3D Studio w praktyce - Helion
ISBN: 83-86718-27-7
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 30,00 zł
Jest to książka przeznaczona dla wszystkich, którzy zamierzają praktycznie wykorzystywać 3D Studio. Znajdziesz w niej podstawy obsługi programu oraz opis różnych technik modelowania przestrzennego obiektów. Nie znajdziesz w niej natomiast "suchego" opisu poszczególnych poleceń. Książka jest w zasadzie opisem tworzenia typowego projektu od samego początku, czyli od włączenia komputera i uruchomienia programu, aż do wykonania końcowego renderingu oraz zapisania go na dysku.
Czytelnik prowadzony jest "za rękę", krok po kroku poznając potrzebne polecenia. Wszystkie opcje zilustrowane są czytelnymi i opisanymi zrzutami ekranów. Trudniejsze miejsca opatrzone są obszernymi komentarzami i uwagami, pozwalającymi nawet początkującemu Czytelnikowi dokładnie zrozumieć istotę zagadnienia.
Książka bardzo przystępnie prezentuje sposób wykorzystania 3D Studio w profesjonalnej pracy, jednocześnie chroniąc Czytelnika przed zalewem informacji. Zapoznanie się z jej treścią umożliwia skuteczne wykorzystanie narzędzi do modelowania wbudowanych w program i daje podstawy do dalszego, już samodzielnego poznawania tajników tworzenia wirtualnego świata.
Możesz dowiedzieć się:
- Jak wytłaczać złożone, przestrzenne obiekty.
- Czym się różni wirtualna kamera od rzeczywistej i jak dobrać jej parametry.
- Jakimi rodzajami źródeł światła dysponuje program i jak z ich pomocą oświetlić scenę.
- Jak zrenderować scenę z cieniami.
- Czy możliwe jest dodanie zdjęcia w tle sceny.
- Jak dołączać gotowe siatki do projektu.
- Podstawy tworzenia materiałów mapowanych udających cegłę, drewno, trawę itd.
- Sposoby zwiększania realizmu tworzonej sceny.
- Jak zapisywać wyniki swojej pracy na dysku.
- Tworzenie obiektów parawanowych "udających" przestrzenne drzewa.
- Podstawy konfiguracji programu.
Osoby które kupowały "3D Studio w praktyce", wybierały także:
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie 3D, oświetlenie i renderowanie 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom drugi. Modelowanie zaawansowane, ustawienia renderingu, materiały i tekstury 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- 3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Skuteczne programowanie Lego Mindstorms 57,56 zł, (25,90 zł -55%)
- Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik 77,59 zł, (43,45 zł -44%)
Spis treści
3D Studio w praktyce -- spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Rysujemy przekrój w 2D Shaperze
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Uruchamiamy 3D Studio
- Co widać na ekranie 2D Shapera
- Jak dokładnie rysować w 2D Shaperze
- Rysujemy przekrój ścian piwnicy
- Rysujemy przekrój słupów podtrzymujących strop parteru
- Rysujemy podjazd
- Rysujemy grunt
- Chowamy rysunek na dysk
Rozdział 2. Wytłaczamy obiekt w 3D Lofterze
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Co jest potrzebne do wytłoczenia obiektu
- Wybieramy kształt do wytłoczenia
- Wytłaczamy ściany
- Wytłaczamy podjazd
- Wytłaczamy grunt
Rozdział 3. Modelujemy ściany
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Rysujemy rzuty piętra i poddasza w 2D Shaperze
- Wytłaczamy podmurówkę, piętro i poddasze
- Dodajemy fragmenty stropu
Rozdział 4. Modelujemy skośny dach oraz detale otoczenia
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Rysujemy w 2D Shaperze przekroje potrzebne do wytłoczenia schodów, skarpy oraz dachu
- Wytłaczamy schody oraz skarpę
- Modelujemy dach
- Wytłaczamy wzdłuż zakrzywionej ścieżki
Rozdział 5. Renderujemy
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Ustawiamy kamerÄ™
- Oświetlamy scenę
- Parametry renderingu
- Renderujemy scenÄ™ z cieniami
- Zmieniamy kolor tła
- Przypisujemy obiektom materiały
- Zapisujemy wyniki renderingu na dysku
Rozdział 6. Modelujemy okna oraz detale elewacji
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Jak wstawić okno w ścianę?
- Wstawiamy drzwi do garażu oraz kominy
- Modelujemy rynny
- Czy dodanie blacharki dachu jest trudne
- Modelujemy części odpływowe rynien
Rozdział 7. Poprawiamy przestrzenny model
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Przesuwamy wybrane wierzchołki siatki
- Skalujemy wierzchołki
- Kasujemy i dodajemy elementy
- Kopiujemy materiały użyte w scenie
- Wprowadzamy dodatkowe oświetlenie
- Przyspieszamy odświeżanie ekranu
- Usprawniamy selekcjonowanie obiektów
Rozdział 8. Nadajemy rysunkowi realistyczny charakter - zastosowanie materiałów mapowanych
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Kiedy stosować mapowanie
- Pozyskiwanie map bitowych
- Mapowanie płaskiej powierzchni
- Przypisywanie ikony mapowania
- Mapujemy otoczenie domku
- Mapujemy prostopadłościany
- Mapujemy drewniane elementy z wykorzystaniem gotowego materiału z biblioteki
- Modelujemy drzewa wokół domku za pomocą obiektu-parawanu
Rozdział 9. Co jeszcze możemy dodać w otoczeniu domku?
- Co znajdziesz w rozdziale?
- Importujemy gotowe siatki
- Modelowanie brył obrotowych - korony drzew i parasole ogrodowe
- Renderujemy domek na tle mapy bitowej
- Ustalamy ścieżki dostępu do map materiałów
- Ustalamy parametry końcowego renderingu
- Archiwizujemy projekt i tworzymy własną bibliotekę materiałów
- Podsumowanie
Dodatek 1. Konfiguracja sterowników Vibrant
Dodatek 2. Konfiguracja sterowników ADI
Dodatek 3. Co znajdziesz na dyskietce?