Adobe After Effects. Oficjalny podr - Helion
Tytuł oryginału: Adobe After Effects Classroom in a Book (2023 release)
Tłumaczenie: Zbigniew Wa
ISBN: 978-83-289-0352-4
stron: 416, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 129,00 zł
Książka będzie dostępna od stycznia 2024
Adobe After Effects jest ulubionym narz
Zobacz także:
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II 79,00 zł, (59,25 zł -25%)
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik 69,00 zł, (51,75 zł -25%)
- Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC 129,00 zł
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik 69,00 zł
- Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik 79,00 zł
Spis treści
Adobe After Effects. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 eBook -- spis treści
GDZIE SĄ MATERIAŁY DO ĆWICZEŃ?
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
- Kilka słów o książce
- Wymagania
- Instalacja programów After Efects, Bridge i Media Encoder
- Fonty
- Optymalizacja wydajności
- Przywracanie ustawień domyślnych
- Przygotowanie plików z lekcjami
- Jak korzystać z lekcji
- Dodatkowe zasoby
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe
1. ZAPOZNANIE SIĘ Z TOKIEM PRACY
- Rozpoczynanie pracy
- Tworzenie projektu i importowanie materiałów
- Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw
- Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy
- Animowanie kompozycji
- Podgląd wykonanej pracy
- Optymalizacja działania programu After Efects
- Renderowanie i eksportowanie kompozycji
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej
- Zmienianie jasności interfejsu użytkownika
- Współpraca w After Efects
- Dodatkowe źródła informacji o After Efects
2. TWORZENIE PROSTEJ ANIMACJI Z UŻYCIEM EFEKTÓW I SZABLONÓW
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie nowej kompozycji
- Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora
- Dodawanie efektów do warstwy
- Stosowanie szablonu animacji
- Prekompozycja warstw na użytek animacji
- Podgląd działania efektów
- Dodawanie przezroczystości
- Renderowanie kompozycji
3. ANIMOWANIE TEKSTU
- Rozpoczynamy pracę
- Warstwy tekstowe
- Instalowanie fontów z biblioteki Adobe Fonts
- Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego
- Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania
- Korzystanie z szablonu animacji tekstu
- Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa
- Animowanie odległości między literami
- Animowanie przezroczystości tekstu
- Animowanie obrazu zastępującego tekst
- Animowanie zaimportowanego obrazu
- Stosowanie grup animatorów tekstu
- Animowanie położenia warstwy
- Dodawanie rozmycia ruchu
4. WARSTWY KSZTAŁTU
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie kompozycji
- Tworzenie warstwy kształtu
- Tworzenie samoanimującego się kształtu
- Powielanie kształtów
- Tworzenie własnych kształtów za pomocą narzędzia Pen (pióro)
- Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania
- Animowanie kształtu
- Animowanie z użyciem relacji hierarchiczności
- Tworzenie powiązań między punktami przy użyciu atrap
- Podgląd kompozycji
5. ANIMOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ
- Rozpoczynamy pracę
- Dopasowywanie punktów zaczepienia
- Ustanawianie relacji hierarchiczności warstw
- Prekomponowanie warstw
- Kluczowanie ścieżki ruchu
- Animowanie pozostałych elementów
- Efekty specjalne
- Animowanie warstw prekomponowanych
- Animowanie tła
- Dodawanie ścieżki dźwiękowej
6. ANIMOWANIE WARSTW
- Rozpoczynamy pracę
- Symulowanie zmian oświetlenia
- Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip
- Ograniczanie animacji za pomocą maski ścieżki
- Animowanie z zastosowaniem efektu Corner Pin
- Symulowanie zmierzchu
- Wyświetlanie czasów renderowania dla warstw
- Zmiana timingu kompozycji
- Prekomponowanie warstw
7. PRACA Z MASKAMI
- Maski
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie maski za pomocą pióra
- Edycja maski
- Zmiękczanie krawędzi maski
- Zastępowanie zawartości maski
- Dodawanie cienia
- Tworzenie winiety
8. ZNIEKSZTAŁCANIE OBIEKTÓW ZA POMOCĄ NARZĘDZI PUPPET
- Rozpoczynamy pracę
- Omówienie narzędzi Puppet
- Dodawanie pinezek położenia
- Dodawanie pinezek zaawansowanych i wyginania
- Usztywnianie obszaru
- Animowanie pozycji pinezek
- Stosowanie narzędzi Puppet do animowania filmu
- Nagrywanie animacji
9. PĘDZEL ROTOSKOPOWY
- Kilka słów o rotoskopii
- Rozpoczynamy pracę
- Wyznaczanie brzegu segmentacji
- Dopracowanie maski warstwy
- Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush
- Modyfikacja tła
- Dodawanie tekstu animowanego
- Tworzenie pliku wyjściowego
10. USTALANIE KOLORYSTYKI I NASTROJU
- Rozpoczynamy pracę
- Wykrywanie scen w kompozycji
- Poprawianie kolorystyki
- Dodawanie efektu kolorowania
- Zmiana tła
- Korekcja koloru za pomocą funkcji Auto Contrast
- Klonowanie obiektu w scenie
- Przyciemnianie sceny
- Zamrażanie akcji
- Dodawanie przejść
11. TWORZENIE SZABLONÓW GRAFIKI RUCHOMEJ
- Rozpoczynamy pracę
- Przygotowanie głównej kompozycji
- Animowanie obrazu stanowiącego tło
- Konfigurowanie szablonu
- Poszerzanie panelu Essential Graphics o dodatkowe kontrolki
- Zabezpieczanie fragmentów klipu przed zmianą timingu
- Eksportowanie szablonu
12. PRACA W TRZECH WYMIARACH
- Rozpoczynamy pracę
- Tworzenie warstw 3D
- Animowanie warstw 3D
- Dodawanie światła otaczającego
- Prekomponowanie warstw
- Tworzenie tekstu 3D
- Widoki 3D
- Dodawanie kamery
- Oświetlanie sceny
13. STOSOWANIE EFEKTU 3D CAMERA TRACKER
- Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker
- Rozpoczynamy pracę
- Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale
- Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu
- Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych
- Przypinanie obrazu do płaszczyzny za pomocą specjalnej warstwy
- Porządkowanie kompozycji
- Dodawanie ostatniego obiektu
- Tworzenie realistycznych cieni
- Dodawanie efektu
- Podgląd kompozycji
14. ZAAWANSOWANE TECHNIKI EDYCJI
- Rozpoczynamy pracę
- Stabilizowanie ujęć
- Jednopunktowe śledzenie ruchu
- Usuwanie obiektów niepożądanych
- Symulacja ruchów cząsteczek
- Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania
15. RENDEROWANIE I TWORZENIE PLIKÓW WYJŚCIOWYCH
- Rozpoczynamy pracę
- O renderowaniu i produkcji
- Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue
- Tworzenie szablonów dla modułu Render Queue
- Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder