3D CAD i Autodesk 123D. Modele 3D, wycinanie laserowe i własnoręczne wytwarzanie - Helion
Tytuł oryginału: 3D CAD with Autodesk 123D: Designing for 3D Printing, Laser Cutting, and Personal Fabrication
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-2651-4
stron: 160, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2016-10-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Wielu rasowych majsterkowiczów posługuje się wyłącznie klasycznymi narzędziami ręcznymi. Wielu z nich nigdy nie zhańbiłoby się wykorzystaniem aplikacji CAD, uznając je za zbyt nowomodne. A przecież komputer jest świetnym narzędziem, dzięki któremu praca może stać się jeszcze bardziej ciekawa i inspirująca. Ostatnio niezwykle modne wydruki 3D otwierają konstruktorom amatorom nowe niesamowite możliwości — wystarczy tylko uruchomić wyobraźnię i zacząć projektować!
Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich hobbystów, majsterkowiczów, artystów i projektantów. Dzięki niej szybko zaczniesz posługiwać się aplikacjami pakietu Autodesk 123D, aby zeskanować lub zaprojektować od podstaw niemal wszystko, co sobie wyobrazisz. 123D Design, 123D Catch, 123D Meshmixer, 123D Sculpt+ oraz 123D Make pozwolą Ci zaprojektować konkretne elementy mechaniczne, skomplikowane bryły, a nawet obiekty podobne do żywych istot.
Dzięki tej książce:
- zapoznasz się z królikiem stanfordzkim i zmodyfikujesz go za pomocą Meshmixera,
- nauczysz się techniki druku 3D,
- zaczniesz płynnie posługiwać się poszczególnymi narzędziami pakietu Autodesk 123D,
- będziesz tworzył modele szkieletowe, makiety, modele postaci,
- zyskasz wiele umiejętności, które będziesz mógł wykorzystać jako profesjonalny projektant lub artysta.
Bądź cierpliwy, wytrwały, baw się dobrze i projektuj w 3D!
Emily Gertz jest współautorką książek dotyczących monitorowania środowiska za pomocą własnoręcznie zrobionych przyrządów. Jest też dziennikarką, pisze artykuły dotyczące ochrony środowiska, nauki i technologii, które ukazują się m.in. w „The Guardian”, „Popular Science”, „OnEarth” czy „Scientific American”.
Jesse Harrington Au pracuje w firmie Autodesk. Jest projektantem, konstruktorem i konsultantem w dziedzinie projektowania użytkowego. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, szkoląc i wspierając konstruktorów, projektantów mody, właścicieli startupów i artystów.
Osoby które kupowały "3D CAD i Autodesk 123D. Modele 3D, wycinanie laserowe i własnoręczne wytwarzanie", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
3D CAD i Autodesk 123D. Modele 3D, wycinanie laserowe i własnoręczne wytwarzanie -- spis treści
Wprowadzenie do trójwymiarowości (9)
1. Jak posługiwać się programami typu CAD (17)
- Kostka widoków (17)
- Wstążka (18)
- Menu główne (18)
- Menu pomocy (18)
- Logowanie (19)
- Sterowanie za pomocą myszy (20)
- Zaznaczanie (20)
- Zaznaczanie kilku obiektów naraz (20)
- Orbitowanie (20)
- Prawostronny pasek narzędziowy (20)
- Przesuwanie (Pan) (21)
- Orbitowanie (Orbit) (21)
- Przybliżanie (Zoom) (22)
- Drzewo projektu (22)
2. 123D Sculpt+ (23)
- Rozpoczynamy pracę w 123D Sculpt+ (23)
- Wyszukiwanie modeli upublicznianych przez członków społeczności Sculpt+ (24)
- Przycisk Me (25)
- Przycisk Create (26)
- Budowanie od podstaw (26)
- Przestrzeń robocza szkieletu (28)
- Menu (28)
- Undo (28)
- Redo (28)
- Help (29)
- Reset Camera (29)
- Nawigowanie w trybie szkieletowym (29)
- Przybliżanie i oddalanie widoku (29)
- Przesuwanie widoku (29)
- Edycja szkieletu (29)
- Tworzenie (29)
- Usuwanie, wycinanie, kopiowanie i wklejanie (30)
- Dodawanie stawów (30)
- Łączenie stawów (30)
- Przemieszczanie stawów (30)
- Kształtowanie szkieletu (31)
- Obracanie (31)
- Skalowanie (31)
- Wypalanie (32)
- Przestrzeń robocza rzeźbienia i malowania (32)
- Rzeźbienie (32)
- Powrót do głównej przestrzeni rzeźbienia (33)
- Rzeźbienie przez wypychanie (33)
- Rzeźbienie przez drążenie (33)
- Wygładzanie (34)
- Wyostrzanie (34)
- Spłaszczanie (34)
- Chwytanie (34)
- Symetria (35)
- Tryb Color Paint (malowanie) (35)
- Narzędzia trybu Color Paint (37)
- Opcje próbek kolorów (37)
- Opcje pędzli (37)
- Pędzel twardy (Hard Brush) (38)
- Pędzel miękki (Soft Brush) (38)
