reklama - zainteresowany?

Almanach fotografii. Wydanie X - Helion

Almanach fotografii. Wydanie X
Autor: Barbara London, John Upton, Jim Stone
Tytuł oryginału: Photography (10th Edition)
TÅ‚umaczenie: Marcin Machnik
ISBN: 978-83-246-2778-3
stron: 416, Format: 260x273, okładka: miękka
Data wydania: 2011-05-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 119,00 zł

Dodaj do koszyka Almanach fotografii. Wydanie X

Tagi: Techniki fotografowania

Myśl o zdjęciu zawsze przed jego zrobieniem i potem. Nigdy w trakcie. Sekretem jest czas. Nie musisz działać szybko. Fotografowany model musi zapomnieć o tobie, a gdy już to się stanie, musisz działać bardzo szybko.
Henri Cartier-Bresson
Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym, na co patrzysz, nigdy nie uda Ci się sprawić, aby ludzie patrząc na Twoje zdjęcia, cokolwiek odczuwali.
Don McCullin

Fotografia jest pasjÄ…, sztukÄ… i rzemiosÅ‚em. Czasem staje siÄ™ obsesjÄ…, która szukajÄ…c twórczego ujÅ›cia, zmienia zwyczajne zdjÄ™cia w prawdziwe dzieÅ‚a sztuki. Ta książka powstaÅ‚a po to, by zwiÄ™kszyć TwojÄ… wrażliwość wizualnÄ…, nadać Twojemu warsztatowi niezbÄ™dny szlif i pokazać Ci możliwoÅ›ci, jakie stojÄ… przed gÅ‚odnym wiedzy pasjonatem, takim jak Ty.

To prawdziwa biblia w dziedzinie fotografii. Pozwoli Ci ona udoskonalić umiejÄ™tnoÅ›ci, a przede wszystkim bÄ™dzie stanowiÅ‚a źródÅ‚o niewyczerpanych inspiracji. Niezależnie od tego, co chcesz fotografować, ta książka nauczy CiÄ™ wszystkiego, co niezbÄ™dne, żeby skutecznie i pewnie poruszać siÄ™ po Å›wiecie nieruchomych obrazów. To idealny przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych i idealne źródÅ‚o informacji dla zaawansowanych fotografów.

Znajdziesz tu wiadomoÅ›ci na temat konwencjonalnej fotografii analogowej i tej nowszej, cyfrowej. Setki zdjęć wykonanych przez najlepszych Å›wiatowych fotografów pozwolÄ… Ci zrozumieć, jak w swojej pracy z aparatem wykorzystywać różnego typu pomysÅ‚y techniczne.

Nowy, doskonały świat w Twoim obiektywie

  • Aparaty cyfrowe i analogowe: obiektywy, matryce i filmy, naÅ›wietlanie, wywoÅ‚ywanie i uzyskiwanie zdjęć z czarno-biaÅ‚ych klisz oraz teoria koloru i jej wykorzystanie w praktyce.
  • Cyfrowa ciemnia: obrabianie i drukowanie zdjęć, tworzenie systemu pozwalajÄ…cego na ich bezpieczne przechowywanie i Å‚atwe wyszukiwanie.
  • Fotografie wspóÅ‚czesne i historyczne: pomoc w osiÄ…gniÄ™ciu technicznej i artystycznej doskonaÅ‚oÅ›ci.
  • OglÄ…danie fotografii: kompozycja, tonalność, ostrość i inne elementy wizualne, których poznanie sprawi, że bÄ™dziesz robić lepsze zdjÄ™cia oraz oglÄ…dać prace innych okiem wytrawnego konesera.
  • Historia: poznaj historiÄ™ fotografii, dziÄ™ki czemu bÄ™dziesz w stanie umieÅ›cić wspóÅ‚czesne prace — w tym wÅ‚asne — w kontekÅ›cie historycznym.
  • Ilustrowany dodatek: różne problemy techniczne, ich przyczyny oraz sposoby zapobiegania.

