reklama - zainteresowany?

Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik - Helion

Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik
Autor: Brian Wood
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2015 release)
Tłumaczenie: Joanna Zatorska
ISBN: 978-83-283-2484-8
stron: 472, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2016-08-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik

Tagi: Illustrator

Adobe Illustrator CC to popularny program wykorzystywany do edycji grafiki dla dokumentów drukowanych, projektów multimedialnych i sieci WWW. To doskonałe narzędzie umożliwia tworzenie profesjonalnych projektów zarówno artystom, jak i grafikom czy też twórcom stron WWW. Zanim zaczniesz oceniać efekty swoich prac, poświęć czas na rzetelne opanowanie tego dość złożonego oprogramowania.

Książka, którą trzymasz w dłoniach, to oficjalny materiał szkoleniowy firmy Adobe. Podręcznik ten jest niezastąpioną książką zarówno dla początkujących, jak i dla doświadczonych użytkowników programu Illustrator. Podane tu instrukcje, wskazówki i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych technik udostępnianych przez najnowszą wersję Illustratora CC (wersja 2015.1).

W tym podręczniku znajdziesz:

  • instrukcje pozwalające na szybkie zapoznanie się z programem Adobe Illustrator CC i praktycznie natychmiastowe rozpoczęcie pracy,
  • szczegółowe wytyczne pozwalające na realizację projektów krok po kroku,
  • propozycje samodzielnych eksperymentów pozwalających na mistrzowskie opanowanie tajników Illustratora,
  • nowości w wydaniu 2015 — ulepszenia bibliotek CC, symbole dynamiczne, aktywne kształty i wiele innych.

Masz w rękach najlepszy podręcznik do nauki Adobe Illustrator CC!


Adobe Creative Team — zespół ekspertów, projektantów i redaktorów, którzy ściśle współpracują z zespołami rozwijającymi poszczególne produkty Adobe. Skutecznie pomagają zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom w kreatywnym tworzeniu ambitnych i świetnie wyglądających projektów za pomocą narzędzi Adobe.

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik

Spis treści

Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści

Gdzie są materiały do ćwiczeń? (iii)

Wprowadzenie (1)

  • Seria Oficjalny podręcznik (1)
  • Wymagania wstępne (1)
  • Instalowanie programu (2)
  • Czcionki użyte w ćwiczeniach (2)
  • Pobieranie plików do ćwiczeń (2)
  • Przywracanie ustawień domyślnych (2)
    • Aby usunąć lub zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (3)
    • Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (3)
  • Dodatkowe źródła informacji (4)
  • Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (4)

Co nowego w programie Illustrator CC (wydanie 2015)? (5)

  • Ulepszenia Bibliotek CC (5)
  • Narzędzie Shaper (6)
  • Symbole dynamiczne (6)
  • Nowy sposób eksportowania do formatu SVG (7)
  • Aktywne kształty (7)
  • Inteligentniejsze linie pomocnicze i odstępy (7)
  • Inne ulepszenia (8)

Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator CC (wydanie 2015) (10)

  • Zaczynamy (12)
    • Tworzenie nowego dokumentu (12)
    • Tworzenie kształtów (13)
    • Zaokrąglanie narożników kształtu (13)
    • Stosowanie kolorów (14)
    • Edytowanie koloru (14)
    • Edytowanie obrysów (15)
    • Praca z warstwami (15)
    • Rysowanie za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (16)
    • Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (17)
    • Tworzenie przejścia (18)
    • Przekształcanie grafiki (19)
    • Rysowanie za pomocą narzędzia Shaper (19)
    • Pobieranie próbki formatowania za pomocą narzędzia Eyedropper (Kroplomierz) (21)
    • Umieszczanie obrazów w programie Illustrator (21)
    • Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) (22)
    • Tworzenie i edycja gradientów (22)
    • Praca z tekstem (23)
    • Wyrównywanie grafiki (25)
    • Korzystanie z pędzli (26)
    • Praca z symbolami (27)
    • Tworzenie maski przycinającej (29)
    • Tworzenie efektów (29)

