reklama - zainteresowany?

Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych - Helion

Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych
Autor: Marcin PÅ‚onkowski
ISBN: 978-83-283-3593-6
stron: 400, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2017-12-22
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych

Tagi: Android | Inne - Programowanie | Java - Programowanie | Techniki programowania

Aplikacje do zadań specjalnych... pisz tylko w Android Studio!

Czy umiesz sobie wyobrazić Å›wiat urzÄ…dzeÅ„ cyfrowych, w którym nagle zabrakÅ‚o Androida? Czy wiesz, jak wiele codziennych czynnoÅ›ci okazaÅ‚oby siÄ™ wówczas nie do zrobienia? Przez kilka ostatnich lat Android niepostrzeżenie ulokowaÅ‚ siÄ™ we wszystkich smartfonach czy tabletach, a aplikacje pisane dla tego systemu sÅ‚użą nam wszÄ™dzie: w kinie, w sklepie, na biwaku, na nartach i u lekarza. I wciąż potrzebujemy nowych! JeÅ›li chcesz doÅ‚Ä…czyć do grona innowacyjnych kreatorów, tworzÄ…cych aplikacje uÅ‚atwiajÄ…ce i uprzyjemniajÄ…ce codzienne życie setek milionów ludzi, czym prÄ™dzej zapoznaj siÄ™ z możliwoÅ›ciami Android Studio! To pozwoli Ci szybko zacząć przygodÄ™ z JavÄ… i efektywnie pisać dobre programy.

DziÄ™ki informacjom zawartym w tej książce uda Ci siÄ™ szybko opanować podstawy pracy w Android Studio. Dowiesz siÄ™, jak zainstalować Å›rodowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne. Poznasz sposoby dodawania funkcjonalnoÅ›ci, zobaczysz, jak zapewnić zapisywanie i odtwarzanie danych. Na koÅ„cu książki umieszczono dodatek, w którym znajdziesz także skróty klawiaturowe i informacje o szablonach. Na co czekasz? Czas wreszcie przekuć Twoje pomysÅ‚y w prawdziwe aplikacje.

Android czeka na Ciebie!

  • Poznajemy Android Studio
  • Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika
  • Style i tematy
  • AktywnoÅ›ci i fragmenty
  • Powiadomienia
  • Praca z komponentami interfejsu użytkownika
  • Obrazy i animacje
  • Zapisywanie i odczytywanie danych
  • Usprawnienia w pisaniu kodu

Zainspiruj siÄ™ Androidem!

Dodaj do koszyka Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych

Spis treści

Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych -- spis treści

Wstęp (7)

Dlaczego Android Studio? (7)

Rozdział 1. Poznajemy Android Studio (9)

  • 1.1. Instalacja Å›rodowiska Android Studio (9)
  • 1.2. Pierwsze uruchomienie i pierwszy projekt Å›rodowiska Android Studio (15)
  • 1.3. Konfiguracja emulatora AVD (20)
  • 1.4. Konfiguracja urzÄ…dzenia fizycznego (26)
  • 1.5. Pierwsze uruchomienie aplikacji (32)
  • 1.6. Opis Å›rodowiska Android Studio (34)
    • 1.6.1. Podstawowe elementy okna gÅ‚ównego (35)
    • 1.6.2. Opis dostÄ™pnych okien narzÄ™dziowych (36)
  • 1.7. Opis okna edytora kodu (39)
    • 1.7.1. Podstawowe elementy edytora kodu (39)
    • 1.7.2. Lokalizacja bÅ‚Ä™dów w kodzie programu (42)
    • 1.7.3. Funkcja lupy (42)
    • 1.7.4. PodziaÅ‚ okna edycyjnego (42)
    • 1.7.5. UzupeÅ‚nianie kodu (44)
    • 1.7.6. UzupeÅ‚nianie skÅ‚adni (45)
    • 1.7.7. Generowanie kodu (46)
    • 1.7.8. Informacje o parametrach metod (47)
    • 1.7.9. PodglÄ…d dokumentacji (47)
    • 1.7.10. Zwijanie i rozwijanie kodu (48)
    • 1.7.11. Formatowanie kodu (49)

Rozdział 2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika (51)

