reklama - zainteresowany?

Ada 95 - Helion

Ada 95
Autor: Z. Huzar, Z. Fryźlewicz, I. Dubielewicz, B. Hnatk
ISBN: 83-86718-38-2
stron: 372, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-04-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,00 zł

Dodaj do koszyka Ada 95

Tagi: Inne - Programowanie

Ada 95 jest uniwersalnym językiem programowania przeznaczonym do tworzenia dużych systemów oprogramowania. Język jest międzynarodowym standardem, rekomendowanym przez ISO (International Organization for Standardization) oraz przez IEC (International Electrotechnical Commision). Ada 95, podobnie jak jej poprzednia wersja Ada 83, powstała pod auspicjami Departamentu Obrony USA. Obecnie jest głównym językiem programowania używanym do tworzenia oprogramowania dla potrzeb przemysłu zbrojeniowego USA oraz NATO.

Książka jest przeznaczona dla informatyków, w szczególności dla programistów i projektantów oprogramowania systemów wbudowanych. Celem podręcznika jest przedstawienie głównych konstrukcji Ady 95 i ukazanie związanych z nimi koncepcji tworzenia oprogramowania.

Dalsza część rozdziału jest krótkim przeglądem konstrukcji języka. W szczególności, zwraca się uwagę na te elementy Ady 95, których nie zawierała Ada 83. Część ta, przy pierwszym czytaniu, może być pominięta; można do niej wrócić, jako do pewnego podsumowania, po przestudiowaniu podręcznika.

Układ podręcznika jest warstwowy. Pierwszą, podstawową warstwę wyznaczają rozdziały 2-10, które przedstawiają sekwencyjną część języka. Znajomość tej części języka wystarcza do tradycyjnego programowania strukturalnego.

Rozdział 11 wyznacza warstwę sekwencyjnego programowania obiektowego, a rozdział 12 - warstwę programowania współbieżnego. Rozdział 13, zawierający kilka przykładowych programów, jest pewnego rodzaju podsumowaniem wcześniejszych rozdziałów. Następne warstwy odnoszące się do programowania systemowego, systemów czasu rzeczywistego i programowania rozproszonego opisują odpowiednio rozdziały 14, 15 i 16.

Rozdział 17 jest poświęcony omówieniu standardowych i przeglądowi specjalistycznych bibliotek Ady 95.

Ostatni rozdział 18 nie dotyczy języka lecz środowiska programistycznego ObjectAda. Jest to jedno z pierwszych profesjonalnych środowisk implementujących jądro i aneksy A-D normy języka.

  • Jednostki leksykalne
  • Typy
  • Deklaracje i wyrażenia
  • Instrukcje
  • Podprogramy
  • WyjÄ…tki
  • Typy wskaźnikowe
  • Pakiety
  • Struktura programów
  • Mechanizmy programowania obiektowego
  • Zadania i obiekty chronione
  • PrzykÅ‚adowe programy
  • Mechanizmy programowania systemowego
  • Mechanizmy programowania systemów czasu rzeczywistego
  • Mechanizmy programowania systemów rozproszonych
  • Biblioteki standardowe i specjalizowane
  • Å›rodowisko programistyczne ObjectAda
  • SÅ‚owniczek terminów
  • SkÅ‚adnia jÄ™zyka
  • Atrybuty
  • Pragmy

Dodaj do koszyka Ada 95

 

Osoby które kupowały "Ada 95", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Ada 95

Spis treści

Ada 95 -- spis treści

O Autorach

Przedmowa

Wstęp

  • Historia
  • Miejsce Ady w cyklu życia oprogramowania
  • UkÅ‚ad książki

Rozdział 1. Przegląd konstrukcji języka

  • 1.1. Wprowadzenie
  • 1.2. Typy
  • 1.3. Operacje
  • 1.4. Instrukcje
  • 1.5. Struktura logiczna programu
  • 1.6. Struktura fizyczna programu
  • 1.7. Inne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci
  • 1.8. Notacja skÅ‚adni