ROZDZIAŁ 1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej (30)

  • Wprowadzenie do programu Illustrator (32)
  • Uruchamianie programu Illustrator i otwieranie pliku (32)
  • Obsługa przestrzeni roboczej programu (34)
    • Obsługa panelu Tools (Narzędzia) (35)
    • Panel Control (Sterowanie) (38)
    • Praca z panelami (40)
    • Praca z grupami paneli (42)
    • Resetowanie i zapisywanie przestrzeni roboczej (44)
    • Obsługa menu paneli (45)
  • Zmienianie widoku ilustracji (46)
    • Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (46)
    • Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (47)
    • Przewijanie dokumentu (49)
    • Oglądanie projektu (50)
  • Obsługa obszarów roboczych (51)
    • Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze) (53)
  • Rozmieszczanie dokumentów (53)
    • Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator (55)

ROZDZIAŁ 2. Techniki zaznaczania ilustracji (58)

  • Zaczynamy (60)
  • Zaznaczanie obiektów (60)
    • Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (60)
    • Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (62)
    • Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (63)
    • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (64)
    • Zaznaczanie podobnych obiektów (65)
    • Zaznaczanie obiektów w trybie Outline (Kontur) (66)
  • Wyrównywanie obiektów (67)
    • Wyrównywanie obiektów względem siebie (67)
    • Wyrównywanie do obiektu kluczowego (67)
    • Wyrównywanie punktów węzłowych (68)
    • Rozmieszczanie obiektów (68)
    • Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (69)
  • Zastosowanie grup (70)
    • Grupowanie elementów (70)
    • Zastosowanie trybu izolacji (70)
    • Tworzenie grupy zagnieżdżonej (71)
    • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Group Selection (Zaznaczanie grupowe) (72)
  • Rozmieszczanie obiektów (72)
    • Zmiana rozmieszczenia obiektów (72)
    • Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem (73)
  • Ukrywanie i blokowanie obiektów (74)

ROZDZIAŁ 3. Tworzenie ilustracji do pocztówki z wykorzystaniem kształtów (76)

  • Zaczynamy (78)
  • Tworzenie nowego dokumentu (78)
  • Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (80)
    • Rysowanie i edycja prostokątów (80)
    • Zaokrąglanie narożników (82)
    • Tworzenie prostokątów zaokrąglonych (83)
    • Tworzenie i edytowanie elips (86)
    • Tworzenie i edycja koła (87)
    • Tworzenie i edytowanie wielokątów (88)
    • Zmiana szerokości i wyrównania obrysów (90)
    • Rysowanie linii (91)
    • Tworzenie gwiazd (92)
  • Narzędzie Shaper (94)
    • Rysowanie kształtów (94)
    • Edytowanie kształtów za pomocą narzędzia Shaper (95)
    • Łączenie kształtów za pomocą narzędzia Shaper (96)
  • Tryby rysowania (98)
    • Tryb Draw Behind (Rysuj z tyłu) (98)
    • Tryb Draw Inside (Rysuj wewnątrz) (99)
    • Edycja obiektów narysowanych wewnątrz (100)
  • Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Image Trace (Obrys obrazu) (101)

ROZDZIAŁ 4. Edycja oraz łączenie kształtów i ścieżek (104)

  • Zaczynamy (106)
  • Edytowanie ścieżek i kształtów (107)
    • Cięcie za pomocą narzędzia Scissors (Nożyczki) (107)
    • Łączenie ścieżek (108)
    • Cięcie narzędziem Knife (Nóż) (109)
    • Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (111)
  • Łączenie i edycja obiektów (113)
    • Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (113)
    • Obsługa panelu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (115)
    • Tworzenie ścieżki złożonej (117)
  • Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość) (119)
    • Zamiana konturów na obiekty (121)
  • Kończymy projekt (122)

ROZDZIAŁ 5. Przekształcanie ilustracji (124)

