reklama - zainteresowany?

3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu - Helion


Autor: Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-2589-5
stron: 560, Format: 168x237, okładka: twarda
Data wydania: 2010-07-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,90 zł (poprzednio: 96,45 zł)
Oszczędzasz: 69% (-66,55 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: 3ds max

Trójwymiarowy model świata

  • Całościowy opis wykonania filmu animowanego techniką 3D
  • Ćwiczenia ilustrowane zrzutami ekranu, pomagające powtórzyć wszystkie wykonywane operacje na własnym komputerze
  • Płyta DVD ze wszystkimi scenami, mapami i kompletem innych materiałów

Jak stworzyć animację 3D?

Z zachwytem oglądasz oscarową "Katedrę"? Podziwiasz precyzję, z jaką wykonane są animowane reklamy i teledyski? W świecie gier komputerowych czujesz się jak wirtualna ryba w wodzie? Chcesz rozwijać w sobie boską iskrę tworzenia? Nie zwlekaj zatem i włącz program 3ds Max 2010. Niech ogranicza Cię jedynie wyobraźnia!

Poznaj słynnego 3ds Maksa – Twoje nowe narzędzie kreowania i animowania trójwymiarowego świata. To właśnie w tym programie powstało wiele znanych Ci animacji i filmów, a także realistycznych graficznie gier oraz zachwycających wizualizacji architektonicznych. Aby stworzyć swoją pierwszą animację, koniecznie zapoznaj się z możliwościami programu 3ds Max 2010, opisanymi w tej książce. Kartka po kartce, klatka po klatce wkroczysz w wirtualną rzeczywistość, poznając zasady modelowania, animacji postaci, kluczowania, opracowywania świateł i materiałów, wprowadzania efektów specjalnych oraz renderingu i montażu całego filmu.

Dowiesz się, jak:
  • tworzyć obiekty, pozycjonować je i zmieniać ich parametry początkowe;
  • wprowadzać i przekazywać deformacje obiektu za pomocą stosu modyfikatorów;
  • posługiwać się modelowaniem siatkowym czy łatami (Patch) i tworzyć powierzchnie na podstawie krzywych: splajnów oraz NURBS;
  • wykorzystywać w animacji kamery, światła i efekty atmosferyczne (np. światło wolumetryczne);
  • kreować mapowane i animowane materiały, dodawać efekty renderingu (np. efekt żarzenia), naśladować metale, skórę, drewno, szkło i chrom;
  • używać renderera Mental Ray i współpracującego z nim systemu oświetlenia dziennego Daylight;
  • przygotować postać do animacji przy użyciu szkieletu (Biped), animować metodą morfingu, z pomocą systemów kości (Bones) i odwrotnej kinematyki;
  • stosować klucze oraz kontrolery animacji;
  • modelować wnętrza tradycyjne i prosto z kosmosu;
  • przekształcać animację 3D w kreskówkę.

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu", wybierały także:

  • 3ds max 9. Animacja 3D od podstaw

Dodaj do koszyka

Spis treści

3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu -- spis treści

Wstęp (9)

Rozdział 1. Co oznacza 3D (11)

  • Pierwsze spotkanie (13)
    • Interfejs programu (14)
    • Jednostki i ustawienia siatki (20)
    • Posługiwanie się skrótami klawiszowymi przy oglądaniu modelu (22)
    • Ustawianie widoku (23)
    • Zaznaczanie obiektów (26)

Rozdział 2. Podstawy (29)

  • Animujemy przelot UFO (30)
    • Tworzenie obiektów (30)
    • Pozycjonowanie obiektów i zmiana ich parametrów początkowych (34)
    • Kopiowanie i skalowanie obiektu (37)
    • Deformacja obiektu za pomocą modyfikatora Taper (40)
    • Zginanie (Bend) a gęstość siatki. Zmiana kolejności modyfikatorów (41)
    • Klonowanie i obrót obiektu (44)
    • Przypisywanie materiału (49)
    • Rendering obrazu (53)
    • Kamera i światła (56)
    • Rendering do pliku (60)
    • Animacja w trybie AutoKey (64)
    • Wyrównywanie położenia (Align) i tworzenie szeregu (Array) (68)
    • Efekt żarzenia (Glow) dla materiału (72)
    • Płomień (Fire Effect) (76)
    • Rozmycie (Motion Blur) i rendering animacji (80)
    • Ścieżki dostępu do plików zewnętrznych (82)
  • Sprzężenie między obiektami (83)
    • Kopie, klony i odnośniki (83)

