reklama - zainteresowany?

Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II - Helion

Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
Autor: Brian Wood
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2018 release)
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-4767-0
stron: 466, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2018-12-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 47,40 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-31,60 zł)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II

Tagi: CSS | Illustrator | Prezenty dla Niej

Adobe Illustrator CC jest flagową aplikacją Adobe służącą do tworzenia grafiki wektorowej. Illustrator to rozbudowane i złożone środowisko pracy, które umożliwia tworzenie logo, ikon, rysunków, typografii i ilustracji na potrzeby materiałów drukowanych, stron internetowych, aplikacji interaktywnych czy materiałów wideo. Stale rośnie liczba artystów i zawodowców, dla których Illustrator jest podstawowym narzędziem pracy. Wysoka złożoność oprogramowania oraz mnogość jego funkcji i narzędzi sprawia jednak, że początki pracy z tym świetnym narzędziem bywają trudne. Warto poświęcić nieco czasu i zacząć wykorzystywać najlepsze możliwości Adobe Illustratora!

Ta książka należy do serii Oficjalny podręcznik, którą uważa się za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Publikacja składa się z 15 starannie przygotowanych lekcji, których układ ułatwia rozpoczęcie pracy z oprogramowaniem. Książka będzie również nieocenioną pomocą dla osób chcących się zapoznać z nowościami w wersji Illustratora CC 2018. Wyjaśniono tu poszczególne funkcje programu, zaprezentowano szereg użytecznych wskazówek i mnóstwo przydatnych technik. Poszczególne ćwiczenia są omawiane w szczegółowy sposób, a ich wykonanie staje się łatwiejsze dzięki udostępnionym plikom z materiałami. W ten sposób książka umożliwia zarówno zdobycie solidnych podstaw, jak i opanowanie zaawansowanych funkcji oprogramowania.

W tym podręczniku między innymi:

  • Rozpoczęcie pracy z Illustratorem
  • Zasady i techniki edycji obrazu
  • Nowe narzędzia Illustratora, takie jak Puppet Warp czy biblioteki Creative Cloud
  • Korzystanie z efektów i stylów graficznych
  • Praca z tekstem i kolorami
  • Łączenie projektów Illustratora z innymi aplikacjami Adobe

Illustrator: prawdopodobnie najlepsze narzędzie dla grafika!

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II", wybierały także:

  • Zosta
  • LESS. Kurs video. Poziom pierwszy. Jak usprawnić pracę z CSS
  • CSS i SASS. Kurs video. Praktyczny projekt nowoczesnego dashboardu
  • CSS3. Kurs video. Poziom pierwszy. Nowoczesne i stylowe strony WWW
  • Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony  w oparciu o metodologię BEM

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II

Spis treści

Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II -- spis treści

Wprowadzenie (1)

  • Seria Oficjalny podręcznik (1)
  • Wymagania wstępne (1)
  • Instalowanie programu (2)
  • Fonty użyte w ćwiczeniach (2)
  • Pobieranie plików do ćwiczeń (2)
  • Przywracanie ustawień domyślnych (2)
    • Aby usunąć lub zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (3)
    • Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (4)
  • Dodatkowe źródła informacji (5)
  • Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (5)

Co nowego w programie Illustrator CC (wydanie 2018)? (6)

  • Nowy panel Properties (Właściwości) (6)
  • Narzędzie Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe) (7)
  • Usprawnienia w obsłudze obszarów roboczych (7)
  • Zmienne kroje pisma (7)
  • Usprawnienia dotyczące eksportowania (8)
  • Dodawanie i udostępnianie zasobów tekstowych za pomocą bibliotek Creative Cloud (8)
  • Inne ulepszenia (9)

Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator CC (wydanie 2018) (10)