Książkę poleca redakcja Digital Foto Video:


Dodaj do koszyka Almanach fotografii. Wydanie X

 

Osoby które kupowały "Almanach fotografii. Wydanie X", wybierały także:

  • OÅ›wietlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjÄ™cia krok po kroku
  • ÅšwiatÅ‚o w fotografii. Warsztaty ze Scottem Kelby. Kurs video
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe spojrzenie Scotta Kelby'ego
  • Fotografia cyfrowa. 100 najlepszych sztuczek i trików. Wydanie III

Dodaj do koszyka Almanach fotografii. Wydanie X

Spis treści

Almanach fotografii. Wydanie X -- spis treści

Wstęp (8)

1. PoczÄ…tek (11)

  • Aparat fotograficzny (12)
  • Przygotowanie aparatu (13)
  • Ostrość i parametry ekspozycji (14)
  • Pierwsze zdjÄ™cie (16)
  • Co bÄ™dziesz fotografowaÅ‚? (17)
    • Kilka wskazówek, które pomogÄ… Ci zacząć (17)
    • Fotografowanie ludzi (18)
    • Fotografowanie miejsc (20)

2. Aparat (23)

  • Podstawowe parametry fotografowania (24)
  • Migawka (26)
    • Migawka a Å›wiatÅ‚o (26)
    • Migawka a ruch (28)
    • Wrażenie ruchu na fotografii (30)
  • PrzysÅ‚ona (32)
    • PrzysÅ‚ona a Å›wiatÅ‚o (32)
    • PrzysÅ‚ona a gÅ‚Ä™bia ostroÅ›ci (34)
  • Kombinacje ustawieÅ„ przysÅ‚ony i migawki (36)
  • Wybór aparatu (38)
  • Stabilizowanie aparatu (41)
  • Fotograf w pracy: Fotoreporter James Nachtwey (42)

3. Obiektywy (45)

  • Od maÅ‚ego otworu do obiektywu (46)
  • Ogniskowa obiektywu (48)
    • Standardowa ogniskowa (50)
    • DÅ‚uga ogniskowa (52)
    • Krótka ogniskowa (54)
    • Obiektywy z zoomem (56)
  • Obiektywy do zastosowaÅ„ specjalnych (57)
  • Ustawianie ostroÅ›ci (58)
    • RÄ™czne ostrzenie (58)
    • Autofokus (60)
  • Ostrzenie a gÅ‚Ä™bia ostroÅ›ci (62)
    • Regulowanie gÅ‚Ä™bi ostroÅ›ci (64)
    • Ostrzenie strefowe (66)
    • Ostrzenie na odlegÅ‚ość hiperfokalnÄ… (67)
  • Perspektywa (68)
  • Wskazówki dla kupujÄ…cego obiektyw (70)
  • Wykorzystaj w peÅ‚ni swój aparat i obiektyw (71)
  • Fotograf w pracy: Fotoreporterka dokumentalna Mary Ellen Mark (72)

4. Ekspozycja, matryca i film (75)

  • Podstawowe dane o ekspozycji (76)
    • Ekspozycje równoważne (76)
    • Jak dziaÅ‚a Å›wiatÅ‚omierz (77)
    • Wbudowany Å›wiatÅ‚omierz (78)
    • Automatyczne ustawianie ekspozycji (79)
  • Jak mierzyć Å›wiatÅ‚o (80)
    • UÅ›redniony pomiar scen o równomiernym naÅ›wietleniu (80)
    • Korzystanie z różnych Å›wiatÅ‚omierzy (81)
    • Pomiar scen o wysokim kontraÅ›cie (82)
    • Ekspozycja na konkretne tony i bracketing (84)
    • Sceny trudne do zmierzenia (85)
  • ÅšwiatÅ‚oczuÅ‚ość (86)
    • Srebro i piksele (86)
  • Rodzaje filmów i ich zastosowanie (87)
  • Zakres swobody ekspozycji i rozpiÄ™tość tonalna (88)
    • Jak bardzo ekspozycje mogÄ… siÄ™ różnić? (88)
  • CzuÅ‚ość filmu i matrycy (90)
    • CzuÅ‚ość i ISO (90)
    • Ziarno i szum cyfrowy (91)
  • Filtry (92)
    • Filtry polaryzacyjne (94)
  • Poza Å›wiatÅ‚em widzialnym (95)
    • Fotografia w podczerwieni (95)
  • PrawidÅ‚owe naÅ›wietlanie (96)
  • Fotograf w pracy: Fotograf reklamowy Clint Clemens (98)