Rozdział 2. Jednostki leksykalne

  • 2.1. PrzykÅ‚ad programu
  • 2.2. Kategorie jednostek
    • 2.2.1. Identyfikatory
    • 2.2.2. Liczby
    • 2.2.3. LiteraÅ‚y znakowe i napisowe
  • 2.3. Komentarz

Rozdział 3. Typy

  • 3.1. PojÄ™cia podstawowe i klasyfikacja typów
  • 3.2. Typy skalarne
    • 3.2.1. Typ wyliczeniowy
  • 3.3. Typy numeryczne
    • 3.3.1. Typ caÅ‚kowity
    • 3.3.2. Typy rzeczywiste
  • 3.4. Typy tablicowe
  • 3.5. Typy rekordowe
  • 3.6. Zgodność typów

Rozdział 4. Deklaracje i wyrażenia

  • 4.1. Deklaracje i obiekty
    • 4.1.1. Obiekty
    • 4.1.2. Deklaracja obiektów
  • 4.2. Nazwy i wyrażenia
    • 4.2.1. Nazwy
    • 4.2.2. Wyrażenia

Rozdział 5. Instrukcje

  • 5.1. Klasyfikacja instrukcji
  • 5.2. Instrukcja przypisania
  • 5.3. Instrukcja bloku (declare)
  • 5.4. Instrukcja warunkowa (if)
  • 5.5. Instrukcja wyboru (case)
  • 5.6. Instrukcja pÄ™tli (loop)
  • 5.7. Instrukcja skoku strukturalnego (exit)
  • 5.8. Instrukcja skoku (goto)

Rozdział 6. Podprogramy

  • 6.1. Podprogramy — pojÄ™cia podstawowe
  • 6.2. Funkcje
  • 6.3. Operatory
  • 6.4. Procedury
  • 6.5. Przekazywanie parametrów do podprogramów
  • 6.6. Przeciążanie podprogramów
  • 6.7. Podprogramy rodzajowe
  • 6.8. ZasiÄ™g i widzialność

Rozdział 7. Wyjątki

  • 7.1. WyjÄ…tki predefiniowane
  • 7.2. Deklarowanie i zgÅ‚aszanie wyjÄ…tków
  • 7.3. ObsÅ‚uga wyjÄ…tków
  • 7.4. Propagacja wyjÄ…tków
  • 7.5. Pakiet Ada.Exceptions

Rozdział 8. Typy wskaźnikowe

  • 8.1. Typy wskaźnikowe ograniczone
  • 8.2. Typy wskaźnikowe ogólne
  • 8.3. Wskaźniki jako parametry podprogramów
  • 8.4. Wskaźniki na podprogramy

Rozdział 9. Pakiety

  • 9.1. Struktura pakietu
  • 9.2. Typy prywatne
  • 9.3. Ograniczone typy prywatne
  • 9.4. Operacje elementarne i typy pochodne
  • 9.5. Pakiety rodzajowe
  • 9.6. Parametry rodzajowe

Rozdział 10. Struktura programów

  • 10.1. Jednostki kompilacji i jednostki biblioteczne
  • 10.2. Podjednostki kompilacji
  • 10.3. Pakiety potomne
  • 10.4. Prywatne pakiety potomne
  • 10.5. ZasiÄ™g i widzialność bytów
  • 10.6. Przemianowania

Rozdział 11. Mechanizmy programowania obiektowego

  • 11.1. Dziedziczenie typów
  • 11.2. Klasy i polimorfizm
  • 11.3. Typy i podprogramy abstrakcyjne
  • 11.4. Wielokrotne implementacje specyfikacji abstrakcyjnej
  • 11.5. Nadzorowanie obiektów