  • Zaczynamy (126)
  • Zastosowanie i obsługa obszarów roboczych (127)
    • Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (127)
    • Edytowanie obszarów roboczych (128)
    • Zmiana nazw obszarów roboczych (129)
    • Zmiana kolejności obszarów roboczych (130)
  • Przekształcanie obiektów (132)
    • Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (132)
    • Precyzyjne rozmieszczanie obiektów (135)
    • Skalowanie obiektów (137)
    • Odbijanie obiektów (138)
    • Zniekształcanie obiektów z wykorzystaniem efektów (139)
    • Obracanie obiektów (141)
    • Pochylanie obiektów (143)
    • Przekształcenia z wykorzystaniem narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne) (145)
  • Tworzenie dokumentu PDF (148)

ROZDZIAŁ 6. Tworzenie ilustracji przy użyciu narzędzi do rysowania (150)

  • Zaczynamy (152)
  • Zapoznanie z narzędziem Pen (Pióro) (153)
    • Zaznaczanie ścieżek (154)
    • Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (156)
    • Tworzenie linii krzywych (157)
    • Tworzenie krzywej za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (159)
    • Rysowanie serii linii krzywych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (160)
    • Przekształcanie punktów gładkich w narożne (161)
    • Łączenie linii krzywych i prostych (163)
  • Tworzenie grafiki za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (165)
    • Rysowanie filiżanki (166)
  • Rysowanie za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (170)
  • Edytowanie krzywych (172)
    • Odbijanie kształtu łyżeczki (172)
    • Zaokrąglanie punktów narożnych (173)
    • Edytowanie ścieżek i punktów (173)
    • Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (175)
    • Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (176)
    • Korzystanie z narzędzia Anchor Point (Punkt kontrolny) (177)
    • Tworzenie linii przerywanej (178)
  • Dodawanie strzałek (179)
  • Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (180)
    • Odręczne tworzenie ścieżek za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (180)
    • Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (181)
  • Łączenie za pomocą narzędzia Join (Połączenie) (183)

ROZDZIAŁ 7. Wykorzystanie koloru do poprawienia oznakowania (186)

  • Zaczynamy (188)
  • Tryby koloru (189)
  • Stosowanie kolorów (190)
    • Stosowanie istniejącego koloru (190)
    • Tworzenie własnego koloru w panelu Color (Kolor) (191)
    • Zapisywanie koloru w próbce (192)
    • Tworzenie kopii próbki (193)
    • Edytowanie próbki (194)
    • Tworzenie i edycja próbki globalnej (194)
    • Wykorzystanie próbnika kolorów do utworzenia koloru (196)
    • Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (197)
    • Tworzenie koloru dodatkowego (198)
    • Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (199)
    • Dostosowywanie kolorów (200)
    • Kopiowanie atrybutów wyglądu (200)
    • Tworzenie grup kolorów (201)
    • Panel Color Guide (Wzornik kolorów) jako źródło inspiracji (202)
    • Edytowanie grupy kolorów za pomocą okna dialogowego Edit Colors (Edytuj kolory) (204)
    • Edytowanie kolorystyki obiektów (207)
    • Przydzielanie kolorów do ilustracji (209)
  • Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (212)
    • Tworzenie grupy aktywnego malowania (212)
    • Malowanie za pomocą narzędzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farbą) (213)
    • Modyfikowanie grupy aktywnego malowania (214)

ROZDZIAŁ 8. Umieszczanie tekstu na plakacie (216)

  • Zaczynamy (218)
  • Dodawanie tekstu do plakatu (219)
    • Dodawanie tekstu ozdobnego (219)
    • Tworzenie tekstu akapitowego (220)
    • Automatyczna zmiana rozmiaru (221)
    • Przekształcenia między tekstem akapitowym a ozdobnym (222)
    • Importowanie zwykłego pliku tekstowego (223)
  • Tworzenie wątków (224)
  • Formatowanie tekstu (226)
    • Zmiana rodziny i stylu czcionki (226)
    • Zmiana rozmiaru czcionki (230)
    • Zmiana koloru czcionki (231)
    • Zmiana innych właściwości tekstu (232)
    • Zmiana właściwości akapitu (234)
    • Zmiana rozmiaru i kształtu obiektów tekstowych (235)
    • Tworzenie łamów tekstu (236)
    • Edycja tekstu za pomocą narzędzia Touch Type (Tekst dotykowy) (237)
  • Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych (239)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (239)
    • Edycja stylu akapitowego (240)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (241)
    • Edycja stylu znakowego (242)
    • Próbkowanie właściwości tekstu (242)
  • Oblewanie obiektu tekstem (242)
  • Deformowanie tekstu (243)
    • Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (243)
    • Edycja obwiedni (244)
  • Stosowanie tekstu na ścieżkach (245)
    • Umieszczanie tekstu na ścieżkach (245)
    • Umieszczanie tekstu na ścieżkach zamkniętych (246)
    • Przekształcanie tekstu w kontury (248)