5. Wywoływanie negatywu (101)

  • Jak wywoÅ‚ać czarno-biaÅ‚y film (102)
    • Czego bÄ™dziesz potrzebowaÅ‚ (102)
    • Jak przygotować roztwory i z nich korzystać (103)
    • Zasady bezpieczeÅ„stwa z odczynnikami (104)
  • WywoÅ‚ywanie czarno-biaÅ‚ego filmu krok po kroku (106)
  • WpÅ‚yw sposobu wywoÅ‚ywania filmu na zdjÄ™cia (112)
  • Ekspozycja i wywoÅ‚ywanie: niedoÅ›wietlone, normalne i przeÅ›wietlone negatywy (114)

6. Odbitki w ciemni (117)

  • Czarno-biaÅ‚e odbitki (118)
    • Czego bÄ™dziesz potrzebowaÅ‚ (118)
    • PowiÄ™kszalnik (120)
    • Rodzaje papierów fotograficznych (122)
  • WywoÅ‚anie czarno-biaÅ‚ej odbitki krok po kroku (124)
    • Kopia stykowa: caÅ‚a rolka na raz (124)
    • Ustawianie powiÄ™kszenia (126)
    • Pasek testowy dla odbitki (128)
    • Odbitka próbna - a nastÄ™pnie ta wÅ‚aÅ›ciwa (129)
    • WywoÅ‚anie czarno-biaÅ‚ej odbitki (130)
  • Ocena gÄ™stoÅ›ci i kontrastu odbitki (134)
  • Regulowanie kontrastu (136)
    • Papier o staÅ‚ej lub zmiennej gradacji (136)
  • RozjaÅ›nianie i Å›ciemnianie (138)
  • Kadrowanie (140)
  • WywoÅ‚ywanie archiwizacyjne dla maksymalnej trwaÅ‚oÅ›ci (141)
  • Podbarwienie i inne efekty tonowania zdjęć (142)

7. Barwa (145)

  • Barwy: Å‚Ä…czenie addytywne i subtraktywne (146)
  • Fotografia barwna: trzy warstwy obrazu (147)
  • Cechy barw (148)
  • Balans kolorów (150)
    • Zmiany barw o różnych porach dnia (150)
    • Zabarwienie (152)
    • Temperatura barw (153)
    • Filtry do korekty barw w fotografii analogowej (154)
  • WywoÅ‚anie kolorowej odbitki z negatywu (156)
    • Czego bÄ™dziesz potrzebowaÅ‚ (156)
    • Odbitka testowa (157)
    • Ocena balansu kolorów na odbitce uzyskanej z negatywu (158)
  • Fotograf w pracy: Sport z innego punktu widzenia - Walter Iooss, Jr. (160)

8. Organizowanie cyfrowej ciemni (163)

  • SprzÄ™t i oprogramowanie (164)
    • Ogólny przeglÄ…d (164)
    • Rejestrowanie szczegóÅ‚ów: rozdzielczość i gÅ‚Ä™bia bitowa (165)
  • Fotografie to pliki (166)
    • Formaty plików (166)
  • ZarzÄ…dzanie barwÄ… (168)
  • KanaÅ‚y (170)
    • Kolorowe czy czarno-biaÅ‚e? (170)
  • Histogram (172)
    • Anatomia zdjÄ™cia cyfrowego (172)
    • Trzy histogramy kolorów (173)
  • Importowanie zdjęć (174)
    • Przegrywanie z aparatu lub skanowanie (174)
    • Jak wykonać skan (175)
  • System pracy (176)
  • Wielozadaniowe programy do edycji zdjęć (177)
  • Fotograf w pracy: Cyfrowe opowieÅ›ci Pedro Meyera (178)

9. Edytowanie zdjęć (181)

  • WstÄ™p do obróbki cyfrowej (182)
    • Wybór oprogramowania (182)
    • PrzestrzeÅ„ robocza i narzÄ™dzia (183)
  • System pracy podczas edycji zdjÄ™cia (184)
    • Proces edycji krok po kroku (184)
  • Regulacja barw i jasnoÅ›ci (186)
    • Różne podejÅ›cia (186)
    • Poziomy (187)
    • Krzywe (188)
  • Poprawianie caÅ‚oÅ›ci lub części obrazu (190)
    • NarzÄ™dzia do zaznaczania (190)
    • Warstwy (191)
  • Inne narzÄ™dzia edycyjne (192)
    • Wysoka rozpiÄ™tość tonalna (HDR) (192)
    • Filtry efektów specjalnych (193)
    • Wyostrzanie (194)
    • Retuszowanie (195)
  • Fotomontaż (196)
  • Fotograf w pracy: RetouchShoppe - Scalese i Villarreal (198)

