Adobe After Effects CS3 Professional. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Adobe After Effects CS3 Professional Classroom in a Book
Tłumaczenie: Michał Szumnarski
ISBN: 978-83-246-1418-9
stron: 496, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2008-10-09
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Kompletne źródło wiedzy o programie Adobe After Effects
- Jak kreować animacje?
- W jaki sposób korzystać z warstw?
- Jak dokonywać korekcji barwnej materiału?
- Jak tworzyć obiekty trójwymiarowe?
Adobe After Effects CS3 Professional to najnowsze wcielenie doskonałej aplikacji służącej do edycji postprodukcyjnej materiału wideo oraz tworzenia filmowych efektów specjalnych i skomplikowanych animacji. After Effects umożliwia wykorzystywanie nieograniczonej ilości warstw obrazu wideo, wprowadzanie elementów tekstowych i graficznych oraz przypisywanie każdemu elementowi kompozycji setek efektów. After Effects doskonale uzupełnia Adobe Premiere i Photoshopa w studiu produkcyjnym. Możliwości tej aplikacji pozwalają na tworzenie materiału przeznaczonego do emisji kinowej lub telewizyjnej, jak również klipów dystrybuowanych na płytach CD i DVD oraz przesyłanych strumieniowo przez łącza internetowe.
"Adobe After Effects CS3 Professional. Oficjalny podręcznik" to opracowany przez certyfikowanych instruktorów zestaw ćwiczeń, które pomogą Ci szybko opanować niezwykłe możliwości tej aplikacji. Wykonując zadania z kolejnych rozdziałów, nauczysz się tworzyć proste i złożone kompozycje, stosować efekty specjalne, operować na warstwach, dokonywać korekcji barwnej i korzystać z filtrów. Poznasz sposoby modelowania i animowania obiektów 3D, metody maskowania elementów klipu oraz techniki kluczowania. Dowiesz się także, w jaki sposób renderować finalny klip oraz optymalizować go pod kątem medium docelowego.
- Korzystanie z szablonów
- Animowanie elementów tekstowych
- Warstwy kształtu
- Animacja za pomocą klatek kluczowych
- Praca z warstwami i maskami
- Techniki kluczowania
- Korekcje barwne
- Budowanie obiektów i sceny 3D
- Zaawansowane techniki edycyjne
- Tworzenie szablonów dla renderingu
- Optymalizacja gotowego materiału
Skorzystaj z wiedzy doświadczonych instruktorów i opanuj potencjał programu After Effects!
Osoby które kupowały "Adobe After Effects CS3 Professional. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II 79,00 zł, (59,25 zł -25%)
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik 69,00 zł, (51,75 zł -25%)
- Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC 129,00 zł
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik 69,00 zł
- Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik 79,00 zł
Spis treści
Adobe After Effects CS3 Professional. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Wprowadzenie
- O Oficjalnym podręczniku (15)
- Warunki wstępne (15)
- Instalacja After Effects (16)
- Optymalizacja wydajności (16)
- Instalacja potrzebnych czcionek (17)
- Przywracanie domyślnych preferencji (19)
- Kopiowanie plików z lekcjami (20)
- Jak korzystać z tych lekcji (21)
- Od redakcji (21)
- Dodatkowe zasoby (21)
- Certyfikacja Adobe (22)
1. Poznawanie schematu pracy
- Omówienie lekcji (25)
- Rozpoczynamy pracę (26)
- Tworzenie projektu i importowanie materiałów (26)
- Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw (30)
- Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy (34)
- Animowanie kompozycji (43)
- Podglądanie wykonanej pracy (52)
- Eksportowanie kompozycji (55)
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej (55)
- Zmienianie jasności interfejsu użytkownika (57)
- Korzystanie z pomocy After Effects (57)
- Korzystanie z usług online firmy Adobe (62)
- Podsumowanie (63)
2. Tworzenie prostej animacji za pomocą efektów i szablonów
- Omówienie lekcji (65)
- Rozpoczynamy pracę (66)
- Ustawienia projektu (66)
- Importowanie materiałów za pomocą Adobe Bridge (66)
- Tworzenie kompozycji (69)
- Praca z zaimportowanymi warstwami Adobe Illustrator (73)
- Dodawanie efektów do warstwy (75)
- Dodawanie szablonu animacji (78)
- Podglądanie efektów (81)
- Dodawanie przezroczystości (81)
- Renderowanie kompozycji (82)
- Podsumowanie (88)
3. Animowanie tekstu
- Omówienie lekcji (91)
- Rozpoczynamy pracę (92)
- Warstwy tekstowe (94)
- Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego (95)
- Korzystanie z szablonu animacji tekstu (99)
- Animowanie z przeskalowanymi klatkami kluczowymi (103)
- Animowanie za pomocą relacji dziedziczenia (106)
