3D Studio MAX - Helion
ISBN: 83-86718-70-6
stron: 276, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 30,00 zł
Aby skutecznie posługiwać się 3D Studio nie wystarczy sama znajomość poleceń. Trzeba wiedzieć jak ich używać, a taką wiedzę uzyskuje się modelując konkretne przedmioty. Dlatego taż kolejne działy opierają się na przykładach, podczas wykonywania których Czytelnik poznaje kolejne potrzebne polecenia. Wynikiem tych ćwiczeń jest model wnętrza pokazany na okładce i kolorowej wkładce.
Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem 3D Studio, przekonasz się jak łatwo można modelować w MAX-ie nawet złożone obiekty i jak niewiele poleceń wystarczy, aby wykorzystywać program w praktyce. Jeśli jesteś użytkownikiem zaawansowanym, to przeglądając niniejszą książkę szybko zorientujesz się w różnicach pomiędzy starszymi, DOS-owymi wersjami 3D Studio a wersją najnowszą. Dowiesz się, gdzie znaleźć najpotrzebniejsze polecenia, poznasz nowy układ menu i znaczenie poszczególnych ikon.
- Instalacja 3D Studio MAX
- Budowa ekranu roboczego
- Sposoby selekcji obiektów
- Jak obsługiwać wirtualną kamerę?
- Narzędzia do precyzyjnego rysowania
- Tryby renderingu
- Narzędzia przemieszczania, skalowania i obracania
- Tworzenie brył podstawowych
- Wytłaczanie obiektów
- Tworzenie brył obrotowych
- Wytłacznie obiektów wzdłuż przestrzennych ścieżek
- Obsługa Edytora Materiałów
- Tworzenie własnych materiałów
- Materiały mapowane
- Tworzenie kamer i świateł
- Operacje Boole'a
Osoby które kupowały "3D Studio MAX", wybierały także:
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie 3D, oświetlenie i renderowanie 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom drugi. Modelowanie zaawansowane, ustawienia renderingu, materiały i tekstury 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- 3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- 3ds max 9. Animacja 3D od podstaw 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
Spis treści
3D Studio MAX -- spis treści
Tytułem wstępu, czyli o czym jest ta książka
1. Wprowadzenie
- 1.1. Instalacja programu
- 1.2. Uruchamianie 3D Studio MAX
- 1.3. Ekran główny
- 1.3.1. Okna widokowe
- 1.3.2. Menu górne - otwieranie, importowanie i zapisywanie plików
- 1.3.3. Górne menu narzędziowe
- 1.3.4. Boczne menu poleceń
- 1.3.5. Menu dolne i linia informacyjna
2. OglÄ…danie wirtualnej przestrzeni 3D Studio
- 2.1. Okna widoku z kierunków prostopadłych (orthogonal)
- 2.2. Widok aksonometryczny, czyli użytkownika (User)
- 2.3. Widok z kamery (Camera)
3. Modelujemy fotel
4. Kamery i światła
5. Tworzenie i przypisywanie materiałów
- 5.1. Kolor materiału
- 5.2. Połyskliwość i tryby cieniowania
- 5.3. Przypisywanie materiału obiektom w scenie
- 5.4. Próbny rendering
6. Materiały mapowane
- 6.1. Kopiowanie materiałów
- 6.2. Mapowanie nierówności (Bump)
- 6.3. Struktura materiału
- 6.4. Intensywność mapowania
- 6.5. Edycja parametrów procedury Noise
- 6.6. Mapowanie tekstury (Ambient - Diffuse)
- 6.7. Współrzędne mapowania obiektu w scenie
- 6.8. Współrzędne mapowania w Edytorze Materiałów
- 6.9. Edycja parametrów procedury Checker
- 6.10. Tworzenie własnej biblioteki materiałów
7. Wytłaczanie obiektu wzdłuż ścieżki
8. Tworzenie brył obrotowych
9. Tworzenie sceny
- 9.1. Rysujemy podłogę
- 9.2. Åšciany
- 9.3. Drzwi
- 9.4. Schody
- 9.5. Recepcja
- 9.6. Sufit
- 9.7. Kamera
- 9.8. Usuwanie zbędnych płaszczyzn
- 9.9 .Oświetlenie sceny
- 9.10. Dodajemy szczegóły
- 9.10.1. Poręcze schodów
- 9.10.2. Punktowe oświetlenie pod sufitem
- 9.10.3. Importujemy meble
- 9.10.4. Lampa stojÄ…ca
10. Tworzenie i przypisywanie materiałów elementom wnętrza
- 10.1. Posadzka
- 10.2. Åšciany, schody, sufit
- 10.3. Elementy wyposażenia wnętrza
11. Co znajdziesz na dyskietce
12. Skorowidz