reklama - zainteresowany?

Android. Programowanie gier na tablety - Helion

Android. Programowanie gier na tablety
Autor: Jeremy Kerfs
Tytuł oryginału: Beginning Android Tablet Games Programming
Tłumaczenie: Rafał Szpoton
ISBN: 978-83-246-5004-0
stron: 192, Format: 158x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-11-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Android. Programowanie gier na tablety

Tagi: Android | Programowanie gier

Zacznij przygodę z grami dla tabletów!

Tablety z Androidem na pokładzie zdobywają coraz większą popularność. Jednym z powodów tego zjawiska jest niezwykle korzystny stosunek jakości i możliwości do ceny. Czy są jakieś inne? Oczywiście - ogromny wybór przydatnych aplikacji oraz atrakcyjnych gier. Duże ekrany i mocne, często wielordzeniowe procesory dają programistom pole do popisu. Jeżeli chcesz dołączyć do tego grona i przygotować genialną grę na platformę Android, potrzebujesz tylko kilku rzeczy: czasu, chęci oraz tej książki!

Dzięki niej poznasz wszystkie niuanse tworzenia gier na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy oraz jakich narzędzi i bibliotek będziesz potrzebować. Po krótkim wstępie przejdziesz do sedna sprawy. Nauczysz się wykorzystywać ekrany dotykowe, moc wielordzeniowych procesorów oraz informacje z czujników położenia. Ponadto poznasz tajniki tworzenia sztucznej inteligencji oraz mechanizmów dla wielu graczy. O sukcesie gry decyduje atrakcyjna oprawa dźwiękowa i wizualna, dlatego autor kładzie duży nacisk właśnie na te aspekty tworzenia gier. Na sam koniec sprawdzisz, jak opublikować grę w Google Play Store (dawniej Android Market). Jest to idealna pozycja dla każdego pasjonata systemu Android.

Sięgnij po tę książkę, a następnie:

  • zaprojektuj wÅ‚asnÄ… grÄ™ dla Androida
  • przygotuj grÄ™ dla jednego i wielu graczy
  • wykorzystaj moc współczesnych procesorów
  • opublikuj swoje dzieÅ‚o w Google Play Store

Twórz świetne gry na platformę Android!

Dodaj do koszyka Android. Programowanie gier na tablety

Spis treści

Android. Programowanie gier na tablety -- spis treści

O autorze (7)

O redaktorze technicznym (8)

Podziękowania (9)

Rozdział 1. Konfiguracja środowiska programistycznego Java dla systemu Android 3.0 (11)

  • Czym jest system Android? (11)
    • PoczÄ…tki systemu Android (11)
    • Główne cechy systemu Android 3.0 (13)
  • Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android? (14)
    • Co należy wiedzieć? (14)
    • Åšrodowisko programistyczne (15)
  • Konfiguracja Å›rodowiska programistycznego (16)
    • Instalacja pakietu Java JDK (16)
    • Instalacja Å›rodowiska Eclipse (17)
    • Instalacja pakietu SDK dla systemu Android (20)
    • Konfiguracja narzÄ™dzi Androida oraz urzÄ…dzenia wirtualnego w Å›rodowisku Eclipse (23)
  • Sprawdzanie dziaÅ‚ania narzÄ™dzi programistycznych (26)
    • Tworzenie projektu dla systemu Android (27)
    • Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie (29)
    • Tworzenie wirtualnego urzÄ…dzenia z Androidem (31)
    • Uruchamianie aplikacji (33)
    • Pierwsze zmiany w aplikacji (33)
  • Podsumowanie (35)

Rozdział 2. Tworzenie prostych gier z użyciem ruchomych sprajtów (37)

  • Praca z obrazami (37)
    • Tworzenie podÅ‚oża do wyÅ›wietlania obrazów (38)
    • Rysowanie obrazu (42)
    • Używanie sprajtów (44)
    • Uruchomienie gry (49)
  • Nadawanie grze profesjonalnego wyglÄ…du (51)
  • Implementacja zarzÄ…dzania czasem oraz zÅ‚ożonym ruchem (52)
  • Wykrywanie kolizji (53)
  • Podsumowanie (54)

Rozdział 3. Pobieranie danych od użytkownika (55)

  • Sposoby pobierania danych wejÅ›ciowych (55)
  • Pobieranie danych wejÅ›ciowych w tablecie (57)
  • Reagowanie na dotyk (59)
  • Reagowanie na gesty (61)
  • Korzystanie z kolejek wejÅ›cia (64)
  • Reagowanie na dane pochodzÄ…ce z czujników (70)
  • Korzystanie z danych z czujnika (73)
  • Podsumowanie (75)

