ABC grafiki komputerowej - Helion
ISBN: 83-7361-012-X
stron: 240, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-04-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 24,90 zł
Jeszcze względnie niedawno termin "grafika komputerowa" wywoływał uśmiechy politowania na twarzach ludzi uznawanych za autorytety w dziedzinie informatyki. Dzisiaj ci ludzie zapewne wstydzą się tego, co wówczas mówili. Grafika komputerowa jest wszędzie -- korzystamy z niej nawet o tym nie wiedząc. Okładki książek, czołówki programów telewizyjnych, etykiety na butelkach i kartki pocztowe -- wszędzie możemy natknąć się na grafikę komputerową. Wzrost jej popularności najwyraźniej widoczny jest w ilości aplikacji graficznych dostępnych na rynku.
Książka "ABC grafiki komputerowej" zawiera wszystkie podstawowe informacje o grafice komputerowej. Informacje, z którymi powinien zapoznać się nie tylko początkujący grafik komputerowy, ale każdy, kto do pracy lub rozrywki wykorzystuje komputer. Jak poradzić sobie ze źle zeskanowanymi lub skomponowanymi zdjęciami cyfrowymi? Jak uatrakcyjnić prezentację na spotkanie z klientem? W jaki sposób przygotować nieszablonowe kartki świąteczne? Po przeczytaniu tej książki nie będziesz już się nad tym zastanawiał. Poznasz różnice pomiędzy grafiką wektorową i bitmapową; nauczysz się tworzyć i modyfikować obrazki obu typów wykorzystując aplikacje CorelDRAW i Adobe Photoshop.
Dzięki tej książce:- Dowiesz się czym jest grafika komputerowa.
- Poznasz różnicę pomiędzy rysunkiem wektorowym a grafiką bitmapową.
- Nauczysz się tworzyć i modyfikować obiekty wektorowe.
- Poznasz narzędzia rysunkowe Photoshopa.
- Nauczysz się jak stosować: warstwy, ścieżki, kanały i maski.
- Poznasz tajniki korekcji obrazów.
Nawet jeśli nie zamierzasz zostać grafikiem komputerowym, powinieneś posiadać podstawową wiedzę związaną z grafiką komputerową. Ta książka jest doskonałym źródłem takiej wiedzy.
Osoby które kupowały "ABC grafiki komputerowej", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
ABC grafiki komputerowej -- spis treści
Część I Edycja grafiki wektorowej (7)
Rozdział 1. Wstęp (9)
- Co nowego w programie? (9)
- Wymagania systemowe (10)
- Różnice pomiędzy rysunkiem rastrowym a wektorowym (10)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (13)
- Instalacja programu CorelDRAW 11 (13)
- Uruchamianie programu (17)
- Wygląd ekranu (18)
- Przydatne informacje (21)
Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (23)
- Rysowanie prostych obiektów (23)
- Prostokąty, elipsy, wielokąty i spirale (23)
- Kształty podstawowe (26)
- Nadawanie kolorów obiektom (27)
- Transformacje obiektów (29)
- Tworzenie kopii obiektu (31)
- Obiekty z 3 punktów (33)
- Kolejność obiektów (34)
- Wybieranie obiektów (34)
- Grupy obiektów (36)
- Blokowanie obiektów (38)
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (39)
Rozdział 4. Praca z tekstem (43)
- Wpisywanie i formatowanie tekstu (43)
- Okienko Format Text (44)
Rozdział 5. Nadawanie wypełnień i konturów (53)
- Zmiana ustawień domyślnych (53)
- Wypełnienie jednolite (54)
- Wypełnienie tonalne (56)
- Wypełnienie deseniem (58)
- Wypełnienie teksturą (59)
- Wypełnienie postscriptowe (60)
- Okno dokowane (61)
- Kontury obiektów (62)
Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (65)
- Linijki (66)
- Siatka (68)
- Prowadnice (71)
- Przyciąganie do obiektów (72)
Rozdział 7. Edycja krzywych (75)
- Krzywe Béziera (75)
- Zmiana kształtu krzywych (77)
- Zmiana kształtu obiektów (80)
- Rysowanie linii (81)
- Rysunek odręczny (82)
- Krzywe Béziera (83)
- Środki artystyczne (83)
- Pisak (84)
- Łamana (85)
- Krzywa z 3 punktów (86)
- Interakcyjny łącznik (86)
Rozdział 8. Modyfikacje obiektów (89)
- Narzędzia kształtu (89)
