Android UI. Podręcznik dla projektantów. Smashing Magazine - Helion
Tytuł oryginału: Smashing Android UI (Smashing Magazine Book Series)
Tłumaczenie: Mikołaj Szczepaniak
ISBN: 978-83-246-6859-5
stron: 400, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2013-11-18
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Klucz do sukcesu Twojej aplikacji!
„Smashing Magazine” to jeden z najpopularniejszych serwisów poÅ›wiÄ™conych profesjonalnemu tworzeniu stron WWW i interfejsów użytkownika. KorzystajÄ… z niego przede wszystkim profesjonalni projektanci i deweloperzy. Ta książka to kompilacja wiedzy najwybitniejszych autorów i ekspertów z zespoÅ‚u „Smashing Magazine”. SiÄ™gnij po niÄ… już teraz i uÅ›wiadom sobie, że nawet najlepsza aplikacja nie sprzeda siÄ™, jeżeli nie bÄ™dzie atrakcyjna wizualnie i Å‚atwa w zastosowaniu. Zanim napiszesz pierwszÄ… liniÄ™ kodu, warto przygotować prototyp i przetestować go na potencjalnych użytkownikach.
Dzięki lekturze tej książki poznasz struktury aplikacji, mechanizm intencji oraz najlepsze techniki nawigowania wśród dostępnych opcji. Kolejne rozdziały poprowadzą Cię przez szczegóły projektowania komponentów interfejsu, stosowania ikon oraz używania efektów. Część trzecia kompendium poświęcona jest zarządzaniu zasobami Androida, skalowaniu oraz układom interfejsu. Na końcu będziesz miał szansę zapoznać się z najlepszymi wzorcami tworzenia aplikacji na tę platformę. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji na temat tworzenia przyjaznych i wydajnych aplikacji. Musisz ją przeczytać!
Dzięki tej książce:
- zaprojektujesz funkcjonalny interfejs użytkownika
- wykorzystasz w najlepszy sposób zasoby Androida
- poznasz najlepsze wzorce projektowe nawigacji i układu
- odniesiesz sukces na platformie Android!
Nienaganny interfejs użytkownika to warunek konieczny do odniesienia sukcesu!
Osoby które kupowały "Android UI. Podręcznik dla projektantów. Smashing Magazine", wybierały także:
- Kotlin w praktyce. Kurs video. Tworzenie aplikacji webowych za pomocą Spring Boota 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Android Studio. Kurs video. Narzędzia Android developera 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Android. Techniki efektywnej pracy. Kurs video. Poziom pierwszy. Skróty klawiszowe i biblioteki 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Testowanie aplikacji mobilnych na platformę Android. Kurs video. Poziom pierwszy. Testy jednostkowe i UI 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
Android UI. Podręcznik dla projektantów. Smashing Magazine -- spis treści
O autorze (9)
Podziękowania autora (11)
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I WPROWADZENIE DO ARCHITEKTURY SYSTEMU ANDROID (17)
Rozdział 1. Użyteczność i projekt interfejsu użytkownika - wprowadzenie (19)
- Technologia kontra projekt interfejsu (20)
- Zrozumieć model mentalny (21)
- Projektowanie dla użytkowników (26)
- Żadna aplikacja nie może robić wszystkiego - wybierz właściwe obszary działania (29)
- To Ty jesteś ekspertem; użytkownicy nie są projektantami (30)
- Poznaj swoich użytkowników - projektuj dla prawdziwych ludzi (30)
- Podsumowanie (33)
Rozdział 2. Wstrzymaj się z kodowaniem (35)
- Budowa prototypów (36)
- Narzędzia projektowe (38)
- Testowanie przez użytkowników (42)
