reklama - zainteresowany?

3D Studio VIZ 3i - Helion

3D Studio VIZ 3i
Autor: Autodesk
Tłumaczenie: Wojciech Pazdur
ISBN: 83-7197-435-3
stron: 432, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-03-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka 3D Studio VIZ 3i

Tagi: AutoCAD | Inne

3D Studio VIZ w dziedzinie szeroko pojętej grafiki trójwymiarowej stanowi poważną konkurencję dla znacznie droższych i bardziej skomplikowanych programów. Jeśli natomiast chodzi o wizualizacje architektoniczne, projektowanie wnętrz i planowanie zagospodarowania terenu, VIZ jest wręcz bezkonkurencyjny. Możliwość współpracy z AutoCAD-em, interfejs użytkownika jak w innych CAD-owskich programach oraz standardowo wbudowane elastyczne narzędzia do modelowania takich obiektów jak ściany, okna, drzwi, ogrodzenia czy elementy szaty roślinnej, czynią VIZ-a niezastąpioną pomocą dla każdego grafika-projektanta. Oprócz tego, w porównaniu z innymi programami, VIZ posiada szereg usprawnień w zakresie animacji kamer, technik oświetlenia oraz tworzenia realistycznych materiałów.

Podręcznik ten przedstawia VIZ-a w wielu różnych zastosowaniach, związanych z prezentacjami architektonicznymi, animacją, modelowaniem i grafiką inżynierską. Kilkanaście przejrzyście i szczegółowo opisanych ćwiczeń zapozna cię z praktycznymi aspektami pracy z programem, bez wdawania się w zawiłą teorię i nadmiar skomplikowanych technicznych pojęć. Ćwiczenia te nauczą nowych technik pracy każdego użytkownika VIZ-a, zarówno początkującego, jak i profesjonalistę.

Czytając niniejszą książkę poznasz między innymi następujące zagadnienia:

  • Słownictwo i podstawowe pojęcia związane z grafiką 3D.
  • Konfigurowanie interfejsu użytkownika VIZ-a 3i.
  • Tworzenie scen z martwą naturą i ich animacja.
  • Projektowanie wnętrz i modelowanie elementów zabudowy pomieszczeń.
  • Tworzenie materiałów organicznych oraz stosowanych w budownictwie i architekturze.
  • Modelowanie krajobrazu, w tym powierzchni wody, roślinności, wody i efektów atmosferycznych.
  • Konstruowanie trójwymiarowej sceny na podstawie szkiców.
  • Renderowanie obrazów o wysokiej rozdzielczości i dopasowywanie wirtualnych kamer do zdjęć rzeczywistych obiektów.
  • Wizualizacje architektoniczne, animacje typu walkthrough.
  • Modelowanie obiektów mechanicznych, wykorzystanie powierzchni NURBS.
  • Animacja z wykorzystaniem odwrotnej kinematyki, planowanie animacji.
  • Przygotowywanie dokumentów do druku i sceny VRML.
Książka jest tłumaczeniem oryginalnego podręcznika dołączanego przez firmę Autodesk do programu 3D Studio VIZ 3i.

Dodaj do koszyka 3D Studio VIZ 3i

 

Osoby które kupowały "3D Studio VIZ 3i", wybierały także:

  • AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D
  • AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki
  • AutoCAD 2016 PL. Pierwsze kroki

Dodaj do koszyka 3D Studio VIZ 3i

Spis treści

3D Studio VIZ 3i -- spis treści

Wprowadzenie do 3D Studio VIZ R3 (9)