  • Zaczynamy (12)
    • Tworzenie nowego dokumentu (12)
    • Rysowanie kształtu (13)
    • Edytowanie kształtów (14)
    • Stosowanie i edytowanie kolorów (15)
    • Edytowanie obrysów (16)
    • Praca z warstwami (16)
    • Przekształcanie ilustracji (17)
    • Tworzenie przejść (19)
    • Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (20)
    • Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (22)
    • Umieszczanie obrazu rastrowego w Illustratorze (23)
    • Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) (24)
    • Tworzenie i edytowanie gradientów (25)
    • Edycja tekstu (26)
    • Wyrównywanie ilustracji (29)
    • Zastosowanie pędzli (29)
    • Zastosowanie symboli (30)
    • Zastosowanie efektów (31)

1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej (32)

  • Wprowadzenie do programu Illustrator (34)
  • Uruchamianie programu Illustrator i otwieranie pliku (35)
  • Obsługa przestrzeni roboczej programu (36)
    • Obsługa panelu Tools (Narzędzia) (37)
    • Obsługa panelu Properties (Właściwości) (40)
    • Praca z panelami (42)
    • Dokowanie paneli (43)
    • Przełączanie przestrzeni roboczych (45)
    • Zapisywanie przestrzeni roboczej (46)
    • Obsługa menu paneli i menu kontekstowych (47)
  • Zmienianie widoku ilustracji (49)
    • Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (49)
    • Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (50)
    • Przewijanie dokumentu (52)
    • Oglądanie projektu (53)
  • Obsługa obszarów roboczych (55)
    • Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze) (57)
  • Rozmieszczanie dokumentów (58)
    • Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator (60)

2. Techniki zaznaczania ilustracji (62)

  • Zaczynamy (64)
  • Zaznaczanie obiektów (65)
    • Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (65)
    • Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (67)
    • Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (68)
    • Ukrywanie i blokowanie obiektów (70)
    • Zaznaczanie podobnych obiektów (71)
    • Zaznaczanie obiektów w trybie Outline (Kontur) (72)
  • Wyrównywanie obiektów (73)
    • Wyrównywanie obiektów względem siebie (73)
    • Wyrównywanie do obiektu kluczowego (74)
    • Wyrównywanie punktów węzłowych (74)
    • Rozmieszczanie obiektów (75)
    • Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (76)
  • Zastosowanie grup (78)
    • Grupowanie elementów (78)
    • Edytowanie grupy w trybie izolacji (79)
    • Tworzenie grupy zagnieżdżonej (80)
  • Rozmieszczanie obiektów (81)
    • Zmiana rozmieszczenia obiektów (81)
    • Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem (81)

3. Tworzenie ilustracji do pocztówki z wykorzystaniem kształtów (84)

  • Zaczynamy (86)
  • Tworzenie nowego dokumentu (86)
    • Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (88)
    • Rysowanie i edycja prostokątów (88)
    • Zaokrąglanie rogów (89)
    • Zastosowanie narzędzia Rounded Rectangle (Prostokąt zaokrąglony) (92)
    • Tworzenie i edytowanie elips (94)
    • Zmiana szerokości i wyrównania obrysów (95)
    • Tworzenie i edycja koła (96)
    • Tworzenie wieloboków (97)
    • Edytowanie wielokątów (98)
    • Tworzenie gwiazd (100)
    • Rysowanie linii (101)
  • Obsługa narzędzia Shaper (103)
    • Rysowanie kształtów narzędziem Shaper (103)
    • Wycinanie i łączenie kształtów za pomocą narzędzia Shaper (104)
  • Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Image Trace (Obrys obrazu) (106)
  • Tryby rysowania (108)
    • Zastosowanie trybu Draw Inside (Rysuj wewnątrz) (109)
    • Zastosowanie trybu Draw Behind (Rysuj z tyłu) (111)
    • Ostatnie poprawki (112)

4. Edycja oraz łączenie kształtów i ścieżek (114)

  • Zaczynamy (116)
  • Edytowanie ścieżek i kształtów (117)
    • Cięcie za pomocą narzędzia Scissors (Nożyczki) (117)
    • Łączenie ścieżek (119)
    • Cięcie narzędziem Knife (Nóż) (120)
    • Zamiana konturów na obiekty (123)
    • Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (124)
    • Tworzenie ścieżki złożonej (127)
  • Łączenie i edycja obiektów (129)
    • Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (129)
    • Łączenie obiektów za pomocą filtrów ścieżek (131)
    • Budowanie przyczepy (134)
    • Zmiana kształtu ścieżki (134)
  • Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość) (135)
    • Wykańczanie ilustracji (137)

