIKA 20. Używanie usÅ‚ugi Cloud to Device Messaging (229)
  • 5.4. Podsumowanie (234)

6. Wątki i współbieżność (237)

  • 6.1. Współbieżność w Androidzie (238)
    • TECHNIKA 21. Proste wÄ…tki (240)
    • TECHNIKA 22. Przekazywanie informacji o zmianach miÄ™dzy wÄ…tkami (243)
    • TECHNIKA 23. ZarzÄ…dzanie wÄ…tkami w puli wÄ…tków (249)
  • 6.2. Korzystanie z klasy AsyncTask (255)
    • TECHNIKA 24. Implementowanie prac za pomocÄ… klasy AsyncTask (256)
    • TECHNIKA 25. Przygotowanie do zmian w konfiguracji (261)
  • 6.3. Różne techniki (268)
    • TECHNIKA 26. WyÅ›wietlanie ekranów powitalnych za pomocÄ… zegarów (268)
    • TECHNIKA 27. Implementowanie niestandardowych pÄ™tli komunikatów (272)
  • 6.4. Podsumowanie (276)

7. Lokalne zapisywanie danych (279)

  • 7.1. Odczyt i zapis plików (280)
    • TECHNIKA 28. Korzystanie z pamiÄ™ci wewnÄ™trznej (282)
    • TECHNIKA 29. Korzystanie z pamiÄ™ci zewnÄ™trznej (286)
    • TECHNIKA 30. Używanie katalogów na pamięć podrÄ™cznÄ… (292)
    • TECHNIKA 31. Stosowanie synchronizacji przy zapisie plików (293)
  • 7.2. Przechowywanie ustawieÅ„ (294)
    • TECHNIKA 32. Odczyt i zapis ustawieÅ„ (295)
    • TECHNIKA 33. Korzystanie z klasy PreferenceActivity (296)
  • 7.3. Korzystanie z bazy danych (299)
    • TECHNIKA 34. Tworzenie bazy danych i obiektów modelu (303)
    • TECHNIKA 35. Tworzenie obiektów DAO i menedżera danych (312)
  • 7.4. Badanie baz SQLite (323)
  • 7.5. Podsumowanie (325)

8. Współużytkowanie danych między aplikacjami (327)

  • 8.1. Współużytkowanie danych miÄ™dzy procesami (328)
    • TECHNIKA 36. Stosowanie intencji (329)
    • TECHNIKA 37. Zdalne wywoÅ‚ania procedur (335)
    • TECHNIKA 38. Współużytkowanie danych (i innych elementów) przez współdzielenie kontekstu (341)
  • 8.2. DostÄ™p do niestandardowych danych (347)
    • TECHNIKA 39. Korzystanie ze standardowych dostawców treÅ›ci (347)
    • TECHNIKA 40. Korzystanie z niestandardowego dostawcy treÅ›ci (352)
  • 8.3. Podsumowanie (356)

9. Protokół HTTP i usługi sieciowe (357)

  • 9.1. Podstawy pracy z sieciÄ… z wykorzystaniem protokoÅ‚u HTTP (358)
    • TECHNIKA 41. Protokół HTTP i klasa HttpURLConnection (360)
    • TECHNIKA 42. Praca z protokoÅ‚em HTTP za pomocÄ… klasy HttpClient Apache'a (366)
    • TECHNIKA 43. Konfigurowanie obiektu klasy HttpClient bezpiecznego ze wzglÄ™du na wÄ…tki (370)
  • 9.2. Korzystanie z usÅ‚ug sieciowych generujÄ…cych dane w formatach XML i JSON (375)
    • TECHNIKA 44. Przetwarzanie danych w XML-u za pomocÄ… interfejsu SAX (379)
    • TECHNIKA 45. Przetwarzanie dokumentów XML na podstawie specyfikacji XmlPull (385)
    • TECHNIKA 46. Przetwarzanie danych w formacie JSON (389)
  • 9.3. Elegancka obsÅ‚uga awarii sieci (393)
    • TECHNIKA 47. Ponawianie żądaÅ„ za pomocÄ… komponentów obsÅ‚ugi (393)
    • TECHNIKA 48. ObsÅ‚uga zmian konfiguracji sieci (397)
  • 9.4. Podsumowanie (400)

10. Najważniejsza jest lokalizacja (403)

  • 10.1. Krótkie wprowadzenie do współrzÄ™dnych geograficznych (404)
  • 10.2. Menedżery, dostawcy i odbiorniki poÅ‚ożenia (407)
    • TECHNIKA 49. Sprawdzanie stanu dostawcy poÅ‚ożenia (414)
    • TECHNIKA 50. OkreÅ›lanie aktualnego poÅ‚ożenia za pomocÄ… odbiornika LocationListener (416)
  • 10.3. Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem map (422)
    • TECHNIKA 51. PrzeksztaÅ‚canie adresu na współrzÄ™dne geograficzne (425)
    • TECHNIKA 52. Tworzenie aktywnoÅ›ci MapActivity z powiÄ…zanym widokiem MapView (427)
    • TECHNIKA 53. WyÅ›wietlanie elementów OverlayItems w widoku MapView (430)
  • 10.4. Podsumowanie (433)