  • Dla kogo przeznaczone są ćwiczenia opisane w książce? (10)
    • Jeśli nigdy wcześniej nie pracowałeś z programem do grafiki 3D lub nigdy wcześniej nie zetknąłeś się z 3D Studio VIZ (10)
    • Jeśli wykonujesz przesiadkę z wcześniejszej wersji 3D Studio VIZ (10)
    • Jeśli masz opanowany inny program do grafiki 3D (10)
  • Zakres tematyczny ćwiczeń opisanych w książce (11)
    • Część wprowadzająca (11)
    • Projektowanie i wizualizacja wnętrz (11)
    • Planowanie zagospodarowania przestrzennego (12)
    • Wizualizacje architektoniczne (12)
    • Modelowanie produktów przemysłowych (12)
    • Projektowanie i animacja mechanizmów (12)
  • Słownictwo związane z programem 3D Studio VIZ (12)
    • Jak to wszystko działa: w skrócie (13)
  • Interfejs użytkownika w programie 3D Studio VIZ (14)
    • Okna widokowe (Viewports) (14)
    • Narzędzia sterujące widokiem sceny (Viewport Navigation Controls) (18)
    • Pasek tytułowy programu (18)
    • Górny pasek rozwijanych menu (18)
    • Panel z zakładkami pasków narzędziowych (19)
    • Przewijanie zawartości głównego paska narzędzi i panelu zakładek (19)
    • Menu podręczne otwierane prawym przyciskiem myszy (20)
  • Słownictwo używane w grafice 3D (20)
    • Wierzchołek: pierwszy wymiar (20)
    • Abecadło XYZ (20)
    • Linie: drugi wymiar (21)
    • Płaszczyzna elementarna (face), krawędź (edge) i wielobok (polygon) (21)
    • Obiektywnie mówiąc (23)
    • Właściwości obiektu i jego powierzchni (23)
    • Modyfikatory i lista modyfikacji (24)
    • Obiekty nie geometryczne (24)
    • Światła (Lights) (25)
    • Kamery (Cameras) (26)
    • Obiekty pomocnicze (Helpers) (26)
    • Systemy obiektów (Systems) (26)
    • Warstwy (layers), grupy (groups), zestawy selekcji (selection sets) i hierarchie (hierarchies) (26)
    • Pliki ze scenami 3D Studio VIZ-a (27)
    • Menedżer dołączanych plików (File Link Manager) (27)
    • Podstawowe pojęcia dotyczące materiałów (27)
    • Tryby cieniowania (Shaders) (28)
    • Typy materiałów (28)
    • Kanały mapowania (mapping channels) (28)
    • Współrzędne mapowania (mapping coordinates) (29)
    • Przeglądarka map/materiałów (Material/Map Browser) (29)
    • Biblioteki materiałów (29)
  • Podstawowe pojęcia dotyczące renderingu (29)
    • Rozdzielczość (29)
    • Filtry anti-aliasingu (29)
    • Otoczenie-tło sceny (Environment) (30)
    • Typy renderingu (30)
    • Podgląd animacji (Preview) (30)
    • Efekty renderingu (Rendering Effects) (30)
    • Formaty renderowanych obrazów (31)
    • Moduł RAM Player (31)
    • Rendering sieciowy (Network Rendering) (32)
  • Podstawowe pojęcia związane z animacją (32)
    • Kluczowanie animacji (32)
    • Gizmo transformacji (32)
    • Środek obrotu (pivot point) (33)
    • Typy interpolacji (33)
    • Ghosting (33)
    • Sterowanie czasem animacji (33)
    • Odtwarzanie animacji w oknach widokowych (34)
    • Okienko z numerem bieżącej klatki animacji (34)
    • Tryb kluczowania (Key Mode) (34)
    • Znaczniki czasu (Time Tags) (34)
    • Kontrolery (Controllers) (35)
    • Okno Track View (35)
    • Listwa kluczy (Track Bar) (35)
    • Okno MAXScript Listener (36)
    • Praca z obiektami (36)
    • Kopie (Copies), odnośniki (References) i klony (Instances) obiektów (37)
  • Pora na naukę (37)

Rozdział 1. Zapoznanie się z interfejsem 3D Studio VIZ (39)

    • Cele ćwiczenia (39)
    • Wprowadzenie (39)
    • Elementy aparatu fotograficznego (40)
    • Pliki potrzebne do wykonania ćwiczenia (40)
  • Konfigurowanie interfejsu użytkownika (40)
    • Interfejs 3D Studio VIZ (41)
  • Pierwsze kroki (47)
    • Narzędzia wspomagające precyzyjne modelowanie (56)
  • Tworzenie obiektywu aparatu fotograficznego (58)
  • Przygotowywanie soczewek do modyfikacji (61)
    • Ustawianie soczewek (63)
    • Modyfikowanie całego obiektywu (64)
  • Zwiększanie realizmu modelu (66)
    • Wybór materiału (69)
  • Animacja obiektywu (74)

