Android. Programowanie gier na tablety - Helion

Tytuł oryginału: Beginning Android Tablet Games Programming
Tłumaczenie: Rafał Szpoton
ISBN: 978-83-246-5004-0
stron: 192, Format: 158x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-11-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Zacznij przygodę z grami dla tabletów!
Tablety z Androidem na pokładzie zdobywają coraz większą popularność. Jednym z powodów tego zjawiska jest niezwykle korzystny stosunek jakości i możliwości do ceny. Czy są jakieś inne? Oczywiście - ogromny wybór przydatnych aplikacji oraz atrakcyjnych gier. Duże ekrany i mocne, często wielordzeniowe procesory dają programistom pole do popisu. Jeżeli chcesz dołączyć do tego grona i przygotować genialną grę na platformę Android, potrzebujesz tylko kilku rzeczy: czasu, chęci oraz tej książki!
Dzięki niej poznasz wszystkie niuanse tworzenia gier na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy oraz jakich narzędzi i bibliotek będziesz potrzebować. Po krótkim wstępie przejdziesz do sedna sprawy. Nauczysz się wykorzystywać ekrany dotykowe, moc wielordzeniowych procesorów oraz informacje z czujników położenia. Ponadto poznasz tajniki tworzenia sztucznej inteligencji oraz mechanizmów dla wielu graczy. O sukcesie gry decyduje atrakcyjna oprawa dźwiękowa i wizualna, dlatego autor kładzie duży nacisk właśnie na te aspekty tworzenia gier. Na sam koniec sprawdzisz, jak opublikować grę w Google Play Store (dawniej Android Market). Jest to idealna pozycja dla każdego pasjonata systemu Android.
Sięgnij po tę książkę, a następnie:
- zaprojektuj własną grę dla Androida
 - przygotuj grę dla jednego i wielu graczy
 - wykorzystaj moc współczesnych procesorów
 - opublikuj swoje dzieło w Google Play Store
 
Twórz świetne gry na platformę Android!
Osoby które kupowały "Android. Programowanie gier na tablety", wybierały także:
- Programming the Mobile Web. Reaching Users on iPhone, Android, BlackBerry, Windows Phone, and more. 2nd Edition 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
 - Building Android Apps with HTML, CSS, and JavaScript. Making Native Apps with Standards-Based Web Tools. 2nd Edition 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
 - Beginning NFC. Near Field Communication with Arduino, Android, and PhoneGap 99,67 zł, (29,90 zł -70%)
 - Mobile JavaScript Application Development. Bringing Web Programming to Mobile Devices 78,68 zł, (29,90 zł -62%)
 - Making Musical Apps. Real-time audio synthesis on Android and iOS 78,68 zł, (29,90 zł -62%)
 
Spis treści
Android. Programowanie gier na tablety -- spis treści
O autorze   (7)
 
O redaktorze technicznym   (8)
 
Podziękowania   (9)
 
Rozdział 1. Konfiguracja środowiska programistycznego Java dla systemu Android 3.0   (11)
 
- Czym jest system Android?   (11)
- Początki systemu Android (11)
 - Główne cechy systemu Android 3.0 (13)
 
 - Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android?   (14)
- Co należy wiedzieć? (14)
 - Środowisko programistyczne (15)
 
 - Konfiguracja środowiska programistycznego   (16)
- Instalacja pakietu Java JDK (16)
 - Instalacja środowiska Eclipse (17)
 - Instalacja pakietu SDK dla systemu Android (20)
 - Konfiguracja narzędzi Androida oraz urządzenia wirtualnego w środowisku Eclipse (23)
 
 - Sprawdzanie działania narzędzi programistycznych   (26)
- Tworzenie projektu dla systemu Android (27)
 - Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie (29)
 - Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem (31)
 - Uruchamianie aplikacji (33)
 - Pierwsze zmiany w aplikacji (33)
 
 - Podsumowanie (35)
 
Rozdział 2. Tworzenie prostych gier z użyciem ruchomych sprajtów   (37)
 
- Praca z obrazami   (37)
- Tworzenie podłoża do wyświetlania obrazów (38)
 - Rysowanie obrazu (42)
 - Używanie sprajtów (44)
 - Uruchomienie gry (49)
 
 - Nadawanie grze profesjonalnego wyglądu   (51)
 - Implementacja zarządzania czasem oraz złożonym ruchem   (52)
 - Wykrywanie kolizji   (53)
 - Podsumowanie (54)
 