Rozdział 4. Dodawanie efektów dźwiękowych, muzyki oraz sekwencji filmowych (77)

  • Przygotowanie do odtwarzania dźwiÄ™ków (78)
    • Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiÄ™kowych (78)
    • Odtwarzanie efektów dźwiÄ™kowych (79)
    • Odtwarzanie wielu efektów dźwiÄ™kowych (80)
    • Dopasowanie efektów dźwiÄ™kowych do zdarzeÅ„ (84)
  • Dodawanie muzyki (85)
  • Dodawanie sekwencji filmowych (86)
  • ZarzÄ…dzanie obsÅ‚ugÄ… muzyki (87)
  • Podsumowanie (94)

Rozdział 5. Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami (95)

  • Planowanie gry jednoosobowej - AllTogether (95)
  • Tworzenie gry jednoosobowej (96)
    • Ulepszanie sprajtów gry (97)
    • Dodawanie nagrody za ukoÅ„czenie gry (100)
    • Åšledzenie stanu sprajtów (101)
  • Podsumowanie (109)

Rozdział 6. Gra w odbijaną piłkę (111)

  • PoczÄ…tki (111)
    • Gromadzenie zasobów używanych w grze (112)
    • Tworzenie nowego projektu (113)
  • Przygotowanie Å›rodowiska gry (114)
    • Modyfikacja pliku SpriteObject.java (114)
    • Modyfikacja pliku GameView.java (114)
  • Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ (117)
  • Dodawanie obsÅ‚ugi dotyku, dźwiÄ™ku oraz nagród (121)
    • Dodawanie dotykowego sterowania rakietkÄ… (121)
    • Dodawanie dźwiÄ™ków (122)
    • Inicjalizacja bloków (123)
    • Usuwanie nieaktywnych bloków (125)
  • Podsumowanie (126)

Rozdział 7. Tworzenie gry dwuosobowej (127)

  • Podstawy gier wieloosobowych (127)
    • Gry wieloosobowe wykorzystujÄ…ce serwer gier (128)
    • Gry wieloosobowe z poÅ‚Ä…czeniami równorzÄ™dnymi (128)
    • Wybór metody rozgrywki wieloosobowej (129)
  • Gra dwuosobowa z poÅ‚Ä…czeniami równorzÄ™dnymi (130)
    • Dodawanie poÅ‚Ä…czeÅ„ Bluetooth (130)
    • ZarzÄ…dzanie poÅ‚Ä…czeniami Bluetooth (134)
    • Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy (140)
    • Testowanie gry (141)
  • Podsumowanie (142)

Rozdział 8. Jednoosobowa gra strategiczna. Część I. Tworzenie gry (143)

  • Wprowadzenie do obrony portu (144)
  • SkÅ‚adanie elementów gry (144)
    • Tworzenie falochronu (145)
    • Dodawanie gruntu oraz zamku (148)
    • Tworzenie Å‚odzi (149)
    • Dodawanie dziaÅ‚ (151)
    • Dodawanie obrazów (151)
  • Testowanie gry (152)
  • Podsumowanie (154)

Rozdział 9. Jednoosobowa gra strategiczna. Część II. Programowanie gry (155)

  • Rozszerzenie sprajtów używanych w grze (156)
  • Projektowanie sterowania grÄ… (157)
  • Rozmieszczanie elementów na ekranie (162)
  • Dodawanie Å‚odzi oraz sterowanie nimi (163)
  • Strzelanie z dziaÅ‚ (164)
  • Wynik dziaÅ‚ania gry (167)
  • Analiza gry (168)
  • Podsumowanie (169)

Rozdział 10. Publikacja gry (171)

  • Poprawianie aplikacji (171)
    • Dodawanie ekranu poczÄ…tkowego (171)
    • Reakcja na wciÅ›niÄ™cie przycisku (174)
  • Opakowywanie gry (175)
  • Rozpowszechnianie gry (176)
    • Otwieranie konta w usÅ‚udze Google Play (179)
    • WysyÅ‚anie aplikacji do sklepu Google Play (180)
  • Reklamowanie gry (180)
  • Podsumowanie (181)

Dodatek A Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urzÄ…dzeniu (183)

Skorowidz (187)

Dodaj do koszyka Android. Programowanie gier na tablety

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.