Rozdział 12. Zadania i obiekty chronione

  • 12.1. Deklarowanie zadaÅ„
  • 12.2. Spotkania
  • 12.3. Priorytety, zależnoÅ›ci czasow i kolejkowanie zadaÅ„
  • 12.4. Obiekty chronione
    • 12.4.1. Bariery i zadania
    • 12.4.2. Instrukcja rekolejkowania
  • 12.5. Instrukcja select i jej formy
  • 12.6. Oczekiwanie selektywne
    • 12.6.1. Czekanie na wiele spotkaÅ„
    • 12.6.2. GaÅ‚Ä™zie z dozorami
    • 12.6.3. Przeterminowanie spotkaÅ„
    • 12.6.4. Gałąź else
    • 12.6.5. Gałąź terminate
  • 12.7. Terminowe i warunkowe wywoÅ‚anie wejÅ›cia
    • 12.7.1. Terminowe wywoÅ‚anie wejÅ›cia
    • 12.7.2. Warunkowe wywoÅ‚anie wejÅ›cia
  • 12.8. Asynchroniczna zmiana wÄ…tku sterowania
  • 12.9. Awaryjne koÅ„czenie zadaÅ„
  • 12.10. Cykl życia zadaÅ„
  • 12.11. PrzykÅ‚ady

Rozdział 13. Przykładowe programy

  • 13.1. Pakiet operacji stosowych
  • 13.2. Figury geometryczne
  • 13.3. Producenci-konsumenci
  • 13.4. System alarmów
  • 13.5. Sterownik konwertera analogowo-cyfrowego

Rozdział 14. Mechanizmy programowania systemowego

  • 14.1. Model i obsÅ‚uga przerwaÅ„
  • 14.2. Identyfikatory zadaÅ„
  • 14.3. Atrybuty zadaÅ„
  • 14.4. Inne zagadnienia

Rozdział 15. Mechanizmy programowania systemów czasu rzeczywistego

  • 15.1. Priorytety zadaÅ„
    • 15.1.1. Priorytety bazowe
    • 15.1.2. Problem inwersji priorytetów
    • 15.1.3. Strategie szeregowania zadaÅ„
    • 15.1.4. Szeregowanie wejść
  • 15.2. Priorytety dynamiczne
    • 15.2.1. Metoda szeregowania EDF
  • 15.3. Synchroniczne i asynchroniczne sterowanie zadaniami
    • 15.3.1. Synchroniczne sterowanie zadaniami
    • 15.3.2. Asynchroniczne sterowanie zadaniami
    • 15.3.3. Awaryjne zakoÅ„czenie zadania
  • 15.4. Uproszczenia modelu zadaniowego
  • 15.5. Zegary i czas

Rozdział 16. Mechanizmy programowania systemów rozproszonych

  • 16.1. Model systemu rozproszonego
  • 16.2. Kategorie jednostek bibliotecznych
  • 16.3. Podsystem komunikacji partycji
  • 16.4. PrzykÅ‚ad

Rozdział 17. Biblioteki standardowe i specjalizowane

  • 17.1. Pakiet Standard
  • 17.2. Podstawowe pakiety numeryczne
  • 17.3. Operowanie na znakach
  • 17.4. Operowanie na napisach
  • 17.5. WejÅ›cie-wyjÅ›cie
  • 17.6. Tekstowe wejÅ›cie-wyjÅ›cie
  • 17.7. Klauzule reprezentacji
  • 17.8. Pakiet System
    • 17.8.1. Pakiet System.Storage_Elements
    • 17.8.2. Pakiet System.Storage_Pools
  • 17.9. Pakiet Interfaces.C
  • 17.10. Systemy informacyjne
  • 17.11. Obliczenia numeryczne
  • 17.12. Udogodnienia wspomagajÄ…ce budowÄ™ i testowanie oprogramowania.

Rozdział 18. Środowisko programistyczne ObjectAda

  • 18.1. Zintegrowane Å›rodowisko ObjectaAda (IDE)
    • 18.1.1. File menu
    • 18.1.2. Edit menu
    • 18.1.3. Search menu
    • 18.1.4. Project menu
    • 18.1.5. Debug menu
    • 18.1.6. Tools menu
    • 18.1.7. Window menu
    • 18.1.8. Help menu
  • 18.2. GUI Builder
  • 18.3. PozostaÅ‚e wÅ‚asnoÅ›ci ObjectAda
  • 18.4. Podsumowanie

Dodatek A. HtmlDirectSłowniczek terminów

Dodatek B. Składnia języka

Dodatek C. Atrybuty

Dodatek D. Pragmy

Literatura

Skorowidz

Dodaj do koszyka Ada 95

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.