- Animowanie tekstu z zaimportowanego pliku Photoshopa (107)
- Animowanie tekstu za pomocą szablonu ścieżki (112)
- Animowanie śledzenia napisów (115)
- Animowanie przezroczystości liter (118)
- Korzystanie z grupy animatorów tekstu (119)
- Oczyszczanie ścieżki animacji (122)
- Animowanie ważki (124)
- Dodawanie rozmycia ruchu (128)
- Podsumowanie (130)
4. Warstwy kształtu
- Omówienie lekcji (133)
- Rozpoczynamy pracę (134)
- Dodawanie warstwy kształtu (136)
- Tworzenie własnych kształtów (140)
- Tworzenie gwiazd (146)
- Łączenie warstw obrazu i dźwięku (151)
- Dodawanie paska tytułowego (152)
- Eksperymentowanie z funkcją Brainstorm (156)
- Podsumowanie (159)
5. Animowanie prezentacji multimedialnej
- Omówienie lekcji (161)
- Rozpoczynamy pracę (162)
- Animowanie krajobrazu przy użyciu dziedziczenia (164)
- Dostosowywanie punktu zaczepienia (168)
- Maskowanie wideo za pomocą kształtów wektorowych (170)
- Keyframing ścieżki ruchu (176)
- Animowanie dodatkowych elementów (180)
- Dodawanie efektu (185)
- Tworzenie animowanego pokazu slajdów (190)
- Dodawanie ścieżki dźwiękowej (196)
- Powiększanie do końcowego zbliżenia (199)
- Wysyłanie projektu do recenzentów (200)
- Podsumowanie (204)
6. Animowanie warstw
- Omówienie lekcji (207)
- Rozpoczynamy pracę (208)
- Symulowanie zmian oświetlenia (213)
- Powielanie animacji za pomocą funkcji Pick Whip (215)
- Animowanie ruchu w pejzażu (218)
- Układanie warstw i tworzenie maski Track Matte (221)
- Animowanie cieni (226)
- Dodawanie efektu Lens Flare (228)
- Animowanie zegara (231)
- Remapping czasu kompozycji (233)
- Podsumowanie (239)
7. Praca z maskami
- Omówienie lekcji (241)
- Maski (242)
- Rozpoczynamy pracę (242)
- Tworzenie maski narzędziem Pen (245)
- Edycja maski (246)
- Rozmywanie krawędzi maski (253)
- Zastępowanie zawartości maski (254)
- Dodawanie odbicia (258)
- Tworzenie winiety (262)
- Poprawianie koloru (266)
- Podsumowanie (267)
8. Zniekształcanie obiektów za pomocą narzędzi Puppet
- Omówienie lekcji (269)
- Rozpoczynamy pracę (270)
- Omówienie narzędzi Puppet (275)
- Dodawanie pinezek deformacji (276)
- Definiowanie obszarów nakładania (278)
- Usztywnianie obszaru (279)
- Animowanie pozycji pinezek (280)
- Nagrywanie animacji (286)
- Podsumowanie (288)
9. Kluczowanie
- Omówienie lekcji (291)
- Kluczowanie (292)
- Rozpoczynamy pracę (293)
- Zmienianie koloru tła (295)
- Dodawanie obiektu pierwszoplanowego (296)
- Tworzenie maski nieużytków (298)
- Dodawanie efektu Color Difference Key (299)
- Ograniczanie maski (302)
- Usuwanie wycieku (304)
- Poprawianie kontrastu (307)
- Dodawanie animacji tła (308)
- Dodawanie tytułu (309)
- Dodawanie animowanego logo (314)
- Kopiowanie efektów między dwiema warstwami (316)
- Podsumowanie (317)
10. Korekcja kolorów
- Omówienie lekcji (319)
- Rozpoczynamy pracę (320)
- Poprawianie balansu kolorów (324)
- Zamienianie elementu zdjęcia (329)
- Oświetlanie pozostałych ciemnych obszarów (335)
- Korekcja zakresu kolorów (338)
- Ocieplanie kolorów za pomocą efektu Photo Filter (342)
- Usuwanie niepożądanych części obrazu (342)
- Podsumowanie (348)
11. Budowanie i animowanie trójwymiarowego obiektu
- Omówienie lekcji (351)
- Rozpoczynamy pracę (352)
- Animowanie budynku w przestrzeni trójwymiarowej (354)
- Korzystanie z widoków 3D (357)
- Odwracanie warstwy (360)
- Dodawanie ulicy (366)
- Dodawanie ścian do budynku (370)
- Praca z pustym obiektem (373)
- Podsumowanie (376)
12. Korzystanie z funkcji 3D
- Omówienie lekcji (379)
- Rozpoczynamy pracę (380)
- Wykorzystywanie trójwymiarowych świateł (381)
- Włączanie cieni (388)
- Dodawanie kamery (390)
- Dodawanie animowanej kuli (396)
- Dodawanie trójwymiarowego tekstu (400)
- Podgląd całej animacji (402)
- Podsumowanie (403)
13. Zaawansowane techniki edycji
- Omówienie lekcji (405)
- Rozpoczynamy pracę (406)
- Korzystanie ze stabilizacji ruchu (406)
- Wykorzystywanie jednopunktowego śledzenia ruchu (417)
- Wykorzystywanie śledzenia wielopunktowego (421)
- Tworzenie systemu cząsteczkowego (429)
- Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania (442)
- Podsumowanie (447)
14. Renderowanie i tworzenie plików wyjściowych
- Omówienie lekcji (449)
- Rozpoczynamy pracę (450)
- Tworzenie szablonów dla procesu renderingu (451)
- Tworzenie szablonów dla modułów wyjściowych (455)
- Rendering do różnych mediów wyjściowych (461)
- Podsumowanie (474)
Dodatek
- Zarządzanie kolorem w After Effects CS3 (476)
- Współautorzy (479)
Skorowidz (481)