reklama - zainteresowany?

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji - Helion

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji
ebook
Autor: Andrzej Stasiewicz
ISBN: 978-83-283-2005-5
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji

Tagi: Android

  • Naucz się tworzyć aplikacje w środowisku Android Studio!
  • Instalowanie środowiska programistycznego, czyli od czego zacząć pracę
  • Efekty specjalne, czyli jak przygotować obrazy i animacje dla Twojej aplikacji
  • Programowanie czas zacząć, czyli do czego potrzebna Ci Java
Tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne jest dziś bardzo intratnym biznesem. Wszyscy używamy tabletów, smartfonów, telefonów komórkowych. Przeważnie zainstalowany jest w nich system operacyjny Android. Jest on bardzo uniwersalny, lecz musi uwzględniać najróżniejsze parametry sprzętu, na którym działa — a to sprawia, że jest również skomplikowany.

Jeśli chcesz nauczyć się programować telefony i tablety, zacznij naukę od przeczytania tej książki. Książka poprowadzi Cię przez trudny proces pisania pierwszych aplikacji w nowym, oficjalnym środowisku programistycznym Android Studio. Dowiesz się, jak przygotować swoje środowisko pracy. Nauczysz się tworzyć i opisywać graficzne zasoby aplikacji, takie jak obrazy i animacje. Odkryjesz, jak wykorzystać kilka podstawowych elementów programowania, np. jak dodać reakcje opisane w Javie do różnych elementów aplikacji. Zobaczysz jak działają najważniejsze mechanizmy w programowaniu urządzeń mobilnych i stworzysz swoją pierwszą aplikację wieloekranową. Złap bakcyla programowania!
  • Instalacja i konfiguracja środowiska
  • Pierwsza aplikacja
  • Wygląd pierwszej aplikacji
  • Graficzne zasoby aplikacji
  • Więcej o wyglądzie aplikacji
  • Podstawy programowania
  • Przygotowanie i uruchomienie animacji
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika
  • Animacja poklatkowa map bitowych
  • Własne komponenty graficzne
  • Wątek w drugim planie
  • Więcej ekranów dla aplikacji

Android Studio — obudź w sobie kreatywność programisty!

Dodaj do koszyka Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji

Spis treści

Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji eBook -- spis treści

Wstęp (5)

Rozdział 1. Instalowanie środowiska programistycznego (9)

  • Instalowanie Javy (10)
  • Instalacja środowiska Android Studio (11)
  • Pierwsze uruchomienie Android Studio (13)
  • Emulatory urządzeń (15)
  • Prawdziwe urządzenia (18)

Rozdział 2. Pierwsza aplikacja (21)

  • Kreator nowej aplikacji (21)
  • Nowa aplikacja (24)

Rozdział 3. Wygląd pierwszej aplikacji (33)

  • Katalog res - zasoby aplikacji (33)
  • Edycja wyglądu aplikacji (34)
  • Layouty, czyli wyglądy aplikacji (38)
    • RelativeLayout - jeden obiekt jest położony tam, gdzie trzeba, a pozostałe są dowiązane do niego (38)
    • LinearLayout - obiekty ułożone obok siebie (40)
    • TableLayout - obiekty ułożone w oczkach sieci (41)

Rozdział 4. Graficzne zasoby aplikacji (49)

  • Ikona główna aplikacji (49)
  • Obrazki i struktura katalogów drawable (51)
  • Bitmap, czyli mapa bitowa (54)
  • Mapa bitowa opakowana w atrybuty XML (58)
  • Wiele map bitowych w jednym opakowaniu XML (63)

Rozdział 5. Więcej o wyglądzie aplikacji (69)

  • ScrollView - gdy ekran jest za mały (69)
  • Kolory (74)
  • Shapes - kształty (76)

Rozdział 6. Programowanie czas zacząć! (87)

  • Przycisk Koniec (87)
  • Zegarek dla ubogich (92)
  • Plansza do gry w kółko i krzyżyk, a przy okazji definiowanie stylów (97)

Rozdział 7. Efekty specjalne (107)

  • Przygotowanie animacji (108)
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika (112)
  • Uruchomienie animacji (114)
  • Animacja innych komponentów (118)
  • Łączenie animacji (120)
  • Animacja poklatkowa map bitowych (122)

Rozdział 8. Własne komponenty graficzne (129)

  • Komponenty rozszerzają bazowy superkomponent View (130)
  • Przegląd możliwości graficznych (140)

Rozdział 9. Mapy bitowe (153)

  • Mapa bitowa zaczerpnięta z zasobów aplikacji (153)
  • Rysowanie na mapie bitowej zaczerpniętej z zasobów aplikacji (160)
  • Przekształcenie mapy bitowej techniką piksel po pikselu (163)
  • Uzyskanie nowej, czystej mapy bitowej (165)

Rozdział 10. Wątek w drugim planie (177)

  • Klasa AsyncTask i rysowanie w drugim planie (177)
  • Ściąganie danych z internetu (191)

Rozdział 11. Więcej ekranów dla aplikacji (201)

  • Okno główne i okna poboczne (201)
  • Action Bar jako centrum zarządzania aktywnościami aplikacji (213)

Skorowidz (225)

Dodaj do koszyka Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.