Rozdział 3. Modelowanie ze splajnów (89)

  • Robot (90)
    • Tworzenie i edycja kształtów (90)
    • Bryły obrotowe (Lathe) (95)
    • Renderowalne splajny (98)
    • Prostoliniowe wytłaczanie splajnów (Extrude, Bevel) (104)
    • Wytłaczanie profilu wzdłuż dowolnej linii (Sweep) i zamiana splajnu w powierzchnię (111)
    • Wytłaczanie profilu wzdłuż dowolnej linii (Loft) i użycie narzędzia 3D Snaps (113)
    • Zmiana położenia punktu pivot (120)
    • Materiały mapowane i współrzędne mapowania (124)
    • Materiały złożone: Blend, Top/Bottom, Double Sided (129)
    • Oświetlenie sceny (133)
    • Animowane sekwencje, przezroczystość i modyfikator Noise (137)
    • Obiekty pomocnicze Dummy, modyfikator LinkedXForm i budowanie hierarchii (141)
    • Łączenie parametrów (Wire Parameters) (146)
    • Ruch po ścieżce. Kontroler Path (151)
    • Elastyczne wygięcie. Modyfikator Flex (156)
  • Obiekty złożone (157)
    • ProBoolean (158)
    • Conform (159)
    • BlobMesh (162)
    • Terrain (164)
    • Connect (165)
    • ShapeMerge (166)
    • ProCutter (168)
    • Scatter (170)

Rozdział 4. Modelowanie siatkowe (173)

  • Oczy (174)
    • Mapa parametryczna (Gradient Ramp) (174)
    • Ruchy oczu - kontroler LookAt (178)
    • Zarządzanie parametrami - Reaction Manager (181)
  • Modelowanie głowy (186)
    • Edycja siatki z użyciem miękkiego zaznaczenia (186)
    • Fazowanie i wytłaczanie - narzędzia Chamfer, Bevel, Extrude (189)
    • Zapisywanie zaznaczeń (Named Selections) i ich edycja (190)
    • Numery porządkowe materiału (Material ID) i grupy wygładzania (Smoothing Groups) (195)
    • Wygładzanie powierzchni (Subdivision Surface) (196)
    • Parametryczne fazowanie i wytłaczanie wieloboków (198)
    • Wytłaczanie wzdłuż linii (Extrude Along Spline) (202)
    • Ostatnie poprawki - Relax (204)
    • Materiał złożony Multi/Sub-Object (206)
    • Najprostsza siatka - Editable Mesh (209)
    • Edycja wierzchołków (Vertex) (210)
    • Wytłaczanie kończyn i szyi (Bevel, Extrude) (211)
    • Podgląd wygładzenia. Modyfikator MeshSmooth (213)
    • Dodawanie detali. Narzędzie View Align (214)
    • Cięcie (Slice) (218)
    • Spawanie (Weld) (220)
    • Mapy Cellular i Noise (222)
  • NURBS. Inne podejście do modelowania (224)
    • Tworzenie powierzchni na bazie krzywych - Lathe (224)
    • Tworzenie krzywych na bazie powierzchni - CV on Surf (227)
    • Wytłaczanie - U Loft (229)

Rozdział 5. Przygotowanie postaci do animacji (233)

  • Morfing (234)
    • Cele morfingu (234)
    • Morfing twarzy. Obiekt złożony Morph (237)
    • Morfing twarzy. Modyfikator Morpher (241)
  • Szkielet (243)
    • Tworzenie i pozycjonowanie obiektu typu Biped (243)
    • Dostosowanie szkieletu (245)
    • Połączenie postaci ze szkieletem. Modyfikator Physique (248)
    • Edycja obwiedni (Envelopes) modyfikatora Physique (251)
    • Ustawienie i próbna animacja postaci Biped (252)
    • Edycja połączeń (Link) modyfikatora Physique (254)
    • Ścięgna (Tendons) (257)
    • Biceps (Bulge) (258)
  • Ubranie i włosy (261)
    • Modelowanie za pomocą łat (Patch) (262)
    • Nadruk na koszulce - nakładanie pojedynczych znaków graficznych na powierzchnię (267)
    • Tkanina. Modyfikator Cloth (270)
    • Wiatr. Pole sił Wind (273)
    • Mocowanie tkaniny. Grupy wierzchołków (Cloth/Group) (275)
    • Krótkie włosy. Modyfikator Hair and Fur stosowany do obiektów siatkowych (280)
    • Długie włosy. Modyfikator Hair and Fur stosowany do splajnów (282)
    • Włosy powiewające na wietrze (285)
  • Kości, łącza i odwrotna kinematyka (287)
    • Prosta kinematyka i dziedziczenie transformacji (288)
    • Odwrotna kinematyka (HD Solver) (291)
    • Kości (Bones) (296)