  • 2.1. Edytor ukÅ‚adów (51)
  • 2.2. Praca z ukÅ‚adami (54)
    • 2.2.1. UkÅ‚ad LinearLayout (Horizontal) (55)
    • 2.2.2. UkÅ‚ad LinearLayout (Vertical) (63)
    • 2.2.3. UkÅ‚ad RelativeLayout (70)
    • 2.2.4. UkÅ‚ad TableLayout (76)
    • 2.2.5. UkÅ‚ad GridLayout (80)
    • 2.2.6. UkÅ‚ad FrameLayout (83)
    • 2.2.7. Zagnieżdżanie ukÅ‚adów (84)
    • 2.2.8. Komponent ScrollView (86)
  • 2.3. Komponenty interfejsu użytkownika (87)
    • 2.3.1. Kategoria Widgets (88)

Rozdział 3. Style i tematy (101)

  • 3.1. Style (101)
  • 3.2. Dziedziczenie stylów (105)
  • 3.3. Tematy (107)
  • 3.4. Obrazy typu Nine-patch (109)
  • 3.5. Selektory (112)
  • 3.6. KsztaÅ‚ty (115)

Rozdział 4. Aktywności i fragmenty (123)

  • 4.1. AktywnoÅ›ci (123)
  • 4.2. Okna dialogowe (130)
    • 4.2.1. Okna dialogowe postÄ™pu (130)
    • 4.2.2. Informacyjne okna dialogowe (138)
  • 4.3. Intencje (144)
    • 4.3.1. Intencje jawne (146)
    • 4.3.2. Intencje domniemane (157)
  • 4.4. Fragmenty (171)

Rozdział 5. Powiadomienia (183)

  • 5.1. Powiadomienia proste (183)
  • 5.2. Powiadomienia zwierajÄ…ce akcje (188)
  • 5.3. Powiadomienia z rozszerzonym widokiem (190)
  • 5.4. Priorytety powiadomieÅ„ (193)
  • 5.5. Grupowanie powiadomieÅ„ (197)
  • 5.6. Powiadomienia z odpowiedziÄ… (200)

Rozdział 6. Praca z komponentami interfejsu użytkownika (207)

  • 6.1. Zachowywanie stanu aktywnoÅ›ci (207)
  • 6.2. ObsÅ‚uga zmian konfiguracji (215)
    • 6.2.1. Zmiana orientacji ekranu (215)
    • 6.2.2. PozostaÅ‚e zmiany konfiguracyjne (220)
  • 6.3. Oprogramowywanie kontrolek interfejsu użytkownika (221)
    • 6.3.1. Kontrolka AutoCompleteTextView (221)
    • 6.3.2. Kontrolka ListView (225)
    • 6.3.3. Kontrolka Spinner (237)
    • 6.3.4. Klasy ListActivity i ListFragment (241)
    • 6.3.5. Klasa DialogFragment (251)
    • 6.3.6. Klasy TimePicker i DatePicker (264)
    • 6.3.7. Klasa SeekBar (275)
    • 6.3.8. Klasa RatingBar (279)

Rozdział 7. Obrazy i animacje (283)

  • 7.1. Praca z obrazami (283)
    • 7.1.1. Klasa GridView (283)
    • 7.1.2. Klasa HorizontalScrollView (290)
    • 7.1.3. Klasa ImageSwitcher (297)
    • 7.1.4. Obrazy w kontrolce ListView (302)
  • 7.2. Rysowanie ksztaÅ‚tów (308)
    • 7.2.1. Klasa Canvas (308)
    • 7.2.2. Rysowanie wewnÄ…trz kontrolki (318)
    • 7.2.3. Klasa Shader (324)
  • 7.3. Animacje (334)
    • 7.3.1. Animacja poklatkowa (334)
    • 7.3.2. Animowanie kontrolek (339)

Rozdział 8. Zapisywanie i odczytywanie danych (351)

  • 8.1. Zapisywanie wartoÅ›ci typów prostych (351)
  • 8.2. Zapisywanie danych do pliku (356)
  • 8.3. DostÄ™p do listy kontaktów (361)
  • 8.4. Korzystanie z bazy danych (371)

Dodatek A. Usprawnienia w pisaniu kodu (377)

  • A.1. Skróty klawiaturowe (377)
  • A.2. Szablony (385)

Skorowidz (393)

Dodaj do koszyka Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.