- Nóż (89)
- Gumka (90)
- Pędzel rozmazujący (90)
- Pędzel chropowaty (91)
- Łączenie obiektów (92)
- Kształtowanie (93)
- Spawanie (93)
- Przycinanie (94)
- Część wspólna (97)
- Uprość (98)
- Przód bez tyłu (98)
- Tył bez przodu (98)
Rozdział 9. Praca z bitmapami (103)
Część II Edycja grafiki rastrowej (109)
Rozdział 10. Wstęp (111)
- Szczególne właściwości programu (111)
Rozdział 11. Narzędzia (113)
- Narzędzia do tworzenia selekcji (115)
- Narzędzia zaznaczenia (115)
- Narzędzie Move (Przesunięcie) (117)
- Narzędzie Lasso (118)
- Narzędzie Magic Wand (Różdżka) (119)
- Narzędzie Crop (Kadrowanie) (120)
- Narzędzia odcinania (121)
- Narzędzia malarskie i edycyjne (122)
- Narzędzie Brush (Pędzel) (124)
- Narzędzie Pencil (Ołówek) (128)
- Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (128)
- Narzędzie Pattern Stamp (Stempel wzorkiem) (129)
- Narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) oraz Patch (Łatka) (130)
- Narzędzie History Brush (Pędzel historii) (131)
- Narzędzie Art History Brush (Pędzel stylowy) (132)
- Narzędzia typu Eraser (Gumka) (132)
- Narzędzie Gradient (134)
- Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (136)
- Narzędzia Blur (Rozmycie), Sharpen (Wyostrzenie) oraz Smudge (Smużenie) (137)
- Narzędzia Dodge (Rozjaśnianie), Burn (Ściemnianie) oraz Sponge (Gąbka) (138)
- Narzędzia Notes (Adnotacje), Hand (Rączka) oraz Zoom (Lupka) (139)
Rozdział 12. Palety (141)
- Paleta Navigator (Nawigator) (144)
- Paleta Info (145)
- Paleta Color (Kolor) (146)
- Paleta Swatches (Próbki) (147)
- Paleta Styles (Style) (149)
- Paleta History (Historia) (151)
- Zdjęcia (152)
- Stany historii (153)
- Paleta Actions (Zadania) (154)
- Paleta Layers (Warstwy) (158)
- Podstawowe operacje na warstwach (158)
- Krycie (165)
- Tryb mieszania warstw (166)
- Blokowanie parametrów warstwy (166)
- Zestawy warstw (167)
- Łączenie warstw (167)
- Warstwy dopasowania (korekcyjne) (169)
- Efekty warstw (170)
- Maski warstw (173)
- Pozostałe operacje wykonywane na warstwach (173)
- Paleta Channels (Kanały) (174)
- Paleta Paths (Ścieżki) (176)
Rozdział 13. Tryb szybkiej maski - selekcje dla niecierpliwych (177)
- Kilka słów na temat masek (177)
- Praca w trybie szybkiej maski (178)
- Uruchamianie trybu szybkiej maski (179)
- Ustawianie opcji malowania (180)
- Tworzenie maski (180)
- Poprawianie maski (182)
- Konwersja maski na zaznaczenie (183)
- Zastosowanie (184)
Rozdział 14. Ścieżki i kształty, czyli obraz wektorowy w Photoshopie (187)
- Elementy składowe ścieżki (188)
- Segmenty i węzły (188)
- Styczne kierunkowe i uchwyty pomocnicze (189)
- Węzły gładkie (189)
- Węzły narożne (189)
- Rodzaje ścieżek (190)
- Podścieżki (191)
- Narzędzia do tworzenia i edycji ścieżek (191)
- Zastosowanie narzędzi (192)
- Narzędzia do zaznaczania ścieżek (198)
- Narzędzia do tworzenia kształtów (199)
- Ścieżki odcinania warstwy (199)
- Konwersja ścieżki na zaznaczenie (202)
- Inne operacje wykonywane na ścieżkach (203)
- Obrysowywanie ścieżek (203)
- Wypełnianie ścieżek (204)
- Eksport do programu Adobe Illustrator (204)
Rozdział 15. Filtry (207)
- Stosowanie filtrów (207)
- Przegląd filtrów (208)
Rozdział 16. Podstawy korekcji obrazów (211)
- Przygotowanie do edycji - kadrowanie i zmiana wymiarów obrazka (211)
- Zmiana wymiarów na potrzeby druku (211)
- Korekcja tonalna (213)
- Polecenie Levels (Poziomy) (214)
- Polecenie Curves (Krzywe) (215)
- Retusz (218)
Dodatki (221)
Dodatek A Konfiguracja tabletu graficznego (223)
- Technologia (223)
- Tablety graficzne serii Graphire (224)
- Tablety graficzne serii Intuos (225)
- Zastosowanie (226)
- Konfiguracja sterownika (226)
- Konfiguracja tabletu w Photoshopie (230)
- PenTools (233)
Skorowidz (235)