10. Drukowanie (201)

  • Drukarki i drukowanie (202)
    • Wybór drukarki (202)
    • Sterowniki i RIP (203)
    • Profile i "wydruk próbny" na ekranie (próba kolorów) (204)
    • Rodzaje papieru i tuszów (205)
  • Inne opcje wydruku (206)
    • Fotografie panoramiczne (206)
    • Drukowanie w czerni i bieli (208)
  • Prezentacja zdjęć (210)
    • Internet - galeria i źródÅ‚o informacji (210)
  • Etyka: jak daleko możesz siÄ™ posunąć? (211)

11. Organizowanie pracy i przechowywanie zdjęć (213)

  • Przechowywanie zdjęć (214)
    • Rozmiar ma znaczenie (214)
  • Metadane: informacje o plikach (215)
  • Programy do katalogowania (216)
  • Archiwizowanie zdjęć cyfrowych (217)
  • Archiwizowanie filmów, odbitek i wydruków (218)

12. Wykańczanie i eksponowanie zdjęć (221)

  • Usuwanie drobnych skaz za pomocÄ… korekty punktowej (222)
  • Oprawianie zdjęć (223)
    • Czego bÄ™dziesz potrzebowaÅ‚ (223)
    • Klejenie na ciepÅ‚o (224)
    • Wycinanie passe-partout (226)
    • Oprawianie i szklenie (227)

13. Światło (229)

  • Kierunek padania Å›wiatÅ‚a (230)
  • StopieÅ„ rozproszenia: od ostrego do miÄ™kkiego Å›wiatÅ‚a (232)
  • ÅšwiatÅ‚o zastane - plener (234)
  • ÅšwiatÅ‚o zastane - wnÄ™trza (235)
  • Sztuczne oÅ›wietlenie (236)
    • Lampy i sprzÄ™t oÅ›wietleniowy (236)
    • Cechy sztucznego oÅ›wietlenia (237)
  • ÅšwiatÅ‚o gÅ‚ówne, czyli dominujÄ…ce (238)
  • ÅšwiatÅ‚o wypeÅ‚niajÄ…ce: rozjaÅ›nianie cieni (240)
  • W bÅ‚ysku flesza (242)
    • Rodzaje lamp bÅ‚yskowych i ich funkcje (243)
    • Podstawowe techniki posÅ‚ugiwania siÄ™ fleszem (244)
    • RÄ™czne ustawianie ekspozycji z bÅ‚yskiem (246)
    • Automatyczne ustawianie ekspozycji z bÅ‚yskiem (247)
    • BÅ‚ysk dopeÅ‚niajÄ…cy, czyli rozjaÅ›nienie cieni (248)
    • Regulowanie jasnoÅ›ci tÅ‚a (250)
  • Proste oÅ›wietlenie portretu (252)
  • OÅ›wietlanie portretu za pomocÄ… kilku lamp (254)
  • OÅ›wietlanie obiektów o bogatej teksturze (256)
  • OÅ›wietlanie bÅ‚yszczÄ…cych obiektów (257)
  • OÅ›wietlanie przejrzystych obiektów (258)
  • Stosowanie lampy bÅ‚yskowej (259)
  • Fotograf w pracy: Lois Greenfield i jej fotografie taÅ„ca (260)

14. Wykraczanie poza fotografiÄ™ (263)

  • Skalowanie (264)
    • Bardzo maÅ‚e i bardzo duże fotografie (264)
  • ZdjÄ™cia zwielokrotnione (266)
    • Im wiÄ™cej, tym lepiej (266)
  • Stworzone w celu sfotografowania (268)
  • Fotografia jako obiekt przestrzenny (270)
  • Korzystanie z projekcji (272)
  • Tworzenie książki (273)
  • Szlachetne techniki wywoÅ‚ywania zdjęć (274)
    • Cyjanotypia (274)
    • Platynotypia i palladotypia (275)
    • Guma arabska, czyli technika chromianowa (276)
    • Efekt Sabatiera: częściowo pozytyw, częściowo negatyw (277)
    • Fotogram: zdjÄ™cie bez aparatu (278)
  • Fotografia otworkowa (280)
  • Jak zrobić fotografiÄ™ makro (282)
    • Ekspozycja w zbliżeniach (283)
  • Techniki kopiowania (284)