5. Przekształcanie ilustracji (140)

  • Zaczynamy (142)
  • Zastosowanie obszarów roboczych (143)
    • Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (143)
    • Edytowanie obszarów roboczych (144)
    • Wyrównywanie obszarów roboczych (146)
    • Zmiana nazw obszarów roboczych (147)
    • Zmiana kolejności obszarów roboczych (148)
  • Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (149)
    • Tworzenie linii pomocniczych (150)
    • Edytowanie początku miarki (151)
  • Przekształcanie obiektów (153)
    • Zastosowanie obwiedni (153)
    • Rozmieszczanie obiektów za pomocą panelu Properties (Właściwości) (154)
    • Skalowanie obiektów (154)
    • Odbijanie obiektów (156)
    • Obracanie obiektów (158)
    • Zniekształcanie grafiki przy użyciu efektów (160)
    • Przekształcenia z wykorzystaniem narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne) (161)
    • Pochylanie obiektów (163)
    • Zastosowanie narzędzia Puppet Warp (Zniekształcenie marionetkowe) (164)

6. Tworzenie ilustracji przy użyciu narzędzi do rysowania (168)

  • Zaczynamy (170)
  • Zapoznanie z narzędziem Pen (Pióro) (171)
    • Zaznaczanie ścieżek (172)
    • Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (174)
    • Tworzenie linii krzywych (175)
    • Tworzenie krzywej za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (177)
    • Rysowanie serii linii krzywych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (178)
    • Przekształcanie punktów gładkich w narożne (179)
    • Łączenie linii krzywych i prostych (181)
  • Tworzenie grafiki za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (183)
    • Rysowanie filiżanki (184)
  • Rysowanie za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (188)
  • Edytowanie krzywych (190)
    • Odbijanie kształtu łyżeczki (190)
    • Zaokrąglanie punktów narożnych (191)
    • Edytowanie ścieżek i punktów (191)
    • Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (193)
    • Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (194)
    • Korzystanie z narzędzia Anchor Point (Punkt kontrolny) (195)
  • Tworzenie linii przerywanej (196)
  • Dodawanie strzałek (197)
  • Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (198)
    • Odręczne tworzenie ścieżek za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (198)
    • Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (199)
  • Łączenie za pomocą narzędzia Join (Połączenie) (201)

7. Wykorzystanie koloru do uatrakcyjnienia ilustracji (204)

  • Zaczynamy (206)
  • Tryby koloru (207)
  • Stosowanie kolorów (208)
    • Stosowanie gotowego koloru (208)
    • Tworzenie koloru niestandardowego (209)
    • Zapisywanie koloru w próbce (210)
    • Tworzenie kopii próbki (211)
    • Edytowanie próbki globalnej (212)
    • Edytowanie próbki niebędącej próbką globalną (214)
    • Wykorzystanie próbnika kolorów do utworzenia koloru (216)
    • Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (217)
    • Tworzenie koloru dodatkowego (217)
    • Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (219)
    • Konwersja kolorów (220)
    • Kopiowanie atrybutów wyglądu (220)
    • Tworzenie grup kolorów (221)
    • Panel Color Guide (Wzornik kolorów) jako źródło inspiracji (222)
    • Edytowanie grupy kolorów za pomocą okna dialogowego Edit Colors (Edytuj kolory) (224)
    • Edytowanie kolorystyki obiektów (227)
    • Przydzielanie kolorów do ilustracji (229)
  • Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (232)
    • Tworzenie grupy aktywnego malowania (233)
    • Malowanie za pomocą narzędzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farbą) (234)
    • Modyfikowanie grupy aktywnego malowania (235)