Rozdział 3. Pobieranie danych od użytkownika   (55)
 
- Sposoby pobierania danych wejściowych   (55)
 - Pobieranie danych wejściowych w tablecie   (57)
 - Reagowanie na dotyk   (59)
 - Reagowanie na gesty   (61)
 - Korzystanie z kolejek wejścia   (64)
 - Reagowanie na dane pochodzące z czujników   (70)
 - Korzystanie z danych z czujnika   (73)
 - Podsumowanie (75)
 
Rozdział 4. Dodawanie efektów dźwiękowych, muzyki oraz sekwencji filmowych   (77)
 
- Przygotowanie do odtwarzania dźwięków   (78)
- Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiękowych (78)
 - Odtwarzanie efektów dźwiękowych (79)
 - Odtwarzanie wielu efektów dźwiękowych (80)
 - Dopasowanie efektów dźwiękowych do zdarzeń (84)
 
 - Dodawanie muzyki   (85)
 - Dodawanie sekwencji filmowych   (86)
 - Zarządzanie obsługą muzyki   (87)
 - Podsumowanie (94)
 
Rozdział 5. Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami   (95)
 
- Planowanie gry jednoosobowej - AllTogether   (95)
 - Tworzenie gry jednoosobowej   (96)
- Ulepszanie sprajtów gry (97)
 - Dodawanie nagrody za ukończenie gry (100)
 - Śledzenie stanu sprajtów (101)
 
 - Podsumowanie (109)
 
Rozdział 6. Gra w odbijaną piłkę   (111)
 
- Początki   (111)
- Gromadzenie zasobów używanych w grze (112)
 - Tworzenie nowego projektu (113)
 
 - Przygotowanie środowiska gry   (114)
- Modyfikacja pliku SpriteObject.java (114)
 - Modyfikacja pliku GameView.java (114)
 
 - Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsługi zdarzeń   (117)
 - Dodawanie obsługi dotyku, dźwięku oraz nagród   (121)
- Dodawanie dotykowego sterowania rakietką (121)
 - Dodawanie dźwięków (122)
 - Inicjalizacja bloków (123)
 - Usuwanie nieaktywnych bloków (125)
 
 - Podsumowanie (126)
 
Rozdział 7. Tworzenie gry dwuosobowej   (127)
 
- Podstawy gier wieloosobowych   (127)
- Gry wieloosobowe wykorzystujące serwer gier (128)
 - Gry wieloosobowe z połączeniami równorzędnymi (128)
 - Wybór metody rozgrywki wieloosobowej (129)
 
 - Gra dwuosobowa z połączeniami równorzędnymi   (130)
- Dodawanie połączeń Bluetooth (130)
 - Zarządzanie połączeniami Bluetooth (134)
 - Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy (140)
 - Testowanie gry (141)
 
 - Podsumowanie (142)
 
Rozdział 8. Jednoosobowa gra strategiczna. Część I. Tworzenie gry   (143)
 
- Wprowadzenie do obrony portu   (144)
 - Składanie elementów gry   (144)
- Tworzenie falochronu (145)
 - Dodawanie gruntu oraz zamku (148)
 - Tworzenie łodzi (149)
 - Dodawanie dział (151)
 - Dodawanie obrazów (151)
 
 - Testowanie gry   (152)
 - Podsumowanie (154)
 
Rozdział 9. Jednoosobowa gra strategiczna. Część II. Programowanie gry   (155)
 
- Rozszerzenie sprajtów używanych w grze   (156)
 - Projektowanie sterowania grą   (157)
 - Rozmieszczanie elementów na ekranie   (162)
 - Dodawanie łodzi oraz sterowanie nimi   (163)
 - Strzelanie z dział   (164)
 - Wynik działania gry   (167)
 - Analiza gry   (168)
 - Podsumowanie (169)
 
Rozdział 10. Publikacja gry   (171)
 
- Poprawianie aplikacji   (171)
- Dodawanie ekranu początkowego (171)
 - Reakcja na wciśnięcie przycisku (174)
 
 - Opakowywanie gry   (175)
 - Rozpowszechnianie gry   (176)
- Otwieranie konta w usłudze Google Play (179)
 - Wysyłanie aplikacji do sklepu Google Play (180)
 
 - Reklamowanie gry   (180)
 - Podsumowanie (181)
 
Dodatek A Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urządzeniu   (183)
 
Skorowidz   (187)
    