- Podsumowanie (46)
Rozdział 3. Specyfika rozwiązań mobilnych i urządzeń z ekranami dotykowymi (47)
- Projektowanie dla urządzeń mobilnych (48)
- Projektowanie pod kÄ…tem interfejsów dotykowych (55)
- Podsumowanie (59)
Rozdział 4. Wprowadzenie do platformy Android (61)
- Wyzwania stwarzane przez platformÄ™ Android (62)
- Wersje Androida (70)
- Dystrybucja aplikacji dla Androida (73)
- Co oznacza open source? (75)
- Podsumowanie (77)
CZĘŚĆ II FUNKCJE I KOMPONENTY INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA PLATFORMY ANDROID (79)
RozdziaÅ‚ 5. Struktura aplikacji Androida i wskazówki dostÄ™pne w internecie (81)
- Ogólna struktura aplikacji Androida (82)
- Ogólna struktura projektu Androida (86)
- Oficjalne wskazówki dla Androida (88)
- Podsumowanie (89)
Rozdział 6. Intencje Androida (91)
- Intencje umożliwiajÄ… aplikacjom wzajemnÄ… wspóÅ‚pracÄ™ (92)
- Korzystanie z serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i udostÄ™pnianie zasobów (93)
- Praca z przeglÄ…darkami (95)
- Jak działają intencje Androida? (97)
- Tworzenie własnych akcji (103)
- Intencje są wszędzie (104)
- Intencje kontra interfejsy API aplikacji (104)
- Podsumowanie (105)
Rozdział 7. Struktura nawigacji w aplikacjach Androida (107)
- Komponenty nawigacji w systemie Android, aktywności i intencje (108)
- Kontrolki nawigacyjne Androida (109)
- Podsumowanie (121)
Rozdział 8. Widgety aplikacji na ekranie domowym (123)
- Zastosowania widgetów aplikacji ekranu domowego (124)
- Aktualizowanie danych widgetu aplikacji (128)
- Układ i funkcje widgetu aplikacji (130)
- Implementacja widgetu aplikacji (135)
- Podsumowanie (137)
RozdziaÅ‚ 9. Powiadamianie i informowanie użytkowników (139)
- Metody powiadamiania użytkownika w systemie Android (140)
- Kiedy powiadamiać użytkowników (143)
- Kiedy nie powiadamiać użytkowników (148)
- Unikanie wyskakujÄ…cych okien (149)
- Optymalne wykorzystywanie powiadomień na pasku statusu (150)
- Podsumowanie (157)
RozdziaÅ‚ 10. Projektowanie obsÅ‚ugi przycisków sprzÄ™towych, metod wprowadzania danych i czujników (159)
- Projektowanie obsługi ekranu dotykowego (160)
- Projektowanie obsÅ‚ugi przycisków sprzÄ™towych (161)
- Projektowanie obsługi klawiatury ekranowej (162)
- Projektowanie obsługi klawiatur sprzętowych (170)
- Projektowanie obsÅ‚ugi krzyżyków i gÅ‚adzików (170)
- Projektowanie obsługi rysika (171)
- Projektowanie głosowego sterowania aplikacją (172)
- Projektowanie obsÅ‚ugi zewnÄ™trznych klawiatur, myszy i touchpadów (172)
- Projektowanie obsÅ‚ugi doÅ‚Ä…czonych inteligentnych akcesoriów (174)
- Projektowanie obsÅ‚ugi czujników (174)
- Projektowanie obsługi dodatkowego ekranu (174)
- Podsumowanie (175)
RozdziaÅ‚ 11. Projektowanie komponentów interfejsu użytkownika platformy (177)
- Stosowanie widgetów interfejsu użytkownika (178)
- Modyfikowanie widgetów interfejsu użytkownika (189)
- Modyfikowanie typografii (191)
- Stosowanie ikon (197)
- Stosowanie animacji i efektów przejść (203)
- Podsumowanie (211)
CZĘŚĆ III SKALOWALNY PROJEKT ANDROIDA (213)
Rozdział 12. Zarządzanie zasobami Androida (215)
- Stosowanie zasobów Androida (216)
- Projektowanie zasobów pod kÄ…tem gÄ™stoÅ›ci pikseli (218)
- Projektowanie pod kÄ…tem różnych wymiarów ekranu (223)
- Projektowanie interfejsu pod kÄ…tem różnych jÄ™zyków i regionów (225)