Rozdział 6. Modelowanie wnętrz (301)

  • Wnętrze latającego talerza (302)
    • Wytłaczanie metodą Fit Deformation, modyfikatory FFD i odejmowanie brył (Boolean) (302)
    • Przygotowanie obiektu do animacji metodą Motion Capture (310)
    • Mapowanie Real-World (313)
    • Wstępne ustawienie postaci. Narzędzie LookAt Constraint (317)
    • Zarządzanie warstwami (Manage Layers) (320)
    • Ściany. Edycja normalnych do powierzchni (322)
    • Wyposażenie wnętrza. Konwersja splajnów do postaci siatki (329)
    • Planeta. Mapa Noise i parametry przezroczystości (332)
    • Animowane tekstury i mapa RGB Tint (336)
    • Pulsujące odblaski. Ograniczanie zasięgu świateł i kontroler Noise (344)
    • Uproszczone mapowanie odbić i mapa Falloff (352)
    • Para - systemy cząstek (SuperSpray) i efekt Blur (356)
  • Pokój z balkonem (360)
    • Oszklone drzwi - Translucent Shader (360)
    • Balustrada. Narzędzie Spacing Tool (365)
    • Obiekty parawanowe (369)
    • Oświetlenie dzienne. System Daylight i renderer MentalRay (376)
    • Materiały Arch&Design (381)
  • Szkła, lustra, witraże (386)
    • Mapy Flat Mirror oraz Reflect/Refract (386)
    • Materiały Raytrace (390)
    • Materiały współpracujące z rendererem Mental Ray (392)
    • Witraż (395)

Rozdział 7. Animacja (401)

  • Latający talerz (402)
    • Animacja świateł i materiałów (402)
    • Animacja obrotu. Dziedziczenie transformacji i ręczna edycja krzywej animacji (Draw Curves) (412)
    • Animacja ruchu po ścieżce. Tworzenie kluczy bezpośrednio na krzywej animacji (Add Keys) (415)
    • Kopiowanie i wklejanie ustawień kości (Posture) (419)
    • Kopiowanie i wklejanie póz (Pose). Unieruchamianie wybranych części ciała (Set Planted Key) (424)
    • Chwytanie przedmiotu. Position Constraint (429)
    • Pociągnięcie dźwigni. Parametr IK Blend (433)
    • Zmiana hierarchicznego rodzica - kontroler Link Constraint (438)
    • Animacja stanu nieważkości. Inne zastosowania systemu cząstek SuperSpray (441)
  • Pokój z balkonem (448)
    • Scenografia - materiał Matte/Shadow (448)
    • Wybiórcze użycie świateł (Exclude/Include) i żarzenie (Glow) (456)
    • Okno Track View - Dope Sheet. Kopiowanie i wklejanie kluczy (462)
    • Sunący kabel. Path Deform (467)
    • Przyłączanie wtyczki. Kontroler Attachment (474)
    • Animacja widoczności obiektów (Visibility). Kopiowanie i wklejanie kontrolerów animacji (476)
  • Stan nieważkości - reactor i inne przydatne narzędzia (479)
    • Podstawy działania narzędzia reactor (480)
    • Zawiasowe połączenie między bryłami (Hinge) (489)
    • Zmiana grawitacji (493)
    • Pola sił (494)
    • Obcy w stanie nieważkości. Łączenie sekwencji ruchu w oknie Mixer (497)

Rozdział 8. Rendering filmu (507)

  • Animacja kamer (508)
    • Przygotowanie kamer i animacja najazdu (508)
    • Wstrząsy. Warstwy animacji (Animation Layers) (510)
    • Przygotowanie sekwencji ujęć i plansz z napisami (513)
  • Rendering i montaż (516)
    • Okno Video Post i flara obiektywu (518)
    • Wstępny montaż filmu (524)
    • Łagodne przejście (Cross Fade) (529)
    • Napisy końcowe, blaknięcie do czerni (532)
    • Dodawanie dźwięku (536)
  • Jak zrobić kreskówkę (538)
    • Materiał Ink'n Paint (538)

Skorowidz (545)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.