8. Umieszczanie tekstu na plakacie (238)

  • Zaczynamy (240)
  • Dodawanie tekstu do plakatu (241)
    • Dodawanie tekstu ozdobnego (241)
    • Tworzenie tekstu akapitowego (242)
    • Automatyczna zmiana rozmiaru (243)
    • Przekształcenia między tekstem akapitowym a ozdobnym (244)
    • Importowanie zwykłego pliku tekstowego (245)
  • Tworzenie wątków (246)
  • Formatowanie tekstu (248)
    • Zmiana rodziny fontów i stylu (248)
    • Zmiana rozmiaru tekstu (252)
    • Zmiana koloru tekstu (253)
    • Zmiana innych właściwości tekstu (253)
    • Zmiana właściwości akapitu (255)
    • Edycja tekstu za pomocą narzędzia Touch Type (Tekst dotykowy) (256)
  • Zmiana rozmiaru i kształtu obiektów tekstowych (258)
    • Tworzenie łamów tekstu (259)
    • Zmiana kształtu obiektów tekstowych (259)
  • Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych (260)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (260)
    • Edycja stylu akapitowego (262)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (262)
    • Edycja stylu znakowego (264)
    • Próbkowanie właściwości tekstu (264)
  • Oblewanie obiektu tekstem (265)
  • Deformowanie tekstu (266)
    • Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (266)
    • Edytowanie obwiedni (267)
  • Praca z tekstem na ścieżkach (268)
    • Umieszczanie tekstu na ścieżkach (268)
    • Umieszczanie tekstu na ścieżkach zamkniętych (270)
  • Przekształcanie tekstu w kontury (271)
    • Kończenie ilustracji (272)

9. Porządkowanie grafiki z użyciem warstw (274)

  • Zaczynamy (276)
    • Omówienie warstw (277)
  • Tworzenie warstw i podwarstw (278)
    • Tworzenie nowych warstw (278)
    • Tworzenie podwarstw (280)
  • Edytowanie warstw i obiektów (281)
    • Znajdowanie warstw (281)
    • Przenoszenie zawartości między warstwami (282)
    • Wyświetlanie warstw (284)
    • Zmiana kolejności warstw (286)
    • Scalanie warstw (288)
    • Powielanie zawartości warstw (289)
    • Wklejanie warstw (291)
    • Zmiana kolejności warstw (293)
    • Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (294)
  • Tworzenie masek przycinających (295)

10. Gradienty, przejścia i wzorki (298)

  • Zaczynamy (300)
  • Informacje o gradientach (301)
    • Zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach (301)
    • Edytowanie gradientu (302)
    • Zapisywanie gradientu (303)
    • Dostosowywanie wypełnienia gradientowego (304)
    • Dodawanie gradientu liniowego do obrysu (306)
    • Edycja gradientu obrysu (306)
    • Zastosowanie gradientu promienistego w ilustracji (308)
    • Zmiana kolorystyki gradientu promienistego (309)
    • Korygowanie ustawień gradientu promienistego (310)
    • Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (311)
    • Tworzenie przezroczystych gradientów (312)
  • Tworzenie przejść między obiektami (314)
    • Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (314)
    • Modyfikowanie przejścia (315)
    • Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (317)
  • Wypełnianie obiektów wzorkami (319)
    • Zastosowanie gotowych wzorków (319)
    • Tworzenie niestandardowego wzorku (320)
    • Stosowanie wzorków (323)
    • Edytowanie wzorków (323)

11. Wykorzystanie pędzli do utworzenia plakatu (326)

  • Zaczynamy (328)
  • Pędzle w praktyce (329)
  • Zastosowanie pędzli kaligraficznych (329)
    • Stosowanie pędzla kaligraficznego w ilustracji (329)
    • Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (331)
    • Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (332)
    • Edycja pędzla (333)
    • Usuwanie obrysu w postaci pędzla (334)
  • Zastosowanie pędzli artystycznych (335)
    • Stosowanie istniejącego pędzla artystycznego (335)
    • Tworzenie pędzla artystycznego na podstawie obrazu rastrowego (336)
    • Edycja pędzla artystycznego (338)
  • Pędzle z włosia (339)
    • Zmiana opcji pędzla z włosia (339)
    • Malowanie pędzlem z włosia (340)
  • Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (342)
    • Tworzenie pędzla ze wzorkiem (344)
    • Malowanie pędzlem ze wzorkiem (346)
    • Edycja pędzla ze wzorkiem (346)
  • Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (348)
    • Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (348)
    • Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) (350)
    • Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka) (351)