- Więcej pędzli (More Brushes) (38)
- Teksturowanie przez pocieranie (39)
- Wybór obrazu (39)
- Zdjęcie (40)
- Zdjęcie wprost z aparatu (40)
- Wzorek (40)
- Twarz (41)
- Oczy (41)
- Szara, cętkowana tekstura (41)
- Trzy gwiazdki (41)
- Ukrywanie obrazu (42)
- Tryb ustawiania pozy (42)
- Narzędzie Pose (pozuj) (42)
- Narzędzie Orient (kieruj) (43)
- Tryb środowiska (43)
- Tryb publikacji i wytwarzania (44)
3. 123D Meshmixer (45)
- Do czego może służyć Meshmixer? (46)
- Rozpoczynanie pracy (46)
- Import (importuj) (46)
- Open (otwórz) (46)
- 123D (47)
- Import Bunny (importuj królika) (47)
- Import Sphere (importuj sferę) (47)
- Import Plane (importuj płaszczyznę) (47)
- Keyboard Shortcuts (skróty klawiszowe) (47)
- Ćwiczenie: Uszczelnianie królika (47)
- Etap 1. Zaimportuj królika (48)
- Etap 2. Znajdź otwór (48)
- Etap 3. Załataj dziurę (50)
- Drukowanie (50)
- Pasek narzędziowy (51)
- Import (importuj) (51)
- Meshmix (mieszaj siatki) (52)
- Biblioteka My Parts (elementy własne) (54)
- Select (zaznacz) (54)
- Sculpt (rzeźbij) (56)
- Edit (edytuj) (56)
- Analysis (analiza) (58)
- Inspirujące projekty z Meshmixera (59)
4. 123D Design (61)
- Instalacja i przygotowanie do pracy (63)
- Poruszanie się po programie (64)
- Na początek: zabawa z klockami (65)
- Etap 1. Utwórz prostokąt na płaszczyźnie głównej (66)
- Etap 2. Przekształć prostokąt w obiekt 3D (67)
- Etap 3. Zmodyfikuj model (67)
- Biblioteka podzespołów (70)
- Modelowanie od podstaw (71)
- Menu główne (74)
- New (nowy) (74)
- Open (otwórz) (74)
- Insert (wstaw) (74)
- Import SVG (importuj SVG) (74)
- Save (zapisz) (75)
- Save a Copy (zapisz kopię) (75)
- Export (eksportuj) (75)
- Send To (wyślij do) (75)
- 3D Print (drukuj w 3D) (75)
- Exit (wyjdź) (75)
- Przybornik główny (75)
- Undo i Redo (cofnij i ponów) (76)
- Transform (przekształć) (76)
- Narzędzia konstruktorskie (76)
- Primitives (figury elementarne) (76)
- Sketch (szkic) (77)
- Construct (konstrukcja) (92)
- Modify (modyfikacja) (102)
- Pattern (szyk) (103)
- Grouping (grupowanie) (109)
- Combine (łączenie) (109)
- Text (tekst) (109)
- Snap (przyciąganie) (110)
- Material (materiał) (110)
- Ćwiczenie: klucz do sukcesu (111)
- Ćwiczenie: korpus gitary (112)
- Ćwiczenie: tworzenie bryły przez obracanie kształtu (114)
- Zadanie: zbuduj domek dla ptaków (116)
- Co dalej? (116)
5. 123D Make (119)
- Rozpoczynanie pracy (119)
- Menu (120)
- New (nowy) (121)
- Open Example Shape (otwórz kształt przykładowy) (121)
- Open (otwórz) (121)
- Save (zapisz) (121)
- Save a Copy (zapisz kopię) (123)
- Export Mesh (eksportuj siatkę) (123)
- 3D Print (druk 3D) (124)
- Exit (wyjście) (124)
- Panel Model (model) (124)
- Przycisk Import (importuj) (124)
- Przycisk z ikoną oka (125)
- Przycisk Rotate (obróć) (125)
- Panel Manufacturing Settings (ustawienia produkcyjne) (125)
- Przycisk z ikoną koła zębatego (125)
- Przycisk z ikoną ołówka (126)
- Lista ustawień (126)
- Panel Object Size (rozmiar obiektu) (126)
- Units (jednostki) (127)
- Original Size (rozmiar pierwotny) (127)
- Uniform Scale (skalowanie proporcjonalne) (127)
- Panel Construction Technique (metoda konstrukcji) (127)
- Stacked Slices (nakładane płaty) (128)
- Interlocked Slices (płaty zazębiane) (129)
- Curve (krzywa) (130)
- Radial Slices (płaty radialne) (130)
- Folded Panels (panele zginane) (132)
- Vertex Count (liczba wierzchołków) (132)
- Face Count (liczba ścianek) (133)
- Add/Remove Seams (dodaj/usuń szwy) (134)
- Joint Type (rodzaj połączenia) (134)
- Slice Distribution (rozkład płatów) (136)
- Slice Direction (kierunek cięcia) (139)
- Modify Form (modyfikowanie formy) (139)
- Assembly Steps (kolejność montażu) (142)
- Get Plans (pozyskiwanie planów) (142)
6. 123D Catch (145)
- Jak działa aplikacja 123D Catch? (145)
- Skanowanie z użyciem aplikacji Catch - podstawy (147)
- Do dzieła! Fotografujemy! (149)
- Etap 1. Sesja próbna (149)
- Etap 2. Sprawdzanie i korekta oświetlenia (150)
- Etap 3. Skanowanie obiektu (151)
- Etap 4. Przygotowanie do zdjęć (152)
- Etap 5. Sesja zdjęciowa (152)
- Etap 6. Przetwarzanie (153)
- Etap 7. Sprawdzanie rezultatów (155)
- Czyszczenie skanu 3D (155)
- Drukowanie w 3D (156)
- Co dalej? (156)
Skorowidz (157)