reklama - zainteresowany?

Android 2. Tworzenie aplikacji - Helion

Android 2. Tworzenie aplikacji
Autor: Sayed Hashimi, Satya Komatineni, Dave MacLean
Tytuł oryginału: Pro Android 2
TÅ‚umaczenie: Krzysztof Sawka
ISBN: 978-83-246-2754-7
stron: 704, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-06-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Android 2. Tworzenie aplikacji

Tagi: Android

Błyskawicznie opanuj środowisko produkcyjne dla Androida!

  • Jak rozpocząć przygodÄ™ z systemem Android?
  • Jak korzystać z usÅ‚ug geolokalizacyjnych?
  • Jak tworzyć trójwymiarowÄ… grafikÄ™, korzystajÄ…cÄ… z biblioteki OpenGL?

Jakiś czas temu mogło się wydawać, że rynek systemów operacyjnych dla smartfonów jest podzielony i nie ma na nim miejsca dla żadnych debiutantów. Jednak najwięksi gracze tego segmentu byli w dużym błędzie. Pojawił się Android. Nowatorski, przyjazny, atrakcyjny oraz w najwyższym stopniu zintegrowany z usługami Google"a system operacyjny dla telefonów. Fakt, że był firmowany przez jedną z najbardziej znanych firm - Google - niewątpliwie dał mu ogromną siłę przebicia. Liczba jego fanów rośnie wręcz w tempie geometrycznym!

Błyskawicznie powstały niezliczone aplikacje dla tego systemu. Codziennie zastępy programistów tworzą nowe, jeszcze lepsze programy. Dzisiaj ich liczba jest szacowana na grubo ponad 80 tysięcy! Teraz i Ty będziesz mógł dołączyć do grona ludzi tworzących aplikacje na tę platformę. Niniejsza książka stanowi kompletny przewodnik po najnowszej wersji systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak skonfigurować środowisko produkcyjne, oraz poznasz strukturę i elementy składowe aplikacji dla Androida. Kolejne rozdziały to same smakowite kąski dla każdego programisty - tworzenie interfejsu użytkowników i animacji dwu- oraz trójwymiarowych. Nauczysz się także efektywnie korzystać z zasobów i usług lokalizacyjnych, tworzyć widgety oraz podłączać się do zasobów sieci Internet. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego, kto chce rozpocząć przygodę z tworzeniem aplikacji dla telefonów komórkowych.

  • Przygotowanie Å›rodowiska pracy
  • Podstawowe skÅ‚adniki systemu Android
  • Wykorzystanie zasobów, dostawców treÅ›ci oraz intencji
  • Tworzenie interfejsu użytkownika - używanie kontrolek
  • Zastosowanie menedżerów ukÅ‚adu graficznego
  • Praca z menu
  • Prezentowanie animacji dwuwymiarowych
  • Geokodowanie w Androidzie
  • Wykorzystanie usÅ‚ug geolokalizacyjnych
  • Zastosowanie moduÅ‚u HttpClient
  • Wykorzystanie biblioteki OpenGL do tworzenia grafiki trójwymiarowej
  • ZarzÄ…dzanie preferencjami
  • Tworzenie widgetów ekranu poczÄ…tkowego
  • UsÅ‚ugi wyszukiwania
  • Korzystanie ze sklepu Android Market

Twórz aplikacje na jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się platform!