Rozdział 2. Animowana scena z martwą naturą (81)

    • Cele ćwiczenia (81)
  • Tworzenie projektu techniką Drag and Drop (81)
  • Dodawanie oświetlenia do sceny (85)
  • Modelowanie jabłka (88)
  • Poprawianie kształtu jabłka (90)
  • Ustawianie kamery (98)
  • Animacja kamery (99)
  • Renderowanie animacji (102)

Rozdział 3. Projektowanie i wizualizacja wnętrz (105)

    • Cele ćwiczenia (105)
    • Wprowadzenie (105)
  • Przygotowywanie plików do dalszego modelowania (105)
    • Pliki do ćwiczenia (106)
    • Ładowanie plików (106)
  • Tworzenie powierzchni podłogi (107)
  • Ustalanie kształtu podłogi poddasza (112)
  • Wytłaczanie i podnoszenie podłogi poddasza (115)
  • Modelowanie ścian wewnętrznych (116)
  • Tworzenie schodów na poddasze (120)
  • Modelowanie poręczy schodów (124)
  • Modelowanie drzwi wewnątrz budynku (129)
  • Dodawanie mebli do sceny w przeglądarce Asset Browser (131)

Rozdział 4. Wykorzystanie materiałów (133)

    • Cele ćwiczenia (133)
  • Materiały w trzech różnych miejscach programu (133)
  • Przypisywanie materiałów obiektom (138)
  • Tworzenie prostych materiałów (144)
    • Tryby cieniowania materiałów (144)
  • Mapowanie i współrzędne mapowania (151)
    • Uwagi na temat współrzędnych mapowania i okien widokowych (154)
    • Sterowanie położeniem i powtarzaniem tekstury na powierzchni obiektu (157)
    • Wykorzystanie współrzędnych mapowania (158)
  • Materiały złożone typu Multi/Sub-Object (161)
    • Tworzenie materiałów typu Multi/Sub-Object z wykorzystaniem techniki Drag and Drop (161)
  • Materiały i mapy generowane metodą śledzenia promieni (raytracingu) (164)

Rozdział 5. Materiały w wizualizacjach wnętrz (167)

  • Cele ćwiczenia (167)
  • Wprowadzenie (167)
  • Tworzenie oświetlenia zgodnego ze standardem Lightscape (167)
  • Tworzenie materiałów dla ścian i listew wykończeniowych (169)
  • Wykorzystanie materiałów złożonych Multi/Sub-Object (177)
  • Tworzenie materiału dla podłóg (180)
  • Definiowanie współrzędnych mapowania podłogi (188)
  • Tworzenie materiału imitującego tkaninę dla fotela (189)
  • Stoliki w salonie (197)

    Rozdział 6. Planowanie zagospodarowania terenu i praca z dołączonymi rysunkami AutoCAD-a (201)

      • Cele ćwiczenia (201)
      • Wprowadzenie (201)
  • Dołączanie pliku AutoCAD-a do projektu (202)
  • Kształtowanie terenu (203)
  • Tworzenie siatki terenu (206)
  • Dodawanie materiału do modelu terenu (208)
  • Tworzenie powierzchni wody (209)
  • Niebo i mgła (212)
  • Tworzenie drzew (218)

    Rozdział 7. Od papieru do piksela: budowanie modeli 3D na podstawie szkiców poglądowych (223)

      • Cele ćwiczenia (223)
      • Wprowadzenie (223)
  • Wyświetlanie szkicu w projekcie (223)
  • Modelowanie rotundy (226)
    • Tworzenie zewnętrznych kolumn (235)
  • Fundamenty budynku głównego (239)
  • Kolumny i szkło (242)
  • Drugi budynek (252)
  • Symulacja oświetlenia słonecznego (254)
  • Renderowanie krawędzi obiektów (256)

    Rozdział 8. Renderowanie obrazów o wysokich rozdzielczościach i kompozycja z tłem (259)

