reklama - zainteresowany?

3D Studio w praktyce - Helion

3D Studio w praktyce
Autor: Joanna Pasek, Maciej Pasek
ISBN: 83-86718-27-7
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,00 zł

Dodaj do koszyka 3D Studio w praktyce

Tagi: 3ds max

Jest to książka przeznaczona dla wszystkich, którzy zamierzają praktycznie wykorzystywać 3D Studio. Znajdziesz w niej podstawy obsługi programu oraz opis różnych technik modelowania przestrzennego obiektów. Nie znajdziesz w niej natomiast "suchego" opisu poszczególnych poleceń. Książka jest w zasadzie opisem tworzenia typowego projektu od samego początku, czyli od włączenia komputera i uruchomienia programu, aż do wykonania końcowego renderingu oraz zapisania go na dysku.

Czytelnik prowadzony jest "za rękę", krok po kroku poznając potrzebne polecenia. Wszystkie opcje zilustrowane są czytelnymi i opisanymi zrzutami ekranów. Trudniejsze miejsca opatrzone są obszernymi komentarzami i uwagami, pozwalającymi nawet początkującemu Czytelnikowi dokładnie zrozumieć istotę zagadnienia.

Książka bardzo przystępnie prezentuje sposób wykorzystania 3D Studio w profesjonalnej pracy, jednocześnie chroniąc Czytelnika przed zalewem informacji. Zapoznanie się z jej treścią umożliwia skuteczne wykorzystanie narzędzi do modelowania wbudowanych w program i daje podstawy do dalszego, już samodzielnego poznawania tajników tworzenia wirtualnego świata.

Możesz dowiedzieć się:

  • Jak wytÅ‚aczać zÅ‚ożone, przestrzenne obiekty.
  • Czym siÄ™ różni wirtualna kamera od rzeczywistej i jak dobrać jej parametry.
  • Jakimi rodzajami źródeÅ‚ Å›wiatÅ‚a dysponuje program i jak z ich pomocÄ… oÅ›wietlić scenÄ™.
  • Jak zrenderować scenÄ™ z cieniami.
  • Czy możliwe jest dodanie zdjÄ™cia w tle sceny.
  • Jak doÅ‚Ä…czać gotowe siatki do projektu.
  • Podstawy tworzenia materiałów mapowanych udajÄ…cych cegÅ‚Ä™, drewno, trawÄ™ itd.
  • Sposoby zwiÄ™kszania realizmu tworzonej sceny.
  • Jak zapisywać wyniki swojej pracy na dysku.
  • Tworzenie obiektów parawanowych "udajÄ…cych" przestrzenne drzewa.
  • Podstawy konfiguracji programu.

Dodaj do koszyka 3D Studio w praktyce

 

Osoby które kupowały "3D Studio w praktyce", wybierały także:

  • 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie 3D, oÅ›wietlenie i renderowanie
  • 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom drugi. Modelowanie zaawansowane, ustawienia renderingu, materiaÅ‚y i tekstury
  • 3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. SzkoÅ‚a efektu
  • Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podrÄ™cznik
  • 3ds max 9. Animacja 3D od podstaw

Dodaj do koszyka 3D Studio w praktyce

Spis treści

3D Studio w praktyce -- spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Rysujemy przekrój w 2D Shaperze

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Uruchamiamy 3D Studio
    • Co widać na ekranie 2D Shapera
    • Jak dokÅ‚adnie rysować w 2D Shaperze
    • Rysujemy przekrój Å›cian piwnicy
    • Rysujemy przekrój sÅ‚upów podtrzymujÄ…cych strop parteru
    • Rysujemy podjazd
    • Rysujemy grunt
    • Chowamy rysunek na dysk

Rozdział 2. Wytłaczamy obiekt w 3D Lofterze

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Co jest potrzebne do wytÅ‚oczenia obiektu
    • Wybieramy ksztaÅ‚t do wytÅ‚oczenia
    • WytÅ‚aczamy Å›ciany
    • WytÅ‚aczamy podjazd
    • WytÅ‚aczamy grunt

Rozdział 3. Modelujemy ściany

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Rysujemy rzuty piÄ™tra i poddasza w 2D Shaperze
    • WytÅ‚aczamy podmurówkÄ™, piÄ™tro i poddasze
    • Dodajemy fragmenty stropu

Rozdział 4. Modelujemy skośny dach oraz detale otoczenia

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Rysujemy w 2D Shaperze przekroje potrzebne do wytÅ‚oczenia schodów, skarpy oraz dachu
    • WytÅ‚aczamy schody oraz skarpÄ™
    • Modelujemy dach
    • WytÅ‚aczamy wzdÅ‚uż zakrzywionej Å›cieżki

Rozdział 5. Renderujemy

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Ustawiamy kamerÄ™
    • OÅ›wietlamy scenÄ™
    • Parametry renderingu
    • Renderujemy scenÄ™ z cieniami
    • Zmieniamy kolor tÅ‚a
    • Przypisujemy obiektom materiaÅ‚y
    • Zapisujemy wyniki renderingu na dysku

Rozdział 6. Modelujemy okna oraz detale elewacji

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Jak wstawić okno w Å›cianÄ™?
    • Wstawiamy drzwi do garażu oraz kominy
    • Modelujemy rynny
    • Czy dodanie blacharki dachu jest trudne
    • Modelujemy części odpÅ‚ywowe rynien

Rozdział 7. Poprawiamy przestrzenny model

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Przesuwamy wybrane wierzchoÅ‚ki siatki
    • Skalujemy wierzchoÅ‚ki
    • Kasujemy i dodajemy elementy
    • Kopiujemy materiaÅ‚y użyte w scenie
    • Wprowadzamy dodatkowe oÅ›wietlenie
    • Przyspieszamy odÅ›wieżanie ekranu
    • Usprawniamy selekcjonowanie obiektów

Rozdział 8. Nadajemy rysunkowi realistyczny charakter - zastosowanie materiałów mapowanych

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Kiedy stosować mapowanie
    • Pozyskiwanie map bitowych
    • Mapowanie pÅ‚askiej powierzchni
    • Przypisywanie ikony mapowania
    • Mapujemy otoczenie domku
    • Mapujemy prostopadÅ‚oÅ›ciany
    • Mapujemy drewniane elementy z wykorzystaniem gotowego materiaÅ‚u z biblioteki
    • Modelujemy drzewa wokół domku za pomocÄ… obiektu-parawanu

Rozdział 9. Co jeszcze możemy dodać w otoczeniu domku?

  • Co znajdziesz w rozdziale?
    • Importujemy gotowe siatki
    • Modelowanie bryÅ‚ obrotowych - korony drzew i parasole ogrodowe
    • Renderujemy domek na tle mapy bitowej
    • Ustalamy Å›cieżki dostÄ™pu do map materiałów
    • Ustalamy parametry koÅ„cowego renderingu
    • Archiwizujemy projekt i tworzymy wÅ‚asnÄ… bibliotekÄ™ materiałów
  • Podsumowanie

Dodatek 1. Konfiguracja sterowników Vibrant

Dodatek 2. Konfiguracja sterowników ADI

Dodatek 3. Co znajdziesz na dyskietce?

Dodaj do koszyka 3D Studio w praktyce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.