Agile Software Development. Gra zespołowa. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Agile Software Development: The Cooperative Game (2nd Edition) (The Agile Software Development Series)
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 978-83-246-1503-2
stron: 480, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2008-09-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Poznaj zasady doskonałej metodologii wytwarzania oprogramowania
- Jak dopasować metodologię Agile do specyfiki firmy?
- W jaki sposób powiązać Agile z innymi metodologiami?
- Jak wdrożyć Agile w całej strukturze firmy?
Produkcja oprogramowania wymaga nie tylko doskonałej znajomości technologii, ale także metodologii zarządzania projektem. Kluczowym elementem jest tu umiejętność błyskawicznego reagowania na zmiany, sytuacje kryzysowe i błędy. Istnieje wiele usystematyzowanych metodologii wytwarzania oprogramowania, które jednak rzadko sprawdzają się w przypadku małych zespołów projektowych lub projektów realizowanych w krótkim czasie. Dla takich projektów opracowano metodologię Agile. To "zwinne programowanie" zdobywa coraz więcej zwolenników i jest wdrażane w wielu przedsiębiorstwach.
Książka "Agile Software Development. Gra zespołowa" to omówienie metodologii Agile i inżynierii oprogramowania. Czytając ją, poznasz założenia zwinnego programowania i sposoby zarządzania projektem, zgodne z wytycznymi tej metodologii. Dowiesz się, jakie ograniczenia posiada Agile i jak sobie z nimi radzić. Przeczytasz o programowaniu ekstremalnym, adaptacji tej metodologii do potrzeb konkretnych zadań i unikaniu błędów przy wytwarzaniu oprogramowania.
- Zasady inżynierii oprogramowania
- Dobór zespołu projektowego
- Komunikacja wewnątrz zespołu projektowego
- Wybór odpowiedniej metodologii
- Programowanie ekstremalne
- ZarzÄ…dzanie zmianami
- Metodologie Crystal
Poznaj wydajne i efektywne zwinne programowanie!
Osoby które kupowały "Agile Software Development. Gra zespołowa. Wydanie II", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
- Doskona 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Czysty Agile. Powrót do podstaw 47,00 zł, (23,50 zł -50%)
Spis treści
Agile Software Development. Gra zespołowa. Wydanie II -- spis treści
Spis rysunków i tabel (9)
Spis opowiadań (15)
Przedmowa (19)
Przedmowa do drugiego wydania (29)
Rozdział 0. Niewiadome i niekomunikatywne (33)
- Problem z analizą doświadczenia (35)
- Niemożność komunikacji (39)
- Trzy poziomy słuchania (44)
- Co zatem będę robił jutro? (49)
Rozdział 0.1. Niewiadome i niekomunikatywne - ewolucja (51)
- Komunikacja i wspólne doświadczenia (53)
- Shu-ha-ri (54)
Rozdział 1. Gra zespołowa pomysłowości i komunikacji (57)
- Oprogramowanie i poezja (59)
- Oprogramowanie i gry (60)
- Drugie spojrzenie na grę zespołową (66)
- Co to oznacza dla mnie? (73)
Rozdział 1.1. Zespołowa gra pomysłowości i komunikacji - ewolucja (75)
- Gra bagienna (77)
- Współzawodnictwo we współpracy (78)
- Inne miejsca z grą zespołową (80)
- Raz jeszcze o inżynierii oprogramowania (80)
Rozdział 2. Pojedyncze osoby (93)
- Ci dziwni ludzie (95)
- Obchodzenie trybów porażki (99)
- Lepsze działanie w jednych aspektach niż w innych (107)
- Korzystanie z trybów sukcesu (118)
- Co powinienem zrobić jutro? (124)
Rozdział 2.1. Pojedyncze osoby - ewolucja (125)
- Równoważenie strategii (127)
Rozdział 3. Komunikacja i współpraca zespołów (131)
- Sposoby przepływu informacji (133)
- Zasklepianie luk komunikacyjnych (147)
- Zespoły jako społeczności (155)
- Zespoły jako ekosystemy (164)
- Co zatem będę robił jutro? (166)
Rozdział 3.1. Zespoły - ewolucja (167)
- Ponowne spojrzenie na prosty układ biura (169)
Rozdział 4. Metodologie (171)
- Ekosystem, który dostarcza oprogramowanie (173)
- Pojęcia metodologiczne (173)
- Zasady projektowania metodologii (198)
- XP od kuchni (221)
- Dlaczego w ogóle zajmować się metodologiami? (225)
- Co zatem będę robił jutro? (227)
Rozdział 4.1. Metodologie - ewolucja (229)
- Metodologie kontra strategie (231)
- Metodologie w całej organizacji (232)
- Procesy jako cykle (233)
- Opisanie metodologii prostszymi słowami (236)
Rozdział 5. Zwinność i adaptacja (239)
- Lekko, aczkolwiek wystarczajÄ…co (241)
- Zwinność (243)
- Dostosowywanie siÄ™ (250)
- Co zatem będę robił jutro? (260)
Rozdział 5.1. Zwinność i adaptacja - ewolucja (261)
- Sprostowanie błędnego zrozumienia przekazu (264)
- Ewolucja metodologii zwinnych (281)
- Nowe zagadnienia metodologii (293)
- PowracajÄ…ce pytania (309)
- Zwinność poza tworzeniem oprogramowania (329)
Rozdział 6. Metodologie Crystal (353)
- Kształt rodziny Crystal (355)
- Crystal Clear (358)
- Crystal Orange (360)
- Crystal Orange Web (362)
- Co zatem będę robił jutro? (366)
Rozdział 6.1. Metodologie Crystal - ewolucja (367)
- Genetyczny kod Crystal (369)
- Crystal Clear (374)
- RozciÄ…ganie Crystal Clear do Yellow (376)
Dodatek A: Manifest zwinnego wytwarzania oprogramowania (383)
- Agile Alliance (385)
- Manifest (386)
- Wspieranie wartości (388)
Dodatek A.1. Manifest zwinnego wytwarzania oprogramowania i "Deklaracja wzajemnej zależności" (395)
- Nowa odsłona manifestu zwinności (397)
- Deklaracja wzajemnej zależności (400)
Dodatek B: Naur, Ehn, Musashi (407)
- Peter Naur, "Programowanie jako budowanie teorii" (409)
- Pelle Ehn. Gry językowe Wittgensteina (419)
- Musashi (431)
Dodatek B.1. Naur, Ehn, Musashi - ewolucja (437)
- Naur (439)
- Ehn (439)
- Musashi (439)
Dodatek C: Słowo końcowe (441)
- Zwinne wytwarzanie oprogramowania (443)
- Biznes jako gra zespołowa (444)
- Przywództwo (444)
- Wszyscy (445)
Dodatek D: Bibliografia (447)
Skorowidz (461)