reklama - zainteresowany?

Adobe After Effects. Oficjalny podr - Helion

Adobe After Effects. Oficjalny podr
Autor: Lisa Fridsma
ISBN: 978-83-289-0351-7
okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od sierpnia 2023

Spis treści

Adobe After Effects. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 -- spis treści

GDZIE SĄ MATERIAŁY DO ĆWICZEŃ?

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

  • Kilka słów o książce
  • Wymagania
  • Instalacja programów After Efects, Bridge i Media Encoder
  • Fonty
  • Optymalizacja wydajności
  • Przywracanie ustawień domyślnych
  • Przygotowanie plików z lekcjami
  • Jak korzystać z lekcji
  • Dodatkowe zasoby
  • Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe

1. ZAPOZNANIE SIĘ Z TOKIEM PRACY

  • Rozpoczynanie pracy
  • Tworzenie projektu i importowanie materiałów
  • Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw
  • Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy
  • Animowanie kompozycji
  • Podgląd wykonanej pracy
  • Optymalizacja działania programu After Efects
  • Renderowanie i eksportowanie kompozycji
  • Dostosowywanie przestrzeni roboczej
  • Zmienianie jasności interfejsu użytkownika
  • Współpraca w After Efects
  • Dodatkowe źródła informacji o After Efects

2. TWORZENIE PROSTEJ ANIMACJI Z UŻYCIEM EFEKTÓW I SZABLONÓW

  • Rozpoczynamy pracę
  • Tworzenie nowej kompozycji
  • Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora
  • Dodawanie efektów do warstwy
  • Stosowanie szablonu animacji
  • Prekompozycja warstw na użytek animacji
  • Podgląd działania efektów
  • Dodawanie przezroczystości
  • Renderowanie kompozycji

3. ANIMOWANIE TEKSTU

  • Rozpoczynamy pracę
  • Warstwy tekstowe
  • Instalowanie fontów z biblioteki Adobe Fonts
  • Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego
  • Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania
  • Korzystanie z szablonu animacji tekstu
  • Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa
  • Animowanie odległości między literami
  • Animowanie przezroczystości tekstu
  • Animowanie obrazu zastępującego tekst
  • Animowanie zaimportowanego obrazu
  • Stosowanie grup animatorów tekstu
  • Animowanie położenia warstwy
  • Dodawanie rozmycia ruchu

4. WARSTWY KSZTAŁTU

  • Rozpoczynamy pracę
  • Tworzenie kompozycji
  • Tworzenie warstwy kształtu
  • Tworzenie samoanimującego się kształtu
  • Powielanie kształtów
  • Tworzenie własnych kształtów za pomocą narzędzia Pen (pióro)
  • Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania
  • Animowanie kształtu
  • Animowanie z użyciem relacji hierarchiczności
  • Tworzenie powiązań między punktami przy użyciu atrap
  • Podgląd kompozycji

5. ANIMOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ

  • Rozpoczynamy pracę
  • Dopasowywanie punktów zaczepienia
  • Ustanawianie relacji hierarchiczności warstw
  • Prekomponowanie warstw
  • Kluczowanie ścieżki ruchu
  • Animowanie pozostałych elementów
  • Efekty specjalne
  • Animowanie warstw prekomponowanych
  • Animowanie tła
  • Dodawanie ścieżki dźwiękowej

6. ANIMOWANIE WARSTW

  • Rozpoczynamy pracę
  • Symulowanie zmian oświetlenia
  • Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip
  • Ograniczanie animacji za pomocą maski ścieżki
  • Animowanie z zastosowaniem efektu Corner Pin
  • Symulowanie zmierzchu
  • Wyświetlanie czasów renderowania dla warstw
  • Zmiana timingu kompozycji
  • Prekomponowanie warstw

7. PRACA Z MASKAMI

  • Maski
  • Rozpoczynamy pracę
  • Tworzenie maski za pomocą pióra
  • Edycja maski
  • Zmiękczanie krawędzi maski
  • Zastępowanie zawartości maski
  • Dodawanie cienia
  • Tworzenie winiety

8. ZNIEKSZTAŁCANIE OBIEKTÓW ZA POMOCĄ NARZĘDZI PUPPET

  • Rozpoczynamy pracę
  • Omówienie narzędzi Puppet
  • Dodawanie pinezek położenia
  • Dodawanie pinezek zaawansowanych i wyginania
  • Usztywnianie obszaru
  • Animowanie pozycji pinezek
  • Stosowanie narzędzi Puppet do animowania filmu
  • Nagrywanie animacji

9. PĘDZEL ROTOSKOPOWY

  • Kilka słów o rotoskopii
  • Rozpoczynamy pracę
  • Wyznaczanie brzegu segmentacji
  • Dopracowanie maski warstwy
  • Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush
  • Modyfikacja tła
  • Dodawanie tekstu animowanego
  • Tworzenie pliku wyjściowego

10. USTALANIE KOLORYSTYKI I NASTROJU

  • Rozpoczynamy pracę
  • Wykrywanie scen w kompozycji
  • Poprawianie kolorystyki
  • Dodawanie efektu kolorowania
  • Zmiana tła
  • Korekcja koloru za pomocą funkcji Auto Contrast
  • Klonowanie obiektu w scenie
  • Przyciemnianie sceny
  • Zamrażanie akcji
  • Dodawanie przejść

11. TWORZENIE SZABLONÓW GRAFIKI RUCHOMEJ

  • Rozpoczynamy pracę
  • Przygotowanie głównej kompozycji
  • Animowanie obrazu stanowiącego tło
  • Konfigurowanie szablonu
  • Poszerzanie panelu Essential Graphics o dodatkowe kontrolki
  • Zabezpieczanie fragmentów klipu przed zmianą timingu
  • Eksportowanie szablonu

12. PRACA W TRZECH WYMIARACH

  • Rozpoczynamy pracę
  • Tworzenie warstw 3D
  • Animowanie warstw 3D
  • Dodawanie światła otaczającego
  • Prekomponowanie warstw
  • Tworzenie tekstu 3D
  • Widoki 3D
  • Dodawanie kamery
  • Oświetlanie sceny

13. STOSOWANIE EFEKTU 3D CAMERA TRACKER

  • Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker
  • Rozpoczynamy pracę
  • Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale
  • Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu
  • Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych
  • Przypinanie obrazu do płaszczyzny za pomocą specjalnej warstwy
  • Porządkowanie kompozycji
  • Dodawanie ostatniego obiektu
  • Tworzenie realistycznych cieni
  • Dodawanie efektu
  • Podgląd kompozycji

14. ZAAWANSOWANE TECHNIKI EDYCJI

  • Rozpoczynamy pracę
  • Stabilizowanie ujęć
  • Jednopunktowe śledzenie ruchu
  • Usuwanie obiektów niepożądanych
  • Symulacja ruchów cząsteczek
  • Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania

15. RENDEROWANIE I TWORZENIE PLIKÓW WYJŚCIOWYCH

  • Rozpoczynamy pracę
  • O renderowaniu i produkcji
  • Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue
  • Tworzenie szablonów dla modułu Render Queue
  • Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.