Dodaj do koszyka Android 2. Tworzenie aplikacji

Spis treści

Android 2. Tworzenie aplikacji -- spis treści

O autorach (13)

Informacje o recenzencie technicznym (15)

Podziękowania (16)

Przedmowa (17)

Rozdział 1. Wprowadzenie do platformy obliczeniowej Android (19)

  • Nowa platforma dla nowego typu komputera osobistego (20)
  • Historia Androida (21)
  • Zapoznanie ze Å›rodowiskiem Dalvik VM (23)
  • Porównanie platform Android oraz Java ME (25)
  • Stos programowy Androida (27)
  • Projektowanie aplikacji dla użytkownika ostatecznego za pomocÄ… zestawu Android SDK (29)
    • Emulator Androida (29)
    • Interfejs użytkownika na platformie Android (30)
    • Podstawowe skÅ‚adniki Androida (31)
    • Zaawansowane koncepcje interfejsu użytkownika (32)
    • SkÅ‚adniki usÅ‚ug w Androidzie (34)
    • SkÅ‚adniki multimediów oraz telefonii w Androidzie (34)
    • Pakiety Java w Androidzie (36)
  • Wykorzystanie zalet kodu źródÅ‚owego Androida (39)
  • Podsumowanie (41)

Rozdział 2. Pierwsze koty za płoty (43)

  • Konfigurowanie Å›rodowiska (43)
    • Pobieranie zestawu JDK 6 (44)
    • Pobieranie Å›rodowiska Eclipse 3.5 (44)
    • Pobieranie zestawu Android SDK (45)
    • Instalowanie narzÄ™dzi ADT (46)
  • Przedstawienie podstawowych skÅ‚adników (48)
    • Widok (49)
    • Aktywność (49)
    • Intencja (49)
    • Dostawca treÅ›ci (49)
    • UsÅ‚uga (49)
    • AndroidManifest.xml (50)
    • UrzÄ…dzenia AVD (50)
  • Witaj Åšwiecie! (50)
  • Wirtualne urzÄ…dzenia AVD (54)
  • Poznanie struktury aplikacji Androida (57)
  • Analiza aplikacji Notepad (59)
    • Wczytanie oraz uruchomienie aplikacji Notepad (59)
    • RozÅ‚ożenie kodu na czynniki pierwsze (61)
  • Badanie cyklu życia aplikacji (68)
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów w aplikacji (71)
  • Podsumowanie (72)

Rozdział 3. Korzystanie z zasobów, dostawców treści i intencji (73)

  • Zasoby (74)
    • Zasoby typu String (75)
    • Zasoby typu Layout (76)
    • SkÅ‚adnia odniesienia do zasobu (78)
    • Definiowanie wÅ‚asnych identyfikatorów zasobów do późniejszego użytku (79)
    • Skompilowane oraz nieskompilowane zasoby Androida (80)
    • Rodzaje głównych zasobów w Androidzie (81)
    • Praca na wÅ‚asnych plikach zasobów XML (89)
    • Praca na nieskompresowanych zasobach (90)
    • Praca z dodatkowymi plikami (91)
    • PrzeglÄ…d struktury katalogów mieszczÄ…cych zasoby (91)
  • Dostawcy treÅ›ci (92)
    • Analiza wbudowanych dostawców Androida (93)
    • Analiza baz danych na emulatorze oraz dostÄ™pnych urzÄ…dzeniach (93)
    • Architektura dostawców treÅ›ci (98)
    • Implementowanie dostawców treÅ›ci (111)
  • Intencje (122)
    • Intencje dostÄ™pne w Androidzie (123)
    • Intencje a identyfikatory danych URI (125)
    • DziaÅ‚ania ogólne (126)
    • Korzystanie z dodatkowych informacji (127)
    • Stosowanie skÅ‚adników do bezpoÅ›redniego przywoÅ‚ywania aktywnoÅ›ci (129)
    • Najlepsze rozwiÄ…zanie dla projektantów skÅ‚adników (130)
    • Kategorie intencji (130)
    • ReguÅ‚y przydzielania intencji do ich skÅ‚adników (132)
    • DziaÅ‚anie ACTION_PICK (133)
    • DziaÅ‚anie ACTION_GET_CONTENT (135)
  • Przydatne odnoÅ›niki (136)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 4. Budowanie interfejsów użytkownika oraz używanie kontrolek (139)