      • Cele ćwiczenia (259)
  • Renderowanie obrazu o dużej rozdzielczości (259)
  • Wykorzystanie fotografii jako tła sceny (263)
  • Wyświetlanie obrazu w tle okna widokowego (263)
  • Tło renderingu (264)
  • Dopasowywanie kamery do obrazu tła (267)
  • Ustalanie przybliżonej pozycji kamery (267)
  • Zmiana koloru linii horyzontu (268)
  • Narzędzie Camera Match (274)
  • Dopasowywanie kamery do nowego tła (280)

    Rozdział 9. Tworzenie prezentacji architektonicznej (287)

      • Cele ćwiczenia (287)
  • Praca nad animacją (287)
    • Sposób prezentowania animacji (288)
    • Scenariusz obrazkowy (storyboard) (288)
  • Animacja projektu architektonicznego (288)
    • Definiowanie ujęć kluczowych animacji (kluczowanie) (289)
  • Praca z oknem Track View (293)
  • Wykorzystanie listwy kluczy (Track Bar) (297)
  • Renderowanie podglądu animacji (298)
  • Zwiększanie realizmu (299)
  • Renderowanie pliku z animacją (301)
  • Tworzenie animacji typu walkthrough z wykorzystaniem ścieżki ruchu kamery (302)
  • Edycja animacji ze ścieżką ruchu kamery (305)
  • Urozmaicanie animacji (310)

    Rozdział 10. Modelowanie produktów przemysłowych (313)

      • Cele ćwiczenia (313)
      • Elementy modelu (313)
  • Konwersja obiektu standardowego do powierzchni NURBS (314)
  • Manipulowanie powierzchnią NURBS (317)
    • Wyrównywanie wierzchołków kontrolnych (318)
  • Tworzenie tablicy obiektów (322)
  • Tworzenie bryły obrotowej typu NURBS z wykorzystaniem modyfikatora Lathe (323)
    • Modyfikator Lathe (323)
  • Wektory normalne ścianek obiektu (326)
  • Łączenie szprych z obręczą narzędziem Fillet (328)
  • Zaokrąglanie brzegu piasty (332)
    • Odcinanie powierzchni (332)
    • Modelowanie opony (335)
  • Drukowanie w VIZ-ie (337)
  • Aproksymacja powierzchni (Surface Approximation) (338)
  • Obraz w tle okna widokowego (340)
    • Drukowanie wyrenderowanego obrazu sceny (342)

    Rozdział 11. Renderowanie produktów przemysłowych (345)

      • Cele ćwiczenia (345)
    • Wykorzystanie mapowania do umieszczenia znaku firmowego na produkcie (346)
      • Nakładanie znaku firmowego na obiekt (350)
    • Wykorzystanie materiałów typu Raytrace (353)
    • Dodawanie znaku wodnego do renderingu (356)
    • Profesjonalne przygotowanie obrazów do wydruku (358)
    • Zapisywanie modelu w formacie VRML (360)

    Rozdział 12. Animacja piłeczki pingpongowej (363)

    • Tworzenie stołu i piłeczki do pingponga (363)
    • Animacja tworzona metodą kluczowania ujęć (372)
    • Sterowanie ruchem piłki w ujęciach pośrednich (375)
    • Animacja z wykorzystaniem obiektów pozornych (Dummy) (377)
    • Animacja z wykorzystaniem kontrolera Path (385)

    Rozdział 13. Animacja mechanizmów (389)

      • Cele ćwiczenia (389)
    • Animacja przedstawiająca montaż zawieszenia (389)
      • Planowanie animacji (389)
      • Rozplanowanie etapów animacji w czasie (390)
      • Dodawanie narracji do obrazu (401)
    • Animacja pracy zawieszenia (403)
      • Kinematyka (403)
    • Dopasowywanie środków obrotu obiektów (408)
    • Ustalanie parametrów złączy (413)
    • Wykorzystanie interaktywnej kinematyki odwrotnej (Interactive IK) (418)
    • Kopiowanie ruchu obiektu wzorcowego (Applied IK) (418)
      • Praca z modułem RAM Player (425)

    Skorowidz (429)

    Dodaj do koszyka 3D Studio VIZ 3i

  • Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



    (c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.