12. Kreatywne wykorzystanie efektów i stylów graficznych (354)

  • Zaczynamy (356)
  • Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (358)
    • Edytowanie atrybutów wyglądu (359)
    • Tworzenie dodatkowego obrysu i wypełnienia (361)
    • Dodawanie kolejnego obrysu i wypełnienia dla tekstu (363)
    • Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (365)
  • Obsługa efektów dynamicznych (366)
    • Dodawanie efektu (366)
    • Edytowanie efektu (368)
    • Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektu Warp (Wypaczenie) (369)
    • Edytowanie tekstu z przypisanym efektem Warp (Wypaczenie) (370)
    • Stosowanie efektu Offset Path (Przesunięcie ścieżki) (371)
  • Dodawanie efektu programu Photoshop (372)
  • Zastosowanie stylów graficznych (373)
    • Stosowanie istniejących stylów graficznych (374)
    • Tworzenie i stosowanie stylu graficznego (375)
    • Aktualizowanie stylu graficznego (376)
    • Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (378)
    • Skalowanie obrysów i efektów (379)

13. Tworzenie grafiki nadruku na koszulce (382)

  • Zaczynamy (384)
  • Praca z symbolami (385)
    • Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (385)
    • Edytowanie symbolu (387)
    • Symbole dynamiczne (388)
    • Tworzenie symboli (389)
    • Powielanie symboli (391)
    • Zastępowanie symboli (392)
    • Przerywanie połączenia z symbolem (393)
  • Obsługa Bibliotek Creative Cloud (395)
    • Dodawanie zasobów do Bibliotek Creative Cloud (395)
    • Korzystanie z zasobów biblioteki (397)
    • Uaktualnianie zasobu biblioteki (399)

14. Łączenie projektów Illustratora CC z innymi programami firmy Adobe (402)

  • Zaczynamy (404)
  • Łączenie elementów graficznych (405)
  • Importowanie obrazów z programu Adobe Photoshop (406)
    • Importowanie obrazu (406)
    • Przekształcanie obrazu umieszczonego w dokumencie (407)
    • Kadrowanie zdjęcia (408)
    • Osadzanie obrazu programu Photoshop z użyciem opcji Show Import Options (Pokaż opcje importu) (410)
    • Importowanie kilku obrazów jednocześnie (412)
  • Maskowanie obrazu (414)
    • Tworzenie maski przycinającej (414)
    • Edycja maski (415)
    • Maskowanie obiektu za pomocą obiektu tekstowego (417)
    • Tworzenie masek przezroczystości (418)
    • Edycja maski przezroczystości (420)
  • Praca z obrazami dołączonymi (422)
    • Znajdowanie informacji o połączeniu (422)
    • Osadzanie i cofanie osadzenia obrazów (423)
    • Zastąpienie połączonego obrazu innym (424)
  • Tworzenie pakietu na podstawie pliku (425)
  • Tworzenie dokumentu PDF (426)

15. Eksportowanie materiałów (428)

  • Zaczynamy (430)
  • Tworzenie ilustracji z dokładnością co do piksela (431)
    • Wyrównywanie nowej ilustracji do siatki pikseli (431)
    • Wyrównywanie istniejących obiektów do siatki pikseli (433)
  • Eksportowanie obszarów roboczych i zasobów (435)
    • Eksportowanie obszarów roboczych (435)
    • Eksportowanie zasobów (437)
  • Tworzenie kodu CSS na podstawie projektu (440)
    • Konfigurowanie projektu na potrzeby tworzenia kodu CSS (440)
    • Style znakowe i kod CSS (444)
    • Style graficzne i kod CSS (446)
    • Kopiowanie stylu CSS (447)
    • Eksportowanie CSS (449)

Skorowidz (452)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.