- Projektowanie obsługi kontrolek urządzenia (226)
- Projektowanie interfejsu dla różnych wersji platformy (226)
- Projektowanie interfejsu dla różnych trybów pracy urzÄ…dzeÅ„ (227)
- Podsumowanie (227)
Rozdział 13. Układy aplikacji Androida (229)
- Strategia układu systemu Android (230)
- Układy definiowane w plikach XML i w kodzie (232)
- Menedżery ukÅ‚adów (232)
- Definiowanie wielkości układu (243)
- Przewijanie (244)
- OÅ› Z, porzÄ…dek komponentów w ramach ukÅ‚adu (245)
- Dopełnienia i marginesy (245)
- Importowanie i scalanie plików ukÅ‚adu (246)
- Układy niestandardowe (247)
- Narzędzia do budowy interfejsu użytkownika dla systemu Android (247)
- Diagnozowanie ukÅ‚adów (248)
- Podsumowanie (249)
Rozdział 14. Skalowalna grafika (251)
- Format 9-patch (252)
- Obiekty drawable definiowane w plikach XML (257)
- Rysowanie z poziomu kodu aplikacji (265)
- Podsumowanie (269)
Rozdział 15. Skalowalność to nie wszystko - samodostosowujący się projekt (271)
- Platforma Android to nie tylko telefony (272)
- SamodostosowujÄ…cy siÄ™ projekt (274)
- Typowe sposoby tworzenia samodostosowujÄ…cych siÄ™ interfejsów użytkownika (285)
- Podsumowanie (288)
RozdziaÅ‚ 16. Implementowanie samodostosowujÄ…cych siÄ™ interfejsów użytkownika (289)
- Wprowadzenie do fragmentów (290)
- Architektura fragmentów i aktywnoÅ›ci (292)
- Migracja istniejÄ…cych aplikacji (294)
- Analiza przykładowej aplikacji (296)
- Podsumowanie (309)
CZĘŚĆ IV WZORCE PROJEKTOWE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA W SYSTEMIE ANDROID (311)
RozdziaÅ‚ 17. Wprowadzenie do wzorców projektowych interfejsu użytkownika (313)
- Wzorce projektowe interfejsu użytkownika (314)
- Zalety stosowania wzorców projektowych interfejsu użytkownika (315)
- Wzorce projektowe we wskazówkach projektowych platformy Android (316)
- Wzorce projektowe interfejsu użytkownika prezentowane w tej książce (317)
- Podsumowanie (319)
Rozdział 18. Wzorce projektowe akcji użytkownika (321)
- Stosowanie wzorca Action Bar (322)
- Stosowanie wzorca projektowego Quick Actions (331)
- Stosowanie wzorca projektowego szuflady akcji (337)
- Stosowanie wzorca projektowego Pull-to-Refresh (339)
- Stosowanie gestu Swipe-to-Dismiss (343)
- Podsumowanie (345)
Rozdział 19. Wzorce projektowe nawigacji i układu (347)
- Stosowanie wzorca projektowego Stacked Galleries (348)
- Stosowanie kokpitu (350)
- Stosowanie przestrzeni roboczych (354)
- Stosowanie widoku dzielonego (358)
- Stosowanie wzorca projektowego Expand-in-Context (360)
- Stosowanie nawigacji bocznej (363)
- Podsumowanie (366)
Rozdział 20. Wzorce projektowe danych (367)
- Stosowanie dynamicznych list (368)
- Stosowanie wzorca projektowego Image Placeholder (370)
- Stosowanie wzorca projektowego Non-forced Login (372)
- Stosowanie wzorca projektowego Drag-to-Reorder Handle (375)
- Podsumowanie (377)
Rozdział 21. Antywzorce projektowe interfejsu użytkownika (379)
- Unikaj ekranu Å‚adowania (380)
- Unikaj ekranu poradnika (381)
- Unikaj stosowania okna potwierdzenia (383)
- Unikaj przycisku Cofnij widocznego na ekranie (384)
- Unikaj stosowania przycisku menu (385)
- Unikaj ukrywania paska statusu (386)
- Unikaj wyświetlania szybkich akcji gestem przewijania (387)
- Unikaj stosowania rozwiązań projektowych spoza Androida (388)
- Podsumowanie (389)
Skorowidz (391)