  • Projektowanie interfejsów UI w Androidzie (139)
  • Standardowe kontrolki Androida (145)
    • Kontrolki tekstu (145)
    • Kontrolki przycisków (149)
    • Kontrolki listy (155)
    • Kontrolki siatki (159)
    • Kontrolki daty i czasu (160)
  • Inne interesujÄ…ce kontrolki w Androidzie (162)
    • Kontrolka MapView (162)
    • Kontrolka Gallery (163)
    • Kontrolka Spinner (163)
  • Menedżery ukÅ‚adu graficznego (164)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego LinearLayout (164)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego TableLayout (167)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego RelativeLayout (171)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego FrameLayout (173)
    • Dostosowanie ukÅ‚adu graficznego do konfiguracji różnych urzÄ…dzeÅ„ (175)
  • DziaÅ‚anie adapterów (177)
    • Zapoznanie z klasÄ… SimpleCursorAdapter (178)
    • Zapoznanie z klasÄ… ArrayAdapter (178)
    • Tworzenie niestandardowych adapterów (179)
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów i optymalizacja ukÅ‚adów graficznych za pomocÄ… narzÄ™dzia Hierarchy Viewer (180)
  • Podsumowanie (182)

Rozdział 5. Praca z menu i oknami dialogowymi (183)

  • Menu w Androidzie (183)
    • Tworzenie menu (185)
    • Praca z grupami menu (186)
    • Odpowiedź na wybór elementów menu (187)
    • Utworzenie Å›rodowiska testowego do sprawdzania menu (189)
  • Praca z innymi rodzajami menu (195)
    • Rozszerzone menu (195)
    • Praca z menu w postaci ikon (195)
    • Praca z podmenu (196)
    • Zabezpieczanie menu systemowych (197)
    • Praca z menu kontekstowymi (197)
    • Praca z menu alternatywnymi (200)
    • Praca z menu w odpowiedzi na zmianÄ™ danych (204)
  • Wczytywanie menu poprzez pliki XML (204)
    • Tworzenie odpowiedzi dla elementów menu opartych na pliku XML (206)
    • Krótkie wprowadzenie do dodatkowych znaczników menu w pliku XML (207)
  • Korzystanie z okien dialogowych w Androidzie (208)
    • Projektowanie alertów (209)
    • Projektowanie okna dialogowego zachÄ™ty (211)
    • Natura okien dialogowych w Androidzie (215)
    • Przeprojektowanie okna dialogowego zachÄ™ty (216)
  • Praca z zarzÄ…dzanymi oknami dialogowymi (217)
    • Protokół zarzÄ…dzanych okien dialogowych (217)
    • PrzeksztaÅ‚cenie niezarzÄ…dzanego okna dialogowego w zarzÄ…dzane okno dialogowe (218)
    • Uproszczenie protokoÅ‚u zarzÄ…dzanych okien dialogowych (219)
  • Podsumowanie (227)

Rozdział 6. Prezentacja animacji dwuwymiarowej (229)

  • Animacja poklatkowa (230)
    • Zaplanowanie animacji poklatkowej (230)
    • Utworzenie aktywnoÅ›ci (231)
    • Dodawanie animacji do aktywnoÅ›ci (233)
  • Animacja ukÅ‚adu graficznego (236)
    • Podstawowe typy animacji przejść (236)
    • Zaplanowanie Å›rodowiska testowego animacji ukÅ‚adu graficznego (237)
    • Utworzenie aktywnoÅ›ci oraz widoku ListView (238)
    • Animowanie widoku ListView (240)
    • Stosowanie interpolatorów (244)
  • Animacja widoku (245)
    • Animacja widoku (246)
    • Dodawanie animacji (248)
    • Zastosowanie klasy Camera do wprowadzenia postrzegania przestrzeni w obrazie dwuwymiarowym (251)
    • Analiza interfejsu AnimationListener (252)
    • Kilka uwag na temat macierzy transformacji (253)
  • Podsumowanie (254)