ROZDZIAŁ 9. Porządkowanie grafiki z użyciem warstw (250)

  • Zaczynamy (252)
    • Garść informacji o warstwach (252)
  • Tworzenie warstw i podwarstw (254)
    • Tworzenie nowych warstw (254)
    • Tworzenie podwarstw (256)
  • Edytowanie warstw i obiektów (257)
    • Znajdowanie warstw (257)
    • Przesuwanie warstw i przenoszenie obiektów między warstwami (258)
    • Powielanie zawartości warstwy (261)
    • Scalanie warstw (262)
  • Wklejanie warstw (264)
    • Zmiana kolejności warstw (266)
  • Wyświetlanie warstw (267)
  • Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (268)
  • Tworzenie masek przycinających (270)

ROZDZIAŁ 10. Gradienty, przejścia i wzorki (274)

  • Zaczynamy (276)
  • Informacje o gradientach (277)
    • Zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach (277)
    • Edytowanie gradientu (278)
    • Zapisywanie gradientu (279)
    • Dostosowywanie wypełnienia gradientowego (280)
    • Dodawanie gradientu liniowego do obrysu (282)
    • Edycja gradientu obrysu (283)
    • Tworzenie gradientu promienistego (285)
    • Zmiana kolorystyki gradientu promienistego (285)
    • Korygowanie gradientu promienistego (288)
    • Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (290)
    • Tworzenie przezroczystych gradientów (291)
  • Tworzenie przejść pomiędzy obiektami (294)
    • Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (294)
    • Modyfikowanie przejścia (296)
    • Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (298)
  • Wypełnianie obiektów wzorkami (300)
    • Zastosowanie gotowych wzorków (300)
    • Tworzenie niestandardowego wzorku (301)
    • Stosowanie wzorków (303)
    • Edytowanie wzorków (304)

ROZDZIAŁ 11. Wykorzystanie pędzli do utworzenia plakatu (306)

  • Zaczynamy (308)
  • Pędzle w praktyce (309)
  • Zastosowanie pędzli kaligraficznych (309)
    • Stosowanie pędzla kaligraficznego w ilustracji (309)
    • Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (310)
    • Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (312)
    • Edycja pędzla (313)
    • Usuwanie obrysu w postaci pędzla (314)
  • Zastosowanie pędzli artystycznych (315)
    • Stosowanie istniejącego pędzla artystycznego (315)
    • Tworzenie pędzla artystycznego na podstawie obrazu rastrowego (316)
    • Edycja pędzla artystycznego (318)
  • Pędzle z włosia (319)
    • Zmiana opcji pędzla z włosia (319)
    • Malowanie pędzlem z włosia (320)
  • Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (322)
    • Tworzenie pędzla ze wzorkiem (324)
    • Malowanie pędzlem ze wzorkiem (326)
    • Edycja pędzla ze wzorkiem (326)
  • Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (328)
    • Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (328)
    • Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) (330)
    • Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka) (331)

ROZDZIAŁ 12. Kreatywne wykorzystanie efektów i stylów graficznych (334)