15. Aparat wielkoformatowy (287)

  • WnÄ™trze aparatu wielkoformatowego (288)
  • Ruchy elementów aparatu wielkoformatowego (290)
    • Podnoszenie i obniżanie (290)
    • Przesuwanie (292)
    • PokÅ‚ony (294)
    • Obroty (296)
  • Kontrolowanie obrazu w aparacie wielkoformatowym (298)
    • Kontrolowanie pÅ‚aszczyzny ostroÅ›ci (299)
    • Kontrolowanie perspektywy (300)
  • Przydatne wyposażenie (302)
  • Od czego zacząć i co robić dalej (303)
  • ZakÅ‚adanie i wywoÅ‚ywanie bÅ‚ony ciÄ™tej (304)

16. System strefowy (307)

  • Skale systemu strefowego (308)
  • Korzystanie ze skali referencyjnej przy pomiarze Å›wiatÅ‚a (310)
    • Wybór strefy dla danego tonu i sprawdzanie, gdzie znajdÄ… siÄ™ inne tony (310)
  • Kontrolowanie kontrastu w trakcie wywoÅ‚ywania (312)
  • Podsumowanie (314)
    • Film w rolce i film barwny (315)

17. OglÄ…danie fotografii (317)

  • Podstawowe decyzje (318)
    • Zawartość (318)
    • Kadrowanie obiektu (320)
    • TÅ‚o (322)
  • Podstawy kompozycji (324)
    • Punkt i linia (324)
    • KsztaÅ‚t i wzór (326)
    • Akcent i równowaga (328)
  • Dodatkowe możliwoÅ›ci (330)
    • Kontrast ostroÅ›ci i rozmycia (330)
    • Kontrast Å›wiatÅ‚a i ciemnoÅ›ci (332)
    • Pozycjonowanie obiektu w kadrze (334)
    • Perspektywa i punkt widzenia (336)
  • Jak oglÄ…dać i omawiać fotografie (338)
  • Prezentacja prac w redakcjach, agencjach i innych tego typu miejscach (340)

18. Historia fotografii (343)

  • Wynalezienie fotografii (344)
  • Dagerotyp: "kreÅ›lenie na srebrnej pÅ‚ytce" (345)
  • Kalotyp: obraz na papierze (346)
  • Mokry kolodion: wyraźny i reprodukowalny (347)
  • Å»elatynowa emulsja i film w rolce: fotografia dla każdego (348)
  • Fotografia kolorowa (349)
  • Wczesne portrety (350)
  • Wczesna fotografia podróżnicza (352)
  • Wczesna fotografia wojenna (353)
  • Czas i ruch na pierwszych fotografiach (354)
  • Fotografia jako dokument (355)
  • Fotografia i zmiany spoÅ‚eczne (356)
  • Fotografia reporterska (358)
  • Fotografia jako sztuka w XIX wieku (362)
  • Piktorializm i secesja w fotografii (363)
  • BezpoÅ›rednie zdjÄ™cie z aparatu jako dzieÅ‚o sztuki (364)
  • Poszukiwanie nowej wizji (365)
  • Fotografia jako sztuka w latach pięćdziesiÄ…tych i sześćdziesiÄ…tych XX wieku (366)
  • Fotografia jako sztuka w latach siedemdziesiÄ…tych i osiemdziesiÄ…tych XX wieku (368)
  • Fotografia cyfrowa staje siÄ™ podstawowym noÅ›nikiem (370)
  • Galeria fotografii wspóÅ‚czesnej (372)
     
  • Popularne problemy (388)
  • SÅ‚owniczek (399)
  • Bibliografia (405)
  • Prawa autorskie (409)
  • Skorowidz (410)

Dodaj do koszyka Almanach fotografii. Wydanie X

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.