Rozdział 7. Analiza usług zabezpieczeń i usług opartych na położeniu geograficznym (255)

  • Model zabezpieczeÅ„ w Androidzie (255)
    • PrzeglÄ…d pojęć dotyczÄ…cych zabezpieczeÅ„ (256)
    • Podpisywanie wdrażanych aplikacji (256)
  • Przeprowadzanie testów zabezpieczeÅ„ Å›rodowiska wykonawczego (261)
    • Zabezpieczenia na krawÄ™dziach procesu (261)
    • Deklarowanie oraz stosowanie uprawnieÅ„ (262)
    • Stosowanie uprawnieÅ„ niestandardowych (264)
    • Stosowanie uprawnieÅ„ identyfikatorów URI (270)
  • Praca z usÅ‚ugami opartymi na poÅ‚ożeniu geograficznym (270)
    • Pakiet mapowania (271)
    • Pakiet poÅ‚ożenia geograficznego (282)
  • Podsumowanie (299)

Rozdział 8. Tworzenie i użytkowanie usług (301)

  • Użytkowanie usÅ‚ug HTTP (301)
    • Wykorzystanie moduÅ‚u HttpClient do żądaÅ„ wywoÅ‚ania GET (302)
    • Wykorzystanie moduÅ‚u HttpClient do żądaÅ„ wywoÅ‚ania POST (303)
    • Zajmowanie siÄ™ wyjÄ…tkami (307)
    • Kwestia problemów z wielowÄ…tkowoÅ›ciÄ… (309)
  • NawiÄ…zywanie komunikacji miÄ™dzyprocesowej (313)
    • Utworzenie prostej usÅ‚ugi (313)
    • UsÅ‚ugi w Androidzie (314)
    • UsÅ‚ugi lokalne (316)
    • UsÅ‚ugi AIDL (319)
    • Definiowanie interfejsu usÅ‚ugi w jÄ™zyku AIDL (320)
    • Implementowanie interfejsu AIDL (323)
    • WywoÅ‚ywanie usÅ‚ugi z poziomu aplikacji klienckiej (324)
    • Przekazywanie zÅ‚ożonych typów danych usÅ‚ugom (328)
  • Podsumowanie (338)

Rozdział 9. Używanie szkieletu multimedialnego i interfejsów API telefonii (339)

  • Stosowanie interfejsów API multimediów (339)
    • Odtwarzanie źródeÅ‚ dźwiÄ™kowych (343)
    • Metoda setDataSource (347)
    • Odtwarzanie plików wideo (348)
    • OsobliwoÅ›ci klasy MediaPlayer (350)
    • Analiza procesu rejestracji dźwiÄ™ku (351)
    • Analiza procesu rejestracji wideo (355)
    • Analiza klasy MediaStore (360)
    • Dodawanie plików do magazynu multimediów (364)
  • Stosowanie interfejsów API telefonii (366)
    • Praca z wiadomoÅ›ciami SMS (367)
    • Praca z menedżerem telefonii (373)
  • Podsumowanie (375)

Rozdział 10. Programowanie grafiki trójwymiarowej za pomocą biblioteki OpenGL (377)

  • Historia i podstawy biblioteki OpenGL (378)
    • OpenGL ES (379)
    • Åšrodowisko OpenGL ES a Java ME (380)
    • M3G: inny standard grafiki trójwymiarowej Å›rodowiska Java (381)
  • Podstawy struktury OpenGL (381)
    • Podstawy rysowania za pomocÄ… biblioteki OpenGL (382)
    • Kamera i współrzÄ™dne (387)
  • Tworzenie interfejsu pomiÄ™dzy standardem OpenGL ES a Androidem (391)
    • Stosowanie klasy GLSurfaceView i klas pokrewnych (392)
    • Proste Å›rodowisko testowe rysujÄ…ce trójkÄ…t (394)
    • Zmiana ustawieÅ„ kamery (398)
    • Wykorzystanie indeksów do dodania kolejnego trójkÄ…ta (399)
    • Animowanie prostego trójkÄ…ta w bibliotece OpenGL (400)
  • Stawianie czoÅ‚a bibliotece OpenGL: ksztaÅ‚ty i tekstury (404)
    • Prosta sztuczka z menu, przydatna dla aplikacji demonstracyjnych (404)
    • Rysowanie prostokÄ…ta (409)
    • Praca z ksztaÅ‚tami (410)
    • Renderowanie kwadratu za pomocÄ… obiektu RegularPolygon (419)
    • Praca z teksturami (423)
    • Rysowanie wielu figur geometrycznych (429)
  • Zasoby Å›rodowiska OpenGL (432)
  • Podsumowanie (433)