  • Zaczynamy (336)
  • Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (338)
    • Edytowanie atrybutów wyglądu (339)
    • Tworzenie dodatkowego obrysu i wypełnienia (341)
    • Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (344)
  • Obsługa efektów dynamicznych (345)
    • Dodawanie efektu (346)
    • Edytowanie efektu (347)
    • Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektu Warp (Wypaczenie) (348)
    • Stosowanie efektu Offset Path (Przesunięcie ścieżki) (349)
  • Dodawanie efektu programu Photoshop (350)
    • Efekty trójwymiarowe (352)
    • Dodawanie efektu obrotu (352)
  • Zastosowanie stylów graficznych (354)
    • Stosowanie istniejących stylów graficznych (354)
    • Tworzenie i stosowanie stylu graficznego (355)
    • Zmiana atrybutów stylu graficznego (358)
    • Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (360)
    • Skalowanie obrysów i efektów (362)

ROZDZIAŁ 13. Tworzenie grafiki nadruku na koszulce (364)

  • Zaczynamy (366)
  • Praca z symbolami (367)
    • Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (367)
    • Edytowanie symbolu (369)
    • Symbole dynamiczne (370)
    • Tworzenie symboli (372)
    • Powielanie symboli (373)
    • Zastępowanie symboli (374)
    • Przerywanie połączenia z symbolem (376)
  • Obsługa Bibliotek Creative Cloud (378)
    • Dodawanie zasobów do Bibliotek Creative Cloud (378)
    • Korzystanie z zasobów biblioteki (381)
    • Uaktualnianie zasobu biblioteki (382)
  • Obsługa perspektywy (384)
    • Obsługa predefiniowanej siatki (385)
    • Edycja siatki perspektywy (385)
    • Rysowanie obiektów w perspektywie (388)
    • Zaznaczanie i modyfikowanie obiektów w perspektywie (390)
    • Jednoczesne przesuwanie płaszczyzny i obiektów (391)
    • Rysowanie obiektów przy braku aktywnej siatki (392)
    • Umieszczanie i edycja tekstu w perspektywie (392)
    • Przesuwanie obiektów prostopadle (393)
    • Przenoszenie płaszczyzny w celu dopasowania jej do obiektu (395)
    • Umieszczanie obiektów w perspektywie (395)
    • Modyfikacja symboli na płaszczyźnie perspektywy (396)
    • Ostatnie poprawki (397)

ROZDZIAŁ 14. Łączenie projektów Illustratora CC z innymi programami firmy Adobe (400)

  • Zaczynamy (402)
  • Łączenie elementów graficznych (403)
  • Importowanie obrazów z programu Adobe Photoshop (404)
    • Importowanie obrazu (404)
    • Skalowanie zaimportowanego obrazu (405)
    • Osadzanie obrazu programu Photoshop z użyciem opcji Show Import Options (Pokaż opcje importu) (406)
    • Importowanie kilku obrazów jednocześnie (409)
    • Zmiana kolorystyki zaimportowanego obrazu (410)
  • Maskowanie obrazu (412)
    • Tworzenie maski przycinającej (412)
    • Edycja maski (413)
    • Maskowanie obiektu za pomocą obiektu tekstowego (414)
    • Tworzenie masek przezroczystości (415)
    • Edycja maski przezroczystości (417)
  • Próbkowanie kolorystyki zaimportowanych obrazów (419)
  • Praca z obrazami dołączonymi (419)
    • Znajdowanie informacji o połączeniu (420)
    • Osadzanie i cofanie osadzenia obrazów (421)
    • Zastąpienie połączonego obrazu innym (421)
  • Tworzenie pakietu na podstawie pliku (424)

ROZDZIAŁ 15. Tworzenie grafiki na potrzeby internetu (426)

  • Zaczynamy (428)
  • Zapisywanie grafiki na potrzeby internetu (429)
    • Wyrównywanie obiektów do siatki pikseli (429)
    • Cięcie na plasterki (432)
    • Zaznaczanie i edycja plasterków (433)
    • Polecenie Save for Web (Zapisz do pokazania w Internecie) (434)
  • Tworzenie kodu CSS (437)
    • Konfigurowanie projektu na potrzeby utworzenia kodu CSS (437)
    • Style znakowe i kod CSS (440)
    • Style graficzne i kod CSS (442)
    • Kopiowanie stylu CSS (443)
    • Eksportowanie CSS (445)
  • Zapisywanie grafiki w formacie SVG (446)

Skorowidz (452)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.