11. Uatrakcyjnianie aplikacji za pomocą multimediów (435)

  • 11.1. Funkcje zbyt zaawansowane dla telefonu wielofunkcyjnego (436)
    • TECHNIKA 54. Wykrywanie możliwoÅ›ci (437)
  • 11.2. ZarzÄ…dzanie multimediami (440)
    • TECHNIKA 55. Korzystanie z zasobów i plików (440)
    • TECHNIKA 56. Korzystanie z dostawców treÅ›ci multimedialnych (447)
    • TECHNIKA 57. Używanie intencji i aktywnoÅ›ci (450)
  • 11.3. Odtwarzanie multimediów (453)
    • TECHNIKA 58. ZdjÄ™cia i proste animacje (454)
    • TECHNIKA 59. Kontrolowanie dźwiÄ™ku (458)
    • TECHNIKA 60. WyÅ›wietlanie filmów (462)
  • 11.4. Rejestrowanie multimediów (465)
    • TECHNIKA 61. Robienie zdjęć (465)
    • TECHNIKA 62. Rejestrowanie dźwiÄ™ku i filmów (470)
  • 11.5. Podsumowanie (475)

12. Grafika dwu- i trójwymiarowa (477)

  • 12.1. Rysowanie z wykorzystaniem bibliotek do obsÅ‚ugi grafiki dwuwymiarowej (478)
    • TECHNIKA 63. Przechodzenie do trybu peÅ‚noekranowego (480)
    • TECHNIKA 64. Rysowanie prostych ksztaÅ‚tów (481)
    • TECHNIKA 65. CiÄ…gÅ‚e wyÅ›wietlanie widoku w wÄ…tku interfejsu użytkownika (484)
    • TECHNIKA 66. WyÅ›wietlanie tekstu na ekranie (485)
    • TECHNIKA 67. OkreÅ›lanie czcionki przy wyÅ›wietlaniu tekstu (487)
    • TECHNIKA 68. WyÅ›wietlanie bitmap (489)
    • TECHNIKA 69. Stosowanie efektów dwuwymiarowych (490)
  • 12.2. Grafika trójwymiarowa i biblioteka OpenGL ES (493)
    • TECHNIKA 70. Rysowanie pierwszego trójkÄ…ta (500)
    • TECHNIKA 71. Tworzenie piramidy (504)
    • TECHNIKA 72. Kolorowanie piramidy (510)
    • TECHNIKA 73. Dodawanie tekstury do piramid (513)
  • 12.3. Podsumowanie (519)

CZĘŚĆ III Poza standardowe rozwiązania (521)

13. Testowanie i instrumentacja (523)

  • 13.1. Testowanie aplikacji na Android (525)
    • TECHNIKA 74. Prosty test jednostkowy aplikacji na Android (533)
  • 13.2. PociÄ…ganie za sznurki - instrumentacja w Androidzie (538)
    • TECHNIKA 75. Testy jednostkowe aktywnoÅ›ci (539)
    • TECHNIKA 76. Scenariusz użytkownika jako testy funkcjonalne (544)
    • TECHNIKA 77. Eleganckie testy z wykorzystaniem frameworku Robotium (549)
  • 13.3. Poza instrumentacjÄ™ - atrapy i testy losowe (554)
    • TECHNIKA 78. Atrapy i sposoby ich stosowania (554)
    • TECHNIKA 79. Przyspieszanie testów jednostkowych z zastosowaniem Robolectrica (561)
    • TECHNIKA 80. Przeprowadzanie testów obciążeniowych za pomocÄ… narzÄ™dzia Monkey (567)
  • 13.4. Podsumowanie (573)

14. ZarzÄ…dzanie budowaniem (575)

  • 14.1. Budowanie aplikacji na Android (577)
    • TECHNIKA 81. Budowanie aplikacji za pomocÄ… Anta (583)
  • 14.2. ZarzÄ…dzanie procesem budowania za pomocÄ… Mavena (592)
    • TECHNIKA 82. Budowanie za pomocÄ… Mavena (595)
    • TECHNIKA 83. Wtyczka Mavena dla Å›rodowiska Eclipse (607)
    • TECHNIKA 84. NarzÄ™dzie maven-android-sdk-deployer (610)
  • 14.3. Serwery budowania i ciÄ…gÅ‚e budowanie (615)
    • TECHNIKA 85. CiÄ…gÅ‚e budowanie z wykorzystaniem Hudsona (617)
    • TECHNIKA 86. Budowanie macierzowe (625)
  • 14.4. Podsumowanie (630)

15. Pisanie aplikacji na tablety z Androidem (633)

  • 15.1. Przygotowania do tworzenia aplikacji na tablety (635)
    • TECHNIKA 87. Wykorzystywanie istniejÄ…cego kodu za pomocÄ… projektów bibliotek (635)
    • TECHNIKA 88. Tworzenie aplikacji przeznaczonej na tablety (638)
  • 15.2. Podstawowe informacje o tabletach (641)
    • TECHNIKA 89. Fragmenty (642)
    • TECHNIKA 90. Pasek akcji (650)
    • TECHNIKA 91. PrzeciÄ…ganie (655)
  • 15.3. Podsumowanie (662)

Dodatek A Narzędzia do debugowania (665)

Dodatek B Niestandardowe techniki tworzenia aplikacji na Android (677)

Dodatek C ProGuard (687)

Dodatek D Monkeyrunner (701)

Skorowidz (713)

Dodaj do koszyka Android w praktyce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.