Rozdział 11. Zarządzanie preferencjami i ich organizacja (435)

  • Badanie struktury preferencji (435)
    • Klasa ListPreference (436)
    • Manipulowanie preferencjami w sposób programowy (443)
    • Widok CheckBoxPreference (444)
    • Widok EditTextPreference (446)
    • Widok RingtonePreference (447)
  • Organizowanie preferencji (449)
  • Podsumowanie (452)

Rozdział 12. Badanie aktywnych folderów (453)

  • Badanie aktywnych folderów (453)
    • W jaki sposób użytkownik odbiera aktywne foldery (454)
    • Tworzenie aktywnego folderu (459)
  • Podsumowanie (470)

Rozdział 13. Widgety ekranu początkowego (471)

  • Architektura widgetów ekranu poczÄ…tkowego (472)
    • Czym sÄ… widgety ekranu poczÄ…tkowego? (472)
    • Wrażenia użytkownika podczas korzystania z widgetów ekranu poczÄ…tkowego (473)
    • Cykl życia widgetu (475)
  • PrzykÅ‚adowy widget (481)
    • Definiowanie dostawcy widgetu (482)
    • Definiowanie rozmiaru widgetu (484)
    • Pliki zwiÄ…zane z ukÅ‚adem graficznym widgetu (484)
    • Implementacja dostawcy widgetu (486)
    • Implementacja modeli widgetów (489)
    • Implementacja aktywnoÅ›ci konfiguracji widgetu (496)
  • Ograniczenia i rozszerzenia widgetów (500)
  • Zasoby (501)
  • Podsumowanie (501)

Rozdział 14. Wyszukiwanie w Androidzie (503)

  • Wrażenia z wyszukiwania w Androidzie (504)
    • Badanie procesu przeszukiwania globalnego w Androidzie (504)
    • WÅ‚Ä…czanie dostawców propozycji do procesu wyszukiwania globalnego (508)
    • Interakcja pomiÄ™dzy polem QSB a dostawcÄ… propozycji (511)
  • Interakcja aktywnoÅ›ci z klawiszem wyszukiwania (513)
    • Zachowanie klawisza wyszukiwania w obecnoÅ›ci standardowej aktywnoÅ›ci (514)
    • Zachowanie aktywnoÅ›ci wyÅ‚Ä…czajÄ…cej wyszukiwanie (520)
    • WywoÅ‚ywanie wyszukiwania za pomocÄ… menu (521)
    • Wyszukiwanie lokalne i pokrewne aktywnoÅ›ci (524)
    • Uruchomienie funkcji type-to-search (529)
  • Implementacja prostego dostawcy propozycji (530)
    • Planowanie prostego dostawcy propozycji (531)
    • Pliki implementacji prostego dostawcy propozycji (531)
    • Implementacja klasy SimpleSuggestionProvider (532)
    • Aktywność wyszukiwania dostÄ™pna w prostym dostawcy propozycji (535)
    • Aktywność wywoÅ‚ania wyszukiwania (539)
    • Wrażenia użytkownika podczas korzystania z prostego dostawcy propozycji (540)
  • Implementacja niestandardowego dostawcy propozycji (544)
    • Planowanie niestandardowego dostawcy propozycji (545)
    • Pliki wymagane do implementacji projektu SuggestURLProvider (545)
    • Implementacja klasy SuggestUrlProvider (546)
    • Implementacja aktywnoÅ›ci wyszukiwania dla niestandardowego dostawcy propozycji (554)
    • Plik manifest niestandardowego dostawcy propozycji (560)
    • Wrażenia użytkownika podczas korzystania z niestandardowych propozycji (561)
  • Zastosowanie klawiszy dziaÅ‚ania i danych wyszukiwania specyficznych dla aplikacji (565)
    • Wykorzystanie klawiszy dziaÅ‚ania w procesie wyszukiwania (565)
    • Praca ze specyficznym dla aplikacji kontekstem wyszukiwania (568)
  • Zasoby (570)
  • Podsumowanie (570)

Rozdział 15. Analiza interfejsów przetwarzania tekstu na mowę oraz tłumaczenia (573)

  • Podstawy technologii przetwarzania tekstu na mowÄ™ w Androidzie (573)
  • Używanie wyrażeÅ„ do Å›ledzenia toku wypowiedzi (578)
  • Zastosowanie plików dźwiÄ™kowych do przetwarzania tekstu na mowÄ™ (579)
  • Zaawansowane funkcje silnika TTS (586)
    • Konfiguracja strumieni audio (586)
    • Stosowanie ikon akustycznych (587)
    • Odtwarzanie ciszy (587)
    • Używanie metod jÄ™zykowych (588)
  • TÅ‚umaczenie tekstu na inny jÄ™zyk (589)
  • Podsumowanie (599)

Rozdział 16. Ekrany dotykowe (601)

  • Klasa MotionEvents (601)
    • Stosowanie klasy VelocityTracker (613)
    • Analiza funkcji przeciÄ…gania (615)
  • Wielodotykowość (618)
  • ObsÅ‚uga map za pomocÄ… dotyku (625)
  • Gesty (628)
  • Podsumowanie (635)

Rozdział 17. Korzystanie ze sklepu Android Market (637)

  • Jak zostać wydawcÄ… (638)
    • PostÄ™powanie zgodnie z zasadami (638)
    • Konsola programisty (640)
  • Przygotowanie aplikacji do sprzedaży (641)
    • Testowanie kompatybilnoÅ›ci wobec różnych urzÄ…dzeÅ„ (641)
    • ObsÅ‚uga różnych rozmiarów ekranu (642)
    • Przygotowanie pliku AndroidManifest.xml do umieszczenia w sklepie Android Market (642)
    • Lokalizacja aplikacji (643)
    • Przygotowanie ikony aplikacji (644)
    • Problemy z pÅ‚atnymi aplikacjami (644)
    • Kierowanie użytkowników z powrotem do sklepu (645)
    • Przygotowanie pliku .apk do wysÅ‚ania (645)
  • WysyÅ‚anie aplikacji (645)
  • Wrażenia użytkownika korzystajÄ…cego ze sklepu Android Market (648)
  • Podsumowanie (650)

Rozdział 18. Perspektywy i zasoby (651)

  • Obecny stan Androida (651)
    • Producenci urzÄ…dzeÅ„ mobilnych bazujÄ…cych na systemie Android (652)
    • Sklepy z aplikacjami na system Android (653)
  • Perspektywy Androida (655)
    • Krótkie podsumowanie mobilnych systemów operacyjnych (655)
    • Porównanie Androida z innymi systemami operacyjnymi (657)
    • ObsÅ‚uga technologii HTML 5 i co z niej wynika (658)
  • Zasoby zwiÄ…zane z systemem Android (659)
    • Podstawowe zasoby dotyczÄ…ce systemu Android (659)
    • Zasoby zwiÄ…zane z aktualnoÅ›ciami ze Å›wiata Androida (660)
  • Podsumowanie (661)

Skorowidz (663)

Dodaj do koszyka Android 2. Tworzenie aplikacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.